Tay is bijna een jaar en we gaan nu beginnen met fietsen. Woensdag hebben we gekeken wat hij doet naast de fiets en wat hij doet als hij met iemand anders mee moet. Het is namelijk beter als ik gewoon niet begin aan het fietsen met een hond, ik heb al moeite om zonder hond geen ongelukken te maken met één hand.
Nu willen we het dus gaan opbouwen en had ik een schema gevonden op de onderstaande site. 'Opbouwschema voor jonge honden'.
http://www.steilore.nl/index.php?option ... &Itemid=78
Ligt het aan mij als ik het al vrij snel vind gaan? Het is natuurlijk een richtlijn, maar ik had een veel langzamer schema in mijn hoofd. Wat hebben jullie aangehouden qua schema? Ook zeggen ze daar dat je een rustig stuk uit moet zoeken, dat snap ik. Maar hier in de buurt kan hij erg weinig in de berm lopen, dus zou hij vrij veel op het asfalt lopen. Ik snap dat het minder goed is vanwege het schokdempen, maar hebben jullie jullie honden allemaal alleen in de berm laten lopen?
We zullen altijd 's ochtends vroeg of 's avonds laat gaan fietsen, omdat Tay vrij snel last heeft van de warmte/zon.
Iemand nog tips of dingen die we absoluut niet moeten doen?