Het is een erg rustig ras, erg levendig en vriendelijk en een beetje onafhankelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raadras
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Raadras
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Raadras
Oost-Indische Shepherd Terriër 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Erg rustig en levendig?Rosita Compagner schreef:Het is een erg rustig ras, erg levendig en vriendelijk en een beetje onafhankelijk.

Volgens mij heeft Maeve gelijk

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
klopt! Dit is zijn vachtomschrijvingJion schreef:Het is een ras dat gemiddeld twaalf jaar oud wordt en ongeveer 10 kg weegt.Rosita Compagner schreef:Het is een erg rustig ras, erg levendig en vriendelijk en een beetje onafhankelijk.
en voor een rasomschrijving (binnenkort in Onze Hond) heb ik dit vachtverzorgingsadvies geschrevenKort op hoofd en benen, iets langer (3 cm) strak aanliggend en hard haar op de rest van het lichaam.
Op Sicilië is een dikke vacht niet nodig. De Cirneco heeft daarom een korte gladde vacht, netjes aansluitend zodat zijn jas niet wappert wanneer hij op konijnenjacht is. De vacht is niet heel zacht, zoals bij andere kortharen, maar heeft een wat harde structuur. In het dagelijks leven betekent dat de korte haren die uitgevallen zijn zich makkelijk hechten aan en zelfs ín kleding. Eén voor één er uit pulken is dan het devies. Bij een ongecastreerde/gesteriliseerde hond beperkt de verharing zich tot na de loopsheid bij de teef en eens per jaar in het voorjaar bij de reu. Bij zogenaamd ‘geholpen’ honden kan dit wel wat in het honderd lopen door het gebrek aan hormonen. Buiten de verhaarperioden kan de vacht van los haar ontdaan worden met een vochtige zeem. Door de hond hiermee ‘af te nemen’ worden alleen de loszittende haren meegenomen terwijl wanneer met borstels of zogenaamde shedders gebruikt er altijd aan haar getrokken wordt wat nog niet aan verharen toe is. Op deze manier kan een onregelmatig verhaarpatroon ontstaan waarbij de hond altijd zal verharen.
Wanneer het verharen beperkt wordt tot een periode is het aan te raden de vacht in de verhaartijd een spabehandeling te geven: een intensieve wasbeurt met veel warm water en schuimende shampoo. Hierdoor worden de dode haren losgespoeld en de vaste haren niet beschadigd. Wanneer u het sop en de losse niet in huis wilt zal de vakbekwame trimsalon uw Cirneco graag verwelkomen. In de volledig aangepaste salon zal hij na de badbeurt gedroogd worden met een waterblazer wat nog meer haar verwijdert. Een trimmer aangesloten bij vakvereniging ABHB is altijd gediplomeerd, dat is een fijne zekerheid. Er is er altijd een bij u in de buurt, er zijn er 900. U vind ze op www.abhb.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat is die hond nou..... erg rustig of erg levendig?Rosita Compagner schreef:Het is een erg rustig ras, erg levendig en vriendelijk en een beetje onafhankelijk.

lekker vage omschrijving zeg.
Voor iedereen wat wils.

Als ik dit lees:
http://www.nvow.nl/rasinformatie/cirnec ... matie.html
Lijkt me dat een betere omschrijving eigenlijk ..................De Cirneco is een uitstekende gezinshond, maar wel bewegelijk en waaks