Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan gaat het een keer goed.... mag ik niet blij zijn haha

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

En dan gaat het een keer goed.... mag ik niet blij zijn haha

Ongelezen bericht door gyanty »

Norah was heel goed op mij aan het letten en negeerde de loslopende opdringerige shiba inu. Ik had per ongeluk de bal vergeten, dus was extra blij. Af en toe ging ze toch even snuffelen, maar ik vraag dan toch maar weer meteen aandacht, ze slaat snel om als Kay erbij is. Op gegeven moment helpen wij shiba inu even terug naar de baas door aan de halsband even een setje mee richting baas te duwen. Baas bedankt

Dus ik ben blij en doe mijn handen omhoog en vertel Norah dat ze een topmeid is, staat die Shiba Inu weer voor onze neus. Helaas had ik Norah nu vast, toen ik hem weg wilde helpen, dus vond ze het ook niet meer leuk en snauwde dus. Baas komt nu toch maar wel haar hond zelf halen, die Norah verder tot het uiterste drijft en Norah dus nog een snauw geeft en het ding meteen begint te gillen (ik had Norah nog steeds vast aan tuig, dus die kon niet viel en die shiba glipte steeds tussen mijn handen door als ik hem tegen wilde houden). Zegt die baas ook nog: ja ging goed tot dat jij je handen omhoog deed (doelend op het feit dat de hond naar haar toe was gegaan, dat ik de hond daarbij al geholpen had, terwijl ik druk bezig was mijn hond onder controle hield telde vast niet mee) :roll:

Ach ja, maar feit blijft dat ik best trots ben op de vordering die mevrouw nu toch maakt. Kan nog een heleboel mooie momenten vertellen, zoals van de week met de enorme grote Ierse Wolfhondreu waar ze ook redelijk rustig voor haar doen bleef en tijdens trainen(waar ze laatst vreselijk gestoord werd door een Duitse Dog pup, maar toch geconcentreerd bleef). En ben benieuwd hoe ze haar eerste demonstratie a.s. zaterdag gaat doen samen met Kay. Kan erg lachwekkend worden ben ik bang haha.

We hebben nog een lange weg te gaan en soms gaat het ook nog wel eens mis in de vorm dat ze toch iets te gestressd raakt en dus wel volledig uit haar plaat gaat, maar het is steeds verder onder controle. Ik heb ook net ontdekt dat ze een jaar jonger is dan ons voorgehouden was. Ze is geboren op 1-1-11 en ik heb altijd gezegd: een border wordt pas leuk na zijn 3e jaar: dus kom maar op haha.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: En dan gaat het een keer goed.... mag ik niet blij zijn

Ongelezen bericht door Lothian »

Oef, frustrerend zo'n baas, maar knap van jullie allebei hoor! :D
gyanty
Zeer actief

Ach ja deze baasje is het type baasjes bij een type hond waar ik toch grote twijfels over hebben. Ze vinden alles geweldig wat het ding doet. Tot nu toe was het diertje altijd aangelijnd als ik het tegenkwam, waarbij het dier altijd verstijfd op de grond ging liggen met de oren recht naar voren en maar staren (dacht dat mijn borders daar zo goed in waren, maar die zijn niks vergeleken bij dit beesie haha). Ik loop het liefst eigenlijk voor deze mensen om, ondanks dat het diertje nog niet met echt agressie lijkt te reageren vind ik dit soort diertjes niet echt om te vertrouwen in dit soort situaties en geeft dit hondje mij daar ook nog niet echt een fijn gevoel bij.

Van de week op een nacht kwam ik ze 2 x tegen op de laatste rond. Diertje liep aan flex. Norah was weer goed op mij (nou ja bal) gefocust en we liepen steeds aan de andere kant van de weg. En ja hoor, diertje kan gewoon over de weg aan de flex. Zulk soort situaties kom ik hier eigenlijk zelden tegen, woon hier eigenlijk tot nu toe in een prima hondenomgeving en heb altijd veel medewerking van de mensen om mij heen gehad wat betreft moeilijkere honden. Dus tja misschien moet ik mensen een folder van de open dag van de hondenschool in de handen geven als ik ze tegen kom haha.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoiets is toch jouw schuld :mrgreen:
Wie steekt er dan ook zijn armen omhoog :lol1: :tongue:
Dus tja misschien moet ik mensen een folder van de open dag van de hondenschool in de handen geven als ik ze tegen kom haha.
Als je weet waar ze wonen kan je die folder ook in de brievenbus doen.
Of kom je ze ook wel eens zonder hond tegen? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief

Nee weet niet helemaal precies waar ze wonen, wel ongeveer in de straat. Kan de folder ook gewoon in het bos hangen ;) en in buurt van hun huis;)

En of ik ze wel eens zonder hond tegen kom. Géén idee, zou ze niet herkennen zonder hond ben ik bang. De hond is opmerkelijk, de baasje zijn type van 13 in dozijn (denk ik, want tja meestal ben ik dan ook weer meer met mijn honden bezig....)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”