Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teken tips

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Teken tips

Ongelezen bericht door Lightsun »

Nadat ik vrijdag 20 minuten bezig ben geweest met een teek uit stitch zijn oksel te halen. En gister avond 30 minuten bezig ben geweest met een teek van zijn borstkast te halen (net naast een teppeltje! Arm hondje) begin ik er goed genoeg van te krijgen.

Ik realiseer me dat het gewoon een nadeel is van in het bos wonen en dat je er waarschijnlijk weinig aan kunt doen maar hebben jullie nog tips of trucks? Zijn er middeltjes die helpen als afstoot middel of moet ik het gewoon maar accepteren en mischien toch naar de Noordpool verhuizen?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Teken tips

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik denk dat je iets fout doet want ik heb de teken er binnen een halve minuut af :wink:
Gebruik je wel iets als advantix pipetten?
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Haal even deze tekentang op, echt iedereen kan hiermee een teek zelfs uit de moeilijkste hoekjes weghalen. Ik zat normaal zelfs te prutsen met 'makkelijke' teken, maar hiermee ben je echt met elke teek met 3 seconden klaar. En hij komt er iedere keer in z'n geheel uit, hoe groot of klein die ook is.

Echt, als ik dit vorig jaar had geweten.... :mrgreen:

http://www.bever.nl/enetorpet-tekentang ... olour=5806
Lightsun
Actief

Pemba schreef:Ik denk dat je iets fout doet want ik heb de teken er binnen een halve minuut af :wink:
Gebruik je wel iets als advantix pipetten?
Ja het probleem is meer dat Stitch nogal paniekerig word als hij vast gehouden wordt op de grond om bij de teek te komen. Hij had een maandje geleden er eentje boven op zijn nek. Dat ging erg makkelijk maar als je al pootjes uit elkaar moet trekken om er bij te komen heeft meneer geen zin meer en word er flink gepiept en gegilt.

En nee. Ik gebruik (nog) geen anti teken middellen maar dat is precies waar ik naar opzoek ben. Heb jij positieve ervaringen met Advantix?
Lightsun
Actief

jeetje....dat ziet er veel logischer uit dan de tang die ik gebruik. Die van mij is zo'n soort klein breekijzertje zeg maar. En het klooierige is om hem precies op de teek te krijgen.

Dit ziet er veel makkelijker uit.

Goeie tip! Bedankt!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.

http://www.medpets.nl/tekenhaak+o+tom/
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lightsun
Actief

Jaap* schreef:Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.

Dat is precies degene die ik gebruik. 1 grote en 1 kleine. het probleem dat ik heb is dat stitch dus veel beweegt als ik hem vast hou en met deze haak ben ik te veel aan het klooien met mijn dikke vingers en een ongeduldige puppy. Dus ik hoop dat die van runninggirl mischien iets makkelijker gaat zijn.

ik moet overigens zeggen als je de teek goed te pakken krijgt haalt dit haakje hem 100% perfect eruit helemaal in 1 keer. Het is alleen het goed te pakken krijgen dat een probleem is voor mij.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
Eventueel het stukje kaas in het begin alvast laten zien.
Felix is gek op geklooi met de tekentang :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
runninggirl
Zeer actief

Ik kreeg het ook niet voor elkaar met andere tangetjes, heb echt al 4 verschillende gehad. Maar dan was de teek te groot of te klein en lukte het niet. Of dan moest je vervolgens een kwart slag draaien waarbij de teek weer er uit floepte... echt een drama ben ik met dat gepriegel.
Die ik nu heb moet je alleen er voor zorgen dat je heel langzaam schuift, en dat is alles. Niks trekken, draaien of wat dan ook. Zelfs ik kan het dus. :D
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Jaap* schreef:Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.

deze heb ik ook, ik vind ze ideaal :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jaap* schreef:Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
zo doe ik het ook ja, legde eerst wat brokjes weg en dan na het verwijderen kreeg ze die. Nu is dat al niet meer nodig idd, ze weet dat ze na afloop een brokje krijgt en dat is verder prima..
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

sbientje schreef:
Jaap* schreef:Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
zo doe ik het ook ja, legde eerst wat brokjes weg en dan na het verwijderen kreeg ze die. Nu is dat al niet meer nodig idd, ze weet dat ze na afloop een brokje krijgt en dat is verder prima..
Yep, werkt hier ook. Zelfs bij de kat :mrgreen: .

Ik gebruik zo'n exemplaar:
Afbeelding

Voordeel daaraan is dat je de tang op de teek zet, en als je de tang loslaat, knijpt die dus vanzelf dicht. Dus kan je de tang gewoon even blijven 'volgen' als de hond niet meteen stilzit, blijft toch hangen op de teek..

Verder ben ik heel tevreden van de Scalibor-tekenbandjes. Pipetjes begin ik niet meer aan, werkt niet of ze worden er ziek van :ugh: .
De kat heeft een Seresto-bandje, zijn er ook voor honden. Pokkeduur maar werken lang. En je krijgt er coole reflectortjes bij. :mann:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden hoeven geen beloning, die willen na afloop altijd even aan de teek ruiken :LOL:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij kroop er trouwens van de week eentje door de gootsteen. Ik spoel ze altijd door maar deze was blijkbaar teruggekomen.. lijers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:Mijn honden hoeven geen beloning, die willen na afloop altijd even aan de teek ruiken :LOL:
Dat is hier ook :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy had nooit teken tot een paar weken geleden. Toen had ze er ruim 20 in 1 week, ik toen advantix gebruikt en sindsdien geen teek meer gezien.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Haar naast de teek met je ene hand platleggen, zodat je de teek goed ziet. Dan met een vinger van je andere hand rondjes draaien rond de teek, waarbij je deze steeds even aantikt. Na een paar rondjes laat de teek vanzelf los en valt eraf. Vind ik makkelijker dan met pincet of tang.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Rosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
Op die manier doe ik het ook!
Altijd goed gegaan. Ik had zo'n ding dat je moet indrukken en op de teek zetten. Wanneer je het los liet schiet ie omhoog met de teek eruit. Maar ik trok en meer haar uit dan een teek. Of de teek was stuk gegaan.
Ook andere dingen gebruikt maar met me vingers werkte het beste.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Nou dan ben ik misschien een muts, maar ik raak die vieze beesten echt met geen vinger aan :oeps:

Flame is heel makkelijk met de tekentang, wij gebruiken gewoon zo een:
Afbeelding en dat is tot nog toe altijd gewoon goed gegaan. Tang eromheen, 2 rondjes draaien en hoppa. Teek door het toilet en als mijn vriend een gemene bui heeft gaat ie in de fik.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Rosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
Dat vind ik ook het handigst. Dan hoef je ook die tekentang niet bij je te houden want dat is typisch iets wat Paisley steeds gaat verliezen ;)
Maar sommige mensen vinden dat te griezelig.
Afbeelding
Lightsun
Actief

Paisley schreef:
Dat vind ik ook het handigst. Dan hoef je ook die tekentang niet bij je te houden want dat is typisch iets wat Paisley steeds gaat verliezen ;)
Ja ik heb erg geen moeite mee om dat te doen maar ik ben altijd zo bang dat je hem fout vast pakt en het kopje blijft zitten of alles inhoud word uit gespuigt enzo. Daarom probeer ik gewoon een tekentang te gebruiken.

@runninggirl ik heb net die van jou bestelt online. Ik zou het niet mogen denken maar nu hoop ik snel op een teek om het te proberen =P
runninggirl
Zeer actief

Lightsun schreef:
Paisley schreef:
Ja ik heb erg geen moeite mee om dat te doen maar ik ben altijd zo bang dat je hem fout vast pakt en het kopje blijft zitten of alles inhoud word uit gespuigt enzo. Daarom probeer ik gewoon een tekentang te gebruiken.

@runninggirl ik heb net die van jou bestelt online. Ik zou het niet mogen denken maar nu hoop ik snel op een teek om het te proberen =P
:LOL:

Ja sinds ik die tang heb heeft ze ineens veel minder teken, best wel een beetje balen ja. :lol1:
Lightsun
Actief

Trouwens goeie tips allemaal. Leuk om te zien hoe iedereen een andere techniek en/of tang heeft die ze gebruiken.

Bedankt in ieder geval. Ik heb de nieuwe tang bestelt en als het erger word of als ik er meer vind ga ik toch wat druppeltjes gebruiken denk ik.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

even wegwerphandschoentjes aan en gewoon pakken uit draaien - trekken en pletten, in die volgorde :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier ook :mrgreen: heb ook de o'tom, ik zweer erbij :ok:
Laatst gewijzigd door malinois op 18 jul 2014 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat zeg je nou rosita, hoef je niet meer te draaien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik draai ook niet. Zet er een vinger langs en een nagel aan de andere kant en knak.
Ik gok 3/10 seconde. 4/10 kan ook. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik trek ze er gewoon met de vingers uit. Secondenwerk :mrgreen: Bij hele kleintjes gebruik ik zo'n lange metalen tang. De o-tom vind ik niet handig en zo'n omgekeerde plastic knijper verdween hier meteen in de prullenbak.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Hier ook de o-tom en ik zweer er bij. Net als @Tara ligt hij op eem vaste plek
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”