Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV + geexpandeerde brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

KVV + geexpandeerde brok?

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Mijn excuses voor weer een topic over voeding, maar hierna ben ik er wel over uit en dus zal dit wel 1 van de laatsten zijn :P :LOL:

Ik ben er over uit dat ik haar huidige brok (maar wellicht ga ik over op adult, maar dat terzijde) ga afwisselen met KVV. Brok wil ik er bij houden omdat wij ook wel eens weg zijn en de hond niet mee kan, en ik andere mensen dan niet op wil zadelen met een diepvries vol met KVV.

Nu hebben we momenteel een geëxpandeerde brok waar ze het, voor zover ik aan de buitenkant kan zien, prima op doet. Toch ik wil KVV erbij gaan geven (niet bij elkaar) maar bijvoorbeeld 's morgens en 's middags brok en 's avonds KVV.

1. Is dat aan te raden?
2. Of is een geperste brok niet beter in combi met KVV op 1 dag? in dat geval moet ik eerst volledig over op KVV en dan geperste brok invoeren. (geloof ik)
3. OF kunnen we beter paar dagen KVV doen en dan weer een paar dagen brok en dus niet het beste van 2 werelden op 1 dag ivm darmen bla?

Lees wisselende dingen, maar ervaringen lijken me in dit geval handiger
S@ndr@
Zeer actief

Re: KVV + geexpandeerde brok?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kort en simpel geperst of gebakken met of zonder KVV - dus- gemengd of niet, t maakt geen moer uit,
kan allemaal .
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En nog korter en simpeler: ik voer kvv en barf en als wij weggaan en er is geen optie voor diepvries krijgen ze gewoon brok.
Ze krijgen normaal al beloningsbrokjes en dat is ruim voldoende om de maag eraan gewend te houden.
Ik gooi dus moeiteloos een week lang brok erin om daarna weer door te gaan met barf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hier kregen de pups (in het nest, dus) 4 keer per dag eten: brokken - vlees - brokken - vlees.
Deden ze het prima op! :ok:

Onze (volwassen) honden krijgen hoofdzakelijk brok, en krijgen 2x/dag eten. Regelmatig wordt er eens een maaltijd vervangen door vlees. Dus bv. 's morgens vlees, 's avonds brok.
Ze krijgen evengoed brok + vlees samen, geeft ook geen enkel probleem... Zo hebben ze vanmorgen nog 1/2 portie brok + Naturis kip/rund gekregen.

Ik heb de indruk dat ze, eens ze eigenlijk gewend zijn aan eh....het feit dat het al eens wisselt :mrgreen: , er geen problemen mee hebben qua vertering.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Klauw1980
Actief

Ok super, de manier van "hoe het in maag zit" heeft dus niet (perse) invloed of je nu geperst/geëxpandeerd geeft in combinatie met?! Omdat geperst zakt zeg maar, en geëxpandeerd langzaam uiteen valt (nu weet ik niet of ik dit goed uitleg, maar hoop dat jullie me snappen haha)

Welke verhoudingen houden jullie trouwens aan, helft brok (van dagelijkse hoeveelheid die ze nu kreeg) en helft van KVV zoals aangegeven staat op verpakking? (even los van het feit dat je voert met je ogen natuurlijk)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik klooi letterlijk en figuurlijk maar wat aan, ze krijgen kvv, barf en meerdere soorten brokken door elkaar in de verhouding die mij op dat moment makkelijk uit komt.
Doen ze her super op :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Klauw1980
Actief

Ja ik ben een beetje "control freakerig", dus wil van tevoren alles weten en op orde hebben :LOL:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Klauw1980 schreef:Ja ik ben een beetje "control freakerig", dus wil van tevoren alles weten en op orde hebben :LOL:
Daar kan ik je dan ook niet mee helpen, hier is't een beetje "op 't zicht en op 't geraak". :mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Klauw1980
Actief

Hehe zo is het prima hoor! Meende alleen dat het in de combi met geëxpandeerde brok niet zou kunnen, omdat ik op een paar websites zag staan dat geperst dan weer beter zou zijn. :{
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klauw1980 schreef:Hehe zo is het prima hoor! Meende alleen dat het in de combi met geëxpandeerde brok niet zou kunnen, omdat ik op een paar websites zag staan dat geperst dan weer beter zou zijn. :{
dat was vroegah en alleen in Nederland, in landen om ons heen hebben ze nooit moeilijk gedaan en gewoon altijd alles gemengd.
Klauw1980
Actief

Ok super. Ik heb het al een tijdje uit de koelkast gehaald, Zoë stond hysterisch in de keuken rondjes te draaien en te "praten" (heb er net even weggestuurd met mijn vriend voor een blokje om :P ) dus denk dat het qua geur al in de smaak valt :P
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Klauw1980 schreef:Hehe zo is het prima hoor! Meende alleen dat het in de combi met geëxpandeerde brok niet zou kunnen, omdat ik op een paar websites zag staan dat geperst dan weer beter zou zijn. :{
Geperst ligt bij mijn honden nogal zwaar op de maag. En heb liever een brok met een hoger aandeel vlees dan één die minder verhit is.
Is dus persoonlijke voorkeur en wat voor je hond werkt, maar beiden kan.
:mrgreen: Je kunt zélfs vlees, brokken, blik, groente en aardappels in één bak gooien. Jij verteert je frietjes, zalm en broccoli ook niet allemaal even snel en toch komt het er gewoon aan de achterkant uit. Het is een wonder :Q:
Klauw1980
Actief

Das waar ;)
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Voor de meeste honden maakt het niets uit. Sommige honden krijgen wel problemen bij het combineren van brok en vers en dan kan het helpen om een paar dagen het ene en een paar dagen het andere te voeren. Hetzelfde met de soort brok, bij de meeste honden maakt het niets uit, maar er zijn honden bij wie geperste brokken beter bevallen en bij andere honden geëxtrudeerde juist beter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”