Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teken tips
Moderator: moderatorteam
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Teken tips
Nadat ik vrijdag 20 minuten bezig ben geweest met een teek uit stitch zijn oksel te halen. En gister avond 30 minuten bezig ben geweest met een teek van zijn borstkast te halen (net naast een teppeltje! Arm hondje) begin ik er goed genoeg van te krijgen.
Ik realiseer me dat het gewoon een nadeel is van in het bos wonen en dat je er waarschijnlijk weinig aan kunt doen maar hebben jullie nog tips of trucks? Zijn er middeltjes die helpen als afstoot middel of moet ik het gewoon maar accepteren en mischien toch naar de Noordpool verhuizen?
Ik realiseer me dat het gewoon een nadeel is van in het bos wonen en dat je er waarschijnlijk weinig aan kunt doen maar hebben jullie nog tips of trucks? Zijn er middeltjes die helpen als afstoot middel of moet ik het gewoon maar accepteren en mischien toch naar de Noordpool verhuizen?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Teken tips
Ik denk dat je iets fout doet want ik heb de teken er binnen een halve minuut af
Gebruik je wel iets als advantix pipetten?

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Haal even deze tekentang op, echt iedereen kan hiermee een teek zelfs uit de moeilijkste hoekjes weghalen. Ik zat normaal zelfs te prutsen met 'makkelijke' teken, maar hiermee ben je echt met elke teek met 3 seconden klaar. En hij komt er iedere keer in z'n geheel uit, hoe groot of klein die ook is.
Echt, als ik dit vorig jaar had geweten....
http://www.bever.nl/enetorpet-tekentang ... olour=5806
Echt, als ik dit vorig jaar had geweten....
http://www.bever.nl/enetorpet-tekentang ... olour=5806
- Lightsun
- Actief
Ja het probleem is meer dat Stitch nogal paniekerig word als hij vast gehouden wordt op de grond om bij de teek te komen. Hij had een maandje geleden er eentje boven op zijn nek. Dat ging erg makkelijk maar als je al pootjes uit elkaar moet trekken om er bij te komen heeft meneer geen zin meer en word er flink gepiept en gegilt.Pemba schreef:Ik denk dat je iets fout doet want ik heb de teken er binnen een halve minuut af![]()
En nee. Ik gebruik (nog) geen anti teken middellen maar dat is precies waar ik naar opzoek ben. Heb jij positieve ervaringen met Advantix?
- Lightsun
- Actief
jeetje....dat ziet er veel logischer uit dan de tang die ik gebruik. Die van mij is zo'n soort klein breekijzertje zeg maar. En het klooierige is om hem precies op de teek te krijgen.runninggirl schreef: http://www.bever.nl/enetorpet-tekentang ... olour=5806
Dit ziet er veel makkelijker uit.
Goeie tip! Bedankt!
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.
http://www.medpets.nl/tekenhaak+o+tom/
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lightsun
- Actief
Dat is precies degene die ik gebruik. 1 grote en 1 kleine. het probleem dat ik heb is dat stitch dus veel beweegt als ik hem vast hou en met deze haak ben ik te veel aan het klooien met mijn dikke vingers en een ongeduldige puppy. Dus ik hoop dat die van runninggirl mischien iets makkelijker gaat zijn.Jaap* schreef:Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.
ik moet overigens zeggen als je de teek goed te pakken krijgt haalt dit haakje hem 100% perfect eruit helemaal in 1 keer. Het is alleen het goed te pakken krijgen dat een probleem is voor mij.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
Eventueel het stukje kaas in het begin alvast laten zien.
Felix is gek op geklooi met de tekentang
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik kreeg het ook niet voor elkaar met andere tangetjes, heb echt al 4 verschillende gehad. Maar dan was de teek te groot of te klein en lukte het niet. Of dan moest je vervolgens een kwart slag draaien waarbij de teek weer er uit floepte... echt een drama ben ik met dat gepriegel.
Die ik nu heb moet je alleen er voor zorgen dat je heel langzaam schuift, en dat is alles. Niks trekken, draaien of wat dan ook. Zelfs ik kan het dus.
Die ik nu heb moet je alleen er voor zorgen dat je heel langzaam schuift, en dat is alles. Niks trekken, draaien of wat dan ook. Zelfs ik kan het dus.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
deze heb ik ook, ik vind ze ideaalJaap* schreef:Die van runninggirl ziet er ook simpel (en dus goed) uit, maar ik zweer bij de o'tom.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
zo doe ik het ook ja, legde eerst wat brokjes weg en dan na het verwijderen kreeg ze die. Nu is dat al niet meer nodig idd, ze weet dat ze na afloop een brokje krijgt en dat is verder prima..Jaap* schreef:Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Yep, werkt hier ook. Zelfs bij de katsbientje schreef:zo doe ik het ook ja, legde eerst wat brokjes weg en dan na het verwijderen kreeg ze die. Nu is dat al niet meer nodig idd, ze weet dat ze na afloop een brokje krijgt en dat is verder prima..Jaap* schreef:Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
Ik gebruik zo'n exemplaar:

Voordeel daaraan is dat je de tang op de teek zet, en als je de tang loslaat, knijpt die dus vanzelf dicht. Dus kan je de tang gewoon even blijven 'volgen' als de hond niet meteen stilzit, blijft toch hangen op de teek..
Verder ben ik heel tevreden van de Scalibor-tekenbandjes. Pipetjes begin ik niet meer aan, werkt niet of ze worden er ziek van
De kat heeft een Seresto-bandje, zijn er ook voor honden. Pokkeduur maar werken lang. En je krijgt er coole reflectortjes bij.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Mijn honden hoeven geen beloning, die willen na afloop altijd even aan de teek ruiken 

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
bij mij kroop er trouwens van de week eentje door de gootsteen. Ik spoel ze altijd door maar deze was blijkbaar teruggekomen.. lijers
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is hier ookPemba schreef:Mijn honden hoeven geen beloning, die willen na afloop altijd even aan de teek ruiken
- Rebble
- Zeer actief
Izzy had nooit teken tot een paar weken geleden. Toen had ze er ruim 20 in 1 week, ik toen advantix gebruikt en sindsdien geen teek meer gezien.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Haar naast de teek met je ene hand platleggen, zodat je de teek goed ziet. Dan met een vinger van je andere hand rondjes draaien rond de teek, waarbij je deze steeds even aantikt. Na een paar rondjes laat de teek vanzelf los en valt eraf. Vind ik makkelijker dan met pincet of tang.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Op die manier doe ik het ook!Rosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
Altijd goed gegaan. Ik had zo'n ding dat je moet indrukken en op de teek zetten. Wanneer je het los liet schiet ie omhoog met de teek eruit. Maar ik trok en meer haar uit dan een teek. Of de teek was stuk gegaan.
Ook andere dingen gebruikt maar met me vingers werkte het beste.
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nou dan ben ik misschien een muts, maar ik raak die vieze beesten echt met geen vinger aan
Flame is heel makkelijk met de tekentang, wij gebruiken gewoon zo een:
en dat is tot nog toe altijd gewoon goed gegaan. Tang eromheen, 2 rondjes draaien en hoppa. Teek door het toilet en als mijn vriend een gemene bui heeft gaat ie in de fik.
Flame is heel makkelijk met de tekentang, wij gebruiken gewoon zo een:
en dat is tot nog toe altijd gewoon goed gegaan. Tang eromheen, 2 rondjes draaien en hoppa. Teek door het toilet en als mijn vriend een gemene bui heeft gaat ie in de fik.
Dag monster... *14-01-2016
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dat vind ik ook het handigst. Dan hoef je ook die tekentang niet bij je te houden want dat is typisch iets wat Paisley steeds gaat verliezenRosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen
Maar sommige mensen vinden dat te griezelig.

- Lightsun
- Actief
Ja ik heb erg geen moeite mee om dat te doen maar ik ben altijd zo bang dat je hem fout vast pakt en het kopje blijft zitten of alles inhoud word uit gespuigt enzo. Daarom probeer ik gewoon een tekentang te gebruiken.Paisley schreef:Dat vind ik ook het handigst. Dan hoef je ook die tekentang niet bij je te houden want dat is typisch iets wat Paisley steeds gaat verliezenRosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen![]()
@runninggirl ik heb net die van jou bestelt online. Ik zou het niet mogen denken maar nu hoop ik snel op een teek om het te proberen =P
- runninggirl
- Zeer actief
Lightsun schreef:Ja ik heb erg geen moeite mee om dat te doen maar ik ben altijd zo bang dat je hem fout vast pakt en het kopje blijft zitten of alles inhoud word uit gespuigt enzo. Daarom probeer ik gewoon een tekentang te gebruiken.Paisley schreef:Dat vind ik ook het handigst. Dan hoef je ook die tekentang niet bij je te houden want dat is typisch iets wat Paisley steeds gaat verliezenRosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen![]()
@runninggirl ik heb net die van jou bestelt online. Ik zou het niet mogen denken maar nu hoop ik snel op een teek om het te proberen =P
Ja sinds ik die tang heb heeft ze ineens veel minder teken, best wel een beetje balen ja.
- Lightsun
- Actief
Trouwens goeie tips allemaal. Leuk om te zien hoe iedereen een andere techniek en/of tang heeft die ze gebruiken.
Bedankt in ieder geval. Ik heb de nieuwe tang bestelt en als het erger word of als ik er meer vind ga ik toch wat druppeltjes gebruiken denk ik.
Bedankt in ieder geval. Ik heb de nieuwe tang bestelt en als het erger word of als ik er meer vind ga ik toch wat druppeltjes gebruiken denk ik.
-
S@ndr@
- Zeer actief
even wegwerphandschoentjes aan en gewoon pakken uit draaien - trekken en pletten, in die volgorde 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier ookJaap* schreef:Elke dag een keer "even wachten" zeggen (en wachten tot hij ook echt rustig is) en daarna even klooien met dat ding. Daarna "Goedzo! Klaar" zeggen een stukje kaas geven.
Laatst gewijzigd door malinois op 18 jul 2014 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat zeg je nou rosita, hoef je niet meer te draaien?Rosita Compagner schreef:Gewoon je vingers gebruiken, dan hoef je niet eens te kijken. Links en rechtsom draaien is inmiddels achterhaald. Ik denk een halve seconde? Tussen een teek lokaliseren en verwijderen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik draai ook niet. Zet er een vinger langs en een nagel aan de andere kant en knak.
Ik gok 3/10 seconde. 4/10 kan ook.
Ik gok 3/10 seconde. 4/10 kan ook.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik trek ze er gewoon met de vingers uit. Secondenwerk
Bij hele kleintjes gebruik ik zo'n lange metalen tang. De o-tom vind ik niet handig en zo'n omgekeerde plastic knijper verdween hier meteen in de prullenbak.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Hier ook de o-tom en ik zweer er bij. Net als @Tara ligt hij op eem vaste plek

[/url]