Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond staat moeilijker op

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Records070
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Hond staat moeilijker op

Ongelezen bericht door Records070 »

Ze is inmiddels bijna 12 jaar en heeft laatste tijd een stuk meer moeite met opstaan dan voorheen, aangezien ze wat ouder wordt is het wel te begrijpen maar wat valt er tegen te doen? En wat kan überhaupt het probleem zijn? Ze is niet te zwaar iig.. Hier ook een voorbeeld, we gingen laatst naar het bos toe en in de tijd dat we in het bos waren liep ze een beetje mank op 2 verschillende poten en zelf denk ik dat dat te voorkomen is door der spieren eerst een beetje warm te lopen

Any Ideas?
Laatst gewijzigd door Records070 op 14 jun 2014 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Records070
Vaste gebruiker

Re: Hond slaat moeilijker op

Zal het opstaan opzich ook minder moeizaam gaan als ze weer wat vaker naar het bos gaat en langere wandelingen maakt n het bos?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Artrose?
Ik zou even naar de dieren arts gaan met haar ze hebben goede medicijnen ervoor.
En spieren opwarmen kan geen kwaad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Records070
Vaste gebruiker

Ja ze gaat sowieso naar de dierenarts maar dat is pas over een week of 2, dus vandaar hehe

Maar ik vergeet er wel bij te zeggen dat het deels ons fout is dat ze mank liep tijdens bos omdat we haar al te hard lieten rennen toen we net 5 mins buiten de deur waren dus dat is eigelijk wel te begrijpen maar valt er verder nog wat aan te doen? Als je eraan denkt dat melk de botten sterker maken etc? En eiwitten goed voor de spieren zijn hoe zit dat met honden?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Waarschijnlijk is het iets in de geest van een reumatische aandoening. Artrose of iets dergelijks.
Je moet het wel laten diagnosticeren vind ik, want wie weet is het heel iets anders. Maar bij gewrichtsklachten van een oudere hond zou ik in principe gewoon pijnstilling met een ontstekingsremmer geven en er verder niet teveel mee rommelen zoalang het met de pijnstilling goed gaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Records070
Vaste gebruiker

Ahah ja staat slaat.. Maar ze is naar mijn weten niet stijf ofzo, ze is nog heel actief, heel speels voor haar leeftijd, ze springt nog over hekjes heen en alles (Wat ze al jaren doet) dus in principe is het nog niet heel erg, merk het eigelijk alleen met opstaan alhoewel de mams der huizen het niet zo duidelijk ziet als ik =P Dus wellicht is het nog niet zo erg maar ik merk het persoonlijk wel dat het wat stroever gaat tegenwoordig

Zijn er nog dingen naast afvallen die wellicht kunnen helpen?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Records070 schreef:Ahah ja staat slaat.. Maar ze is naar mijn weten niet stijf ofzo, ze is nog heel actief, heel speels voor haar leeftijd, ze springt nog over hekjes heen en alles (Wat ze al jaren doet) dus in principe is het nog niet heel erg, merk het eigelijk alleen met opstaan alhoewel de mams der huizen het niet zo duidelijk ziet als ik =P Dus wellicht is het nog niet zo erg maar ik merk het persoonlijk wel dat het wat stroever gaat tegenwoordig

Zijn er nog dingen naast afvallen die wellicht kunnen helpen?

De dierenarts bezoeken. Is noodzakelijk om artrose vast te laten stellen en dan met pijnmedicatie en evt ontstekingsremmers kom je een heel end. Verder is het een oude hond en hoort het er gewoon bij...

Records070
Vaste gebruiker

Re: Hond staat moeilijker op

hm ok bedankt en zal met wat meer inlezen over artrose dan maar.
Zijn er nog hulp middelen om het wat makkelijker voor haar te maken as time passes? Waar we nu al op letten is dat ze goed op gewicht blijft of eventueel nog wat afvalt wellicht wat meer voeden & lopen om spieropbouw en dergelijken te versnellen. Ik ben er trots op dat ze het nog zo goed doet op deze leeftijd en wil zeer graag dat ze het zo volhoudt !! :P

Als het uiteindelijk geen artrose blijkt te zijn en gewoon met ouderdom te maken heeft, zijn er nog dingen die kunnen helpen?

Heel erg bednakt !
Chihuahua-paws
Zeer actief

Records070 schreef:hm ok bedankt en zal met wat meer inlezen over artrose dan maar.
Zijn er nog hulp middelen om het wat makkelijker voor haar te maken as time passes? Waar we nu al op letten is dat ze goed op gewicht blijft of eventueel nog wat afvalt wellicht wat meer voeden & lopen om spieropbouw en dergelijken te versnellen. Ik ben er trots op dat ze het nog zo goed doet op deze leeftijd en wil zeer graag dat ze het zo volhoudt !! :P

Als het uiteindelijk geen artrose blijkt te zijn en gewoon met ouderdom te maken heeft, zijn er nog dingen die kunnen helpen?

Heel erg bednakt !
Artrose heeft al met ouderdom te maken en dat zal ook op foto's wel te zien zijn.
En verder gewoon niet teveel meer doen teveel lopen om spieren op te bouwen is ook niet nodig bij een hond van 12.
Ik zou haar vanaf nu gewoon een fijne oude dag geven. Gewoon rustig aan doen dus en niet teveel verwachten!
Een vrouw van 85 laat je ook geen marathon meer lopen. Ga nou eerst maar eens naar een da en laat je daar verder adviseren.

Records070
Vaste gebruiker

"Ëen vrouw van 85 laat je ook geen marathon meer lopen" haha :P

Inmiddels is er niks meer van te merken, zomertijd is geweest en we zijn dagelijks naar het bos/strand geweest en je merkt nu echt duidelijk dat het een stuk beter gaat en idd een warm-up voordat je je hond laat rennen als ze wat ouder is werkt perfect.. Voorheen liep ze 9 van de 10x mank na een stukje bos en tegenwoordig heeft ze daar helemaal geen last meer van, dus wel echt een verbetering! :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”