Via deze weg wil ik jullie allemaal heel erg bedanken
Ik heb al een paar keer een topic geopend waar ik tegen wat dingen aanloop en de conclusie is vaak toch wel naar mijn eigen gevoel te luisteren en dat te volgen. Ik was gewoon zo bang om het fout te doen en zo gefocust om vooral alleen doen wat hoort, dat ik soms gewoon er aan voorbij ging dat genieten van je hond het aller belangrijkste is. De enige manier die werkt, is de manier waar je zelf achter staat. Als een methode niet bij je past of je doet hem niet met de volle overtuiging zal het nooit werken. En misschien doe ik het wel niet 'zoals het heurt', maar ik doe wat ik kan en als het werkt, werkt het.
Door meningen van de zogenaamde mensen die het wel zullen weten (pensionhoudsters, trainers) had ik soms het gevoel een compleet verpeste hond te hebben. Maar dat is gewoon onzin. Skye is gewoon een puberende border collie. Dus ja, soms sta ik met een hysterische, hyperdepieper, hond op het trainingsveld omdat hij het er niet mee eens is dat hij nu even rustig moet blijven en op moet letten. Maar hij is thuis het grootste deel van de tijd een schat van een beest die heerlijk ligt te slapen of op zijn bot ligt te bijten. Hij kan goed los en luistert dan heel goed, we moeten alleen nog even trainen op het feit dat hij dat ook moet doen als er afleiding is. Hij is altijd hartstikke beleefd bij kleine kindjes en zal er alles aan doen om te voorkomen dat hij je per ongeluk pijn doet in het spel. Het is gewoon een heerlijke hond waarmee we nog lekker veel gaan trainen en we gaan allebei nog heel veel leren.
Nouja ik kan nog wel even doorgaan, maar waar het om gaat is het volgende: nogmaals dankjewel dat jullie me iedere keer er op wijzen om mijn gevoel te volgen en vooral te genieten!!