Daphne schreef:Ze knappen inderdaad vaak op na een paar dagen alleen Nero ligt er nog steeds zo bij als dinsdag.
Ik ben bij de DA geweest en hij geeft een cortisoneninjectie gehad en een anti braakmiddel.
Ik heb anti braakpilletjes mee voor het weekend en B12 pillen gehaald.
Hij eet en drinkt nog steeds niet. Water spuit ik uiteraard in zijn bek.
Hij is wel heel rustig en slaapt over het algemeen. Ik wacht toch nog ff af.
Bedankt allemaal!
In plaats van water zou ik water met dextrose of kippenbouillon ofzo gaan geven, en niet een beetje, je moet er echt -
vooral met deze temperaturen - bijna liters ingieten. (Ik gebruikte de slagroomspuit, en dan een paar keer per dag, in december. Ik denk dat je nu minstens het dubbele aan vocht moet geven.) Een slimmere DA had wellicht onderhuids effe een zooi extra vocht ingespoten, want uitdroging is nu het grootste risico en je wil die nieren gezond houden. Want daar gaan GVS-honden aan dood, nierfalen.
En weer dat anti braakmiddel...

ik zou die pillen niet eens geven. Medicijnen voor die maag en darmen zijn zinloos, het probleem zit in die kop!
Vitamine B is goed om weer op de been te komen, maar dan moet je dus eerst herstel zien.
Wat ik dus in jouw geval zou doen is behandelen tegen reisziekte, niet tegen maagproblemen, enorme hoeveelheden vocht toedienen, niet moeilijk doen over in huis piesen en poepen en heel veel rust. Ga ernaast slapen, hand strak om een pootje zodat je wakker wordt als hij beweegt.