Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met voedselintolerantie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Ervaringen met voedselintolerantie

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Wie heeft er ervaring met voedsel intolerantie?
Wat waren de kenmerken/symptomen die je zag.
Wat heb jij geprobeerd of gedaan om het te verhelpen?
Ik ben al met de da bezig om een oplossing te vinden.
Nu zei een andere da dat ik moest proberen te achterhalen of er iets was dat veranderd is in hun omgeving of voeding etc. Maar dat is vrij lastig om te achterhalen. Zelfg dacht ik misschien aan de vinyl vloer die ik een paar maanden voordat de eerste klachten optraden heb gelegd. Maar hoe kom je daar achter? Ik kan de honden nergens voor een hele lange periode laten om dat uit te testen.
Ik heb al een poos dermatosis FP van eukaneuba geprobeerd, maar in die periode kregen ze toch nog af en toe andere voeding binnen. Het zijn ook beide honden die op straat dingen opeten.
Nu hebben allebei de honden precies dezelfde klachten.
Ik hoop dast er mensen zijn die dit herkennen en hier ervaring mee hebben.
Ik ben zeer benieuwd naar de symptomen en nog meer benieuwd naar wat zij hebben geprobeerd en wat hielp.

Ik hoop op veel reacties.

Gr Marieke
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Ervaringen met voedselintolerantie

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NoaVinny schreef:Wie heeft er ervaring met voedsel intolerantie?
Wat waren de kenmerken/symptomen die je zag.
Wat heb jij geprobeerd of gedaan om het te verhelpen?
Ik ben al met de da bezig om een oplossing te vinden.
Nu zei een andere da dat ik moest proberen te achterhalen of er iets was dat veranderd is in hun omgeving of voeding etc. Maar dat is vrij lastig om te achterhalen. Zelfg dacht ik misschien aan de vinyl vloer die ik een paar maanden voordat de eerste klachten optraden heb gelegd. Maar hoe kom je daar achter? Ik kan de honden nergens voor een hele lange periode laten om dat uit te testen.
Ik heb al een poos dermatosis FP van eukaneuba geprobeerd, maar in die periode kregen ze toch nog af en toe andere voeding binnen. Het zijn ook beide honden die op straat dingen opeten.
Nu hebben allebei de honden precies dezelfde klachten.
Ik hoop dast er mensen zijn die dit herkennen en hier ervaring mee hebben.
Ik ben zeer benieuwd naar de symptomen en nog meer benieuwd naar wat zij hebben geprobeerd en wat hielp.

Ik hoop op veel reacties.

Gr Marieke
Wat hebben ze dan?
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb een X stafford gehad met een voedsel allergie.

Hier kun je er meer over lezen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=Diesel
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Ze hebben allebei op dezelfde momenten jeuk aan de poten en kop/oren en buik. Alleen de oren daar zitten soms krab plekken in en de voetzooltjes en het gedeelte daarvoor zijn helemaal rood en gezwollen en daar likken ze de hele tijd aan. Ook zijn de ogen vaak geïrriteerd.
Ik las net iets over in balans, waar Judith een allergie test had laten doen. waar kan ik dat vinden?
Ik vind het zo vreemd dat ze het allebei hebben en steeds ook tegelijkertijd. Het is niet iets periodieks. Ze hebben het nu al ruim 1 jaar. En al verschillende zalfjes etc. geprobeerd.
Ze zijn overigens niet ziek of zo, ze eten en drinken goed. En zijn speels. Maar ik vind het zo naar voor ze.
Ik ga nu dus eerst over op dat dermatosis voer en alleen dat. Maar als ik weet waar je zo'n allergie test kan laten doen, dan is dat zeker een optie.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Ik heb gekeken op de website van een dierenpraktijk maasduin, die doet zo'n behandelingen.
Lastig als je een kleine beurs hebt. Maar het is het overwegen wel waard.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik vind het helemaal niet klinken als een voedselintolerantie eigenlijk. Eerder als een reactie op de omgeving.
NoaVinny
Actief

Ja aan de ene kant denk ik dat ook en de da waar ik een second opinion heb gevraagd dacht dat in eerste instantie ook eerder.
Ik denk zelf in eerste instantie aan de vinyl vloer. daarvoor heb ik altijd een houten vloer en laminaat gehad. Ik weet dat mensen ook voor harsen en andere materialen die in kunststof etc zitten allergisch kunnen zijn. Maar ik gebruik nooit lang dezelfde was en schoonmaak middelen. Ik ga er eens naar informeren of er ook een da zit in deze regio Maastricht e.o. die zo'n uitgebreide allergie testen doet.
Maar het kan net zo goed huisstofmijt zijn.
Ik vroeg me af of mensen de klachten die ik eerder omschreef herkennen.
Dus mn. de voetjes/ kussentjes en gedeelte daarvoor, de ogen, oren en jeuk op zijkant achterkant lijfje. Hoewel op het lijfje weinig krab plekken te zien zijn.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wat gek joh, dat ze dat steeds tegelijk hebben.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:Wat gek joh, dat ze dat steeds tegelijk hebben.
Ja inderdaad, intoleranties/allergieën zijn niet besmettelijk, tuurlijk kun je de pech hebben dat je 2 honden met een allergie hebt, maar ik zou toch ook eens naar andere oorzaken gaan kijken. Parasieten staan dan hoog op de lijst van mogelijkheden.
NoaVinny
Actief

Wie weet dan wat voor symptomen je bij een voedselallergie kunt hebben?
Ik wil toch eens een allergie test overwegen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Je vinyl is dat gelijmt???
Dat zou het ook wel eens kunen zijn... mijn schoonzus had een hond die van de 1 op andere dag ( ogenschijnlijk dan) rare vage huid dingetjes kreeg, jeuken, krabben... op den duur werd hij echt ziek... toen ze op vakantie gingen ging hij 3 weken ergens anders en verdomd binnen een dag of 3 knapte hij... iedereen blij natuurlijk maar na een week of 2 werd het weer erger... uiteindelijk bleek hij last te hebben van de nieuwe grindvloer,. er zat een bestand in waar hij dus duidelijk niet tegen kon.

Bowie van mij heeft ook een voedsel allergie, bij haar was het voornamelijk hele erge jeuk, krabben en bijten , kale plekken en op de duur gewoon niet lekker zijn ook... ik heb toen een haar analyse laten doen bij natuurlijk in balans en 2 weken later bleek ze allergisch voor granen en gevogelte, dat uit het voer gehaald en uit de snacks en ze doet het prima vanaf toen, soms merk ik dat ze weer gaat krabbelen en dan check ik snel of ze iets krijgt wat toch niet mag en dan blijkt er ergens iets van kip te worden gebruikt als calcium bron....
er zijn meerder klachten die je kan hebben bij een allergie, hond van dochter van mijn lief heeft een algehele vlees allergie en die was echt heel erg ziek op den duur, deed niks anders dan spugen... echt heel erg sneu, die werd ook kaal en jeukerig.

Maar ik zou de oorzaak bij de lijm van je vinyl leggen als ik het zo lees.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

jacq1970 schreef: Maar ik zou de oorzaak bij de lijm van je vinyl leggen als ik het zo lees.

Hoe zouden ze daar mee in aanraking moeten komen?
NoaVinny
Actief

Het vinyl zelf is niet vastgelijmd maar zit met tape vast. Er kan in het materiaal zelf harsen of zo zitten. Ze lopen en liggen veel op die vloer. Maar ik heb volgende week weer een afspraak met de vervanger van mijn huisarts. Dus dan kijkt er weer een nieuwe iemand naar. Dan ga ik het ook hebben over haartesten en evt testen op parasieten etc. Ik vind het ondanks dat ze beide heel levendig en vrolijk blijven toch erg sneu. Lijkt me geen pretje om steeds jeuk te hebben. Ik heb ook op inbternet eens wat opgezocht, maar als je weer teveel gaat lezen dan zie je door de bomen ook het bos niet meer. Dus ik wacht maar weer even af wat ze volgende week zeggen en wat de mogelijkheden zijn.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Ligt er in je hele huis vinyl?
Als het overal ligt, kan je dan een ruimte afscheiden en daar een coupon opleggen?

Om zo te testen of het hier mogelijk door komt.
NoaVinny
Actief

Het ligt overal. Dan moet ik iets geschikts vinden om het mee af te plakken. En dan moeten drie ruimtes voorzien worden daarvan.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

NoaVinny schreef:Het ligt overal. Dan moet ik iets geschikts vinden om het mee af te plakken. En dan moeten drie ruimtes voorzien worden daarvan.
Ik heb toendertijd voor een steeds maar onzindelijke Dana op het tapijt, stucloper gehaald. Dit heb ik over het hele tapijt geplakt en is nog best stevig.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Judith schreef:
NoaVinny schreef:Het ligt overal. Dan moet ik iets geschikts vinden om het mee af te plakken. En dan moeten drie ruimtes voorzien worden daarvan.
Ik heb toendertijd voor een steeds maar onzindelijke Dana op het tapijt, stucloper gehaald. Dit heb ik over het hele tapijt geplakt en is nog best stevig.

Hielp dat?
Ik noem het wel een voedselintolerantie, maar het kan ook gewoon een dermatitis zijn. En dan kan voer de symptomen wel verzachten of beperken. Maar nu is het gewoon van belang om alles na te gaan.
Mijn hinden zijn wel al wat ouder. Worden nu 8 en 10. Misschien dat der leeftijd er ook mee te maken heeft. maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ze allebei dezelfde klachten hebben. Dan denk ik eerder aan een parasiet dan een allergie. dat laatste zou wel heel toevallig zijn. Als je met meerdere mensen in een huis woont en een is er allergisch, worden de andere dat ook niet per definitie.
Er is al wel getest op een schimmelinfectie en dat was het niet.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Oh, ik zie nu pas dat je schreef voor een onzindelijke hond :-)
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

wanneer is het begonnen? evt gevoeligheid voor bepaalde grassen en pollen buiten??
mijn hond heeft altijd een gevoeligheid als de grassen in 1 x beginnen te groeien tot de herfst.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

NoaVinny schreef: Mijn hinden zijn wel al wat ouder. Worden nu 8 en 10. Misschien dat der leeftijd er ook mee te maken heeft.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat er ineens een voedselallergie bij beide opkomt. Zou echt eerst kijken naar de contact dingen, wat daarin veranderd is. En mogelijk toch iets over je vloeren leggen of 1 ruimte en de rest afscheiden zodat ze er niet heen kunnen.

Ga iig geen dingen tegelijk uitproberen, want dan weet je niet meer wat er werkt, als het verbeterd
dagmar88
Zeer actief

Herhaal hem nog maar een keer. Het lijkt me nogal vergezocht dat ze op die leeftijd ineens allebei tegelijk een allergie zouden ontwikkelen.
kipo schreef:
dagmar88 schreef:Wat gek joh, dat ze dat steeds tegelijk hebben.
Ja inderdaad, intoleranties/allergieën zijn niet besmettelijk, tuurlijk kun je de pech hebben dat je 2 honden met een allergie hebt, maar ik zou toch ook eens naar andere oorzaken gaan kijken. Parasieten staan dan hoog op de lijst van mogelijkheden.
NoaVinny
Actief

De da zei dat de symptomen eerder wijzen op een allergie. Ze zijn half broer en zus, dus hebben wel erfelijke genen. Dus misschien heb ik gewoon de pech dat ze inderdaad beide allergisch zijn. Ik ga eerst eens die allergie test laten doen en adhv daar uitkomt kan ik het hier in huis gaan zoeken. Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb voorlopig mijn handen vol aan deze twee. En wil graag een oplossing voor ze vinden.

Ook bedankt namen Noa en Vinny :-)
Afbeelding
NoaVinny
Actief

wiebel schreef:wanneer is het begonnen? evt gevoeligheid voor bepaalde grassen en pollen buiten??
mijn hond heeft altijd een gevoeligheid als de grassen in 1 x beginnen te groeien tot de herfst.

Ze hebben er al een jaar last van, dus in alle jaargetijden. De ene keer is het iets rustiger en en dan weer wat heviger. Heb in het begin wel wat zalf pillen etc. gehad, maar niets helpt. Dus ik ga nu een ander traject in en hopelijk komt daar iets nuttigs uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”