Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vestibulair Syndroom

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daphne
Zeer actief

Vestibulair Syndroom

Ongelezen bericht door Daphne »

Dat heeft mijn Nero op dit moment. Mijn hart breekt om hem zo te zien.
Scheve kop, ogen die blijven flitsen, niet kunnen staan, compleet de weg kwijt.
Eten doet hij niet en water geef ik met een spuit.
Het is dinsdagmiddag rond 14.00 begonnen. Ik ken het verhaal van Jack en overal hoor en lees je dat ze er wel weer uitkomen.
Maar het is zo moeilijk en hij is al zo oud, 15, 7 jaar. Maar hij heeft geen pijn en ik wil hem die kans geven.
Want hiervoor was het wel een oude hond maar wel eentje die nog lekker een uurtje meekachelde en blij was.

Het is alleen zo naar om het te zien en moet ik het hem nog wel aandoen?
Ik weet het gewoon even niet meer :(:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vestibulair Syndroom

Ongelezen bericht door joline »

Ach wat sneu :(:
Ik heb er verder geen verstand van maar wil jullie even sterkte wensen, lijkt me moeilijk om hem zo te zien.
Daphne
Zeer actief

Dank jullie wel. Ik houd ook nog wel even vol. De DA heeft hem tot nu toe nog niks gegeven. Ik ga morgen met hem terug.Hij moet ook wel wat gaan eten want zoveel heeft hij ook niet meer om het lijf. Arme Nero......

Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik hoop dat hij snel opknapt, veel beterschap voor Nero
Daphne
Zeer actief

Dank jullie wel. Ik houd ook nog wel even vol. De DA heeft hem tot nu toe nog niks gegeven. Ik ga morgen met hem terug.Hij moet ook wel wat gaan eten want zoveel heeft hij ook niet meer om het lijf. Arme Nero......

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het duurt eventjes en in t begin zag ik geen verbetering maar uiteindelijk na een dag of 3 werd t hier beter. Heeft ie geen injectie gehad? Xena heeft een cortisoneninjectie gehad, vitamine b pillen en anti braak pilletjes.
Ze at hier na een dag alweer de rest dus pas na een dag of wat. Het verhaal staat hier ook vast nog... kan t nu niet zoeken via mobiel.
Een week later was ze goed hersteld en kreeg ze een 2e aanval. Weer hetzelfde riedeltje en dat duurde wat langer maar nu is ze weer compleet de oude gelukkig. T is moeilijk om te zien... maar geef hem wat tijd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Beetle heeft het ook gehad, na een week, max 10 dagen was ze weer 80-90% de oude!
Maar die tussenliggende dagen, afschuwelijk :-(. Toch ben ik blij die te hebben afgewacht, ze heeft nog 1,5 jaar zeer waardig geleefd.
Daphne
Zeer actief

Bedankt allemaal. Ik ga morgen terug naar de DA en zal iets halen tegen de misselijkheid en zal het gelijk hebben over de vitamine B en cortisoneinjectie.
Jullie verhalen had ik even nodig. Overal lees je dat het weer goed komt maar het is heel moeilijk om hem zo te zien. En heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord en vinden dat ik hem, in deze toestand, laat lijden.
En dat doet pijn want ik wil echt het beste voor mijn hond. En hij was hiervoor nog zo goed, hij rende Jente eruit, bwvs.

Ik gun hem de tijd. Hij voelt zich ongetwijfeld heel beroerd maar lijd geen ondragelijke pijn.
Het moet maar even.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Daphne schreef:Bedankt allemaal. Ik ga morgen terug naar de DA en zal iets halen tegen de misselijkheid en zal het gelijk hebben over de vitamine B en cortisoneinjectie.
Jullie verhalen had ik even nodig. Overal lees je dat het weer goed komt maar het is heel moeilijk om hem zo te zien. En heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord en vinden dat ik hem, in deze toestand, laat lijden.
En dat doet pijn want ik wil echt het beste voor mijn hond. En hij was hiervoor nog zo goed, hij rende Jente eruit, bwvs.

Ik gun hem de tijd. Hij voelt zich ongetwijfeld heel beroerd maar lijd geen ondragelijke pijn.
Het moet maar even.
Heel veel sterkte, het is echt afschuwelijk om je hond zo te zien. Als je reisziektetabletjes in huis hebt kan je die ook geven voor de misselijkheid. In mijn idee is zoiets ook effectiever dan anti-braakmiddelen e.d. Er is immers niks mis met die maag, die hond is stikdraaierig, exact hetzelfde wat gebeurt a.g.v. reisziekte.

Voordeel vond ik ook dat honden er vreselijk slaperig van worden, en slapen is goed.

Beterschap en hou je taai! Als hij voorheen nog prima mee kon, gaat het vast over een dag of twee, drie al aanzienlijk beter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ischa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ischa »

Ik zie honden met het vestibulair syndroom zeer geregeld. Ze hebben soms heftige klachten maar knappen bijna altijd op na een paar dagen. Op onze website staat alles wat je erover weten moet.

Heel veel sterkte en succes!

Ischa
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana heeft na de tweede aanval moderin gekregen.
Dat heeft haar wel goed geholpen om weer vlot op de been te komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daphne
Zeer actief

Ze knappen inderdaad vaak op na een paar dagen alleen Nero ligt er nog steeds zo bij als dinsdag.
Ik ben bij de DA geweest en hij geeft een cortisoneninjectie gehad en een anti braakmiddel.
Ik heb anti braakpilletjes mee voor het weekend en B12 pillen gehaald.
Hij eet en drinkt nog steeds niet. Water spuit ik uiteraard in zijn bek.
Hij is wel heel rustig en slaapt over het algemeen. Ik wacht toch nog ff af.

Bedankt allemaal!

Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Heel veel sterkte in ieder geval! Vreselijk om je mannetje zo te moeten zien en zelf niet zo veel te kunnen.
Hanneke2
Zeer actief

Daphne schreef:Ze knappen inderdaad vaak op na een paar dagen alleen Nero ligt er nog steeds zo bij als dinsdag.
Ik ben bij de DA geweest en hij geeft een cortisoneninjectie gehad en een anti braakmiddel.
Ik heb anti braakpilletjes mee voor het weekend en B12 pillen gehaald.
Hij eet en drinkt nog steeds niet. Water spuit ik uiteraard in zijn bek.
Hij is wel heel rustig en slaapt over het algemeen. Ik wacht toch nog ff af.

Bedankt allemaal!
In plaats van water zou ik water met dextrose of kippenbouillon ofzo gaan geven, en niet een beetje, je moet er echt - vooral met deze temperaturen - bijna liters ingieten. (Ik gebruikte de slagroomspuit, en dan een paar keer per dag, in december. Ik denk dat je nu minstens het dubbele aan vocht moet geven.) Een slimmere DA had wellicht onderhuids effe een zooi extra vocht ingespoten, want uitdroging is nu het grootste risico en je wil die nieren gezond houden. Want daar gaan GVS-honden aan dood, nierfalen.

En weer dat anti braakmiddel... :roll: ik zou die pillen niet eens geven. Medicijnen voor die maag en darmen zijn zinloos, het probleem zit in die kop!

Vitamine B is goed om weer op de been te komen, maar dan moet je dus eerst herstel zien.

Wat ik dus in jouw geval zou doen is behandelen tegen reisziekte, niet tegen maagproblemen, enorme hoeveelheden vocht toedienen, niet moeilijk doen over in huis piesen en poepen en heel veel rust. Ga ernaast slapen, hand strak om een pootje zodat je wakker wordt als hij beweegt.
Daphne
Zeer actief

Ik slaap al vanaf dinsdag bij hem.
Zij heeft hem wel gecheckt op uitdroging maar tot nu toe is hij dat niet. Maar ik maak mij daarover wel zorgen hoor.
Hij krijgt inderdaad alleen maar water binnen maar niks als extra boost. Hij eet niks en hij was al wat aan de magere kant. Ik zal morgen kippenbouillon gaan spuiten. Maar liters krijg ik er niet in want dat laat hij uit zijn mond lopen. Waaruit ik kan opmaken dat die anti braakprik niet helpt anders zou hij toch wel iets willen eten na drie dagen.....

Vitamine B was ze wat sceptisch over maar ja, ga het toch geven. Zodra hij wat wil eten.
Ik doe niet moeilijk over pies en poep, poepte hij maar. Dat heeft hij vanaf dinsdagmiddag niet meer gedaan :-(

Dus ik ga reistabletten halen en bouillon en dextrose spuiten.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Daphne schreef:Ik slaap al vanaf dinsdag bij hem.
Zij heeft hem wel gecheckt op uitdroging maar tot nu toe is hij dat niet. Maar ik maak mij daarover wel zorgen hoor.
Hij krijgt inderdaad alleen maar water binnen maar niks als extra boost. Hij eet niks en hij was al wat aan de magere kant. Ik zal morgen kippenbouillon gaan spuiten. Maar liters krijg ik er niet in want dat laat hij uit zijn mond lopen. Waaruit ik kan opmaken dat die anti braakprik niet helpt anders zou hij toch wel iets willen eten na drie dagen.....

Vitamine B was ze wat sceptisch over maar ja, ga het toch geven. Zodra hij wat wil eten.
Ik doe niet moeilijk over pies en poep, poepte hij maar. Dat heeft hij vanaf dinsdagmiddag niet meer gedaan :-(

Dus ik ga reistabletten halen en bouillon en dextrose spuiten.
Lust hij ijs? Roomijs zit propvol suiker en zout en calorieën en is in barre zieke tijden helemaal geen gek idee. Zelfs hele zieke kinders en honden blieven toch wel een bakje ijs.
Daphne
Zeer actief

Ik heb geen flauw idee of hij ijs lust. Nero is altijd al een wat lastige eter geweest en naarmate hij ouder werd, werd dat alleen maar erger. Vroeger at hij bv vers maar dat moet hij niet meer, nu voer ik rustig bonzoblik, aardappelen en wat dan ook, zolang hij maar eet. Hij hoeft er toch niet meer oud op te worden, dat is hij al....zeg ik altijd ;-)
Hij is wel heel gek op plakjes kaas. Maar ook dat eet hij niet. Hij houdt zijn kaken ook heel krampachtige op elkaar en draait zijn hoofd weg.
Ik had ook vis gekookt en geprakt. Gaat er ook niet in.
Ik denk dus niet dat hij nu ijs eet. Maar kan morgen een bakje halen.
Ik ga iig voor de druivensuiker en bouillon. Dat kan ik tussen zijn tanden door naar binnen spuiten.

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heel spijtig en verdrietig maar na 3 á 4 dagen zou ik toch afscheid nemen van een hond van zowat 16 jaar .Die ligt alleen maar meer kapot te gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat sneu. Hopelijk knapt hij snel weer op! Ken drie honden die het gehad hebben, en alle drie zijn ze er weer heel goed bovenop gekomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Daphne
Zeer actief

Het houdt niet over :-(. Nog geen enkele verbetering. Eten krijg ik er niet in. En drinken laat hij na 1 spuitje uit zijn bek lopen. En achterin zijn keel spuiten, dan stikt hij er bijna in. Als hij gisteren driekwart glas opheeft is het veel.
Hij vermagerd in rap tempo. Hij kan niet lopen en wil ook niet een poging doen tot.....
Ik ga niet zitten kijken hoe hij ligt te verhongeren. Hij is bijna 16 jaar en tot het laatst toe actief en fit geweest.
1ste pinksterdag was hij nog lekker mee naar een flyballwedstrijd, heerlijk in het zonnetje gelegen en gekeken langs de ring.
Als hij morgen nog geen enkele verbetering heeft laten zien, laat ik hem gaan :-(

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Daphne schreef:Het houdt niet over :-(. Nog geen enkele verbetering. Eten krijg ik er niet in. En drinken laat hij na 1 spuitje uit zijn bek lopen. En achterin zijn keel spuiten, dan stikt hij er bijna in. Als hij gisteren driekwart glas opheeft is het veel.
Hij vermagerd in rap tempo. Hij kan niet lopen en wil ook niet een poging doen tot.....
Ik ga niet zitten kijken hoe hij ligt te verhongeren. Hij is bijna 16 jaar en tot het laatst toe actief en fit geweest.
1ste pinksterdag was hij nog lekker mee naar een flyballwedstrijd, heerlijk in het zonnetje gelegen en gekeken langs de ring.
Als hij morgen nog geen enkele verbetering heeft laten zien, laat ik hem gaan :-(
Je hond ligt gewoon dood te gaan en jij wilt wachten tot morgen.?
Eerlijker zou zijn zometeen de DA laten komen en hem zijn rust te gunnen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hanneke2
Zeer actief

Daphne schreef:Het houdt niet over :-(. Nog geen enkele verbetering. Eten krijg ik er niet in. En drinken laat hij na 1 spuitje uit zijn bek lopen. En achterin zijn keel spuiten, dan stikt hij er bijna in. Als hij gisteren driekwart glas opheeft is het veel.
Dat kan ik me goed voorstellen, mens wat ellendig dat hij nog steeds niet opknapt.

Heel veel sterkte als je morgen die moeilijke beslissing moet nemen.
Hanneke2
Zeer actief

Niks meer gehoord, Daphne, hoe is het nou?
Daphne
Zeer actief

Nero is maandag overleden. Hij knapte niet op en ik kon nog maar één ding voor hem doen...... :-(
Mijn lieve mannetje, we missen hem zo.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden en steun.

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ach wat triest, heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als t niet opknapt kun je maar 1 juiste beslissing maken en dat heb je gedaan... veel sterkte... ::roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ach wat verdrietig :(
Heel veel sterkte :roos:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel sterkte

:roos: :roos:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik was er al bang voor toen een update uitbleef. Sterkte met het verlies van Nero, Daphne :roos:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”