Er loopt bij ons in de buurt een Chow-Chow van ongeveer een jaar. Geen hele leuke hond, hij begint steeds meer te fixeren op andere honden en ik vind het bijzonder moeilijk om te lezen wat zijn intenties zijn. Dexter vindt hem ook niet zo leuk. Het is niet dat hij grauwend in de riem hangt zoals bij sommige andere honden, maar hij wil wel graag even z'n punt maken bij die Chow en blaft ook wel eens naar hem. Vanochtend wilde ik het losloopparkje uitlopen en dat moet via een smal bruggetje. De meneer met de Chow was daar gaan staan, midden op die brug. Niet echt de handigste plek, maar ik wilde het toch proberen. Handje brokjes gepakt, aandacht gevraagd van Dexter, commando volg gegeven. Volledig in de veronderstelling dat hij zich toch om zou draaien naar die Chow. Niet dus! Hij bleef keurig volgen, heeft geen blik opzij geworpen, terwijl ze op 20 centimeter van elkaar passeerden!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een knap hondje!
Moderator: moderatorteam
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Ik heb een knap hondje!
Aangezien ik hier ook advies heb gevraagd hoe om te gaan met Dexter's uitvalsgedrag is het wel zo leuk als ik ook de succesjes deel, vind ik. Over de gehele linie zit er vooruitgang in, en misschien wel het meest in mijn eigen houding. In plaats van gefrustreerd te worden zie ik het nu veel meer als training waarbij het niet erg is als het een keer niet lukt, en dat heeft ongetwijfeld ook zijn weerslag op Dexter want hij doet het steeds beter. Maar zo goed als vanochtend had ik niet aan zien komen.
Er loopt bij ons in de buurt een Chow-Chow van ongeveer een jaar. Geen hele leuke hond, hij begint steeds meer te fixeren op andere honden en ik vind het bijzonder moeilijk om te lezen wat zijn intenties zijn. Dexter vindt hem ook niet zo leuk. Het is niet dat hij grauwend in de riem hangt zoals bij sommige andere honden, maar hij wil wel graag even z'n punt maken bij die Chow en blaft ook wel eens naar hem. Vanochtend wilde ik het losloopparkje uitlopen en dat moet via een smal bruggetje. De meneer met de Chow was daar gaan staan, midden op die brug. Niet echt de handigste plek, maar ik wilde het toch proberen. Handje brokjes gepakt, aandacht gevraagd van Dexter, commando volg gegeven. Volledig in de veronderstelling dat hij zich toch om zou draaien naar die Chow. Niet dus! Hij bleef keurig volgen, heeft geen blik opzij geworpen, terwijl ze op 20 centimeter van elkaar passeerden!

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Ik heb een knap hondje!
Super van Dexter.
(en van jou.
)
-
Manu
Wat goed! Heerlijk gevoel geeft dat, het stomverbaasd staan van je eigen knappe hondenkind
Ik heb nog steeds wel eens dat ik hem het liefst op wil pakken en heel hard knuffelen
Ik ben trots op jullie!
Ik heb nog steeds wel eens dat ik hem het liefst op wil pakken en heel hard knuffelen
Ik ben trots op jullie!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Heeeey, knáp zeg en dat van jullie allebeide en dan ook voor jullie allebei een stevig schouderklopje 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Super! Fijn is dat, als al het harde werken zo duidelijk zoden aan de dijk zet 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Goed hoor 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een overwinning 
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Wat ontzettend fijn!