Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen vetoryl?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

ervaringen vetoryl?

Ongelezen bericht door lunaquinty »

tja, nu begin ik toch enorm te twijfelen.
ik dacht vandaag de uitslag van quinty te krijgen, maar dat blijkt morgen pas te zijn.
als zij cushing blijkt te hebben, wilde ik haar rust geven, omdat ze steeds door haar pootjes zakt, en bijna niet meer vooruit kan.
nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat hun hond enorm opleefde van vetoryl.
wie heeft er ervaring met vetoryl? hoe was jouw hond eraan toe voor je het ging geven, en wat maakte het precies voor verschil? hoelang duurde het voor het ging werken?
het ergste vind ik voor quinty dat ze nog maar heel langzaam en kort kan lopen, door haar pootjes zakt, en constant honger heeft.
als er kans is dat dit nog gaat verbeteren door vetoryl, en ze weer kwaliteit van leven krijgt, wil ik dat toch gaan proberen.
ook eventuele slechte ervaringen wil ik graag horen, zodat ik een weloverwogen besluit kan nemen.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: ervaringen vetoryl?

Ongelezen bericht door Ellen. »

Cushing is een ziekte waarbij een teveel aan cortisol in het lichaam wordt gemaakt door de bijnieren.
Vetoryl zorgt ervoor dat de aanmaak van cortisol remd.
Verder geen persoonlijke ervaringen ermee, maar ik heb wel andere honden goed zien opknappen van het medicijn.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

ik heb 2 honden met cushing gehad. 1 kreeg meteen last van arthritis, dit komt omdat vetoryl de al aanwezige artrose verergert. die wordt nl gemaskeerd door het hoge cortisol gehalte. die ontstoken gewrichten zorgden ervoor dat hij geen vetoryl kon verdragen en snel achteruit ging en ingeslapen moest worden.
mijn andere cushinghond is 13 en doet het er goed op.[hij mankeert verder niks anders]
ik lees dat jouw hond erg veel andere mankementen heeft, waaronder ook ernstige gewrichtsproblemen. dan zal het ook mis kunnen gaan op de vetoryl. het is geen suikerklontje.
officieel moet je ook steeds dure en belastende bloedtesten doen bij het gebruik ervan.
het is een complexe ziekte en kost heel veel geld.
ik denk dat jouw hondje al te ver heen is door al haar bijkomende kwalen.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ruygemoor schreef:ik heb 2 honden met cushing gehad. 1 kreeg meteen last van arthritis, dit komt omdat vetoryl de al aanwezige artrose verergert. die wordt nl gemaskeerd door het hoge cortisol gehalte. die ontstoken gewrichten zorgden ervoor dat hij geen vetoryl kon verdragen en snel achteruit ging en ingeslapen moest worden.
mijn andere cushinghond is 13 en doet het er goed op.[hij mankeert verder niks anders]
ik lees dat jouw hond erg veel andere mankementen heeft, waaronder ook ernstige gewrichtsproblemen. dan zal het ook mis kunnen gaan op de vetoryl. het is geen suikerklontje.
officieel moet je ook steeds dure en belastende bloedtesten doen bij het gebruik ervan.
het is een complexe ziekte en kost heel veel geld.
ik denk dat jouw hondje al te ver heen is door al haar bijkomende kwalen.
dank je wel voor je ervaringen. dat was ook mijn gedachte, maar door sommige succes-verhalen twijfelde ik dan weer of ik het toch niet moet proberen.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Het werkt bij de een wat beter dan bij de ander, ook nog bepalend is welk 'soort' cushing de hond heeft,
Mickey heeft de hypofyse variant, die komt het meeste voor en daar werkt de vetoryl het beste bij.
Het klopt dat wordt gezegd dat artrose kan worden verergerd, dit werd ook bij mijn hond gemeld omdat zij zowel atrose als spondylose heeft en al wat jaartjes en nog steeds, een pijnstiller/onstekingsremmer slikt.
De pillen mogen niet tegelijk gegeven worden en de vetoryl werkt het beste met eten, dus na wat uitproberen hebben we hier de goede balans in gevonden, gespreid over de dag, en is Mickey gelukkig wel een succes verhaal.

Het blijft een duur gedoe, de vetoryl is niet goedkoop en (zeker in het begin) moet er regelmatig getest worden of de dosering juist is. Mickey is nu al meer dan een jaar stabiel op een lagere dosering dan waar we mee begonnen.
Ik heb ook het geluk een DA te hebben die een recept geeft zodat ik in Engeland de Vetoryl kan bestellen, dat scheelt honderden euro's per jaar.
Wat is wijsheid, je kent je eigen hond het beste en ik weet niet hoe oud Quinty is maar het is misschien het proberen waard en knapt ze wel op.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bij mijn westie was het jammer genoeg geen succes verhaal.
Het plassen en drinken werd minder, dus het werkte wel, maar binnen een maand kon ze niet meer lopen, haar hele achterhand weigerde, toen heb ik haar laten gaan :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”