Hier twee Duitse Herders, die beide KVV met soms wat barf dingen eten. En ja, zoveel honden, zoveel wensen. Ik heb er één die heel kieskeurig is en één die alles eet, maar niet overal goed op reageert. Met de oudste ben ik met KVV begonnen, omdat zij geen brok eet en op veel soorten brok niet lekker reageert. Toen ben ik gaan zoeken naar ervaringen en onderzoeken en op basis daarvan ben ik de jongste ook KVV gaan geven. Hij krijgt wel regelmatig brok ernaast, maar dan wel een brok die ik goed vind. Ik voer één keer, maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid beloningen die er overdag in gaan en de jongste 's ochtends nog regelmatig het eten oversloeg.
Qua merken voer ik van KVV Darf, Tinlo, All animal, Tammenga en Lotgering. (met soms wat andere merken ertussendoor, waar liever geen graan in zit) Qua brok ben ik nog aan het uitproberen wat er past, dus goed gegeten wordt, qua samenstelling okee en qua budget ook.

Ik geef het liefst brok waar een hoog vlees of vis percentage in zit en het hoofdbestanddeel geen graan is. Best lastig af en toe. Merken die ik nooit zal geven van brok? Royal Canin, Bonzo, Eukanuba zijn de 1e die in me opkomen. Frolic past daar ook tussen qua samenstelling, maar die gebruik ik soms wel eens als beloningssnoepjes, niet als echte maaltijd. Bij de KVV zijn dat Duck, Haaksbarf, Carnibest en renske hoewel dat weer geen diepvries is. De ene doen mijn honden het niet goed op, de andere vind ik bagger en weer een andere veel te duur.
En nee, ik vind de dure merken niet altijd écht beter dan de goedkopere merken. Sommige dure merken vind ik ronduit slecht, andere verhoudingsgewijs te duur. De oudste hond eet 500 gram, de jongste zit op dit moment op 1200 gram waar nog veel beloningen bij komen.