Ik heb me nog maar net geregistreerd, maar ik moet toch even mijn ei kwijt. Ik heb weinig vrienden met honden om me heen, dus het is wel fijn om me hier te begeven tussen hondenliefhebbers
1,5 Maand geleden werd 1 van mijn 2 honden ziek. Er werd in eerste instantie aan een infectie gedacht, maar na een maand ziekte en in de laatste dagen ernstige verslechtering, bleek dat hij een darmtumor had. Uiteindelijk genoodzaakt om hem in te laten slapen. Hij was echt helemaal op.
Nog geen week later merkte ik bij mijn andere hond weer een bultje bij haar melkklier op. Een half jaar geleden had zij een melkklierontsteking gehad en was daar volgens mijn dierenarts goed van genezen. Nu bij de 2e keer blijkt dat er hoogstwaarschijnlijk toch een tumor zit en wordt zij maandag geopereerd. Of het goed- of kwaadaardig is hoor ik later.
Ik heb nog geen moment de tijd gehad om het verlies van mijn ene hond te verwerken en rol van een maand zorg met hem nu plotsklaps weer in de volgende zorgen. Ik heb geen familie meer en geen thuis meer, dus mijn honden zijn al jaren mijn thuis en mijn veiligheid. Ik heb mijn beide honden op latere leeftijd gekregen, dus ik heb altijd geweten dat ik ze korter dan normaal bij me zou hebben. Bij mijn overleden hond, Boris ( Bordeaux dog ), wist ik dat hij niet erg oud zou worden. Maar toch, je hoopt altijd op beter natuurlijk.
Ik probeer geen gekke dingen in mijn hoofd te halen nu, maar moeilijk is het wel om niet te panieken. Maar goed, eerst de operatie morgen maar afwachten en van daaruit verder kijken..

.