Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herhalingstermijn Panacur
Moderator: moderatorteam
-
Dober
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Herhalingstermijn Panacur
Mijn pup is helaas besmet met giardia.
Hiervoor heeft hij een 5-daagse kuur met Panacur gehad en deze moet ik, volgens mijn dierenarts, na 3 weken herhalen.
Maar nu hoor en lees ik verschillende meningen over deze herhalingstermijn.
Het wisselt van herhalen na 10 dagen, na 14 dagen en dus na 21 dagen. Ik vraag mij nu af wat nu eigenlijk het beste en meest gebruikelijk is.
Ik wil graag dat mijn hond er snel vanaf is, voor de zindelijkheidstraining, want diarree maakt het er natuurlijk niet makkelijker op maar ook omdat ik erg graag wil gaan starten met de puppycursus.
Hiervoor heeft hij een 5-daagse kuur met Panacur gehad en deze moet ik, volgens mijn dierenarts, na 3 weken herhalen.
Maar nu hoor en lees ik verschillende meningen over deze herhalingstermijn.
Het wisselt van herhalen na 10 dagen, na 14 dagen en dus na 21 dagen. Ik vraag mij nu af wat nu eigenlijk het beste en meest gebruikelijk is.
Ik wil graag dat mijn hond er snel vanaf is, voor de zindelijkheidstraining, want diarree maakt het er natuurlijk niet makkelijker op maar ook omdat ik erg graag wil gaan starten met de puppycursus.
-
carinavl
Re: Herhalingstermijn Panacur
Onze Lobbes had het als pup ook vorig jaar en moest 3 x 5 dagen panacur nemen met telkens 2 weken er tussen. Nadien was het echt helemaal over.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Volgens mij is het heel verschillend want met Sam moest ik 5 dagen Panacur, 5 dagen niks en dan weer 5 dagen Panacur.
Nadien was het wel over trouwens.
Nadien was het wel over trouwens.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Ik moest bij Suzie, 5 dagen geven, dan 5 dagen niet en dan weer 5 dagen kuur, dit heeft zicht bij Suzie zo 5 keren herhaald, dus in totaal heeft ze 25 tabletjes Panacur gehad steeds 5 dagen en dan 5 dagen rust en toen was ze nog niet van de Giardia af!
Uiteindelijk heeft ze Stomorgyl gekregen, een kuur van 10 dagen en op de 5de dag was het al over! Ze heeft de kuur wel netjes afgemaakt.
Uiteindelijk heeft ze Stomorgyl gekregen, een kuur van 10 dagen en op de 5de dag was het al over! Ze heeft de kuur wel netjes afgemaakt.

Bulletje en Suzie
- asani
- Zeer actief
Mijn pup van 19 weken heeft ook giardia.
Dit is vastgesteld door ontlasting onderzoek.Wij hebben stomorgyl gekregen voor 14 dagen.
2 weken na de kuur moet er opnieuw ontlasting onderzocht worden om te kijken of de giardia weg is.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Dit is vastgesteld door ontlasting onderzoek.Wij hebben stomorgyl gekregen voor 14 dagen.
2 weken na de kuur moet er opnieuw ontlasting onderzocht worden om te kijken of de giardia weg is.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij hebben pas giardia gehad in het asiel bij een hond. De panacur kuur moesten we na 2 weken herhalen.
Bij 3 katten via de ambulance moesten we stomorgyl geven.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
Bij 3 katten via de ambulance moesten we stomorgyl geven.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Dober
- nieuw lid
Na 2 kuren panacur hebben we nu voor 10 dagen metronidazol gekregen, hopelijk gaat dat werken want dit schiet niet op.
Ik vind het ook een beetje moeilijk waar ik hem het beste mee kan wassen. Iemand een suggestie?
Ik vind het ook een beetje moeilijk waar ik hem het beste mee kan wassen. Iemand een suggestie?