Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer bloed na loopsheid
Moderator: moderatorteam
- Wonderfull
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 1
Weer bloed na loopsheid
Hallo allemaal,
Mijn teef (15 maanden) is 1 april loops geworden (2e x), dit duurde ongeveer tot 20 april.
Op koningsdag (26 april) heeft ze ook nog een paar druppeltjes donker bloed gevloeit, hier heb ik me verder niet zoveel zorgen om gemaakt omdat het zo kort na de loopsheid was.
Maar tot mijn grote verbazing vloeit ze nu weer, vandaag een paar druppen helderrood bloed gevonden..
Iemand enig idee hoe dit kan komen? En of ik me zorgen moet maken?
Groetjes
Mijn teef (15 maanden) is 1 april loops geworden (2e x), dit duurde ongeveer tot 20 april.
Op koningsdag (26 april) heeft ze ook nog een paar druppeltjes donker bloed gevloeit, hier heb ik me verder niet zoveel zorgen om gemaakt omdat het zo kort na de loopsheid was.
Maar tot mijn grote verbazing vloeit ze nu weer, vandaag een paar druppen helderrood bloed gevonden..
Groetjes

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Weer bloed na loopsheid
Even de DA bellenWonderfull schreef:Hallo allemaal,
Groetjes

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Mijn teefje verloor ongeveer een maand na haar loopsheid opeens ook weer wat vocht maar dat was meer grijs van kleur en ik denk afscheiding omdat de baarmoeder zich dan nog helemaal verder schoon maakt, er blijft toch altijd wat troep achter na een loopsheid wat er vaak later nog uit komt. Maar helderrood vind ik toch eigenlijk wel verontrustend. Misschien is het een gespleten loopsheid, daar heb ik geen ervaring mee. Maar als het mijn hond was had ik de da al gebeld en was daar al langs geweest vanwege het risico op een baarmoederontsteking. Dan hoeft er niet per sé pus uit te komen, het kan ook zijn dat er bloed uit komt.

- Wonderfull
- nieuw lid
Ze eet verder goed, is blij en actief totaal niet lusteloos..
Zal morgen de temperatuur opmeten (heb nu geen thermometer), is dat wel hoger dan normaal dan neem ik gelijk contact op met de dierenarts.. De vulva is ook weer een beetje opgezwollen.
Wat houdt een gespleten loopsheid precies in? En kan dat dan nu nog na zo'n lange periode?
Bedankt voor jullie reacties!
Zal morgen de temperatuur opmeten (heb nu geen thermometer), is dat wel hoger dan normaal dan neem ik gelijk contact op met de dierenarts.. De vulva is ook weer een beetje opgezwollen.
Wat houdt een gespleten loopsheid precies in? En kan dat dan nu nog na zo'n lange periode?
Bedankt voor jullie reacties!

- Caro
- Zeer actief
Gespleten loopsheid moet je maar even googlen, ik weet daar ook niet veel van. Wat ik wel weet is dat er vaker honden zijn met een baarmoederontsteking die wel gewoon levendig bleven en goed bleven eten, vooral bij een open baarmoederontsteking merk je dat niet altijd meteen aan je hond. Ook hebben ze niet altijd koorts bij een bmo. De laatste loopsheid van mijn hond duurde 5 weken en dat vond ik toch wel erg lang duren, ben toen voor de zekerheid naar de da gegaan voor een echo, was gelukkig geen bmo. Heb haar nu afgelopen woensdag toch maar laten steriliseren, ook al is ze inmiddels 7.5 jaar. Dit omdat haar laatste twee loopsheden te vroeg kwamen en te lang duurden en volgens de da de kans op bmo daardoor erg groot werd.
Verliest ze nu nog steeds bloed? Doet het pijn als je stevig op haar buik duwt ter hoogte van de baarmoeder, voelt het daar opgezet? Drinkt en plast ze meer dan anders? Ik wil je niet bang maken maar met ongesteriliseerde teven die bloed of pus lekken ben ik altijd extra alert ivm bmo.
Verliest ze nu nog steeds bloed? Doet het pijn als je stevig op haar buik duwt ter hoogte van de baarmoeder, voelt het daar opgezet? Drinkt en plast ze meer dan anders? Ik wil je niet bang maken maar met ongesteriliseerde teven die bloed of pus lekken ben ik altijd extra alert ivm bmo.

-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ja, ik zou ook naar de da gaan voor de zekerheid. beter een keer teveel dan te weinig.
1 van mijn honden is ooit gestorven aan een bmo, maar daar kwam pus uit en geen bloed.
1 van mijn honden is ooit gestorven aan een bmo, maar daar kwam pus uit en geen bloed.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn dierenarts zou zeggen: ruik er eens aan, stinkt het?
Of ruikt het gewoon naar bloed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro
- Zeer actief
Volgens mij is het ook meestal een stinkende groen/gele pus maar heb van een dierenarts begrepen dat de pus ook bloederig kan zijn. Of helderrood bloed daaronder valt weet ik ook niet maar ik wacht met dit soort problemen liever niet te lang. Ik zou in ieder geval de da bellen en het uitleggen en eens vragen of het ook een gespleten loopsheid zou kunnen zijn een da kan je dat vast wel uitleggen.lunaquinty schreef:ja, ik zou ook naar de da gaan voor de zekerheid. beter een keer teveel dan te weinig.

- Wonderfull
- nieuw lid
Het stinkt in iedergeval niet!!gonnie schreef:Mijn dierenarts zou zeggen: ruik er eens aan, stinkt het?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een ontsteking ruik je onmiddellijk inderdaad.
Ik heb geen idee wat dit kan zijn, ik denk ook aan gespleten loopsheid al is de tussenperiode wel erg lang
Ik heb geen idee wat dit kan zijn, ik denk ook aan gespleten loopsheid al is de tussenperiode wel erg lang
- Wonderfull
- nieuw lid