Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ben ik aan begonnen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Mojuan »

Whaaah! :tong: echt die Pitbull drijft me nu al tot waanzin hahahahaha.
Wat is ze fel, en intelligent!

Zij en Anders... die twee samen dat wordt nog lastig, van de week vlogen ze elkaar al in de haren en moest ik ze echt uit elkaar halen.
Ze waren serieus gewoon aan het vechten... een pup van nog geen 9 weken :O:

Ze is niet van plan om zich over te geven, en ze ziet Anders niet als hoger in rang, dat heeft ze wel bij Moos, diep respect.
Gisteren roerde ik wat met mijn hand door haar voer terwijl ze at, en ineens 'grrrrrrr grauw!'
Echt zo fel joh, dus hop, rustig op het rugje, en even gewacht tot ze zich overgaf, rustig weer op haar zij en overeind gerold, en voerbak toegeëigend.
Daarna hapje voor hapje uit mijn had gevoerd. Vanmorgen de bak met pens op de vloer gezet, en gezorgd door haar op afstand te houden dat ze er niet aan kwam. Pens uit de hand gevoerd (gatver wat een lucht aan mijn handen).
Maar mevrouwtje heeft nu respect, en snapt dat ik het toch echt voor het zeggen heb.

Wat een draak! :boos:
Maar oooooooh wat is ze leuk :I:

Het is en blijft een soort van haat/liefde verhouding die ik met dit type hond heb.
Wel merk ik goed dat zij heel erg veel meer Pitbull is, en dat dit echt wel een tandje heviger en feller is dan een Staffie met papiertjes/boompje.
Maar aan de andere kant vind ik dit ook weer heel leuk, want ik merk dat door het harde werken samen met haar aan de goede verstandhouding, dat haar respect groeit, en dat mijn liefde voor haar even hard meegroeit.

Soms vraag ik me echt af of ik gek geworden ben hoor, echt... ze is een draak eerste klas.
Gisteren met een ander pupje spelen.. nou spelen.. ik heb het af moeten kappen.
Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull :pffff:
Maar ik heb ook gemerkt, dat ze dit alleen doet als het andere hondje druk en speels doet. Zodra er rust heerst, heeft ze deze neiging niet.
Dit wordt hard trainen op het negeren van druk gedrag bij andere honden. Want ik zie elke dag een pupje, maar ook écht elke dag een Pitbull, ze laat duidelijk zien wat ze is, elke dag weer drukt ze me met mijn neus op de feiten die gekke draak!

Heb ik al gezegd dat ik van haar hou?
Ze is zo leuk :lekkerpuh:
:zweep:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Waar ben ik aan begonnen

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mojuan schreef: Zij en Anders... die twee samen dat wordt nog lastig, van de week vlogen ze elkaar al in de haren en moest ik ze echt uit elkaar halen.
nou maak je borst maar nat dan, als dit nu al zo gaat. ik zou er niet gerust op zijn dat je ze bij elkaar kunt houden en ik vind het ook sneu voor anders, eerlijk gezegd :ugh: .
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk klinken, nu al niet met 9 weken.
Vraag me af hoe dat gaat als ze ouder is..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mojuan schreef:Whaaah! :tong: echt die Pitbull drijft me nu al tot waanzin hahahahaha.
Wat is ze fel, en intelligent!

Zij en Anders... die twee samen dat wordt nog lastig, van de week vlogen ze elkaar al in de haren en moest ik ze echt uit elkaar halen.

Ze is niet van plan om zich over te geven, en ze ziet Anders niet als hoger in rang, dat heeft ze wel bij Moos, diep respect.
Gisteren roerde ik wat met mijn hand door haar voer terwijl ze at, en ineens 'grrrrrrr grauw!'
Echt zo fel joh, dus hop, rustig op het rugje, en even gewacht tot ze zich overgaf, rustig weer op haar zij en overeind gerold, en voerbak toegeëigend.
Daarna hapje voor hapje uit mijn had gevoerd. Vanmorgen de bak met pens op de vloer gezet, en gezorgd door haar op afstand te houden dat ze er niet aan kwam. Pens uit de hand gevoerd (gatver wat een lucht aan mijn handen).
Maar mevrouwtje heeft nu respect, en snapt dat ik het toch echt voor het zeggen heb.

Wat een draak! :boos:
Maar oooooooh wat is ze leuk :I:

Het is en blijft een soort van haat/liefde verhouding die ik met dit type hond heb.
Wel merk ik goed dat zij heel erg veel meer Pitbull is, en dat dit echt wel een tandje heviger en feller is dan een Staffie met papiertjes/boompje.
Maar aan de andere kant vind ik dit ook weer heel leuk, want ik merk dat door het harde werken samen met haar aan de goede verstandhouding, dat haar respect groeit, en dat mijn liefde voor haar even hard meegroeit.

Soms vraag ik me echt af of ik gek geworden ben hoor, echt... ze is een draak eerste klas.
Ze pakte de lange haren in het gezicht van het andere pupje vast, en liet nu al niet meer los... oeps... klote Pitbull :pffff:
Maar ik heb ook gemerkt, dat ze dit alleen doet als het andere hondje druk en speels doet. Zodra er rust heerst, heeft ze deze neiging niet.
Dit wordt hard trainen op het negeren van druk gedrag bij andere honden. Want ik zie elke dag een pupje, maar ook écht elke dag een Pitbull, ze laat duidelijk zien wat ze is, elke dag weer drukt ze me met mijn neus op de feiten die gekke draak!

Heb ik al gezegd dat ik van haar hou?
Ze is zo leuk :lekkerpuh:
Dat klinkt als Jigzy toen ze pup was. En ja dat wordt alleen maar erger :mrgreen: Ik hoop voor je dat ze niet gaat jagen.
Laatst gewijzigd door Valerie op 17 jun 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

ik vind het ook echt niet leuk/goed klinken met 9 weken. Heb zelf ook een hond gehad met voernijd en heb dat zelf echt heel anders aangepakt. Mij is toen verteld dat het op jouw manier alleen maar meer voernijd in de hand gaat werken. Maar ieder zijn methode! Ben blij dat de pup bij jou zit en niet hier ;)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik krijg van je hele verhaal ook een beetje een nare smaak in mijn mond...
Sneu voor Anders dat ze nu al zo gekoeioneerd wordt door je pup van 9 weken. Dat belooft weinig goeds als je het mij vraagt.
Valerie
Zeer actief

Nou ja met een paar maand gaat ze de honden moeten scheiden.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Jij liever dan ik. Ik zou er ook echt niet zo blij mee zijn. Leuk dat er een hond bijkomt maar als dat nu al zo gaat dan vind ook ik het wat sneu voor Anders. Ook als je moet gaan scheiden trouwens, want Anders kan er niks aan doen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je zou denken dat je na al die tijd op het forum wel geleerd hebt dat gedwongen op de rug leggen niet heel veel uithaalt, nog niet te spreken van het feit dat je dat over een maand of 2 gok ik niet meer voor elkaar krijgt..

en ik vind het ook sneu voor anders, en je hebt toch nog een poedeltje? lijkt me geen beste match..
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
sbientje schreef:je zou denken dat je na al die tijd op het forum wel geleerd hebt dat gedwongen op de rug leggen niet heel veel uithaalt, nog niet te spreken van het feit dat je dat over een maand of 2 gok ik niet meer voor elkaar krijgt..
ik denk dat ze heel goed weet hoe de doorsnee forummer daarover denkt maar het eigenlijk ook daarom zo neerzet.
dat zou heel goed kunnen. ik vind de post ook wat provocerend overkomen. maar hee, ze weet heel goed waar ze mee bezig is want ze heeft zich heel goed voorbereid en veel ervaring opgedaan de laatste jaren om dit in goede banen te leiden. ofzo.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

sbientje schreef:je zou denken dat je na al die tijd op het forum wel geleerd hebt dat gedwongen op de rug leggen niet heel veel uithaalt, nog niet te spreken van het feit dat je dat over een maand of 2 gok ik niet meer voor elkaar krijgt..
Ik lees in alle verhalen een hoog Cesar Milan gehalte, op de rug leggen, in de zij prikken, respect..... Het zou mijn manier niet zijn en al zeker niet bij een pup.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Inge O schreef:het is maar wat je leuk vindt :oeps: .
Nou inderdaad ,leuk hoor voor Anders :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic :denken:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nou, ieder z'n ding. :oeps: Ik vind het niet bijzonder gezellig klinken en ook een beetje sneu voor Anders.
Ben benieuwd hoe je dit in de toekomst in goede banen wil gaan leiden als ze elkaar al in de haren vliegen als een 9 weken is... :ugh:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bovendien kan het op de rug leggen ook heel verkeerd uitpakken... Ik lees helemaal geen hondje dat zich over heeft gegeven, gezien de daar op volgende actie.
Honden onder elkaar weten wanneer er werkelijke overgave/onderwerping is door de geurinformatie die afgegeven wordt. Zeker een pupje leert perfect hoe ze het snelste van die vervelende houding afkomt.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Luna87 schreef:Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic :denken:
Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).
Maar als het een 'grapje' is, kan ik de humor er ook niet helemaal in vinden?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik mis ook het 'intelligent' gedeelte een beetje :D
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Irisz schreef:
Luna87 schreef:Ik geloof je bijna niet. Dit verhaal strookt zo niet met je andere topic :denken:
Dat had ik ook een beetje. Dit op het forum posten is een garantie op negatieve reacties (en terecht).
Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.
Perry en Noah

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

duitse herder schreef:
Irisz schreef:
Ik geloof het ook niet, volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.
Dat is ook nog een goede mogelijkheid
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Laatste post in haar andere topic is niet zo positief hoor.
En ik denk dat het door heel veel hahahaha's wordt ingekleed maar dat er best sprake is van een bepaald soort spijt. Zou ik ook hebben als dit nu al zo gaat.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

duitse herder schreef:
Irisz schreef:
nou dat zou wel erg flauw zijn, dat geloof ik ook niet eigenlijk. zowel neem ik niets meer serieus van haar. want waarom zou ze zoiets doen? ze heeft overwegend leuke reacties gehad in het andere topic.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ik denk wel dat het toch een pietsie tegenvalt hoor, gezien deze post, een reactie op dat ze een pittige kruising had uitgezocht:
Mojuan schreef:Niets pittigers aan dan aan een volle Stafford naar mijn mening.
Moeders was trouwens suuuuper lief en rustig. Vaders was nog veel relaxter dan moeders.
En Tselfde is ook een hele rustige pup, we hebben goed gekeken naar welke pup het meest afwachtend en terughoudend was, maar wel op een goede manier. Dus wel nieuwsgierig.
Ach, en we weten dondersgoed waar we aan begonnen zijn.
En ik heb tegenwoordig een auto, dus kan met Tselfde overal heen rijden waar het rustig is als ik haar lekker wil laten rennen en spelen als ze volwassen is.
en dan staat dit er haaks op:
Mojuan schreef: Wat is zij dominant en fel zeg, echt niet normaal.
Ze is net zo intelligent als Romeo, en net zo dominant, maar met het felle van Julia gecombineerd.
Ik geloof dat ik gek word pfff :D
nog geen 9 (!!!) weken he? ik zou niet blij zijn. wie weet draait het nog bij, maar dan komt dit karaktertje over een jaartje ofzo wel weer bovendrijven en dan voorzie ik eenzame opsluiting.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 jun 2014 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik lees het nu ook, in 1 week tijd van relaxte pup na bijna onhandelbare pup. Dat gaat snel :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Mit
Zeer actief

Misschien wordt er ook wel teveel verwacht. Als je er enorm bovenop zit kan ik me voorstellen dat dat rustige en relaxte snel weg is.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

De eerste dag thuis zijn de meeste pups wel wat rustiger.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Poeh nee, ik heb toch heel wat honden gehad en opgevoed maar hier zou ik niet blij van worden. Wat ik wel apart vind is dat je praat over hard werken en je hebt de pup pas twee weken :80: Generatiekloof denk ik :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mojuan schreef: Soms vraag ik me echt af of ik gek geworden ben hoor, echt... ze is een draak eerste klas.
Nou dit is echt alles behalve leuk.
Net als dat grrr bij dat eten.

Als ik in jou schoenen stond had ik alles behalve blij geweest met dit ''duivelse'' hondje.
Ik zou echt als de wiedeweerga hulp zoeken ook al had ik zelf zoveel ervaring, het loopt naar mijn idee namelijk nu al uit de hand.

Veel sterkte ermee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

duitse herder schreef: volgens mij is het puur om reacties uit te lokken en straks te zeggen dat het een heel zoet pupje is.
Dat denk ik ook..
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Om in CM termen te blijven, ik hoop niet dat dit een "red zone" pitbull wordt. De poedels en de lab zijn hun leven dan niet meer zeker. :ugh:

Dat wordt óf scheiden, óf dagelijks bloed van de muren schrobben.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik geloof er niks van..jij zit gewoon te stangen :schrik:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”