Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvouwbare fietskar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Opvouwbare fietskar

Ongelezen bericht door willem269 »

Hallo, we denken over de aanschaf van een fietskar voor onze 15 kilo zware kooiker. Nu lijkt een opvouwbare kar wel mooi maar zijn die niet zwakker door het monteren en demonteren van allerhande onderdelen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan hij/zij ze vergelijken op grond van ervaringen?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Opvouwbare fietskar

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier ook een Doggyride voor een (nep-)kooiker en ik ben zeer tevreden :ok:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik vind deze wel gaaf ;)

Afbeelding
Afbeelding
willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker

Ongelezen bericht door willem269 »

Hier ook een Doggyride voor een (nep-)kooiker en ik ben zeer tevreden
Hoezo nep-kooiker. Wat een stoere bink! Mooi hoor!
ik vind deze wel gaaf
Maakt je wel erg breed, wel gezellig.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Haha, ik vind die ook leuk. Mijn hondje zou er wel goed inpassen (Kooiker denk ik ook). Ik denk ook dat een Doggyride prima is. Heb zelf een neppe, die lijkt ook vrij sterk.
Baldrick
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door Baldrick »

Kruimel53 schreef:Ik heb al zeker 8 jaar een Doggyride in intensief gebruik en dat ding is niet stuk te krijgen. Ja, de bekleden gaat kapot alstie kapseist en over de weg schuurt, maar bekleding kan eraf met enig demonteren en dan kan er een lappie op en een nieuwe rits in. Een van de beste aankopen voor de honden die ik ooit gedaan heb.
O.a. om die redenen een DoggyRide gekozen, en besteld, komt hopelijk vandaag nog binnen.
Afbeelding
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Ik zie nou dat dit net dezelfde vraag is als waar ik mee zat.

heeft iemand nog andere opmerkingen/tips over wat een goeie fietskar is? Opvouwbaar is voor mij niet noodzakelijk belangrijk maar het belangrijkste punt is dat het voor een pup is. Zodra hij ongeveer een 18 maanden is gaan we gewoon naast de fiets rennen ipv in de kar.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

18 maanden is geen pup meer natuurlijk, en die 15 kilo gaat hij hopelijk ook wel halen voor hij tien maanden is, ervan uit gaande dat het om de Duitse herder gaat
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Jeannettebo schreef:18 maanden is geen pup meer natuurlijk, en die 15 kilo gaat hij hopelijk ook wel halen voor hij tien maanden is, ervan uit gaande dat het om de Duitse herder gaat
Precies. Ik had een nep doggyride voor een hond tot maximaal 25 kilo. Als pup is hij een paar keer daar in meegeweest, maar al vrij snel niet meer. Hij kon langer lopen en we gingen met de auto naar gebieden. Naast de fiets lopen doen we vanaf 12 maanden. Het enige waar je echt over na moet denken, Lightsun, is hoe vaak je ermee wilt fietsen. Ik heb me toen enorm vergist in het fietsen met kar + DH pup. Tot die 15 kilo ging het redelijk, wel zwaar, daarboven was het niet meer leuk. Reken maar dat hij ongeveer 15 kilo weegt zodra hij 15 weken is...
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben er één die opvouwbaar is, dat was wel erg handig toen we een weekendje naar Texel gingen. Fietsen op de fietsendrager en de kar in de auto, konden we daar ook lekker fietsen. Zelf zou ik er wel kiezen voor één die achter mijn fiets hangt, lijkt me niet handig als je zo breed bent.
Lightsun
Actief

TessaThomas schreef:
Jeannettebo schreef:18 maanden is geen pup meer natuurlijk, en die 15 kilo gaat hij hopelijk ook wel halen voor hij tien maanden is, ervan uit gaande dat het om de Duitse herder gaat
Precies. Ik had een nep doggyride voor een hond tot maximaal 25 kilo. Als pup is hij een paar keer daar in meegeweest, maar al vrij snel niet meer. Hij kon langer lopen en we gingen met de auto naar gebieden. Naast de fiets lopen doen we vanaf 12 maanden. Het enige waar je echt over na moet denken, Lightsun, is hoe vaak je ermee wilt fietsen. Ik heb me toen enorm vergist in het fietsen met kar + DH pup. Tot die 15 kilo ging het redelijk, wel zwaar, daarboven was het niet meer leuk. Reken maar dat hij ongeveer 15 kilo weegt zodra hij 15 weken is...
Stitch word mijn eerste DH pup dus ik heb nog geen idee hoe snel het groeien enzo gaat! Hoe snel denk je dat hij gewoon naast de fiets mee kan rennen? Ons plans is in principe naar het meer bij ons in de buurt te fietsen en daar te gaan rond lopen. In eerste instantie had ik gedacht dat hij mee kon in de kar en uit eindelijk gewoon zelf mee kon rennen, de aftand is ongeveer 6-7km. Het plan is toch om dit 3-4 per week te doen. Met in het weekend mischien een andere route die langer is.

Wanneer denk jij dat het een realistische leeftijd is om met een pup naast de fiets te gaan fietsen?
Lightsun
Actief

Het is inderdaad een duitse herder. En ik blijf hem ongetwijfels pup noemen tot dat hij 12 jaar is :-)

Maar ja. Ik denk dat ik mischien zijn groei patroon onderschat. Ik had hiervoor een duitse herder maar die heb ik geadopteerdt toen hij 14-15 maanden was dus al flink groot. Ik heb de puppy fase nog nooit mee gemaakt.
TessaThomas
Zeer actief

Lightsun schreef:
TessaThomas schreef:
Stitch word mijn eerste DH pup dus ik heb nog geen idee hoe snel het groeien enzo gaat! Hoe snel denk je dat hij gewoon naast de fiets mee kan rennen? Ons plans is in principe naar het meer bij ons in de buurt te fietsen en daar te gaan rond lopen. In eerste instantie had ik gedacht dat hij mee kon in de kar en uit eindelijk gewoon zelf mee kon rennen, de aftand is ongeveer 6-7km. Het plan is toch om dit 3-4 per week te doen. Met in het weekend mischien een andere route die langer is.

Wanneer denk jij dat het een realistische leeftijd is om met een pup naast de fiets te gaan fietsen?
Als het al lang geen pup meer is. ;) Ik begin pas met een jaar met rustig opbouwen. Tay is bijna 13 maanden en loopt 2 keer per week naast de fiets, nu nog maar 10 minuten. Er zijn hier op het forum wel mensen met Duitse Herders die eerder beginnen, maar dat durf ik niet. ( *Angela* volgens mij met 8 of 9 maanden, maar die bouwt enorm rustig op). Qua groei, gemiddeld is ongeveer het aantal weken = het gewicht in het begin. ;) Gemiddeld, dus afwijkingen kunnen beide kanten op.

Jouw plan was ook mijn plan, maar uiteindelijk ben ik de auto gaan pakken. Nu ben ik ook niet zo'n fietser, dat scheelt. ;) In het begin kan zo'n fietskar dus wel ideaal zijn.
Jeannettebo
Zeer actief

Hij zal met 4 maanden al over de 15 kg zijn, maarden zou ik zeker nog niet met hem naast de fiets gaan rennen...
Oh en tzt met andere honden, als hij een maand of acht is, zou ik hem niet meer bestempelen als pup, dat doen andere honden ook niet namelijk
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Hij zal met 4 maanden al over de 15 kg zijn, maarden zou ik zeker nog niet met hem naast de fiets gaan rennen...
Oh en tzt met andere honden, als hij een maand of acht is, zou ik hem niet meer bestempelen als pup, dat doen andere honden ook niet namelijk
Vanaf 6 maanden begint dat al te veranderen, tenminste dat was hier zo.
Lightsun
Actief

Jeannettebo schreef: Oh en tzt met andere honden, als hij een maand of acht is, zou ik hem niet meer bestempelen als pup, dat doen andere honden ook niet namelijk
Ah. Hij blijft mijn pup! Dat was max ook toen hij 5 en half was. Dat gaat altijd zo zijn denk ik.
TessaThomas schreef:.....Jouw plan was ook mijn plan, maar uiteindelijk ben ik de auto gaan pakken. Nu ben ik ook niet zo'n fietser, dat scheelt. ;) In het begin kan zo'n fietskar dus wel ideaal zijn.
Sja ik moet toegeven het fietsen is voor mij ook een sport die ik leuk vind dus ik denk dat het veel gaat blijven gebeuren.

Mischien dat het toch waard is om een fietskar te kopen via marktplaats of iets in die geest en hem na een jaar weer door te verkopen zodat ik dan kan beginnen met het opbouwen van het naast de fiets lopen.
Jeannettebo
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Jeannettebo schreef:Hij zal met 4 maanden al over de 15 kg zijn, maarden zou ik zeker nog niet met hem naast de fiets gaan rennen...
Vanaf 6 maanden begint dat al te veranderen, tenminste dat was hier zo.
Oh zeker, 6maanden jan dat ook natuurlijk, was meer om aan te geven, dat he dat als baas zo kunt zien, maar niet moet vergeten dat dat voor anderen honden al vrij snel niet meer zo is en dan dus niet raar moet opkijken van bepaalde reacties
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Hier een doggyride novel voor een Duitse herder en Hollandse herder pup.
De doggy ride hebben we voor een mooie prijs via marktplaats kunnen aanschaffen en er zit ook een jogging set bij. Hij is heel stabiel, kan echt flink wat hebben. In- en uitklappen gaat steeds makkelijker naarmate vaker doet (hij past alleen ingeklapt in de berging dus ik heb aardig wat oefening :wink: ).
Deze is belastbaar tot 50 kilo meen ik. Mijn volwassen Duitse herder weegt 39 kilo.
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Ongelezen bericht door roebeltje »

Doggyride Original al 9 jaar in gebruik, nog in prima staat, zou tot 45 kg hond in kunnen, maar ik fiets regelmatig rond met meer kilo's erin. Fietst niet zwaar op vlak terrein.
Mijn volwassen Briard rent ook graag naast de fiets, maar dat vindt ik nou niet echt verantwoord met warmte, dus dan mag ze nog steeds lekker in de kar mee, vorig jaar was het ook echt een uitkomst toen ze een ernstige blessure had. En in geval van ziekte, ouderdom, nieuwe pup etc. altijd handig een fietskar achter de hand te hebben ... als ik jou was zou ik de fietskar dus niet verkopen na een jaar ;-)
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Welkoop heeft er nu eentje in de aanbieding. Van 139,95 voor 99,95.
Heb geen idee of het een goede is. Het is in ieder geval wel mijn prijs.
Het is een Adori. Was vanmorgen al even in de winkel, maar ze kreeg het pas allemaal op Vrijdag.
Voor mijn twee JRT is het waarschijnlijk stevig genoeg.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb een doggyride en die gaat al jaren mee

Buster is 40 kilo dus wel zwaar fietsen voor mijn man :engel:

Je hebt het over mee rennen naast de fiets dat doet buster ook wel maar vaak is het te warm of toch te ver en dan kan hij mooi even een stukje uitrusten.
Hij gaat zelfs helemaal plat liggen tijdens het rijden :mrgreen:

Wij gebruiken hem vnl. tijdens de vakantie .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Opvouwbaar is niet zwak. Hier ook de doggyride. Hij is eigenlijk van mijn zus. Die had haar erg grote duitse herder reu van zo'n 40 kilo er ook in. Kay vind het prima in de fietskar (wel spannend), maar Norah wil eruit. Die gilt en krabt aan het gaas. Ondanks dat ze er dan met zijn 2en inzitten, ze wil dat niet, zij wil rennen (maar tja soms is het echt te warm). Ik gebruik hem weinig, alleen op vakantie en als er 1 geblesseerd is of het heel erg warm is. Op vakantie staat hij dan ook gewoon als bench.

Doggyride is erg stevig en kan redelijk tegen de uitbraakpogingen van Norah en dat zouden lang niet alle karren kunnen hebben....
Afbeelding
Baldrick
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door Baldrick »

Gister onze bestelde doggyride ontvangen. Omdat ik verwacht dat Aica wel enige gewenning nodig heeft dus langzaamaan aan dat ding laten wennen. staat nog op de grond zonder wielen. Beetje erdoorheen laten lopen, brokjes zoeken, zit en af. Zelfs eraan schudden vind ze nog eng. Dus dat duurt nog wel even.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”