Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is wijsheid?
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wat is wijsheid?
Als ze of hij een dagje weg kunnen zou ik daar voor kiezen. Ongetwijfeld zal je af en toe zelf ook afgeleid worden door de werkmensen en dan lijkt het me fijner dat je niet om de honden hoeft te bekommeren.
Als hij al wat schrikkerig is dan is die herrie ook niet zo fijn, en de onrust van veel mensen in en om het huis.
Als hij al wat schrikkerig is dan is die herrie ook niet zo fijn, en de onrust van veel mensen in en om het huis.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
dan zou ik hem een dagje wegbrengenHeavy schreef:Nee daar heeft hij nog nooit ingezeten maar hij is wel gek op Heavy , misschien kan ik hem daar nog aan laten wennen ik heb tot 11 juni.Elmo/maureen schreef:is hij gewend aan de kennel?
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
De neusenting van de kennelhoest kan je een dag van te voren nog laten zetten, dat is niet zo'n probleem.
Ik zou gewoon even rondvragen in de buurt wat men met de honden doet als ze een tijdje oppas nodig hebben. Zo ben ik ook aan de dagopvang van de heren gekomen.
Is er niemand in je omgeving waar hij een dagje heen kan trouwens?
Ik zou gewoon even rondvragen in de buurt wat men met de honden doet als ze een tijdje oppas nodig hebben. Zo ben ik ook aan de dagopvang van de heren gekomen.
Is er niemand in je omgeving waar hij een dagje heen kan trouwens?
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Simpel. Vriend neemt vrij voor Heavy en de werklui. Jij gaat een dagje uit met Jip. 
-
blondie
- Zeer actief
Daar dacht ik eigenlijk ook eerder aanNanna schreef:Hij hoeft toch ook niet in een pension? kan een vriend of familielid er niet een dagje op passen?Heavy schreef: Maar dan "zit" ik nog met Jip![]()
Hij is in 6 jaar nog nooit een dag weggeweest van me en hangt heel erg aan mij.
Bovendien is het geen hond voor in een pension denk ik.
En anders een kamer in huis waar je zijn eten en drinken zet en wat knuffels en die kamer op slot/dicht houden. Lekker een stuk wandelen van tevoren en even daar zijn plekje geven.
Sommige dingen moeten gewoon gebeuren, hier is ook 1 hond snel van slag bij veranderingen maar toch moesten we verhuizen en opknappen. Een plekje waar ze zich terug kon trekken was erg belangrijk voor haar.
Niet gaan doemdenken hoor, het is maar 1 dag (hopelijk).
- Jeannettebo
- Zeer actief
Strand?Heavy schreef:Ja had ik ook al bedacht maar waar ga je een dagje heen met een hond die bang is ?EstherK schreef:Simpel. Vriend neemt vrij voor Heavy en de werklui. Jij gaat een dagje uit met Jip.![]()
Niet in de stad lopen in ieder geval

- Jeannettebo
- Zeer actief
Als het voor een hele dag weg is is een strand in Groningen of Friesland toch wel aan te rijden? Lekker een picknicktas inpakken en lekker een dagje genieten aan het strand. Weet niet hoe sociaal hij is en hoe dichtbij bv eventueel erkemeder is in ZeewoldeHeavy schreef:In DrentheJeannettebo schreef:Strand?Heavy schreef:Ja had ik ook al bedacht maar waar ga je een dagje heen met een hond die bang is ?EstherK schreef:Simpel. Vriend neemt vrij voor Heavy en de werklui. Jij gaat een dagje uit met Jip.![]()
Niet in de stad lopen in ieder geval

- Elmo/maureen
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
Je zit je volgens mij drukker te maken dan nodig is. Wat doe je normaal op een dag met uitlaten dan? Dan ga je toch ook de deur uit met de honden? Op het moment tijdens de werkzaamheden dat je merkt dat Jip het te kwaad krijgt pak je de riem en ga je een ommetje maken. Creeër in huis een plekje waar hij zich veilig terug kan trekken indien nodig. Zet evt een bench in de woonkamer vol met kussens en zijn speeltjes en gooi er een doek over zodat als hij die behoefte heeft hij zich daar in kan nestelen. Het is niet leuk een wat angstige hond, maar als je er zelf in mee gaat stimuleer je eigenlijk zijn angst.Heavy schreef:Hij is heel sociaal maar een ramp in de auto bovendien heb ik geen rijbewijs dus zou het openbaar vervoer moeten worden en ik weet natuurlijk niet of het mooi weer is voor hetzelfde geld regent het de hele dag .
Ik hoef heel die keuken en badkamer al niet meer
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heavy schreef:Lief van je maar snap ik hoor ik hoef hier ook geen reu in huis te halenElmo/maureen schreef:Anders had hij hier wel gemogen, maar dat word hem niet met Elmo![]()
Ik besef wel dat ik wel een heel erge polder does van hem heb gemaakt
je hebt een PB
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Boek mee, drinken mee, eten mee, hondenspeeltjes mee, kleed mee, grondpin mee en 'gewoon' lekker een hele dag in het park gaan zitten. Wel hopen dat het dan lekker weer is natuurlijk.
Maarre, zorgen jullie altijd zo goed voor de werkmannen?? Ik ben een erg slechte opdrachtgever denk ik.. Ik sluit de kat op, geef ze de huissleutel, zorg dat ze koffie kunnen zetten en dat er drinken is, wijs ze waar het staat en ga naar mijn werk. Veel succes ermee mannen!
Nu hebben we gelukkig niets in huis wat de moeite van het stelen waard is en tot nu toe is het ook altijd goed gegaan.
Maarre, zorgen jullie altijd zo goed voor de werkmannen?? Ik ben een erg slechte opdrachtgever denk ik.. Ik sluit de kat op, geef ze de huissleutel, zorg dat ze koffie kunnen zetten en dat er drinken is, wijs ze waar het staat en ga naar mijn werk. Veel succes ermee mannen!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
blondie
- Zeer actief
Ik zei nergens dat de bench dicht moet. Jol bijvoorbeeld in haar bangheid kruipt onder een bed of hier nu met onweer ineens in de trapkast. Ik zeg alleen dat wellicht een plekje waar hij zich terug kan trekken een optie is.Heavy schreef:We wandelen elke dag maar dit gaat een hele dag duren .blondie schreef:Je zit je volgens mij drukker te maken dan nodig is. Wat doe je normaal op een dag met uitlaten dan? Dan ga je toch ook de deur uit met de honden? Op het moment tijdens de werkzaamheden dat je merkt dat Jip het te kwaad krijgt pak je de riem en ga je een ommetje maken. Creeër in huis een plekje waar hij zich veilig terug kan trekken indien nodig. Zet evt een bench in de woonkamer vol met kussens en zijn speeltjes en gooi er een doek over zodat als hij die behoefte heeft hij zich daar in kan nestelen. Het is niet leuk een wat angstige hond, maar als je er zelf in mee gaat stimuleer je eigenlijk zijn angst.Heavy schreef:Hij is heel sociaal maar een ramp in de auto bovendien heb ik geen rijbewijs dus zou het openbaar vervoer moeten worden en ik weet natuurlijk niet of het mooi weer is voor hetzelfde geld regent het de hele dag .
Ik hoef heel die keuken en badkamer al niet meer
Ik heb niet het idee dat ik mee ga in zijn angst maar ik ken zijn angst hij is schrikachtig voor geluiden kan ineens tijdens het wandelen wegspringen als er een scooter langs komt en als er een deur per ongeluk in huis dichtklapt heeft hij daar maanden last van .
Opsluiten in een bench kan wel maar dan is de kennel misschien beter die is buiten dus verder van het lawaaien misschien kan Heavy die nergens last van heeft hem beter steunen dan ik
Maar er zijn genoeg dingen aangedragen. Succes met je verbouwing
Kleine toevoeging, dat Heavy een steun kan zijn weet je ook niet zeker. Ik dacht ook dat Jol op een bepaald moment zich op zou trekken aan Bluf, bij onweer/vuurwerk e.d. Bluf is dan stoïcijns, maar buiten wandelen met een rustige Bluf, maakt niet dat Jol zich rustiger voelt. Helaas. In huis gaat die vlieger helaas hier ook niet op. Jol blijft voor sommige zaken enorm gevoelig.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien eens wat oplossinggericht denken in plaats van dit kan niet en dat wil niet.
boek ergens een b&b en ga een dagje weg met je hond, je woont in drenthe lijkt me dat daar mooie plekken genoeg zijn.
boek ergens een b&b en ga een dagje weg met je hond, je woont in drenthe lijkt me dat daar mooie plekken genoeg zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
hij klinkt een beetje als Spikey. Bij hem helpt het om hem in zijn bewegingsvrijheid te beperken. Ik sluit hem dan dus wel op in zijn bench voor zijn eigen best wil. Hij wordt helemaal gek als hij los rond kan rennen. rent dan naar een hoek gaat zitten staat direct weer op om met zijn staart tussen zijn poten naar de ander hoek te rennen. Hier herhaalt zich dat steeds en ondertussen wordt hij steeds doller in zijn hoofd. Ik heb dan geen pardon met hem hup in de bench. Na 10 min. is meneer daar wel rustig. Hij blijft wel hijgen maar gaat rustig liggen. Doe ik dit niet dan blijft hij rennen en draven.
Spikey heeft een kleine ruimte nodig om zich veilig te voelen. (eigenlijk is zijn bench nog te groot.
Hier is er geen medelijden meer met dat gekke gedoe van hem. Hij moet zich niet zo aanstellen is het motto en het werkt!!
Zelfs bij onweer zoekt hij nu zelf een klein plekje (onder mijn stoel) en draaft hij niet meer als een gek door huis. En zelfs buiten is het beter hij duikt nog wel in elkaar en kijkt even naar mij, maar wil niet meer vluchten.
dus hoe gek het ook klinkt medelijden en rekening houden met maakt het erger of en houd het in stand.
Spikey heeft een kleine ruimte nodig om zich veilig te voelen. (eigenlijk is zijn bench nog te groot.
Hier is er geen medelijden meer met dat gekke gedoe van hem. Hij moet zich niet zo aanstellen is het motto en het werkt!!
Zelfs bij onweer zoekt hij nu zelf een klein plekje (onder mijn stoel) en draaft hij niet meer als een gek door huis. En zelfs buiten is het beter hij duikt nog wel in elkaar en kijkt even naar mij, maar wil niet meer vluchten.
dus hoe gek het ook klinkt medelijden en rekening houden met maakt het erger of en houd het in stand.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik ging zelf met honden een aantal dagen weg (zelfs als al het sloopwerk op 1 dag zit), heb je mooi ook zelf geen last van de renovatiewerkzaamheden.
Hoe doe je het normaal met Jip tijdens vakanties?
Hoe doe je het normaal met Jip tijdens vakanties?

------Groetjes Prana-----
- renee-uk
- Zeer actief
het ging ook niet over jip, het ging over jou.Heavy schreef:Valt best mee hoor met wat allemaal niet kan.renee-uk schreef:misschien eens wat oplossinggericht denken in plaats van dit kan niet en dat wil niet.
Hij is bang van harde geluiden en dat gaat nu net gebeuren op die dag.
Vreemde mannen in huis heeft hij weer geen moeite mee integendeel daar zit hij bij op schoot.
er worden 600 oplossingen aangedragen en die kunnen of willen allemaal niet.
tja dan blijft er weinig over he

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
of het is maar of je werkelijk iets wil oplossen.Heavy schreef:Het is maar wat je wilt lezen herenee-uk schreef:het ging ook niet over jip, het ging over jou.Heavy schreef:Valt best mee hoor met wat allemaal niet kan.renee-uk schreef:misschien eens wat oplossinggericht denken in plaats van dit kan niet en dat wil niet.
Hij is bang van harde geluiden en dat gaat nu net gebeuren op die dag.
Vreemde mannen in huis heeft hij weer geen moeite mee integendeel daar zit hij bij op schoot.
er worden 600 oplossingen aangedragen en die kunnen of willen allemaal niet.
tja dan blijft er weinig over he
je kunt ook nog gaan counter conditionen trouwens, daar zul je dan zelf wel intensief mee bezig moeten gaan maar wie weet help je hem een stuk van zijn angst af.
kun je fijn thuisblijven ook!

-
blondie
- Zeer actief
Wat wil je nu eigenlijk Heavy. Heeft je hond er in jouw ogen problemen mee of gaat hij dat krijgen dan ga je lekker weg. Of je annuleert de verbouwing.Heavy schreef:Jip is niet bang van onweer en vuurwerk gek heblacky schreef:hij klinkt een beetje als Spikey. Bij hem helpt het om hem in zijn bewegingsvrijheid te beperken. Ik sluit hem dan dus wel op in zijn bench voor zijn eigen best wil. Hij wordt helemaal gek als hij los rond kan rennen. rent dan naar een hoek gaat zitten staat direct weer op om met zijn staart tussen zijn poten naar de ander hoek te rennen. Hier herhaalt zich dat steeds en ondertussen wordt hij steeds doller in zijn hoofd. Ik heb dan geen pardon met hem hup in de bench. Na 10 min. is meneer daar wel rustig. Hij blijft wel hijgen maar gaat rustig liggen. Doe ik dit niet dan blijft hij rennen en draven.
- renee-uk
- Zeer actief
ja hoor, wij hebben die wijsheid wel, gezien het grote aantal ideeën dat al aangedragen zijn.Heavy schreef:Ik vroeg wat is wijsheid![]()
En als je beter gelezen had Renee dan had je gezien dat mijn eerste optie was om met hem in de kennel in de tuin te gaan zitten met brokjes als oefening .
Maar laat allemaal maar ik zoek wel een oplossingblijkbaar hebben jullie de wijsheid ook niet
maar het is maar net wat je wil he, iets doen of eindeloos zeuren dat het niet kan omdat.... en vul daar maar 500 uitvluchten in.
als ie nooit in die kennel zit lijkt me dat niet echt de plek om er brokjes in te gaan stoppen trouwens.

-
blondie
- Zeer actief
Plus wat ik zelf ook aandroeg dat de kans groot is dat ook in de kennel hij zich niet op zijn gemak voelt ondanks dat Heavy erbij is in de kennel. In sommige angsten hebben honden blijkbaar geen effect op elkaar.renee-uk schreef:ja hoor, wij hebben die wijsheid wel, gezien het grote aantal ideeën dat al aangedragen zijn.Heavy schreef:Ik vroeg wat is wijsheid![]()
En als je beter gelezen had Renee dan had je gezien dat mijn eerste optie was om met hem in de kennel in de tuin te gaan zitten met brokjes als oefening .
Maar laat allemaal maar ik zoek wel een oplossingblijkbaar hebben jullie de wijsheid ook niet
maar het is maar net wat je wil he, iets doen of eindeloos zeuren dat het niet kan omdat.... en vul daar maar 500 uitvluchten in.
als ie nooit in die kennel zit lijkt me dat niet echt de plek om er brokjes in te gaan stoppen trouwens.
Kan het zelfs riskant zijn om een angstige hond bij de stabiele in 1 kennel te zetten.
Maar goed, er zijn genoeg dingen aangedragen lijkt mij, ook van mensen die ook met een angstige of gevoelige hond te maken hebben of hebben gehad. Jammer dat je zo reageert.
-
Devel
Waarom wen je hem nu niet beetje voor beetje in de kennel te zitten?
-
Neeltje
Waarom hem niet overladen met waar hij bang voor is, constant mee confronteren, kan me haast niet voorstellen dat het hem dan op een gegeven moment ook niet meer uitmaakt. Lotje was voor heel veel dingen heel erg bang toen ze hier kwam en nu maakt het haar allemaal niet meer uit. Ik heb er niets voor ontweken, gewoon de rondes gelopen die ik wilde lopen en als ze schrok er zo min mogelijk aandacht aan geschonken.
Ze schrikt nu nog wel van vreemde geluiden en als er ergens een hond blaft, maar is er ook zo weer uit. Als je geluiden en dingen maar vaak genoeg hoort, gaan ze bij de omgeving horen.
Oh en ook zij is niet bang van onweer of vuurwerk, oudjaarsavond heeft ze heerlijk liggen slapen en heb haar niet gehoord.
Of ga gezellig een dag op stap. De kans dat het de hele dag regent, lijkt me toch erg klein. Ook het openbaar vervoer zal ze wel overleven.
Ze schrikt nu nog wel van vreemde geluiden en als er ergens een hond blaft, maar is er ook zo weer uit. Als je geluiden en dingen maar vaak genoeg hoort, gaan ze bij de omgeving horen.
Oh en ook zij is niet bang van onweer of vuurwerk, oudjaarsavond heeft ze heerlijk liggen slapen en heb haar niet gehoord.
Of ga gezellig een dag op stap. De kans dat het de hele dag regent, lijkt me toch erg klein. Ook het openbaar vervoer zal ze wel overleven.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Je heb nog dik 2 weken om hem aan de kennel te laten wennen, zorg dat hij die leuk gaat vinden.
Ik weet niet of dat gaat lukken met Heavy erbij, maar ik zou ook z'n eten in de kennel geven, zo leert hij meteen dat de kennel ook leuk is. Dan steeds wat opbouwen, even naar binnen lopen,blijft hij rustig dan ga je iets langer weg en zo bouw je het op!
Ik weet niet of dat gaat lukken met Heavy erbij, maar ik zou ook z'n eten in de kennel geven, zo leert hij meteen dat de kennel ook leuk is. Dan steeds wat opbouwen, even naar binnen lopen,blijft hij rustig dan ga je iets langer weg en zo bouw je het op!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Devel
Ze wennen snel hoor. Heb Diesel hier regelmatig gehad met de verbouwing die vond ook alles eng, de zaagtafel wilde hij niets van weten en de stenen buiten meppen vond hij ook maar niets, maar ze vinden vanzelf rust.Heavy schreef:Devel schreef:Waarom wen je hem nu niet beetje voor beetje in de kennel te zitten?precies dat ga ik doen nu elke dag wennen aan kennel is leuk en de dag van lawaai hup samen in de kennel en mocht dat mis gaan dan kruip ik er zelf bij
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben gestoord ik weet het, maar hier staat een leren 3 zitsbank in de kennelHeavy schreef:Lunatic schreef:Je heb nog dik 2 weken om hem aan de kennel te laten wennen, zorg dat hij die leuk gaat vinden.
Ik weet niet of dat gaat lukken met Heavy erbij, maar ik zou ook z'n eten in de kennel geven, zo leert hij meteen dat de kennel ook leuk is. Dan steeds wat opbouwen, even naar binnen lopen,blijft hij rustig dan ga je iets langer weg en zo bouw je het op!ga ik doen en misschien moet ik deze er ook in zetten
![]()
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Devel
Diesel was erbij toen de schuur werd gesloopt.Heavy schreef:Ze komen ook de buitengevel doen :schrik:dan moeten we weer naar binnen en alle ramen dichtDevel schreef:Ze wennen snel hoor. Heb Diesel hier regelmatig gehad met de verbouwing die vond ook alles eng, de zaagtafel wilde hij niets van weten en de stenen buiten meppen vond hij ook maar niets, maar ze vinden vanzelf rust.Heavy schreef:Devel schreef:Waarom wen je hem nu niet beetje voor beetje in de kennel te zitten?precies dat ga ik doen nu elke dag wennen aan kennel is leuk en de dag van lawaai hup samen in de kennel en mocht dat mis gaan dan kruip ik er zelf bij
Hij lag er later zo bij... maar bij ons heeft hij ook behoorlijk ruimte om er niet in de buurt van te zijn...

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
In de kennel, de hand brokjes erbij pleuren en zelf gaan helpen met de renovatie.
Van een volwassen hond mag je wel wat aanpassingsvermogen verwachten.
Ik ben niet zo van het problemen zoeken.
Van een volwassen hond mag je wel wat aanpassingsvermogen verwachten.
Ik ben niet zo van het problemen zoeken.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Jeetje
Ik had me er waarschijnlijk in de eerste plaats al niet druk om gemaakt.
Maar goed, ik zou de werklui ook liever niet alleen in huis laten.
Dus, ik zou persoonlijk gewoon een oproepje plaatsen hier, voor een dagje moet hem onderbrengen ook niet zo'n punt zijn.
Het lijkt me voor je andere hond niet zo fijn als er ineens een zenuwpees in de kennel zit die alleen maar bij het vrouwtje wil zijn.
Maar goed, ik zou de werklui ook liever niet alleen in huis laten.
Dus, ik zou persoonlijk gewoon een oproepje plaatsen hier, voor een dagje moet hem onderbrengen ook niet zo'n punt zijn.
Het lijkt me voor je andere hond niet zo fijn als er ineens een zenuwpees in de kennel zit die alleen maar bij het vrouwtje wil zijn.