Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden spelletjes
Moderator: moderatorteam
- Baldrick
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Honden spelletjes
Naast het normale uitlaten en sporten doe ik ook spelletjes met m'n hond.
We hebben o.a. van die honden puzzels (brokjes onder bekertjes, laatjes, etc)
Ook verstop ik nog wel eens iets lekkers ergens, en kan ze even speuren.
Wat doen jullie zoal als honden spelletjes?
Dus niet zozeer touwtje trekken, stoeien of apporteren,
maar waar ze vooral geestelijk mee bezig zijn.
We hebben o.a. van die honden puzzels (brokjes onder bekertjes, laatjes, etc)
Ook verstop ik nog wel eens iets lekkers ergens, en kan ze even speuren.
Wat doen jullie zoal als honden spelletjes?
Dus niet zozeer touwtje trekken, stoeien of apporteren,
maar waar ze vooral geestelijk mee bezig zijn.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Honden spelletjes
We doen wel eens op de bed zoek de mol dan gaan ze graven maar ze hebben er nooit 1 gevonden
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Vanalles, meestal niet ´vooraf bedacht´ met een heel arsenaal aan spelregels, maar in en om het huis komen we genoeg situaties tegen waar ik een ´probleempje´ voor de honden verzin die ze zelf mogen oplossen. Bijvoorbeeld lag laatst een spaakwiel van een motorfiets in het gras. Ik heb toen wat brokjes tussen de spaken laten vallen. De spaken past geen hondenneus tussen en het wiel is te zwaar om door 1 hond opgetild te worden, dus ze moesten samenwerken.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ja ik doe van alles en dat liefst lang niet altijd de standaard voorgekauwde spelletjes. De ballenbak, of creatief met doosjes, oud papier, wcrollen, lege waterflesjes e.d.

-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ja lege dozen zijn hier favoriet, het liefst een aantal in elkaar (van verschillende grootte natuurlijk), en dan overal snoepjes
tussen doen. Goed dichtvouwen en soms, extra lastig, dicht plakken met Duck tape. Geeft wel een beetje zooi, dus meestal vòòr ik ga stofzuigen.
Of Hajo even in de gang zetten en dan overal in de kamer piepkleine stukjes gedroogde kip verstoppen. Wat hij ook leuk vindt is zijn beer verstoppen onder een van zijn dekbedden en dan op laten 'graven'. Het komt in feite allemaal op hetzelfde neer; verstoppen en zoeken maar dat vindt hij nu eenmaal geweldig leuk, en hij wordt er ook lekker moe van. Ik blijf er wel bij en bij elk gevonden stukje wordt hij de hemel ingeprezen, en dan loopt hij helemaal trots rond.
tussen doen. Goed dichtvouwen en soms, extra lastig, dicht plakken met Duck tape. Geeft wel een beetje zooi, dus meestal vòòr ik ga stofzuigen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb sinds kort dit:

Echt een schot in de roos! Gekocht bij een ander forumlid, het is een rubberen deurmat waar allemaal stroken fleece doorheen zijn geknoopt. Daar stop je dan kleine lekkertjes tussen en dan hebben ze op een regenachtige middag wat te snuffelen
Ik doe ook wel eens wat brokjes in een leeg petflesje, en Otto vermaakt zich prima met de kong.

Echt een schot in de roos! Gekocht bij een ander forumlid, het is een rubberen deurmat waar allemaal stroken fleece doorheen zijn geknoopt. Daar stop je dan kleine lekkertjes tussen en dan hebben ze op een regenachtige middag wat te snuffelen
Ik doe ook wel eens wat brokjes in een leeg petflesje, en Otto vermaakt zich prima met de kong.

Groetjes,
Sandra
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Die mat ziet er erg leuk uit Sandra!
Hier verstop ik ook wel eens lekkers door de kamer en tuin. Ook hebben wij een 'grabbelton' met allerlei spullen er in waar eten uit gezocht moet worden. En ik heb nog diverse houten spellen in de kast die ik er om tourbeurt uithaal.
Hier verstop ik ook wel eens lekkers door de kamer en tuin. Ook hebben wij een 'grabbelton' met allerlei spullen er in waar eten uit gezocht moet worden. En ik heb nog diverse houten spellen in de kast die ik er om tourbeurt uithaal.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
alles wat annedee zegt en ik clicker regelatog. Gewoon, onzinnige trucjes aanleren. Vindt lola heeeeeel erg leuk. Zie ook het itdh trick titles topic.