Wat is ze fel, en intelligent!
Zij en Anders... die twee samen dat wordt nog lastig, van de week vlogen ze elkaar al in de haren en moest ik ze echt uit elkaar halen.
Ze waren serieus gewoon aan het vechten... een pup van nog geen 9 weken
Ze is niet van plan om zich over te geven, en ze ziet Anders niet als hoger in rang, dat heeft ze wel bij Moos, diep respect.
Gisteren roerde ik wat met mijn hand door haar voer terwijl ze at, en ineens 'grrrrrrr grauw!'
Echt zo fel joh, dus hop, rustig op het rugje, en even gewacht tot ze zich overgaf, rustig weer op haar zij en overeind gerold, en voerbak toegeëigend.
Daarna hapje voor hapje uit mijn had gevoerd. Vanmorgen de bak met pens op de vloer gezet, en gezorgd door haar op afstand te houden dat ze er niet aan kwam. Pens uit de hand gevoerd (gatver wat een lucht aan mijn handen).
Maar mevrouwtje heeft nu respect, en snapt dat ik het toch echt voor het zeggen heb.
Wat een draak!
Maar oooooooh wat is ze leuk
Het is en blijft een soort van haat/liefde verhouding die ik met dit type hond heb.
Wel merk ik goed dat zij heel erg veel meer Pitbull is, en dat dit echt wel een tandje heviger en feller is dan een Staffie met papiertjes/boompje.
Maar aan de andere kant vind ik dit ook weer heel leuk, want ik merk dat door het harde werken samen met haar aan de goede verstandhouding, dat haar respect groeit, en dat mijn liefde voor haar even hard meegroeit.
Soms vraag ik me echt af of ik gek geworden ben hoor, echt... ze is een draak eerste klas.
Gisteren met een ander pupje spelen.. nou spelen.. ik heb het af moeten kappen.
Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull
Maar ik heb ook gemerkt, dat ze dit alleen doet als het andere hondje druk en speels doet. Zodra er rust heerst, heeft ze deze neiging niet.
Dit wordt hard trainen op het negeren van druk gedrag bij andere honden. Want ik zie elke dag een pupje, maar ook écht elke dag een Pitbull, ze laat duidelijk zien wat ze is, elke dag weer drukt ze me met mijn neus op de feiten die gekke draak!
Heb ik al gezegd dat ik van haar hou?
Ze is zo leuk