Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogo Canario
Moderator: moderatorteam
- Angel_Devil
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Staffords
- Contacteer:
Dogo Canario
Wie kan mij helpen met het zoeken naar een goede fokker van de dogo Canario in Nederland.
-
robert76
Re: Dogo Canario
In nederland niet. Heb wel ervaring met buitenlandse fokkers. Weet niet of je daar iets aan hebt?
Heb hier een Belg en een Spanjaard rondlopen.
Groeten
Heb hier een Belg en een Spanjaard rondlopen.
Groeten
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
In Nederland is niet echt een FCI fokker meer, wel eentje die ook DC's heeft, maar ook van alles anders.
In België zijn er ook maar 2 (toch onder FCI en 1tje die met EKC en UKC werkt)
Ik weet niet wat je precies verwacht van een DC, maar er zijn heel veel verschillen, zowel qua uiterlijk als qua karakter
In België zijn er ook maar 2 (toch onder FCI en 1tje die met EKC en UKC werkt)
Ik weet niet wat je precies verwacht van een DC, maar er zijn heel veel verschillen, zowel qua uiterlijk als qua karakter
- Angel_Devil
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Staffords
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties,inmiddels heb ik wel contact met arne pohlmeyer in Duitsland.
Wat betreft het importeren uit Spanje ben ik een leek,ik heb er geen ervaring mee en ik wil er wel het vertrouwen in kunnen hebben dat alles goedkomt.
Ik heb ook nog 2 Staffords rondlopen,een reu van 12 en een teefje van 2.
Misschien raden jullie het ook wel af gezien de ervaring die juliie inmiddels wel hebben met de Canario ? maar ik hoop natuurlijk dat het kan met mijn 2 staffords.
Ik heb mijn kennis voorlopig nog van het internet,en nog niet van iemand die ze al heeft.
Wat betreft het importeren uit Spanje ben ik een leek,ik heb er geen ervaring mee en ik wil er wel het vertrouwen in kunnen hebben dat alles goedkomt.
Misschien raden jullie het ook wel af gezien de ervaring die juliie inmiddels wel hebben met de Canario ? maar ik hoop natuurlijk dat het kan met mijn 2 staffords.
Ik heb mijn kennis voorlopig nog van het internet,en nog niet van iemand die ze al heeft.
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Een vriendin van mij heeft 2 dogo canario's
als je wilt stuur ik haar mail, kan je eens bij haar gaan kijken, ze kent ook wel meerdere fokkers
als je wilt stuur ik haar mail, kan je eens bij haar gaan kijken, ze kent ook wel meerdere fokkers
- vania
- Zeer actief
Ik heb er 3, je bent altijd welkom om ze te ontmoeten en op 29 mei is er in Utrecht een kampioensclubmatch, georganiseerd van uit de mncn, ik zag net op de FB pagina dat er daar (tot nu toe) 5 dogo canario's aanwezig gaan zijn (2 van mij 3 van??Angel_Devil schreef:Bedankt voor de reacties,inmiddels heb ik wel contact met arne pohlmeyer in Duitsland.
- vania
- Zeer actief
FuerzaAnnemieb schreef:Een vriendin van mij heeft 2 dogo canario's
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
vania schreef:FuerzaAnnemieb schreef:Een vriendin van mij heeft 2 dogo canario's
als je wilt stuur ik haar mail, kan je eens bij haar gaan kijken, ze kent ook wel meerdere fokkers![]()
![]()
Jepjep, maar die zei dus jou gegevens te geven
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Meid je hebt altijd staffs gehad. Dus mocht er iets mis gaan op hond gebied weet je hoe je dat moet oplossen. Zou je een reu of teef willen? Je hebt een jonge teef en oude reu, als ik daar rekening zou moeten houden. Zou ik voor een reu gaan. Heb vroeger opgepast op DC teven, echt geweldige honden. Zo a ders als staff's en misschien ook we'll pittiger iig op mensen gebied. Ze zijn lomp en een beetje oennig, tot ze denken dat je ze nodig hebt. Zal we'll iets van de (fellere) dochtachtige zijn mijn rottje is precies hetzelfde 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Dubbel, sorry

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
robert76
Arne fokt geen dogo canario's maar Alanos.. Niet de alano espagnol, maar hij noemt ze alanos. Er staan zat filmpjes van zijn honden op youtube, meestal pakwerk gerelateerd. Er zitten best mooie beesten die willen werken tussen hoor, maar bij mijn weten heeft hij een eigen club met eigen stamboom gecreerd. Deze zijn niet FCI erkend.. Eigenlijk kan hij mixen wat hij wil.
Als je dat zoekt, geen probleem. Wil je een dogo canario dan zou ik verder kijken.
Bedenk ook goed welk type je wil, er zijn fokkers die steeds meer voor massa gaan, maar ook die het atletischer type fokken.
Qua gedrag naar andere honden is het ook goed begeleiden, ik heb twee reutjes, beide intact. De jongste vindt ander honden prachtig, maar wantrouwd vreemde mensen. Hij s nog niet volledig volwassen. 1,5 jr.
De ander is 7 en wat kieskeuriger richting honden maar een allemansvriend voor mensen.
Als je het goed begeleid kunnen ze prima samenleven.
Als je dat zoekt, geen probleem. Wil je een dogo canario dan zou ik verder kijken.
Bedenk ook goed welk type je wil, er zijn fokkers die steeds meer voor massa gaan, maar ook die het atletischer type fokken.
Qua gedrag naar andere honden is het ook goed begeleiden, ik heb twee reutjes, beide intact. De jongste vindt ander honden prachtig, maar wantrouwd vreemde mensen. Hij s nog niet volledig volwassen. 1,5 jr.
De ander is 7 en wat kieskeuriger richting honden maar een allemansvriend voor mensen.
- vania
- Zeer actief
Ja hij noemt ze dogo canario alano of zo iets, maar hij heeft ook gewoon Presa Canario's hoor (noem het ff zo, die zijn bij UKC geregistreerd omdat ze zwart zijn en niet herkent bij FCIrobert76 schreef:Arne fokt geen dogo canario's maar Alanos.. Niet de alano espagnol, maar hij noemt ze alanos. Er staan zat filmpjes van zijn honden op youtube, meestal pakwerk gerelateerd. Er zitten best mooie beesten die willen werken tussen hoor, maar bij mijn weten heeft hij een eigen club met eigen stamboom gecreerd. Deze zijn niet FCI erkend.. Eigenlijk kan hij mixen wat hij wil.
Ik heb zelf geen slecht woord over Arne en zijn honden absoluut neit (ik ken hem niet), hij heeft ook hele mooie honden zitten, het enige dat mij echt tegen houd om er een reu van te gebruiken of om er een hond te kopen, is het feit dat hij elke keer kort terug fokt op de blauwe honden die hij heeft gehad/gefokt.
Ik vind op de moment vooral de hoogte een probleem binnen het rasBedenk ook goed welk type je wil, er zijn fokkers die steeds meer voor massa gaan, maar ook die het atletischer type fokken.
Een DC reu mag max 68cm zijn (inclusief die 2cm marge) en 65kg wegen, maar heel veel reuen gaan tegenwoordig naar de 75 cm en 75 kg als je de eigenaars mag geloven.
Het moet een middelgrote atletische hond blijven in mijn ogen en in proporties
Mijn 3 honden zijn ook alle 3 anders ondanks dat ze alle 3 familie zijn van elkaar.
Darko vind alle mensen geweldig, laat ook alles toe en zo, vind teven het einde, kleine reutjes gaat ook nog, grote reuen niet en als 1 van mijn teven loops is kunnen gecastreerde honden (teven of reuen maakt neit uit) ook niet
Guapa vind dat ze vreemde mensen in de gaten moet houden en vind dat die van haar lijf moeten blijven en schroomt ook niet om te knappen, andere honden hangt er van af, enorm stabiele honden (reuen of teven) kan ze mee door 1 deur (spelen doet ze zowiezo de laatste jaren niet echt meer), maar vanaf dat er 1mm onzekerheid in de hond zit, wil ze die een kopje kleiner maken
Jänta vind op de moment (ze word 4 in september en is nu wat aan het zien wat ze bij welke hond kan en niet kan, aja hier thuis toch) alles en iedereen geweldig, maar ik heb bv geen idee wat ze zou doen, als een vreemde hond haar zou corrigeren, omdat dat eigenlijk niet voorkomt.