In dit artikel wederom een ongeval met dodelijke afloop: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... eluk.dhtml
Er wordt hier ook gesproken over een ongeval van een jaar geleden met een 63 jarige vrouw. Dit was mijn moeder
In de lift stond een vrouw met twee honden; een ervan was in opleiding voor blindengeleidenhond en had dus extra aandacht nodig. Mijn moeder stapte uit om ruimte te creeeren voor de vrouw met de honden, maar de pup deed iets niet goed. De andere hond echter ging mijn moeder achterna. de liftdeuren gingen dicht en de hond, die met een lijn verbonden was aan de eigenaar, werd omhoog gesleurd.
Mijn moeder probeerde de hond te bevrijden, maar door het gespartel gingen de deuren van de lift open (technisch verhaal) en mijn moeder stortte in de liftschacht, gevolgd door de hond. Beiden dood.
Het is een vreselijk trauma als zoiets gebeurt en nu dus weer iets dergelijks. Daarom hoop ik middels dit berichtje mensen te manen tot extra voorzichtigheid. Als ik zo een iemand kan behoeden voor een ongeluk, is het tenminste niet allemaal voor niets geweest