Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alles eters

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Alles eters

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie ook ervaring hebben met dat je honden alles opeten wast ze op straat tegen komen.
Ik heb twee honden, kruising Jack Russel. 7 en 9 jaar zijn ze.
Ik heb ze nu ongeveer 3 jaar.
Meteen al vanaf het begin dat ik ze kreeg merkte ik dat ze echt alles opeten wat ze tegen komen. Gras, stokken, alle soorten konijnen, schapen etc. keutels en natuurlijk ook eten wat mensen op de grond gooien. Ik probeer ze steeds af te leiden als ik het zie, maar het gaat zo snel dat je er negen van de tien keer te laat bij bent, of het niet ziet. Dus met snoepjes ze lokken etc. werkt bij hun niet.
Nu eet de oudste ook vaak honden poep en aarde.
Als hij dat laatste heeft gegeten en ik roep 'm, dan komt ie aanlopen met een snoet helemaal onder de aarde, maar een blik van "Ik heb echt niets gegeten hoor" :wink:
Ik geef ze twee keer per dag eten. En ga na het avondeten meestal de lange wandeling maken.
Ook al hebben ze net gegeten, ze blijven dat gedrag toch vertonen.

Ik ben begonnen met veendrenkstof te geven, dat zou goed zijn als ze veel honden poep eten etc. Om ervoor te zorgen dat de maag schoon blijft.
Misschien zijn er mensen hier die ervaring hebben met een techniek of iets verzonnen wat ik ook eens zou kunnen proberen.
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Re: Alles eters

Ja, dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan veroeren ze zicht niet meer hahahahaha..... Ze slurpen het gewoon door die kleine opening naar binnen. Ik heb het ze zien doen. Hat zijn echt heel handige honden en bijzonder vindingrijk hahaha
Afbeelding
NoaVinny
Actief

En zodra ze een muilkorf om hebben, denkt vervolgens iedereen dat ze vals zijn. En durven ze niet meer in de buurt te komen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het was kennelijk een gewonte die ze al hadden toen je ze kreeg.
En ik vrees dat je ze dat dan niet meer af kan leren.

Wat "iedereen denkt" als ik de hond een muilkorf om zou moeten doen om straateten tegen te gaan zal me puur worst zijn :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Goddank niet; alleen verse groene grassprieten zijn niet te versmaden, voor de rest laat ie normaliter alles gewoon liggen. Oh en paardenpoep is een beetje een gevalletje stoerdoenerij bij Ol. Als ik in m'n eentje loop laat ie het liggen, lopen we met meerdere honden dán heb je kans dat ie ineens gaat staan smullen :LOL:

Volgens mij is de enige oplossing idd zorgen dat ze het niet meer kúnnen pakken; dus een (goed passende) muilkorf idd. Dat "iedereen" vervolgens denkt dat ze vals zijn is niet zo'n groot probleem toch :P
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lijkt me lastig met twee honden.
Kun je ze leren wat te dragen?
En heb je al eens van voer gewisseld? Charlie at na een tijd op lotgering aarde, hout en dwangmatig gras.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

ik zou liever iedereen laten denken dat je hond vals is dan dat hij straks echt iets verkeerds (gif, glas wat ergens tussen zit) eet en de hond het misschien niet overleeft...
Afbeelding
NoaVinny
Actief

Ik maak me over de reactie van mensen niet druk, het is alleen dat ze hun honden dan zo angstvallig weg proberen te houden.
En daarnaast loopt ie haast niet meer als ie zo'n ding om heeft :-)
Ik ga het toch maar weer eens proberen. En dan eerst hier in huis zodat ie kan wennen aan het muilkorfje. Hij blijft gerust de hele middag zitten en verroert zich niet zodra die dat ding om heeft....
Wie weet gaat het lukken
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, ik heb ook twee alles vreters.

Jarah is wel de ergste, daar gaat meer stront in dan er uit komt.
En barbequeafval vind ze ook lekker. Maak me er niet zo druk meer om.
Brood gaat met plasticzakje en al naar binnen, tenminste dat heb ik haar een keer zien doen maar dat kwam omdat mijn kan al gillend naar haar toe liep dan slikt ze het snel in, ik laat haar meestal maar dan trekt ze het eraf en eet ze alleen het brood. Naar haar toe gaan heeft weinig zin ze rent dan keihard weg en slikt het in een keer door.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Ik lees mee, hier ook zo'n ransaap met een voorliefde voor mensen/paarden/katten poep.
NoaVinny
Actief

Hihihi..... ik zie al dat er meerdere smulpapen zijn hier. Ik roep meestal alleen ff hé of los en de ene keer laten ze het liggen en de andere is het hap slik weg. En inderdaad hahaha, heel snel doorslikken dan die blikken die ze je toewerpen hahaha......
Afbeelding
NoaVinny
Actief

dagmar88 schreef:Lijkt me lastig met twee honden.
En heb je al eens van voer gewisseld? Charlie at na een tijd op lotgering aarde, hout en dwangmatig gras.
Wat bedoel je eigenlijk met ze leren iets te dragen?
Ze houden wel vaak een stok in hun bek, maar die laten ze voor een smaleijk hapje natuurlijk graag vallen :-)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NoaVinny schreef:
Wat bedoel je eigenlijk met ze leren iets te dragen?
Ze houden wel vaak een stok in hun bek, maar die laten ze voor een smaleijk hapje natuurlijk graag vallen :-)
Balletje bijvoorbeeld. Bij mijn vorige hond kon ik zo makkelijker zien wanneer hij van plan was wat te snaaien.
Charlie heeft ook veel minder interesse in troep als ze een bal draagt.
Het blijft toch een kwestie van het voor zijn, lastig als het is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toen ik Van Gils als pup kreeg leek het ook wel een stofzuiger en zelfs voor sigaretten peuken draaide hij zijn poot niet om, gelukkig is t vanzelf over gegaan ( ook door voerverandering) maart is of aangeleerd of een symptoom dat ze ergens toch iets te kort komen en die behoefte dus hebben
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Een muilkorf moet je aanleren, hè? Heb je dat gedaan?
Zo maar omdoen en verwachten dat ze het direct oké vinden werkt meestal niet.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Hier eentje die dr eigen poep opeet....
Ik heb haar tss geleerd voor iets wat niet mag. Voorlopig helpt dat voor als ze iets op straat wilt hebben. Maar als ze het te lekker vind werkt niks.....

Ze heeft het zelfs een keer uitgekotst en daarna wilde ze het weer met man en macht opeten....
Onbegrijpelijk
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Aan mijn reactie heb je weinig. Mijn hond eet echt niets van de grond, behalve gras. Hij heeft een tijdje geleden een boterham met kaas gevonden, waar hij de hele wandeling trots mee rondgelopen heeft, maar heeft er geen hap van genomen. Hij wist niet wat hij er mee aan moest denk ik. :LOL:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Max heeft schop onder zn bips gehad lang geleden toen hij paarde stront wilde eten, heeft nooit meer poep gegeten.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Nanna schreef:Muilkorfjes.
Hier in de buurt loopt een Golden met een muilkorf omdat het alles opvreten dat ze tegenkomt niet tegen te gaan is. Dus nu loopt ze gemuilkorfd buiten. Geen gezicht, wel afdoende :ok:
ik krijg steeds meer het gevoel dat jij heeeel dichtbij woont, want ik wilde het ook net hebben over een golden(in de boslaan) met een muilkorf.(met een klein hondje wat erbij loopt).
quinty vrat ook echt alles, door haar ziekte, en dat kreeg ik er niet uit natuurlijk, maar ja, aangezien ik wist dat ze niet heel lang meer had, heb ik er weinig aan gedaan.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb er ook 1 die alles wel lekker vind. Ze heeft zelfs een nogal gevaarlijke hobby om paddenstoelen te snoepen. Ze loopt veel met een balletje in haar mond. Daar speel ik ook regelmatig mee.

Mijn ervaring is dat straffen van eten van straat niet het gewenste effect heeft en dat je stiekeme eters krijg en die er alles aan doen om maar iets van straat te eten. Ik gebruik het eerder aangeleerde aandachtscommando met een super beloning. Dus eerst aangeleerd zonder verleiding. Hun beloning is de bal. Zodra ze in begin richting iets lekkers gingen dan meteen aandachtscommando en balletje laten zien en weggooien. Dat verder uitgebouwd. Norah is zo'n slimmerd: die vind paardenpoep ook heel lekker en we wonen vlak bij een manege. Ze neemt nu een spurt richting een drol om mij vervolgens hoopvol aan te kijken. Ik vind het dan een hele knappe meid en kan daar smakelijk om lachen.
Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Enigste wat hij van de grond pakt en niet meer los laat zijn gebruikte tampons :schrik:
En ja, die kom je serieus dus wel eens tijdens een wandeling met de hond tegen. Eerste keer dat hij er een te pakken had, stopte ik mjjn hand in zijn bek om te kijken wat hij gevonden had. :kotz:
Dan baal je echt als je nog een flink stuk naar huis moet lopen..
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Jep, hier ook zo'n allesvreter. Met de nadruk op vreter. Paar maanden terug zat ik bij de dierenarts, omdat mevrouw een zak met mest had geplunderd. Ook ooit een halve zak hondenvoer à 20 kg weten te plunderen, een halve binnenbal van een voetbal naar binnen geslurpt ( wéér naar de dierenarts ) en hondenpoep is ook een grote obsessie van haar geweest. Goddank heb ik het gevreet op straat af kunnen leren, maar binnen moet ik alles op hoog niveau zetten en mijn hondenvoer in een ton, want ze is in staat om alles op te vreten. Haha echt nog nooit zo'n vraatzuchtig beest meegemaakt.
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Elf schreef:Jep, hier ook zo'n allesvreter. Met de nadruk op vreter. Paar maanden terug zat ik bij de dierenarts, omdat mevrouw een zak met mest had geplunderd. Ook ooit een halve zak hondenvoer à 20 kg weten te plunderen, een halve binnenbal van een voetbal naar binnen geslurpt ( wéér naar de dierenarts ) en hondenpoep is ook een grote obsessie van haar geweest. Goddank heb ik het gevreet op straat af kunnen leren, maar binnen moet ik alles op hoog niveau zetten en mijn hondenvoer in een ton, want ze is in staat om alles op te vreten. Haha echt nog nooit zo'n vraatzuchtig beest meegemaakt.
Pure belangstelling maar hoe heb je het eten van poep buiten weten op te lossen?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

nu je het zegt......de mijne krijgen lotgering en doen dat soms ook.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik heb het bij suus met een werpketting afgeleerd. "Nee los" hielp tot een bepaalde afstand (ze kreeg ook altijd een lekker brokje na het lossen), maar was ik wat verder weg, dan vrat ze de drol gewoon op. Met de werpketting werd voor haar duidelijk, dat "nee los" ook op afstand opgevolgd moet worden.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike eet ook dingen van de grond.
Hij loopt eigenlijk nooit los, dus ik heb er wel enigszins grip op, maar soms is hij me toch nog te snel af :mrgreen:

Als hij ergens iets eetbaars vindt, eet hij het op.
Hetzij in huis of op straat, in het park etc.

Hij eet voornamelijk stront ( van sommige dieren), brood, andere etensrestjes etc.

Afleren ben ik mee opgehouden, al jaren.
Hij heeft zo nu en dan toch weer succes, dus voor hem is het zelf belonend.

Omdat hij dus aangelijnd is, zie ik het vaak al aankomen en kan ik hem soms erbij weg halen.
Maar soms ben ik dus ook wel eens te laat.
Ongeveer 7 van de 10x ben ik op tijd, de andere keren niet.
Hij laat het afpakken van eten wat hij heeft gevonden wel gewoon toe, maar als het iets is wat hij snel op kan eten, probeert hij wel om dat snel weg te werken.
Ook kijk ik dan wat het precies is geweest en of er nog meer ligt.
Je weet maar nooit wat het geweest is namelijk.

Het gebeurd trouwens ook niet elke dag hoor, dat Beike ergens iets te eten vindt.
Als ik het kan voorkomen doe ik dat uiteraard, maar zoals gezegd lukt het me niet altijd om hem voor te zijn.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Zo eentje hebben wij ook. Wij hebben een teletac aangeschaft en gebruiken het piepje met commando VIES! en als hij het niet los laat krijgt hij een trilling, dan spuugt hij het uit. Nu is vies eigenlijk al voldoende en bij volhouden en niet lossen een piepje. Hij is al een paar keer flink ziek geweest dat hij wat op heeft gegeten en ik ken een hond die een paar keer hierdoor geopereerd moest worden en op het randje lag.. het is zeker al voor 70% verbeterd en ik heb geen zieke hond meer..
Elf
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen gehad en groot liefhebber van deze rassen. Tot voor kort Bordeaux dog en Amerikaanse bulldog, nu nog alleen Amerikaanse bulldog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elf »

Asterix schreef:
Elf schreef:Jep, hier ook zo'n allesvreter. Met de nadruk op vreter. Paar maanden terug zat ik bij de dierenarts, omdat mevrouw een zak met mest had geplunderd. Ook ooit een halve zak hondenvoer à 20 kg weten te plunderen, een halve binnenbal van een voetbal naar binnen geslurpt ( wéér naar de dierenarts ) en hondenpoep is ook een grote obsessie van haar geweest. Goddank heb ik het gevreet op straat af kunnen leren, maar binnen moet ik alles op hoog niveau zetten en mijn hondenvoer in een ton, want ze is in staat om alles op te vreten. Haha echt nog nooit zo'n vraatzuchtig beest meegemaakt.
Pure belangstelling maar hoe heb je het eten van poep buiten weten op te lossen?
Iedere keer afleiden met een speeltje of met een koekje. Nu hoef ik alleen nog maar "kijk eens?" ( woorden voor een koekje, haha ) te zeggen en ze is haar focus kwijt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

lunaquinty schreef:
nu je het zegt......de mijne krijgen lotgering en doen dat soms ook.
Ik denk niet dat het aan specifieke merken of soorten voer ligt. Volgens mij doen heel veel honden het en de ene eet brokken, de andere vlees en weer een ander krijgt een mix. Ik ken een blindengeleidehond die daarom met een korf loopt en die eet brokken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Wat voor voer krijgen ze?
Mijn hond deed dit ook! Alles! Toen kreeg hij nog brokken.
Waarschijnlijk eten ze dingen op straat omdat ze tekorten krijgen. En voedsel krijgen wat snel verteerd.
In brokken zitten weinig voedingsstoffen en verteerd snel.
Nu mijn hond vlees eet (lotgering) eet hij nooit meer van straat.
Hij krijgt er wel een paar voedingssuplementen bij. En extra spiervlees.
Nu nooit last meer van gehad.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”