Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageren jullie honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hoe reageren jullie honden?

Ongelezen bericht door nathalie »

Je loopt in het bos, op een recht pad. Hond(en) doen gewoon rustig hun eigen ding. In de verte komt er een loslopende hond aan. Baasje laat de hond gewoon los lopen en laat niet merken dat de hond in de buurt moet blijven, agressief, of angstig is. Hond komt heel zelfverzekerd, maar in een normaal drafje aangelopen. Op een meter afstand schiet hij heel angstig weg, rent een stuk terug en loopt vervolgens weer richting jouw hond. Om weer weg te schieten. Niet om een spel uit te lokken.

Of jouw hond ondertussen al aan de riem zit, laat ik even in het midden. Negeren ze deze hond? Moet er een punt gemaakt worden? Willem ze spelen? Schieten ze erachteraan?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
runninggirl
Zeer actief

Re: Hoe reageren jullie honden?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hangt er van af wat je onder zelfverzekerd verstaat. Worden er ook kalmerende signalen gegeven door de naderende hond? Loopt de hond in een rechte lijn op de groep af?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ligt aan de grootte en het ras/kruising. Is het formaat Maltezer, look-a-like Maltezer/Boomer e.d., dan gaat Boomer kennis maken en even snuffelen. Andere formaten vind hij al snel niet boeiend en negeert hij.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dumas vliegt er achteraan. Csiva zal er tegen blaffen en Luca zal zeer ws negeren. Tenzij de hond aan komt lopen en enorm gaat fixeren. Dat trekt Luca niet. Ik lijn altijd aan op een recht pad.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

runninggirl schreef:Hangt er van af wat je onder zelfverzekerd verstaat. Worden er ook kalmerende signalen gegeven door de naderende hond? Loopt de hond in een rechte lijn op de groep af?
Geen kalmeringssignalen voor zover ik gezien heb. Staart neutraal, oren naar voren, geen tong gezien (nouja, hij hing gewoon naar buiten vanwege de warmte). Liep zonder te aarzelen vooruit, richting de groep.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat angstig wegrennen kan voor Coda een trigger zijn om er eens achter aan te rennen. Maar over het algemeen negeren ze wel, ik lijn eigenlijk zelden aan in dit soort situaties.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots zou blijven staan.
Ik ook waarschijnlijk tot ik weet of denk te weten wat die hond gaat doen.
Als ik doorloop loopt Toots mee, maar Toots gaat niet kennismaken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

nathalie schreef:
runninggirl schreef:Hangt er van af wat je onder zelfverzekerd verstaat. Worden er ook kalmerende signalen gegeven door de naderende hond? Loopt de hond in een rechte lijn op de groep af?
Geen kalmeringssignalen voor zover ik gezien heb. Staart neutraal, oren naar voren, geen tong gezien (nouja, hij hing gewoon naar buiten vanwege de warmte). Liep zonder te aarzelen vooruit, richting de groep.
Dan was Jura er al heen gelopen om te 'controleren' voordat die hond tot één meter was genaderd. Aangezien de hond duidelijk op de groep af komt en dan moet je eerst langs de grenspost. :lol1:
Dus genegeerd had ze sowieso niet, maar ik schat zo in dat ik haar al had aangelijnd bij een hond die zo rechtstreeks nadert.

Als de hond al terug was gaan rennen voordat Jura er bij was dan had ze denk ik wel even haar punt willen maken door 'm nog even verder weg te jagen van de groep weg.

Had de hond zelf vanaf het begin genegeerd (dus niet recht er op af lopen) dan had ze hetzelfde teruggedaan. Bij voldoende kalmeringssignalen en een net boogje had ze wellicht ook vriendelijk willen kennismaken, maar liever ook genegeerd.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 24 jun 2014 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

nathalie schreef:
Als ik een hond zo zou zien aankomen zou er voor mij geen enkele reden zijn om aan te lijnen? :U:

Het daaropvolgende gedrag, als dat echt angstig was zou me wel verbazen eigenlijk.
Op een meter afstand opeens wegschieten zou Ita wel iets vinden om achteraan te gaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Narda zou ik aanlijnen, die zou het zelf niet vertrouwen en er dus grommend en wat onzeker op af gaan. Oz zou de hond negeren óf hij schiet er achteraan... Vaak heeft hij het veel te druk om zich te bemoeien met andere honden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik lijn aan op het moment dat ik een andere hond zie naderen.
geen zin in gedoe met rita-met-het-korte-lontje-en-de-grote-persoonlijke-ruimte :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik ga er van uit dat hond sociaal is als hij losloopt,in dit geval denk ik dat hond nieuwsgierig is en bij bijna confrontatie toch erg onzeker is.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Dat wegrennen zou voor indy wel een trigger zijn om daar nog even achteraan te gaan.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Ik zal altijd aanlijnen, die van mij denkt dat alles een uitnodiging tot spelen is :roll:
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Mchumba trekt zijn wenkbrauw omhoog, kijkt mij even aan en loopt er dan gewoon langs denk ik.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Char7 schreef:Mchumba trekt zijn wenkbrauw omhoog, kijkt mij even aan en loopt er dan gewoon langs denk ik.
Niko dat zelfs niet. Pjotr probeert vaak wel of een onzekere hond over is te halen om te spelen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lieke87 schreef:Dat wegrennen zou voor indy wel een trigger zijn om daar nog even achteraan te gaan.
Voor Lais ook. Mister T zie ik daar ook wel voor aan, die jaagt graag achter wegrennende wezentjes aan.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Fix die zou de hond links laten liggen, bailey die zou nog steeds kennis mee willen maken en Laicka zou flink een punt willen maken. Ligt eraan welke honden in bij me heb, bij alle 3 gaan de dames vast, alleen de meisjes ook vast en als ik bailey en fix alleen bij me zou hebben dan roep ik ze bij me maar blijven ze wel los
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Evert zou op het strakke aan komen lopen al een commando 'doorlopen ' gehad hebben en voert dat dan ook uit. Freek neemt bij naderende honden een wat afwachtende houding aan en loopt max 5 meter voor mij uit. Als de hond er is schat hij in of deze wil spelen of niet. Wat hij in dit geval zou doen weet ik niet goed. Doorgaans heeft hij wel snel de stemming van de andere hond in
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Vond de baas dit trouwens normaal gedrag? Ik zou persoonlijk de hond een commando volgen geven en zo samen passeren.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik lijn altijd aan, en geef het commando naast.
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa vindt het gek, denk ik. Niet dat ze er achteraan gaat of een punt wil maken, maar dat ze echt zo gaat staan :denken: :19: Meestal is zij snel onder de indruk van een andere hond, dus als een hond angstig op haar reageert vindt ze het wel best, haha. Kan wel zijn dat ze hem alsnog voorzichtig probeert te benaderen (met veel kalmerende signalen, eventueel zijwaarts, al snuffelend, pomtiedom).
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Die van mij zouden net zo hard schrikken als de naderende hond, want een schrik verwachten ze niet op dat moment, haha ik zie het al helemaal voor me.... Als Woezel los loopt zal ie negeren maar wel schrikken van zijn schrikreactie. Roxy zal er een blafje tegenaan gooien als de hond 20 meter verder is hahaha.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira zou blijven staan en ik geef het commando "negeer" want ze vond niets zo leuk om achter een angstige hond aan te jagen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

De groep honden waar ik het over heb, zijn mijn honden in dit geval. De naderende hond was een labradoodle. Pasha zat aangelijnd, want die wil tegenwoordig graag een punt maken bij honden die in hun eentje op ons af komen lopen. Nit altijd, maar wel vaak. Dus koekjes en volgen. Ushi wilde vroeger nog weleens onzekere hondjes opjagen, dus die heb ik afgeleerd om zomaar contact te maken met vreemde honden. Werkt heel goed, dus die liep al naast me. Chuck was ook onder appèl en mocht kennis gaan maken toen de hond op een meter of 4 afstand was. Chuck is nogal afwachtend (en is zondag aangevallen door een rottweiler, dus nu iets voorzichtiger in zijn gedrag naar vreemde reuen, maar niet onderdanig of onzeker). Chuck en de doodle liepen gewoon relaxed op elkaar af en ineens vliegt die hond gillend weg. Staart tussen zijn poten, oren in z'n nek. Ik liep ondertussen gewoon door en zei ook tegen Chuck dat hij door moest lopen. Doodle kwam weer terug, weer vrij relaxed net als de eerste keer en wil weer wegschieten, vlak langs Chuck. Die gromde en liep door. Chuck was een kuthond volgens meneer. Meer dan dit :hmmm: heb ik niet gedaan, want heb daar allemaal geen zin meer in.

Toen ik in alle rust doorliep en hierover aan het denken was, bedacht ik me dat het waarschijnlijk een reactie was van Chuck op het rare gedrag van die hond?
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan zou niks in de gaten hebben. De meiden denken zodra de hond wat angstig terug rent Yes, rellen en gaan jagen. Dieber zou er ook bij gaan tetteren.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
nathalie schreef:
Als ik een hond zo zou zien aankomen zou er voor mij geen enkele reden zijn om aan te lijnen? :U:

Het daaropvolgende gedrag, als dat echt angstig was zou me wel verbazen eigenlijk.
Op een meter afstand opeens wegschieten zou Ita wel iets vinden om achteraan te gaan.
Ik vond het dus ook geen situatie om de honden, met als uitzondering Pasha met haar demente grote bek, aan te lijnen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:engel: hij heette geen bailey?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::engel: hij heette geen bailey?
Nee, hou je vast: zo'n originele naam hoor je nooit meer: Doodle!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als je hond groter is, is het al snel een kuthond zodra er iets gebeurt. Lekker laten lullen :ok:
nathalie schreef:
dagmar88 schreef::engel: hij heette geen bailey?
Nee, hou je vast: zo'n originele naam hoor je nooit meer: Doodle!
In jouw geval had ik heel veel moeite moeten doen om niet je eigen honden te roepen met: Weim en Weim, nu hierrrrkomen! :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”