Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden kennen jaloezie
Moderator: moderatorteam
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Honden kennen jaloezie
Leuk stukje.
http://www.metronieuws.nl/plus/honden-k ... gmUGDaCoQ/
Allen het is een beetje zonde van het geld in mijn ogen. Dat hadden ze ook gewoon hier even kunnen vragen. Stitch weet niet hoe snel hij zijn hoofd tussen mijn hand en een andere hond moet duwen als ik een ander hondje aai.
Stel je voor dat het baasje meer van dit onbekende hondje houd dan van hem. Paniek natuurlijk!
http://www.metronieuws.nl/plus/honden-k ... gmUGDaCoQ/
Allen het is een beetje zonde van het geld in mijn ogen. Dat hadden ze ook gewoon hier even kunnen vragen. Stitch weet niet hoe snel hij zijn hoofd tussen mijn hand en een andere hond moet duwen als ik een ander hondje aai.
Stel je voor dat het baasje meer van dit onbekende hondje houd dan van hem. Paniek natuurlijk!
-
Manu
Re: Honden kennen jaloezie
Manu wordt al jaloers als ik mijn vriend een kus geef of als we even knuffelen. Hij wurmt zich er letterlijk tussen en als we niet snel genoeg reageren legt hij zijn poot op mijn heup: halloooo??! 
Hij heeft maar te wachten.
Hij heeft maar te wachten.
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik hoorde het op de radio ja. Kwam voor mij ook niet als een verrassing. Ik mag Fay nooit aaien van Kaz. Hij mot er altijd met zijn dikke kop bij 
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Geen verrassing.
Als ik er een keer een logeerhondje is, of een hondje van bezoek, waar ik eens wat vriendelijks tegen zeg.. gaat Bonnie per direct in haar isolement. Baasje heeft een ander hondje... ik ben niet meer lief...
In d'r mand liggen, met het wit van dr oogjes zichtbaar naar me opkijken.. diepe zuchten...
Als ik er een keer een logeerhondje is, of een hondje van bezoek, waar ik eens wat vriendelijks tegen zeg.. gaat Bonnie per direct in haar isolement. Baasje heeft een ander hondje... ik ben niet meer lief...
In d'r mand liggen, met het wit van dr oogjes zichtbaar naar me opkijken.. diepe zuchten...
-
Mojuan
- Zeer actief
Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat dit jaloezie is. Althans niet in dezelfde vorm (zelfde gevoelens/emoties) als bij de mens.
Eigenlijk zie ik het meer als bezitterigheid.

- Ήυs
- Zeer actief
Nou. Jaloezie kan je verschillend opvatten. Ik denk niet dat een hond denkt "oh.. Die heeft echt een mooie krul vacht.. Daar ben ik jaloers op!"Mojuan schreef:Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat dit jaloezie is. Althans niet in dezelfde vorm (zelfde gevoelens/emoties) als bij de mens.
Maar jaloezie als wat mensen kunnen hebben "dat is mijn partner, ga weg!" Is toch ook bezitterig?
-
Marion.
Wat vind jij jaloezie dan? Ik vind dat afgunstig zijn op wat een ander heeft of doet, dat jij zelf liever in die positie staat. En ik herken dat prima in de honden hoor.Mojuan schreef:Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat dit jaloezie is. Althans niet in dezelfde vorm (zelfde gevoelens/emoties) als bij de mens.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
-
Marion.
Precies, dat denk ik ook. Hallóooooo, ik ben er ook!duitse herder schreef:Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
Jaloezie dus.
-
duitse herder
- Zeer actief
Ik zie het meer als aandacht opeisen. En soms ook claimen, als je een andere hond aait en je eigen hond komt ertussen. Geen jaloezie zoals wij het kennen tenminste. Jaloezie in de vorm van ikke ikke ikkeMarion. schreef:Precies, dat denk ik ook. Hallóooooo, ik ben er ook!duitse herder schreef:Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
Jaloezie dus.
-
Marion.
Ik ken geen jaloezieduitse herder schreef:Ik zie het meer als aandacht opeisen. En soms ook claimen, als je een andere hond aait en je eigen hond komt ertussen. Geen jaloezie zoals wij het kennen tenminste. Jaloezie in de vorm van ikke ikke ikkeMarion. schreef:Precies, dat denk ik ook. Hallóooooo, ik ben er ook!duitse herder schreef:Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
Jaloezie dus.
Maar dit is wel de vorm waar ik het me van inbeeld. Jij hebt iets dat ik graag wil.
Hoe zie jij jaloezie dan?
-
duitse herder
- Zeer actief
Jaloezie als wat hij heeft wil ik ook. Hij heeft een botje, dat wil ik ook. Het is moeilijk uit te leggenMarion. schreef:Ik ken geen jaloezieduitse herder schreef:Ik zie het meer als aandacht opeisen. En soms ook claimen, als je een andere hond aait en je eigen hond komt ertussen. Geen jaloezie zoals wij het kennen tenminste. Jaloezie in de vorm van ikke ikke ikkeMarion. schreef:Precies, dat denk ik ook. Hallóooooo, ik ben er ook!duitse herder schreef:Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
Jaloezie dus.![]()
Maar dit is wel de vorm waar ik het me van inbeeld. Jij hebt iets dat ik graag wil.
Hoe zie jij jaloezie dan?
-
Mojuan
- Zeer actief
duitse herder schreef:Ik zie het meer als aandacht opeisen. En soms ook claimen, als je een andere hond aait en je eigen hond komt ertussen. Geen jaloezie zoals wij het kennen tenminste. Jaloezie in de vorm van ikke ikke ikkeMarion. schreef:Precies, dat denk ik ook. Hallóooooo, ik ben er ook!duitse herder schreef:Honden denken meer als in ikke ikke ikke. Niet van podverdorrie, hij word geaaid en ik niet. Wel van ik wil ook! Althans dat is mijn ervaring met honden.
Jaloezie dus.
Precies, dat is wat ik ook bedoel.
Gewoon 'ik ik ik, mij mij mij, hebbe hebbe hebbe'
Menselijke jaloezie gaat veel verder dan dat, en kan zelfs vormen van wraak veroorzaken in onze gevoelens en gedachten, dat heeft een hond niet.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15