Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Favoriet commando
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Favoriet commando
Heeft jullie hond een favoriet "commando". Dus iets wat je tegen hem zegt (en vervolgens ook doet) waar je hem helemaal blij mee maakt?
Voor Lizzie is dit "pak de bal" (wat volgens mij een niet heel verrassend iets is). maar de bal vindt ze echt helemaal leuk.
Voor Dushi is dit :"samen slapen?". Toen ik hoogzwanger was van de eerste ging ik vaak 's middags liggen. Ik heb doorgelopen tot ruim 42 weken en was op het laatst zo moe dat de dagelijkse wandeling flink ingekort werd qua afstand (ik liep wel net zo lang maar kon nog maar een derde van afstand in die tijd doen) Omdat Dushi toen nog op de eerste plaats kwam, voelde ik me heel schuldig. Dus mocht ze tijdens het middagdutje mee naar bed. Dan ging ze in mijn lepeltje liggen, onder de dekens, met haar kop tegen mijn knieën en haar kont op mijn borst. En binnen drie seconden snurkte ze. Zo heel af en toe mag ze nog wel eens mee naar boven (bijvoorbeeld als mijn man op zakenreis is). Wat ze ook doet, als ik zeg :samen slapen? Sjeest ze naar de trap en gaat heftig staan te kwispelen. Waarom ze het zo leuk vindt weet ik ook niet, maar blij wordt ze er zeker van.
Voor Lizzie is dit "pak de bal" (wat volgens mij een niet heel verrassend iets is). maar de bal vindt ze echt helemaal leuk.
Voor Dushi is dit :"samen slapen?". Toen ik hoogzwanger was van de eerste ging ik vaak 's middags liggen. Ik heb doorgelopen tot ruim 42 weken en was op het laatst zo moe dat de dagelijkse wandeling flink ingekort werd qua afstand (ik liep wel net zo lang maar kon nog maar een derde van afstand in die tijd doen) Omdat Dushi toen nog op de eerste plaats kwam, voelde ik me heel schuldig. Dus mocht ze tijdens het middagdutje mee naar bed. Dan ging ze in mijn lepeltje liggen, onder de dekens, met haar kop tegen mijn knieën en haar kont op mijn borst. En binnen drie seconden snurkte ze. Zo heel af en toe mag ze nog wel eens mee naar boven (bijvoorbeeld als mijn man op zakenreis is). Wat ze ook doet, als ik zeg :samen slapen? Sjeest ze naar de trap en gaat heftig staan te kwispelen. Waarom ze het zo leuk vindt weet ik ook niet, maar blij wordt ze er zeker van.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Favoriet commando
Vrij 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
-
Sanner
- Zeer actief
Ah wat lief dat Dushi daar zo blij van wordt.
Hier is dat toch wel; "Willen jullie eten?".
Hier is dat toch wel; "Willen jullie eten?".
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Apport en dat kan een dummy zijn maar ook de pannenlappen en onderzetters van tafel naar de keuken brengen. Ook de bierviltjes naar de woonkamer brengen is een favoriet apport onderdeel
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
'Snoepje', 'botje', 'spelen', 'ga je mee' of 'plasje doen'. Eigenlijk alles wat met eten, spelen en naar buiten gaan te maken heeft is hier favoriet. Het stomste vindt hij 'ga eens even liggen' want dan gaan we niks doen en krijgt hij ook geen eten 

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
voo(oooooo)ruit
dat vindt pom het allerleukste, dan gaat ze als een raket.. Op de een of andere manier vindt ze zit op afstand ook heel leuk, dan kijkt ze helemaal trots hahaha
-
Neeltje
Hier is het 'zoek de bal'
- runninggirl
- Zeer actief
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Voor Tessa is het: 'Eten?' Tay vindt er meerdere heel leuk, zoals bal, luid en revier 
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Koekje? Zo erg zelfs dat als het tijdens de reclame word gezegd (volgens mij Mediamarkt? ik ben toch niet koekoek) sjeest Bros al naar de koekjespot.
En Oma.
Als ik vraag gaan jullie mee naar Oma? dan piept Bros de gehele weg naar mijn ouders toe.
Als ik niets zeg dan pas als wij de straat inrijden.
En Oma.
Als ik vraag gaan jullie mee naar Oma? dan piept Bros de gehele weg naar mijn ouders toe.
Als ik niets zeg dan pas als wij de straat inrijden.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ga je mee, pak de bal, eten, vrij
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Scott vind omrollen erg leuk. En bij ieder trucje wat hij niet helemaal snapt tijdens het 'trucjes kwartiertje', gaat hij omrollen en me dan met een blije kop staan aankijken. En ik moet er altijd om lachen wat het natuurlijk enorm bevestigt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Manu
Ik geniet zo van jouw posts over Scott. De liefde spat er iedere keer weer vanaf.Sanchis schreef:Scott vind omrollen erg leuk. En bij ieder trucje wat hij niet helemaal snapt tijdens het 'trucjes kwartiertje', gaat hij omrollen en me dan met een blije kop staan aankijken. En ik moet er altijd om lachen wat het natuurlijk enorm bevestigt.
Hier is het: ga je mee?
Dat betekent echt een supergezellige baas die zoooo blij is dat Manu mee komt en soms heeft het baasje ook frikandel in haar zak
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Verschillende commando's.
Kusje en knuffelen
Zoekze (uitgesproken als Sssoekse) als ze op muizenjacht is. Ze pakt ze niet echt (en als ze haar poot erop heeft laat ze ze weer gaan, echt waar..., beest spoort niet...
)
Tijdens training is vak favoriet, samen met hoog. Aport (commando port) gaat ze steeds leuker vinden.
En eigenlijk vindt ze nog veel meer leuk. Trainen en werken vindt ze gewoon erg leuk. Als ik de trainingstas pak fan is ze door het dolle. Maffe doos. Maar we zijn wel echt gek op die maffe doos, dat wél!
Kusje en knuffelen
Zoekze (uitgesproken als Sssoekse) als ze op muizenjacht is. Ze pakt ze niet echt (en als ze haar poot erop heeft laat ze ze weer gaan, echt waar..., beest spoort niet...
Tijdens training is vak favoriet, samen met hoog. Aport (commando port) gaat ze steeds leuker vinden.
En eigenlijk vindt ze nog veel meer leuk. Trainen en werken vindt ze gewoon erg leuk. Als ik de trainingstas pak fan is ze door het dolle. Maffe doos. Maar we zijn wel echt gek op die maffe doos, dat wél!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Eten? of, ga je mee?
En voor Csiva, geef Luca een kusje! Vind ze enorm leuk, of pak je bal/kong/speel/touw/knuffel. Ook altijd leuk
En voor Csiva, geef Luca een kusje! Vind ze enorm leuk, of pak je bal/kong/speel/touw/knuffel. Ook altijd leuk
-
Manu
Oja! Schaapie!?
Dat is het favorietje speeltje en nu heet elk knuffeltje gewoon schaapie. Dat betekent spelen
Dat is het favorietje speeltje en nu heet elk knuffeltje gewoon schaapie. Dat betekent spelen
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Zoek, breng bij de baas, riempje los, weg?, met de auto, naar bed. Maar vooral lekker.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
nathalie71
Op 1; Wie wil er vlees eten ? ...
ikke ikke ikke!!!
En als ik zeg: "naar bedje toe?" wordt vooral Romy helemaal dol,dat is 2,die wil zo graag bij me slapen,terwijl ze de halve avond al heeft liggen snurken
En 3;Als ik ze achter het hekje laat en ik zeg "wachten,wachten" weten ze dat ik koekjes ga verstoppen,zijn ze bijna niet meer te houden.....,en dan komt het,als ik zeg : "Zoek!"

En als ik zeg: "naar bedje toe?" wordt vooral Romy helemaal dol,dat is 2,die wil zo graag bij me slapen,terwijl ze de halve avond al heeft liggen snurken
En 3;Als ik ze achter het hekje laat en ik zeg "wachten,wachten" weten ze dat ik koekjes ga verstoppen,zijn ze bijna niet meer te houden.....,en dan komt het,als ik zeg : "Zoek!"
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
-
nathalie71
O en even wat anders;Als ik `s-morgens boven ben ,wassen en aan kleden,doe ik op het laatst wat haarlak in mijn haar.Als Romy het geluid van de spuitbus hoort wordt ze helemaal dol!
Jippie!! Vrouwtje is klaar,die komt naar beneden!!! (Gek beest)
Deze even onder het mom van "commando spuitbus
"
Deze even onder het mom van "commando spuitbus
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Algemeen: 'vast'
.
Voor Janoo: apport, hoog.
Voor Luna: vrij, en dan nog liefst in combinatie met 'ga zwemmen'.
Spike: "nuutje". Dat wil zeggen dat we nog éééééén minuutje knuffelen in bed. Dan gooit hij zich met volle overtuiging en 34 kilo neer om lepeltje-lepeltje te komen liggen.
Voor Janoo: apport, hoog.
Voor Luna: vrij, en dan nog liefst in combinatie met 'ga zwemmen'.
Spike: "nuutje". Dat wil zeggen dat we nog éééééén minuutje knuffelen in bed. Dan gooit hij zich met volle overtuiging en 34 kilo neer om lepeltje-lepeltje te komen liggen.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Oh dat is hier al ik mijn borstel wegleg, boven. Pasha is zo doof als een kwartel aan het worden (als het haar uitkomt dus), maar die borstel hoort ze hoor!nathalie71 schreef:O en even wat anders;Als ik `s-morgens boven ben ,wassen en aan kleden,doe ik op het laatst wat haarlak in mijn haar.Als Romy het geluid van de spuitbus hoort wordt ze helemaal dol!
Deze even onder het mom van "commando spuitbus"

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Pfoe ik gebruik niet zo gek veel commando's geloof ik.. Toen maar is favoriet. Sinds kort kent hij "over" voor een sprongetje. Dat aanleren ging echt heel makkelijk, daar heeft ie dikke lol in.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Dat slapen is hier ook een goeie! Ik slaap overdag één of twee keer en ik hoef alleen maar 'gaan we slapen?' te zeggen en ze staat al boven. Ze slaapt helemaal niet bij mij op bed, maar ze slaapt gewoon graag denk ik
Verder is alles wat begint met 'gaaaaaaaan weeeeeee...' een goeie. Naar Bolo, naar oma, naar Isis, lopen, ZWEMMEN, naar huis; allemaal leuk.
Verder is alles wat begint met 'gaaaaaaaan weeeeeee...' een goeie. Naar Bolo, naar oma, naar Isis, lopen, ZWEMMEN, naar huis; allemaal leuk.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Bij woezel is het dooooooorrrrrrr (paaltjes).
Wordt ie helemaal wild van, ik hou hem dan ook echt niet bij.
Roxy en Charly is kijkis!
Wordt ie helemaal wild van, ik hou hem dan ook echt niet bij.
Roxy en Charly is kijkis!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Oh hier kan ik uren over lullen, want Kay is een blij man als hij commando mag uitvoeren (oke zit niet dan)
Pretty vind hij erg grappig en trekt dan ook echt een pretbek. Pretty doet hij te pas en te onpas.
Evenals bij buig. Grappig is ook dat hij voor dat commando honden eigenlijk niet kon uitdagen doormiddel van de spelboog, maar sindsdien dus wel.
De mensen die hem kennen weet dat hij ook heel snel om zijn as kan draaien als hij een hond leuk vind en probeert te verleiden tot spel. Ook voortgekomen uit commando draai.
Rol is ook zo'n commando, plat wordt in de regel ook meteen rol.
Verder is bal en zoek bal natuurlijk een magisch woord. Als is dat voor Norah een nog magischer woord, want de bal is haar leven. Met een bal vergeet die compleet de hele wereld.
En voor beide natuurlijk: wandelen?
Oh en ik vergeet voor Kay graven en dan met name op de paardenstal in het stro (opstrooien).
En vóóóóóóóóóóruit is ook geweldig.
En ach vergeet ik terugsturen plaat. Het commando wat hij in twee keer snapte en wat ik totaal trainigstechnisch verkeerd beloond heb. Hij pakte zijn riem en ging er als een dol springend veulen schuddend mee vandoor. Resultaat is dat hij de oefening dus ook als een springende bambi uitvoerde (wat overigens op het examen erg komisch werd gevonden).
En zijn favoriete oefening in de behendigheid: paaltjes. Grappig is dat het aanleren veel moeite en stress hebben gekost. Maar man als hij door de paaltjes gaat, dan kan je beter oordoppen inhebben.
Heb ik alles gehad? Och nee kijk vergeet ik nog een commando: water? Hahah zoef weg is hij. Meestal ligt hij al in water voor wij iets gezegd hebben haha. Zijn badje in de tuin is dan ook heilig
Tja Kay is een heel happy hondje en kent ook heel veel woordjes. Dat maakt hem echt gelukkig. Norah houdt niet van zo veel poespas, al vind zij hop echt wel helemaal te gek op dit moment (zo'n fase heeft Kay ook gehad). Ze doet het overigens ook heel veel uit eigen initiatief vissend naar een beloning.
Pretty vind hij erg grappig en trekt dan ook echt een pretbek. Pretty doet hij te pas en te onpas.
Evenals bij buig. Grappig is ook dat hij voor dat commando honden eigenlijk niet kon uitdagen doormiddel van de spelboog, maar sindsdien dus wel.
De mensen die hem kennen weet dat hij ook heel snel om zijn as kan draaien als hij een hond leuk vind en probeert te verleiden tot spel. Ook voortgekomen uit commando draai.
Rol is ook zo'n commando, plat wordt in de regel ook meteen rol.
Verder is bal en zoek bal natuurlijk een magisch woord. Als is dat voor Norah een nog magischer woord, want de bal is haar leven. Met een bal vergeet die compleet de hele wereld.
En voor beide natuurlijk: wandelen?
Oh en ik vergeet voor Kay graven en dan met name op de paardenstal in het stro (opstrooien).
En vóóóóóóóóóóruit is ook geweldig.
En ach vergeet ik terugsturen plaat. Het commando wat hij in twee keer snapte en wat ik totaal trainigstechnisch verkeerd beloond heb. Hij pakte zijn riem en ging er als een dol springend veulen schuddend mee vandoor. Resultaat is dat hij de oefening dus ook als een springende bambi uitvoerde (wat overigens op het examen erg komisch werd gevonden).
En zijn favoriete oefening in de behendigheid: paaltjes. Grappig is dat het aanleren veel moeite en stress hebben gekost. Maar man als hij door de paaltjes gaat, dan kan je beter oordoppen inhebben.
Heb ik alles gehad? Och nee kijk vergeet ik nog een commando: water? Hahah zoef weg is hij. Meestal ligt hij al in water voor wij iets gezegd hebben haha. Zijn badje in de tuin is dan ook heilig
Tja Kay is een heel happy hondje en kent ook heel veel woordjes. Dat maakt hem echt gelukkig. Norah houdt niet van zo veel poespas, al vind zij hop echt wel helemaal te gek op dit moment (zo'n fase heeft Kay ook gehad). Ze doet het overigens ook heel veel uit eigen initiatief vissend naar een beloning.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier zijn de favorieten toch wel koekie en tóemaarrrrr.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite