Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle
Moderator: moderatorteam
- ursula66
- Actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
- Aantal honden: 1
Labradoodle
Wij hebben sinds een maand of anderhalf een Labradoodle pup, een teefje.
Voor dat we een hond aanschafte hebben we uitgebreid gegoogeld om te kijken wat voor ras het best bij ons zou passen en kwamen op een Labradoodle uit (nog nooit van gehoord) omdat die een makkelijk, aanpasbaar karakter zouden hebben. Ze worden daarom ook steeds vaker als hulphond gebruikt schijnbaar.
Onze hond is slim, leert snel en op een paar drukke buien na ook heel rustig en makkelijk. We kunnen haar best naar plaatsen meenemen, ze vermaakt zich goed, is (na verkenning) ook rustig.
En toch heb ik al diverse keren van mensen gehoord dat het hele drukke honden zijn, niet de makkelijkste qua karakter, enzovoorts.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Ben ik wel benieuwd naar.
Voor dat we een hond aanschafte hebben we uitgebreid gegoogeld om te kijken wat voor ras het best bij ons zou passen en kwamen op een Labradoodle uit (nog nooit van gehoord) omdat die een makkelijk, aanpasbaar karakter zouden hebben. Ze worden daarom ook steeds vaker als hulphond gebruikt schijnbaar.
Onze hond is slim, leert snel en op een paar drukke buien na ook heel rustig en makkelijk. We kunnen haar best naar plaatsen meenemen, ze vermaakt zich goed, is (na verkenning) ook rustig.
En toch heb ik al diverse keren van mensen gehoord dat het hele drukke honden zijn, niet de makkelijkste qua karakter, enzovoorts.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Ben ik wel benieuwd naar.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Labradoodle
Bij mij komt met regelmaat een labradoodle te logeren en dat is het meest makkelijke lieve logeerhondje, dat je je maar wensen kunt. Alleen aan de riem kan ze trekken als een bootwerker. 

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Wij hadden een Goldendoodle bij de puppencursus een aantal jaar geleden. Dat was best een pittige hond, erg druk/hyper inderdaad. Maar over het algemeen zijn het niet heel moeilijke kruisingen toch?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Labrador en Poedel zijn rassen. Labradoedel is daar een kruising van. Lees de karakteromschrijvingen van de twee rassen en je weet wat je hebt. Of praat eens met mensen die die rassen hebben.
- ursula66
- Actief
Ik weet wat ik heb, Rosita. Zoals gezegd hebben wij ons behoorlijk ingelezen voordat we een hond kochten.
En mensen met een Labradoodle ken ik niet (zoals gezegd hadden we zelfs nog nooit van het ras gehoord), behalve dan, maar toen hadden we de keuze al gemaakt, de moeder van onze hond en die was, naar zeggen, ook super makkelijk.
Mijn vraag kwam nadat ik (meerdere) opmerkingen over/ervaringen met Labradoodles heb gehoord die in mijn ogen niet overeen komen met de algemene kenmerken, en ook niet met die van ons.
Maar wij zijn leken, en onze hond nog maar een pup. Vandaar mijn vraag.
En mensen met een Labradoodle ken ik niet (zoals gezegd hadden we zelfs nog nooit van het ras gehoord), behalve dan, maar toen hadden we de keuze al gemaakt, de moeder van onze hond en die was, naar zeggen, ook super makkelijk.
Mijn vraag kwam nadat ik (meerdere) opmerkingen over/ervaringen met Labradoodles heb gehoord die in mijn ogen niet overeen komen met de algemene kenmerken, en ook niet met die van ons.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het probleem is denk ik dat ze nogal worden opgehemeld. Alsof ze niet opgevoed hoeven te worden. Als mensen dat verwachten gaat het mis natuurlijk. Plus dat het karakter je nog altijd wel moet liggen. Een Labrador is een leuke allemansvriend maar in zijn jonge jaren zeker niet altijd makkelijk, vind ik zelf. Het probleem zal niet liggen bij agressie richting mensen of andere honden, maar overmatig enthousiasme moet je als baas ook maar in goede banen weten te leiden
Datzelfde geldt voor de Poedel, helemaal geen lastig ras maar het moet je wel liggen.

Ik ken er twee die hier in de buurt wonen. Eentje is klein en de andere zo groot als een grote poedel. Allebei schatten van honden. Vrolijk. Makkelijk met alle honden en wat ik van de baasjes hoor, heel rustig in huis. De kleine is wel een blafferd buiten.
Laatst gewijzigd door Sterre op 27 jul 2014 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Jep ik ken meerdere doodles, ook "officiele" ALD. En in alle eerlijkheid heb ik ook nog nooit zoveel variatie gezien in een "ras" als de doodle. Van hele lieve zachte tot hele felle donders die bijten. Logisch ook, het is geen ras en er zit van alles doorgefokt. Op 1 teef na zijn het ook allemaal onzekere honden wat mij betreft.
Niet een ras dat ik snel aan zal raden, omdat het een mix is met van alles en je niet weet wat je in huis haalt. Er zit mij teveel variatie in. De 3 halfbroertjes die ik ken (1 nestherhaling en 1 is van zelfde moeder) en alle drie totaal anders.
Niet een ras dat ik snel aan zal raden, omdat het een mix is met van alles en je niet weet wat je in huis haalt. Er zit mij teveel variatie in. De 3 halfbroertjes die ik ken (1 nestherhaling en 1 is van zelfde moeder) en alle drie totaal anders.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ken een heel leuk doodle teefje, waar Pom graag mee speelt. Lief en gehoorzaam, en niet zon blafbek als de meesten die je tegenkomt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is geen ras, in ieder geval niet in het gewone spraakgebruik.ursula66 schreef:Ik weet wat ik heb, Rosita. Zoals gezegd hebben wij ons behoorlijk ingelezen voordat we een hond kochten.
Het is - zoals Rosita al aangeeft - een kruising.

En zoals bij elke poging om een ras te gaan vormen is de variatie tussen de verschillende doodles in ieder geval op dit moment nog enorm.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ken vier labradoodles. Ze zijn alle vier verschillend. Twee vind ik qua karakter echt vervelend (plaat voor de kop), de twee andere zijn leuke honden. Wel blije guppen, niet echt heel serieuze werkers.
- ursula66
- Actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier in de trimsalon zie ik er veel en wat mijn voorgangers al zeggen: er zit enorm veel verschil in.
Wel vind ik ze stuk voor stuk niet erg stabiel, wel altijd vrolijk.
Wel vind ik ze stuk voor stuk niet erg stabiel, wel altijd vrolijk.
Op de cursus zaten er bij ons 3. Alle drie nog behoorlijk jonge honden, onder één jaar. Eén was een schatje, de andere 2 waren dondersteentjes. Maar wat hierboven al gezegd is, iedere hond heeft zijn eigen karakter en zeker bij kruisingen weet je van te voren niet hoe het precies gaat worden. Dus de een zal meer van de labrador in zich hebben en de ander meer van de poedel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is een kruising dus altijd afwachten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ursula66
- Actief
Marley's haar is ondertussen erg lang geworden en omdat het ook nog eens zwart is heeft ze het al snel erg warm.
Wat is de beste manier om een Labradoodle te laten behandelen?
Trimmen, scheren of plukken?
(Kan plukken eigenlijk wel bij een labradoodle vraag ik me ineens af?)
Wat is de beste manier om een Labradoodle te laten behandelen?
Trimmen, scheren of plukken?
(Kan plukken eigenlijk wel bij een labradoodle vraag ik me ineens af?)

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- ursula66
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je kan eens langs een trimsalon gaan voor de vacht.
Eventueel kan je het daarna zelf bijhouden (knippen/scheren)
Eventueel kan je het daarna zelf bijhouden (knippen/scheren)
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik kwam wel eens een labradoodle tegen die aan het werk was als blindegeleidehond. Leuk beest, als we die zagen als hij 'vrij' was, sjansen met Jet, maar dat mocht hij niet van zijn eigenaar.
Mensen vragen me regelmatig of Jet (grote poedel) een labradoodle is, maar dan moet ik ze toch teleurstellen. 'Helaas mevrouw, het is een poedel. Ik geef geen dubbel maandsalaris uit aan een bastaard
'
Ik vind het ridicuul dat mensen dat vragen, zelfs als haar snuitje geschoren is en ze een toefje op d'r kop heeft. Is dat nou interessantdoenerij? Kinderen brullen gewoon: O kijk, een poedel!
Mensen vragen me regelmatig of Jet (grote poedel) een labradoodle is, maar dan moet ik ze toch teleurstellen. 'Helaas mevrouw, het is een poedel. Ik geef geen dubbel maandsalaris uit aan een bastaard

Ik vind het ridicuul dat mensen dat vragen, zelfs als haar snuitje geschoren is en ze een toefje op d'r kop heeft. Is dat nou interessantdoenerij? Kinderen brullen gewoon: O kijk, een poedel!

Groetjes,
Sandra
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik ook zo opvallend, dat kinderen meteen zeggen: oh kijk een poedel! En volwassen twijfelen vaak. Niet eens altijd tussen een poedel of doodle. Hoewel jip wel vaak voor doodle wordt aangezien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sinds Rufus een kale kont heeft wordt ie nooit meer voor doodle uitgescholden
Daarvoor regelmatig, zelfs met geschoren snuit en kale voetjes. 'Oooh, is dat nou een doodle?' Sodemieter op.
Het zijn inderdaad opvallend vaak kinderen die roepen 'kijk, een poedel!' en de ouders die dat dan menen te moeten verbeteren door te zeggen dat het wel een doodle zal zijn. Nou nee hoor, mevrouw, uw kind heeft gelijk.
Ik ken trouwens een doodle waarvan je zou zweren dat het een poedel is
Een abricoos teef die helemaal kort wordt geschoren, ook de kop, ook de staart. Je ziet dan heel duidelijk die stijve krulletjes en ze is ook net zo rank en slank als een poedel. Het is eigenlijk sprekend Jet van Sandra
Daar moet ik dan stiekum wel eens om lachen. Sta je dan met je peperdure australische multi generatie labradoodle, terwijl je met een ordinaire goedkope hollandse poedel precies hetzelfde had gehad. Sommige mensen willen ook bedonderd worden 

Daarvoor regelmatig, zelfs met geschoren snuit en kale voetjes. 'Oooh, is dat nou een doodle?' Sodemieter op.
Het zijn inderdaad opvallend vaak kinderen die roepen 'kijk, een poedel!' en de ouders die dat dan menen te moeten verbeteren door te zeggen dat het wel een doodle zal zijn. Nou nee hoor, mevrouw, uw kind heeft gelijk.
Ik ken trouwens een doodle waarvan je zou zweren dat het een poedel is

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
lets have fun schreef:Sinds Rufus een kale kont heeft wordt ie nooit meer voor doodle uitgescholden![]()
![]()
Ik ken trouwens een doodle waarvan je zou zweren dat het een poedel isEen abricoos teef die helemaal kort wordt geschoren, ook de kop, ook de staart. Je ziet dan heel duidelijk die stijve krulletjes en ze is ook net zo rank en slank als een poedel. Het is eigenlijk sprekend Jet van Sandra
Daar moet ik dan stiekum wel eens om lachen. Sta je dan met je peperdure australische multi generatie labradoodle, terwijl je met een ordinaire goedkope hollandse poedel precies hetzelfde had gehad. Sommige mensen willen ook bedonderd worden

Wat je zegt ben je zelfffff 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik ken ook wat labradoodles (en één Goldendoodle). Die waren ook vrolijk en open, erg leuke honden.
Als ze in de toekomst wat minder duur worden (en geen verplichte castratie zoals je soms hoort), zou ik best overwegen er één te nemen.
Ik vind gewone poedels niet echt wat om te hebben, maar als kruising vind ik ze wel leuk.

Als ze in de toekomst wat minder duur worden (en geen verplichte castratie zoals je soms hoort), zou ik best overwegen er één te nemen.
Ik vind gewone poedels niet echt wat om te hebben, maar als kruising vind ik ze wel leuk.
- NiN
- Actief
Is er iemand die mij uit kan leggen waarom deze kruisingen dan zo duur zijn want ik heb voor de grap even gekeken wat zo'n kruising kost maar ik begrijp die prijzen niet hoor! 

Is toch zobouvierpoedel schreef:lets have fun schreef:Sinds Rufus een kale kont heeft wordt ie nooit meer voor doodle uitgescholden![]()
![]()
Ik ken trouwens een doodle waarvan je zou zweren dat het een poedel isEen abricoos teef die helemaal kort wordt geschoren, ook de kop, ook de staart. Je ziet dan heel duidelijk die stijve krulletjes en ze is ook net zo rank en slank als een poedel. Het is eigenlijk sprekend Jet van Sandra
![]()

Je betaald voor het merkNiN schreef:Is er iemand die mij uit kan leggen waarom deze kruisingen dan zo duur zijn want ik heb voor de grap even gekeken wat zo'n kruising kost maar ik begrijp die prijzen niet hoor!

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hahaha! Ja, dat klopt wel. Maar ik moet dus gewoon Jet d'r kont kaal scheren, begrijp ik, dan is dat doodle-gezeik afgelopen?lets have fun schreef:Is toch zobouvierpoedel schreef:lets have fun schreef:Sinds Rufus een kale kont heeft wordt ie nooit meer voor doodle uitgescholden![]()
![]()
![]()
![]()

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Omdat mensen graag in sprookjes geloven en graag iets ongelooflijk exlusief in huis wilen hebben waarvan iedereen weet dat het bakken met geld heeft gekost zonder het te vragen.NiN schreef:Is er iemand die mij uit kan leggen waarom deze kruisingen dan zo duur zijn want ik heb voor de grap even gekeken wat zo'n kruising kost maar ik begrijp die prijzen niet hoor!
En dat het een hele goede marketing heeft om het spul te verkopen als de beste en mooitste en hypoallergeenste hond op de hele wereld.
Nu is de lol en het exlusieve er ook af want de pleps en uitkerings trekkers lopen er ook al mee.
Je koop gewoon voor 90 % een poedel hoor.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- NiN
- Actief
lets have fun schreef:Je betaald voor het merkNiN schreef:Is er iemand die mij uit kan leggen waarom deze kruisingen dan zo duur zijn want ik heb voor de grap even gekeken wat zo'n kruising kost maar ik begrijp die prijzen niet hoor!

Ik bedoel, voor een kruising Labrador/Herder bijvoorbeeld betaal je toch ook niet van die achterlijk hoge bedragen?