Het onderwerp is hier al eens ter sprake gekomen maar dat is al 5 jaar geleden.
Weet iemand nog leuke spelletjes met baas en hond samen? De geijkte spelletjes van een parcours lopen met je hond met een lepel/ei in je hand of balletje-balletje ken ik wel. Ik zoek eigenlijk wat originele ideeën. Het zijn berners, dus niet de slimste of snelste honden (haha). Liefst spellen die niet aan tijd gebonden zijn om ongelukken met te hard lopen of struikelen over je hond te vermijden.
Ik ben heel benieuwd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ideeën voor spelletjesdag
Moderator: moderatorteam
- Ovile
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ideeën voor spelletjesdag
Laatst gewijzigd door Ovile op 19 jul 2014 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Ideeën voor spelletjesdag
Heel vwel knuffels of speeltjes op een hoop gooien, en de honden/teams om de beurt een voorwerp (proberen te) laten apporteren.
Team met de meeste knuffels/speeltjes wint.
Zwembad vol met water, en dan allerlei tennisballen en drijvende speeltjes erin. Verder hetzelfde als boven.
Of zwembad vol met spul, en ieder team het bad zo snel mogelijk leeg laten apporteren.
Leuk, maar sneller en meer valrisico: parcours met poortjes. De hondeneigenaar moet een voetbal zo snel mogelijk door het parcours krijgen, hond mee. (meestal bemoeien de honden zich er nogal mee, geeft leuke effecten)
Een of ander trucje verzinnen, en kijken wie zijn hond dat het snelste aangeleerd krijgt.
Mini-behendigheidsparcours, en dan als estafette.
Team met de meeste knuffels/speeltjes wint.
Zwembad vol met water, en dan allerlei tennisballen en drijvende speeltjes erin. Verder hetzelfde als boven.
Of zwembad vol met spul, en ieder team het bad zo snel mogelijk leeg laten apporteren.
Leuk, maar sneller en meer valrisico: parcours met poortjes. De hondeneigenaar moet een voetbal zo snel mogelijk door het parcours krijgen, hond mee. (meestal bemoeien de honden zich er nogal mee, geeft leuke effecten)
Een of ander trucje verzinnen, en kijken wie zijn hond dat het snelste aangeleerd krijgt.
Mini-behendigheidsparcours, en dan als estafette.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Ideeën voor spelletjesdag
Ballenbak (snoepjes in zoeken) of waterbak (snoepjes happen). Snoepjeshappen als zijnde oud hollandse koekhappen. Dingen als hersenwerk (zoals bekers of flessen op rek, of gewone denkpuzzels), soort van ABC met specikuipen, over planken lopen (de hond) (dit gaat om beheersing, niet op snelheid, zoek maar eens op abctrainingen) Laan der verleiding (erg lachwekkend als het juist niet goed gaat, is voorkomoefening, waar de hond door allerlei verleiding moet als ballen, koekjes, speeltjes e.d.)