Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

likgranuloom of ??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

likgranuloom of ??

Ongelezen bericht door yuki »

2 x per week breng ik Yoshi naar mijn moeder als ik werk en ze gaat er altijd huppelend heen. Alleen vorige week vrijdag had ik aansluitend nog etentje met collega's. Om 23.30 belde mijn moeder of ik al bijna Yoshi kwam halen want ze zat sinds een uur ervoor op haar poot te bijten tot bloedens aan toe......
De dagen erna heb ik nog een paar keer even gezien dat ze er aan likte en afgelopen dinsdag weer beetje open gebeten. Omdat het er lelijk uitziet ging ik toch even langs de dierenarts gister, en ook omdat het verdikt is (lijkt geen onsteking want kwam geen pus uit) Ik dacht zelf aan likgranuloom. De dierenarts onderschreef dit, maar stelde toch voor een biopt te nemen en op te sturen..... De uitslag komt pas op zijn vroegst op dinsdag dus we kunnen wel een paar duimen gebruiken. Aangezien ik zelf totaal geen rekening had gehouden met een eventuele punctie ben ik toch wel ff nerveus. Helaas al geen fijne ervaring met de laatste die ik liet doen..... :ugh:
Heeft iemand ervaring met likgranuloom, kan dit er zo uitzien als bovenste 2 fotos? Dat binnenste bruine is een korstje.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Re: likgranuloom of ??

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Beterschap!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suzie »

Oei wat vervelend, zal duimen dat de uitslag meevalt!
Afbeelding
Bulletje en Suzie
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Dat ziet er pijnlijk uit. Pootjes zijn ook altijd een rotplek voor wondjes :-(

Als ik zoek op likgranuloom lees ik meer dat het een dwangmatig iets is. Ik vind het er meer uitzien als een wondje. Door de plek kan dat flink irriteren en als hij er dan aan gaat zitten likken en bijten is dat omdat hij van de jeuk/ pijn af wil. Als je googeld op de aandoening zie je ook hele andere foto's veroorzaakt door het likgranuloom.

Kan het niet zo zijn dat hij ergens in heeft gestaan en dat er een absesje heeft gezeten? Hoeft nog niet eens groot te zijn geweest.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”