Twee weken geleden sprong Nilo in de auto en tijdens die actie bleef één van z'n nagels haken en die scheurde meteen af

Gevolg: een bloedbad in mijn auto en een hond die compleet over de zeik was. Meteen doorgereden naar de DA en die constateerde dat echt de hele nagel weg was, er was niets blijven zitten dus hij hoefde ook niets meer te trekken. Ik moest het maar goed in de gaten houden en een AB kuurtje halen als het zou gaan ontsteken.
Nu bleek het behoorlijk pijnlijk. Ik heb hem meteen een sok om gedaan om te voorkomen dat hij er steeds aan likt, hij heeft de dagen daarna heel veel geslapen en was maar een zielig hoopje hond. Hij heeft zeker een week behoorlijk mank gelopen, het liefst belastte hij die poot helemaal niet. Inmiddels ging die voorpoot ook wat warm aanvoelen en ik mocht er écht niet aan zitten. Net op het punt dat ik de dierenarts wil bellen om toch een AB kuur op te halen gaat hij toch wat beter lopen, dit gebeurde de afgelopen dagen. Hij loopt nagenoeg niet meer mank, het willen likken aan die poot is grotendeels gestopt en vandaag kon ik er heel voorzichtig naar kijken. Nu vind ik de wond er nog niet heel prettig uit zien, maar dat is het ook nooit natuurlijk

Dus ik twijfel een beetje of ik er toch mee naar de DA moet, of het genezingsproces goed z'n werk doet. Al met al zijn we nu twee weken verder en er zit een gat waar de nagel eerst zat, nog geen nieuwe nagel. Ik heb ook geen idee hoelang zoiets duurt? Het voelt nog steeds iets warm aan, maar niet heel extreem. Gewoon net niet helemaal goed zeg maar. Tot vandaag heb ik de voorpoot dagelijks geweekt in de biotex, maar dit zou het genezingsproces ook kunnen vertragen hoorde ik laatst? Wat zouden jullie doen?