Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combi hond - konijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lynn85
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Combi hond - konijn

Ongelezen bericht door Lynn85 »

We hebben sinds maandagavond eindelijk onze Franse Hangoor, Bazieleke, thuis! Ik helemaal blij :cheer:
Hij is honden gewoon van bij de fokster, dus dat zit wel goed.
Ik heb 2 cardigans. Hester is al bij hem geweest en lijkt'm wel leuk te vinden. Ze snuffelt en likt wat.
Nu is Carwyn een ander paar mouwen. Zondag zat er een eksterkleintje in de tuin (uit nestje gevallen) en daar heeft ie niets naar gedaan, maar dat beestje bleef zitten. Bazieleke komt eens kijken/ruiken en huppelt dan weer weg, en het is net dan dat hij zo gefocust is dat ik niet weet wat ik ermee moet. Carwyn is er al bij geweest, maar dan aan de riem. Telkens doen we oefeningen (gehoorzaamheidsdingetjes) bij hem in de buurt, en dat gaat wel goed.
Hebben jullie tips?
Ik weet dat er iemand is hier op het forum met labs en konijnen, maar weet haar naam niet meer. Hopelijk heeft ze ook nog een tip :scratch:
Dank je wel alvast!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Re: Combi hond - konijn

Ongelezen bericht door iones »

Pietertje gaat het nooit leren. Die is helemaal geobsedeerd door mijn konijnen. Nu zitten mijn konijnen, waaronder een franse hangoor, met z´n vieren in een grote ren, dus ik hoef ze niet los te laten. Ze hebben toch wel enige vorm van vrijheid. Mijn andere drie honden zijn echter totaal niet geinteresseerd, hoewel ze in het wild wél achter konijnen aan gaan. Die van mij doen ze niets. Hoewel je natuurlijk nooit kunt weten als ik er zelf niet bij zou zijn.

Ik ben in ieder geval blij dat Pietertje mijn kippen en kuikens al met rust laat. Dat heeft wel wat gekost. Ze heeft ooit twee van mijn kippen doodgebeten bij de eerste gelegenheid en toen heb ik in mijn woede haar zó hard aangepakt, dat ze daarna nooit meer belangstelling heeft getoond. Dat hielp dus wel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

ik heb geen labradors maar wel honden en konijnen (en cavia's en vogels). Ik heb de honden met name goed laten wennen door samen met ze bij het konijn te zitten. Ze waren er in het begin ook heel erg mee bezig, maar ik heb de konijnen veel opgepakt en ze eraan laten ruiken, likjes geven (in het begin alleen de rug/kont aangeboden zodat het niet plots fout kan gaan). De konijnen vonden het gelukkig niet heel eng en na een tijdje kwamen zelfs zelf nieuwsgierig kijken.
Ze kennen daarnaast ook heel goed het commando "nee", ze weten dan gewoon dat ze het niet in hun hoofd hoeven te halen om ernaar te happen of ermee te spelen. Snuffelen mag wel en natuurlijk laat ik ze nooit zonder toezicht alleen.
Sinds een paar weken hebben we 2 vogels binnenstaan, dit had in het begin hetzelfde effect als de konijnen. Ik heb samen met de honden en de (tamme) vogels gezeten, laat ze eraan snuffelen, zeg dat ze braaf zijn en zeg "nee" als ze te wild doen. Inmiddels lopen de vogels vrolijk tussen de honden door en kijken ze wel even op maar dat is het.
De konijnen zijn extra leuk omdat ze lekker poepen, das haast nog belangrijker geworden dan het konijn zelf :p
Hier Yazoo met Charlie in onze oude ren:
Afbeelding
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

iones schreef: Mijn andere drie honden zijn echter totaal niet geinteresseerd, hoewel ze in het wild wél achter konijnen aan gaan.
Ja klopt Noa en Yazoo zijn ook helemaal geobsedeerd door wilde konijnen. Hetzelfde geldt trouwens voor de katten: die van ons horen er gewoon bij maar die op straat zijn leuk speelgoed om achterna te zitten.
Afbeelding
iones
Zeer actief

AnneBP schreef:
iones schreef: Mijn andere drie honden zijn echter totaal niet geinteresseerd, hoewel ze in het wild wél achter konijnen aan gaan.
Ja klopt Noa en Yazoo zijn ook helemaal geobsedeerd door wilde konijnen. Hetzelfde geldt trouwens voor de katten: die van ons horen er gewoon bij maar die op straat zijn leuk speelgoed om achterna te zitten.
Dat hoor ik vaak van mensen. Eigen katten blijven de honden vanaf, vreemde katten jagen ze op.

Helaas jagen 2 van mij honden álle katten op, en eentje bijt ze door midden. Dat is heel lastig. Als ik weer eens een kitten vind en deze met opvangen, moet het beestje continu in een bench voor z´n eigen veiligheid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Degene met labjes en konijnen is Samantha, hoewel ze de konijnen inmiddels helaas heeft moeten herplaatsen (had niets met de honden te maken).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lynn85
Actief
Contacteer:

Als ik het hier zo lees moet ik ze gewoon blijven samen zetten, en hopen dat het went.
Baziel vindt de honden best wel interessant, en gaat er zelf wel aan snuffelen. Maar als ze beginnen blaffen wordt ie niet zo blij.
Hopelijk komt het goed met hun 2.
Afbeelding
Lynn85
Actief
Contacteer:

Gisteren nog wat foto's gemaakt, hij zit het liefst op zijn troon (in zijn hok, aan het trapje). Heeft ie een mooi overzicht :)
Vandaag ga ik een deel van het hok aan de kanten afmaken dat de honden niet helemaal rond zijn hok kunnen. Hopelijk is ie dan zelf ook wat geruster.
AfbeeldingBazieleke by _Lynn85_, on Flickr
Afbeelding
iones
Zeer actief

Lynn85 schreef:Gisteren nog wat foto's gemaakt, hij zit het liefst op zijn troon (in zijn hok, aan het trapje). Heeft ie een mooi overzicht :)
Vandaag ga ik een deel van het hok aan de kanten afmaken dat de honden niet helemaal rond zijn hok kunnen. Hopelijk is ie dan zelf ook wat geruster.
AfbeeldingBazieleke by _Lynn85_, on Flickr
Wat een mooi konijn, en dan die naam!!!! Geweldig! Moet ik mijn zus vertellen, die is gek op konijnen met zulke namen.

Ik heb ook een franse hangoor, uit de opvang. Die was echt moddervet toen ik haar meenam. Ik moet hoognodig foto´s maken.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Vraag ook eens aan Lucia hoe zij het heeft aangepakt. Zij heeft Peer geadopteerd, een herplaatser met behoorlijk wat jachtinstinct en een flinke obsessie voor konijnen. Die kan nu gewoon samen met het konijn in de kamer zijn. Zij heeft vast nog wel wat nuttige tips voor je!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pas ook op. Wat goed lijkt te gaan kan na een renpartij van het konijn alsnog verkeerd gaan. Dan komt de trigger van jacht alsnog in de hond. Mijn kleine hondje is een obsessief jagertje. Kan prima met onze kippen maar die vallen terug aan. Dat wil ze niet. Ook kan ze met katten want ook die vallen haar aan. Dat vindt ze dan net teveel van het goede. Vliegt er echter een mus tegen de raam of liggen er twee kauwen te matten op het gras dan grijpt ze die dus wel meteen. Ook pakt ze muizen en bijt ze dood. Laatst is ze achter een haas aan gegaan en ook die zou ze grijpen terwijl ze zelf kleiner is dan een haas LOL
Afbeelding
Lynn85
Actief
Contacteer:

Voorlopig gaat Baziel nog niet zonder toezicht alleen met de honden buiten. Ook zal de jongste hond aan de lijn blijven in het begin. Ik hoop dat het ooit gaat lukken.
Diana, bedankt voor de tip. Ik ga haar even opzoeken hier op het forum.
laeken, die kleinste zijn meestal de stoerste he ;)
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

mooi beestje zeg!
Afbeelding
Lynn85
Actief
Contacteer:

Dank je wel.
En de naam... Ja daar waren we helemaal weg van thuis. Past perfect bij hem :)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ging met de honden in de ren. Honden hield ik aan de halsband vast en lagen naast mij. Konijnen lokte ik met wat voer bij ons, maar hupte al snel vrolijk bij ons in de buurt. Kay is dan ook totaal geen problemen bij de konijnen. Met Norah heb ik dit niet zo heel veel gedaan, maar haar obsessie voor konijnen is toch echt minder dan toen ze hier kwam. Toen stond ze continue ervoor als ze buiten was. Nu kijkt ze er eigenlijk niet naar om. Ook niet toen een oudje een tijd binnen kwam wonen.
Afbeelding
Lynn85
Actief
Contacteer:

Vandaag is ie voor de eerste keer los geweest in de tuin... Eindelijk was ie Bazielekes-proof. De honden zijn er nog niet los bijgeweest, enkel aangelijnd.
Het hok ziet ie als zijn veilige plekje als ie verschiet in de tuin, dus dat wil ik ook zo houden. Daarom geen honden meer in het hok (had het begin deze week ook al gedaan :s)

AfbeeldingBaziel by _Lynn85_, on Flickr

Nieuwsgierig is ie ook genoeg

AfbeeldingKlusbaziel by _Lynn85_, on Flickr
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Volgens mij wordt dit een wel erg verwend konijn. Lijkt me dat hij met zijn kont in de boter is gevallen. Komt er nog een bij? Normaal zeggen ze dat konijnen erg sociaal zijn.
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

laeken schreef:Volgens mij wordt dit een wel erg verwend konijn. Lijkt me dat hij met zijn kont in de boter is gevallen. Komt er nog een bij? Normaal zeggen ze dat konijnen erg sociaal zijn.

Konijnen zij in princiepe geen groepsdieren
laeken
Zeer actief

Annemieb schreef:
laeken schreef:Volgens mij wordt dit een wel erg verwend konijn. Lijkt me dat hij met zijn kont in de boter is gevallen. Komt er nog een bij? Normaal zeggen ze dat konijnen erg sociaal zijn.

Niet? Ik zie konijnen toch wel altijd in groepen buiten. En zelf hadden wij de konijnen ook altijd in koppels zitten. Dat ging prima als je de man castreert. Ze likte elkaar en waren altijd samen. :19:
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

laeken schreef:
Annemieb schreef:

Niet? Ik zie konijnen toch wel altijd in groepen buiten. En zelf hadden wij de konijnen ook altijd in koppels zitten. Dat ging prima als je de man castreert. Ze likte elkaar en waren altijd samen. :19:
nee het zijn geen cavia's of ratten die je vrij eenvoudig bij elkaar kan houden, maar inderdaad een gecastreerde ram met een voedster die qua karakter bij elkaar passen hebben zoveel aan elkaar! Die van ons liggen ook een groot deel van de dag tegen elkaar aan en verzorgen elkaar. Echt wel dat het groepsdieren zijn :) en niet voor niks dat opvangen ze ook alleen maar samen plaatsen terwijl ze alleen veel makkelijker dieren zouden kunnen herplaatsen.
Ik zou het sneu vinden als zo'n diertje 10 jaar lang zonder soortgenoot zou moeten leven.
Afbeelding
Nanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanette »

Konijnen zijn wel degelijk groepsdieren. Ze zijn het liefst samen met soortgenoten.
Wij hebben een gecastreerd mannetje en een vrouwtje, ze zijn zo dol op elkaar, liggen tegen elkaar aan te slapen,
wassen elkaar constant en houden elkaar goed in het oog. Nooit meer zou ik een konijn alleen houden.
Die van ons leven binnen maar in het voorjaar, zomer en najaar kunnen ze de tuin in, dit doen ze dan ook graag.

Prachtig konijn heb je trouwens! Veel plezier met je nijntje.
Lynn85
Actief
Contacteer:

Dank je wel allemaal!
Discussie groepdier of niet wilde ik hier ook helemaal niet opwekken. Als Baziel straks wat ouder is wordt hij gecastreerd, en dan komt er met een beetje geluk nog een vriendinnetje bij. Voor nu doet hij het prima, zalig brave nijn is ie.
Afbeelding
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Wat een leukerd ! Ik heb ook een Franse hangoor, maar een voedster. Ze zit sinds kort alleen omdat ze het niet kon vinden met een gecastreerd mannetje. Is een echte dame die boos word als ze haar zin niet krijgt. De honden ziet ze als maatjes haha. Het is super leuk dat je ze zo tam kunt maken.
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Mijn mannetjes konijn ziet er echt precies hetzelfde uit!
Onze honden moeten de konijnenkooi gewoon respecteren, en dat doen ze goed.
Ze gaan wel graag snuffelen en de konijntjes snuffelen dan gewoon terug.
Erg leuk om te zien !

Veel plezier met je nijntje!
Lynn85
Actief
Contacteer:

Hier heeft Hester de taak van konijnenwatcher opgenomen. Staan ze, elk aan hun kant van de draad, te snuffelen. Zo schattig.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Alleen één van mijn honden reageerde nogal obsessief naar mijn konijnen door om de tralies te lopen, zo dicht mogelijk in de buurt blijvend van de konijnen. Het is minder aan het worden. Maar haar erbij vertrouwen zal ik haar nooit.
Lynn85
Actief
Contacteer:

iones schreef:Alleen één van mijn honden reageerde nogal obsessief naar mijn konijnen door om de tralies te lopen, zo dicht mogelijk in de buurt blijvend van de konijnen. Het is minder aan het worden. Maar haar erbij vertrouwen zal ik haar nooit.
Hier ook eentje die altijd bij Baziel zit. Maar haar zou ik precies het meest vertrouwen met hem. Maar als je het zo bekijkt... :oohja:
Afbeelding
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Ik zou nooit mijn honden alleen laten als de konijnen losloopt.
Toch hebben we een keer een onvergefelijke fout gemaakt.

Darby moest gecastreerd worden, dus ons voedstertje bleef alleen achter.
We waren blijkbaar vergeten de kooi dicht te doen en mevr. was ontsnapt.
De honden zaten ook in de woonkamer en toen mijn vriend thuis kwam schrok hij zich dood toen hij zag dat de kooi openstond en dat het konijn eruit was.

We hebben ontzettend veel geluk gehad en zijn blij met onze strenge opvoeding wat betreft omgang met het konijn.
Het konijn zat licht gespannen in de hoek van de kamer en de hondjes hadden haar helemaal schoon gelikt.
Haar vachtje zat nog 3 dagen aan haar lijf vastgeplakt, zo hard hadden ze gelikt, maar ze had geen wondjes oid.

Wij waren erg dankbaar en trots op de hondjes.
En konijn lief?
Die rent tegenwoordig elke keer enthousiast naar de hondjes toe en gaat bij ze liggen :p
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Wat een mooi lief nijntje is dat zeg, en die
naam vind ik helemaal geweldig :ok: , hopelijk lukt het
met de honden, veel succes en plezier gewenst.
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

Onze hond en konijn zijn dikke vrienden, alleen laten samen doe ik niet, maar als de kooi open staat en we zijn erbij dan vermaken ze zich wel.. Samen in en uit de ren hupsen, door de woonkamer lopen. erg leuk..

Als ik het konijn op schoot neem is de hond jaloers, hem op de grond aaien mag ik wel. Als mijn vriend het konijn op schoot neemt is er niets aan de hand. De hond is ook wel echt mijn hond, ik had die al voor ik mijn vriend leerde kennen.

Gr. Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”