Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elke dag een feestje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Aantal honden: 1

Elke dag een feestje

Ongelezen bericht door Angela »

Vanmiddag, in de auto. Duke zat, zoals gewoonlijk, op de achterbank in zijn tuig met gordel. Hij wil graag weten wat er om hem heen gebeurt en zit dan heerlijk om zich heen te kijken, het liefst de frisse lucht uit het open raampje opsnuivend.

Regelmatig komt het voor dat hij dan opeens zijn kop op mijn schouder legt. Ik ben niet van de "selfies", maar op zo'n moment heb ik toch wel de neiging mijn telefoon tevoorschijn te halen. Dat zijn van die heerlijke momenten dat ik echt helemaal weer gelukkig ben met mijn maatje. En eigenlijk ook alles goedmaakt wat er op een dag gebeurt. :I:

Hebben jullie ook van dat soort momenten?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Elke dag een feestje

Ongelezen bericht door Machie »

Ach dagelijks. Csiva kan me zowat tot janken toe gelukkig maken. Als ze weer een vol rust op dr rug op mn borst ligt te slapen :I: Als ze me aankijkt met dr blije bek van 'baas, we hebben t leuk he!' Of Luca, die met een tevreden zucht naast me op dr bank kruipt en met zn kop op mijn knie gaat slapen. Of Dumas, als hij denkt dat we met een balletje naar de velden gaan en stuiterend voor de deur staat :I:
Ik hou van mn hondjes :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat vertrouwen dat ze je geven en dat ze ook uitstralen, met een blik of met hun houding of gewoon door een kop op je schoot.
dat is voor mij het allermooiste aan honden hebben en kan me soms tot tranen toe ontroeren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Oh ja, zeker wel. Elke dag is er wel zo'n genietmomentje. Dat kan een blik zijn, of dat ze echt uit hunzelf komen knuffelen. Een tijd terug lag ik ziek op de bank, mijn hoofd op een groot kussen.
Kwam Figo ook op de bank liggen, met zijn kop ook op dat kussen. Zo lief.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Elke dag. Als ik dat blije hoofd van Lun zie, krijg ik altijd een glimlach op mijn gezicht. Of zoals net. Ze slaapt al een jaar niet meer bij ons op de slaapkamer, maar ze vindt het zo gezellig. Dus toen ik net per ongeluk de deur open had laten staan, lag er op bed een heel blij kwispelend hondje. "Nou vooruit, even dan". Schuift ze op haar buik naar de kant van mijn vriend, legt haar hoofd op zijn kussen en zucht heel tevreden :I:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh, nou en of! Het is zo'n heerlijk meisje: ik kan zo heerlijk met/om haar lachen, maar ook ontzettend ontroerd raken door haar.
Ik vind het bijvoorbeeld zo prachtig als we samen op de bank hangen en mijn plekje vergaan is als ik terugkom van even drinken halen. Dan kijkt ze zo omhoog, met dat oogwit zichtbaar en dan klopt dat staartje zachtjes op de bank: 'jamaar vrouwtje, jouw plekje was zo lekker warm' :I: .

Met Mr T moeten dat soort dingen nog wat meer groeien, maar als hij dan samen met Lais gaat 'waken' dan moet ik toch wel hard lachen hoor :F: . Hij heeft geen flauw benul wat er dan aan de hand is :LOL: . En de momenten dat ie steeds meer laat zien wie hij is zijn erg ontroerend.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb veel van die momenten, b.v.b. s'morgens vroeg met de honden in het bos voordat de eerste mensen hun honden uit gaan laten, een heerlijk rustig begin van de dag. Of s'avonds samen bank hangen, ik lezend of tv kijkend. De altijd drukke Balou vind op dat moment zijn rust en gaat tegen mij aan liggen, terwijl Mowgli met haar poot bedelt om gekroeld te worden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Mijn mannen hatende Bros die van het weekend (voor het eerst) tegen mijn vader aan kroop om gekroeld te worden. :I:
Terwijl Bigboy en ik gisteren aan het bankhangen waren en Bros buiten tegen het hek aanhangt koppie omhoog zat te genieten van het ochtend zonnetje :I:

Bigboy die heel sporadisch op schoot wil zitten, en als hij er dan zit met zijn ogen half dicht aan het genieten is van de kriebels op zijn borst. :I:
Dat als ik na een lange dag werken thuis kom en een blije Bros met knuffels aan het gooien is en Bigboy die loopt te paraderen met een kluif in zijn bek. :I:

Mijn moeder heeft haar teen gestoten en haar nagel ligt eraf, elke dag doe ik er een nieuw verbandje om.
Dan zitten Bros, Bigboy en Bruno in een kring om mij heen te kijken wat ik aan het doen ben. :I:
En dan als ik zeg KLAAR! ze met zijn drieën naar de koek pot lopen omdat ze dan vinden dat ze een koekje verdienen. :piew: en ik die het dan ook geeft.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heel veel momenten. Als ze blij naar je toe komt rennen, of voldaan ligt na een wandeling. Of hoe ze de laatste ronde los mee mag met mijn vader, en heel trots naast hem draaft.

Ik ga vaak op de grond liggen, en ligt zij met haar kop naar me toe. Gaat ze knorren van genot, en me met een debiele kop aankijken. Heerlijk. :I:
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Onze eerst Franse Basset een Fauve, had het woord zelfstandig zo'n beetje uitgevonden. Dat was totaal geen knuffelaar, en niet aanhankelijk. Wel echt mijn hond en ik was ook dol op hem. Maar nu hebben we Bowie, weer een Fransman maar nu een Grand Basset. En Bow is toch heel anders, hij zoekt me veel meer op als ik in de tuin ben ofzo, komt het liefst op m'n werk zitten, tijdens wandelingen kan hij gewoon los, zoekt vaak contact door middel van even naar me kijken en zo zijn er nog zoveel dingen. Ik kan alleen maar zeggen ik geniet enorm van deze hond. Gewoon iets simpels als aan m'n voeten liggen als ik lees, heerlijk gewoon. Hij is echt m'n beste vriend.

Leuk topic, trouwens.
Afbeelding
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Onze eerst Franse Basset een Fauve, had het woord zelfstandig zo'n beetje uitgevonden. Dat was totaal geen knuffelaar, en niet aanhankelijk. Wel echt mijn hond en ik was ook dol op hem. Maar nu hebben we Bowie, weer een Fransman maar nu een Grand Basset. En Bow is toch heel anders, hij zoekt me veel meer op als ik in de tuin ben ofzo, komt het liefst op m'n werk zitten, tijdens wandelingen kan hij gewoon los, zoekt vaak contact door middel van even naar me kijken en zo zijn er nog zoveel dingen. Ik kan alleen maar zeggen ik geniet enorm van deze hond. Gewoon iets simpels als aan m'n voeten liggen als ik lees, heerlijk gewoon. Hij is echt m'n beste vriend.

Leuk topic, trouwens.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Als fix zichzelf over me heen vleidt of als laicka (geen standaard knuffel hond) toch nog even besluit om op schoot te ploffen. Elke dag is een feest met ze
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Zoals Timka ons begroet als we 's morgens uit bed komen. Eén en al enthousiasme en blijheid.
Of als ik 's avonds van m'n werk thuis kom (mijn man is hele dagen thuis) en Timka mijn auto hoort.
Door het dolle heen is ze dan. Zo blij om mij weer te zien!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Elke dag heb ik wel zo'n momentje.. Mika kan zo uitbundig blij zijn en liggen kronkelen van genot met gekke geluidjes, ik moet daar altijd zo om lachen! Ze is duidelijk heel blij hier in het nieuwe huis, heerlijk zonnebaden in de tuin en als het te warm word afkoelen in de kuil achter de boom :lol1:
En trouwe Gol die haar veiligheid en knuffels bij me zoekt door haar kop in mijn oksel te steken, of als ze m'n aandacht probeert te trekken door op haar rug te gaan liggen en zachtjes te kwispelen (aai mij :mann: ). En als ze iets doet wat niet mag kan ze soms net een stout puppy lijken en draait ze rondjes om haar eigen as van gekkigheid :I:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Als hij tijdens het wandelen heel netjes naast mij loopt en mij eens aankijkt, met zo'n blije bek. "zo doe ik het goed hé vrouwtje' :I: *smelt*

En heel veel smelt momenten als hij met Joann bezig is. :F:

En 's ochtends als ik beneden kom, en hij ligt nog lekker te slapen. En hij merkt dat ik beneden ben, gaat hij zo traag kwispelen met alleen het puntje van zijn staart :I:

En als hij door het dolle is, als we weer thuis komen :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”