Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oordruppels voor mensen voorgeschreven door dierenarts
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Oordruppels voor mensen voorgeschreven door dierenarts
Vanmiddag belde die dierenarts weer op hoe het met Rasta's oren ging.
Ik zei hartstikke goed, hij heeft nergens geen last meer van.
Nou dat is fijn om te horen maar ik zou toch nog iets willen aanraden ter voorkoming van nieuwe oorontsteking.
Dit kun je gewoon bij de apotheek halen en dat zijn speciale druppels met een bepaalde zuurgraad (appelazijn meen ik dat ze zei) en dat doodt dan die bacteriën in zijn oren en die zou ik dan 2 keer in de week een paar druppels in moeten doen.
Ik weet niet, ik vind het een beetje raar , ik doe nu iedere keer een beetje van zijn oorharen plukken en 1 keer in de week/2 weken een oorreiniger gebruiken.
Is dat niet overdreven om dan die oordruppels die zij voorschrijft te geven of zou ik die beter wel kunnen gebruiken.
Ik zei hartstikke goed, hij heeft nergens geen last meer van.
Nou dat is fijn om te horen maar ik zou toch nog iets willen aanraden ter voorkoming van nieuwe oorontsteking.
Dit kun je gewoon bij de apotheek halen en dat zijn speciale druppels met een bepaalde zuurgraad (appelazijn meen ik dat ze zei) en dat doodt dan die bacteriën in zijn oren en die zou ik dan 2 keer in de week een paar druppels in moeten doen.
Ik weet niet, ik vind het een beetje raar , ik doe nu iedere keer een beetje van zijn oorharen plukken en 1 keer in de week/2 weken een oorreiniger gebruiken.
Is dat niet overdreven om dan die oordruppels die zij voorschrijft te geven of zou ik die beter wel kunnen gebruiken.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Re: Oordruppels voor mensen voorgeschreven door dierenarts
Ik zou, als het nu goed is, niet teveel rommelen met de oren. Gewoon schoon houden met een doekje en af en toe wat haren wegplukken als het te erg wordt.
Groetjes, Marjan
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Dat spul bijt als de ziekte, ik heb het ook een keer van de huisarts gehad.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Waarom geen oorreiniger?Inge O schreef:kunnen we moeilijk iets van zeggen als we niet weten om welke druppels het gaat.
oorreiniger zou ik sowieso nooit doen - haar plukken en oorschelp schoonmaken wel.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Waarom wel??marian* schreef:Waarom geen oorreiniger?Inge O schreef:kunnen we moeilijk iets van zeggen als we niet weten om welke druppels het gaat.
oorreiniger zou ik sowieso nooit doen - haar plukken en oorschelp schoonmaken wel.
Meestal verstoor je de natuurlijke balans met dat soort middeltjes en maak je het probleem erger dan nodig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Als het een bacterie is die steeds de infecties veroorzaakt, zou ik het er wel op wagen. Oorreiniger helpt dan weinig.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Hamilton
- Zeer actief
Je da bedoelt waarschijnlijk "zure oordruppels FNA "
hier op basis van azijnzuur, staat meer info
Effect
De oordruppels maken de huid in het oor zuurder. Hierdoor vermindert de groei van bacteriën die de ontsteking veroorzaken.
hier op basis van azijnzuur, staat meer info
Effect
De oordruppels maken de huid in het oor zuurder. Hierdoor vermindert de groei van bacteriën die de ontsteking veroorzaken.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Liesbeth schreef:Waarom wel??marian* schreef:Waarom geen oorreiniger?Inge O schreef:kunnen we moeilijk iets van zeggen als we niet weten om welke druppels het gaat.
Meestal verstoor je de natuurlijke balans met dat soort middeltjes en maak je het probleem erger dan nodig.
Ja dat weet ik, maar ik ben benieuwd naar Inge's reden om het niet te doen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Billy is ook een orenklantje. Met zalfjes en zo niet weg tekrijgen. ik heb nu Chinese kruiden en daar doet hij het goed op...
Ik doe op aanraden van de da juist wel af en toe oorcleaner omdat er soms grote bonken vuil omhoog komen en hij die er dan uit kan schudden... Maar ik hoop dat hij met dat chinese poeder binnenkort helemaal van zn klachten af is
Ik doe op aanraden van de da juist wel af en toe oorcleaner omdat er soms grote bonken vuil omhoog komen en hij die er dan uit kan schudden... Maar ik hoop dat hij met dat chinese poeder binnenkort helemaal van zn klachten af is
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ah, kun je me misschien even zeggen welke kruiden dit zijn.fes/lou schreef:Billy is ook een orenklantje. Met zalfjes en zo niet weg tekrijgen. ik heb nu Chinese kruiden en daar doet hij het goed op...
Ik kan nog niet zeggen dat Rasta nu een orenklant is (leuke omschrijving trouwens haha) hij heeft het pas 1 keer wat langdurig gehad.
Het waren dus gisten die zijn ontsteking veroorzaakt hebben en ik wil dus ook niet onnodig met die oren rommelen vandaar dat ik dus raad vraag.
Ik haal het receptje wel op en kijk daarna wel wat ik doe.
In ieder geval haal ik eens in de week dus een klein plukje haar weg zodat het niet te veel kan gaan broeien en irriteren, voor hetzelfde geld blijft het bij die ene keer maar dan weet ik in elk geval hoe te handelen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dank jeInge O schreef: om dezelfde reden.
sporadisch gebruiken om vuil los te krijgen is uiteraard niet erg maar standaard regelmatig gebruiken zal de oorsmeerproductie alleen maar doen toenemen : neem je vet weg dan reageert het lichaam door er extra te vormen en dat wil je nu net niet.

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Waarom is het raar om mensenoordruppels te gebruiken? Het oor werkt het zelfde als dat van de mens, ware het niet dat de oren van mijn honden een stuk ranziger zijn dan die van mij.
Vaak zijn dierengeneesmiddelen weinig anders dan wat voor mensen wordt gebruikt, alleen zijn ze dan wel 10x duurder als er een hondenplaatje op het doosje staat.
Vaak zijn dierengeneesmiddelen weinig anders dan wat voor mensen wordt gebruikt, alleen zijn ze dan wel 10x duurder als er een hondenplaatje op het doosje staat.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Och onze queeny poes had ook haar eigen nummer bij de Aphotheek in de pc, sommige keken wel even vreemd als ze het nog niet wisten achter de balie maar naar uitleg kwam het altijd weer goed met haar kapsules