In augustus (zo uit mijn hoofd) verloopt het onderzoek. Nu is Noah 2 jaar lang onderzocht en steeds niks aangetroffen. Alleen zit ik te denken hoe ik het straks wil doen. Twee jaar lang is het elke maand onderzocht, dat vond ik altijd wel fijn.
Zal ik voortaan eens in de 3-6 maanden een mestonderzoek doen? Of alleen ontwormen als ik vermoeden heb dat ze wormen heeft?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor degene die meedoen aan wormenonderzoek
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Voor degene die meedoen aan wormenonderzoek
Ik doe 't iedere vier maanden ongeveer. Komt tot nu toe altijd negatief terug (op die ene keer na dat ik was vergeten madame drie dagen te weerhouden van stront vreten
) en Cyntha heeft geen klachten dus dan is er naar mijn mening geen reden om het vaker te doen. Ontwormen is dus ook niet nodig, maar ik houd wel graag de vinger aan de pols.
Hoe vaak jij het laat doen is je eigen keus. Als Noah klachten heeft die kunnen duiden op een wormbesmetting, zou ik dan voor de zekerheid eerst even een mestonderzoekje er tegenaan gooien. Tenzij je de wormen door de ontlasting ziet krioelen, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.
Ik zit naar aanleiding van enkele berichten op BP trouwens wel te twijfelen of ik niet ook af en toe zou laten controleren op Franse hartworm. Twee keer per jaar ofzo. Het schijnt dat je dat bij Het Woud gewoon kunt aangeven, dat ze daar ook op moeten checken naast de andere wormsoorten. Kost alleen ietsje meer.
Hoe vaak jij het laat doen is je eigen keus. Als Noah klachten heeft die kunnen duiden op een wormbesmetting, zou ik dan voor de zekerheid eerst even een mestonderzoekje er tegenaan gooien. Tenzij je de wormen door de ontlasting ziet krioelen, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.
Ik zit naar aanleiding van enkele berichten op BP trouwens wel te twijfelen of ik niet ook af en toe zou laten controleren op Franse hartworm. Twee keer per jaar ofzo. Het schijnt dat je dat bij Het Woud gewoon kunt aangeven, dat ze daar ook op moeten checken naast de andere wormsoorten. Kost alleen ietsje meer.
-
lila660
- Zeer actief
Denk dat dat ook aan de hond ligt, bv vreet tie van straat, vreet tie stront enz enz enz.
Wij checken gemiddeld 2x per jaar, maar soms een x vaker als ik daar aanleiding voor heb.
edit Overigens in al die jaren maar 1x moeten ontwormen
Wij checken gemiddeld 2x per jaar, maar soms een x vaker als ik daar aanleiding voor heb.
edit Overigens in al die jaren maar 1x moeten ontwormen
Groetjes Linda
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik doe mestonderzoeken bij sem. Ontwormen terwijl hij geen wormen heeft vind ik onzin, iets bestrijden wat er niet is, slaat eigenlijk nergens op.
Ik doe dus mestonderzoeken en hij heeft nooit wormen gehad.
Ik doe dus mestonderzoeken en hij heeft nooit wormen gehad.

[/url]