Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hetzelfde paard, dezelfde ruiter, ruim 7 1/2 jaar verschil..

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Hetzelfde paard, dezelfde ruiter, ruim 7 1/2 jaar verschil..

Ongelezen bericht door LongFields »

Wel grappig om te laten zien hoe een schimmel na verloop van jaren kan veranderen.
Mijn Romanov was antracietgrijs (schimmel) toen ik hem net had en hij nog geen 4 jaar oud was.
In de loop van de jaren is hij langzaam aan verkleurd naar vliegenschimmel (wit met kleine stipjes, in zijn geval in grijs, donkergrijs en bruin).
Het is écht hetzelfde paard, daar kan ik voor instaan!

Afbeelding

Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Hetzelfde paard, dezelfde ruiter, ruim 7 1/2 jaar versch

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hij is natuurlijk prachtig, maar dat donkere staat hem ook goed hoor.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik blijf dat prachtig vinden hoe ze van kleur veranderen.

De appeltjes tijd is het leukst :mrgreen:

Hij is prachtig Suzanne :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Jee dat is een verschil zeg. Ze verkleuren nog erger dan Shilohs :lol1:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Mooi!
En wat rijd je met een vriendelijke hand, zo hoort het :wink: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Renee1966 schreef:Hij is natuurlijk prachtig, maar dat donkere staat hem ook goed hoor.
Wat mij betreft had hij die kleur mogen houden hoor want ik vind het ook heel erg mooi, maar je weet natuurlijk als je een schimmel hebt die nog jong en donker van kleur is, dat die gaat verkleuren naar wit (of vliegenschimmel).
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bizar! Hoe oud was hij op de eerste foto?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marion. schreef:Bizar! Hoe oud was hij op de eerste foto?
Bijna 4 jaar, ik had hem toen een paar maanden.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Asterix schreef: En wat rijd je met een vriendelijke hand, zo hoort het :wink: :ok:
Dat lukt me niet altijd zo goed als ik zou willen, maar op deze foto kon ik hem heel fijn naar mijn hand toe rijden zonder spanning in mijn eigen lijf.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Hij is mooi! Er is een hoop meer vertrouwen gekomen in de loop der jaren :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

tycha schreef:Hij is mooi! Er is een hoop meer vertrouwen gekomen in de loop der jaren :wink:
Ja, daar heb je absoluut gelijk in! :wink:
Strandjutter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Strandjutter »

LongFields schreef:
Asterix schreef: En wat rijd je met een vriendelijke hand, zo hoort het :wink: :ok:
Dat lukt me niet altijd zo goed als ik zou willen, maar op deze foto kon ik hem heel fijn naar mijn hand toe rijden zonder spanning in mijn eigen lijf.

:ok: :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jeetje wat een verschil in kleur.
maar mooi was-ie en mooi is-ie :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind m nu mooier :D
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vind dat donkere heel erg mooi! Sowieso schimmels hou ik wel van.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sbientje schreef:ik vind m nu mooier :D
Wat leuk! Ik vind hem qua bouw en bespiering nu mooier, maar verlang nog met weemoed terug naar die mooie donkere aparte kleur. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

_Leonie schreef:Vind dat donkere heel erg mooi! Sowieso schimmels hou ik wel van.
Ik was helemaal niet dol op schimmels, vond donkerbruin en zwart eigenlijk het mooist qua kleur voor een paard. Totdat ik Romanov op internet zag staan. Ik zou een paard ook nooit laten staan om zijn kleur, daar wen je vanzelf wel aan, zo is zeker bij mij gebleken. :wink:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het blijft een knap dier! Ik vind het donkere bij een schimmel mooier, maar op een kleur kan je niet rijden. ;)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik vind hem prachtig, toen maar zeker ook nu
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

TessaThomas schreef:Het blijft een knap dier! Ik vind het donkere bij een schimmel mooier, maar op een kleur kan je niet rijden. ;)
Precies!
Ik vind het grootste nadeel van een schimmel (buiten het feit dat ze amper schoon te krijgen zijn) dat de vacht niet meer zichtbaar glanst, iets wat ik bij donkerdere kleuren altijd heel erg mooi vind. Ik kan nog zo goed poetsen, hij zal nooit echt glimmen, omdat het wit amper weerkaatst wat bij een donkerdere kleur wel zo is.
TessaThomas
Zeer actief

En als ze glimmen is dat alleen als je erboven op zit met je neus. ;) Ik ben heel blij dat ik na mijn 1e pony niet meer voor een schimmel gevallen ben :P
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

TessaThomas schreef:En als ze glimmen is dat alleen als je erboven op zit met je neus. ;) Ik ben heel blij dat ik na mijn 1e pony niet meer voor een schimmel gevallen ben :P
Juist! Ik ben blij dat ik Romanov niet heb laten staan omdat ik toen al wist dat hij op latere leeftijd niet meer zichtbaar zou glimmen. Heb een heel fijn paard aan hem met een gezond gestel en weinig medische problemen, who cares dat hij niet glimt... :wink:
TessaThomas
Zeer actief

LongFields schreef:
TessaThomas schreef:En als ze glimmen is dat alleen als je erboven op zit met je neus. ;) Ik ben heel blij dat ik na mijn 1e pony niet meer voor een schimmel gevallen ben :P
Juist! Ik ben blij dat ik Romanov niet heb laten staan omdat ik toen al wist dat hij op latere leeftijd niet meer zichtbaar zou glimmen. Heb een heel fijn paard aan hem met een gezond gestel en weinig medische problemen, who cares dat hij niet glimt... :wink:
Ik was al fan van hem toen ik jullie net tegen kwam op bokt en dat verandert niet. ;) Het lijkt me inderdaad een super fijn paard! Goede keuze geweest. Ik vind een schimmel ook echt mooi, bij een ander vooral ivm het werk :D Want ookal glimmen ze niet, het heeft echt wel wat als ze spierwit (gewassen) zijn.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Wat een verschil! lijkt echt een totaal ander paard, grappig wat kleur doet :F:

ik heb nog nooit op een paard gezeten, maar begint nu wel te kriebelen :engel: vlak bij ons huis staan heel veel paarden (privé stallen volgens mij)
en het lijkt mij echt gaaf om uiteindelijk met de honden en paard door het bos te lopen (ik ga een beetje te hard van stapel) :LOL:
Frank wilt al heel lang weer een paard en hij heeft mij nu besmet, ik ga binnenkort beginnen met leren bij een vriendin en haar paard :LOL:

zal mij benieuwen of ik het daarna nog leuk vind haha
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bereid je vast voor op bijna niet meer kunnen lopen na de eerste les, je gebruikt namelijk spieren die je niet echt heel regelmatig zal gebruiken, misschien wist je niet eens dat je ze had. :wink:

Buitenrijden met paard en honden is het ideaal van veel mensen die (willen gaan) paardrijden en die zelf een hond of meerdere honden hebben. Zelf doe ik het nooit, aangezien ik de verantwoordelijkheid voor mijn honden terwijl ik zelf ook nog eens te paard zit te groot vind. Mocht ik een eigen landgoed hebben waar ik niemand zou tegenkomen, waar mijn paard nergens van zou schrikken en waar de honden niet achter wild aan zouden kunnen gaan, dan was het een ander verhaal.
Maar én mijn honden onder controle en in de gaten houden, én mijn paard onder alle omstandigheden compleet onder controle hebben vind ik persoonlijk nét even een te grote verantwoordelijkheid.
Browny
Zeer actief

LongFields schreef:Bereid je vast voor op bijna niet meer kunnen lopen na de eerste les, je gebruikt namelijk spieren die je niet echt heel regelmatig zal gebruiken, misschien wist je niet eens dat je ze had. :wink:

Buitenrijden met paard en honden is het ideaal van veel mensen die (willen gaan) paardrijden en die zelf een hond of meerdere honden hebben. Zelf doe ik het nooit, aangezien ik de verantwoordelijkheid voor mijn honden terwijl ik zelf ook nog eens te paard zit te groot vind. Mocht ik een eigen landgoed hebben waar ik niemand zou tegenkomen, waar mijn paard nergens van zou schrikken en waar de honden niet achter wild aan zouden kunnen gaan, dan was het een ander verhaal.
Maar én mijn honden onder controle en in de gaten houden, én mijn paard onder alle omstandigheden compleet onder controle hebben vind ik persoonlijk nét even een te grote verantwoordelijkheid.
Daar was ik al voor gewaarschuwd :engel: ik ken alle spieren in het lichaam, maar vast niet allemaal gevoeld :mrgreen:
Frank is nog drastischer, die zegt koop een super mak paar om te leren rijden :LOL: nou eerst maar eens oefenen om te ervaren of ik het leuk vind en hoeveel werk het is :F:

met rijden met de hond, bedoel ik absoluut niet in gebieden, waar wij andere dieren tegenkomen :wink: wij kennen een aantal plekjes, waar echt niemand komt en je heerlijk kan rijden met de paard. en ook niet met alle honden tegelijk :LOL: en ik heb ze dan ook 100% onder controle. tijdens het fietsen kan ik ze ook los bij mij laten lopen op commando en dan wijken ze geen meter uit :F:
maar ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ken ook mensen die dit zonder problemen doen en lijkt mij dat dus ook gaaf.. maar daar moet ik nog lang niet aan denken :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik zou eerst maar eens les gaan nemen inderdaad, verantwoord en veilig buitenrijden doe je niet na een paar lessen, en voordat je een paard aanschaft is het ook wel handig om erachter te komen wat er allemaal bij komt kijken aan verzorging, gezondheid, voeding, huisvesting en dergelijke. Ik ken heel wat mensen die als onervaren manegeruiter een paard of pony gekocht hebben en er naderhand achtergekomen zijn dat het toch wel erg veel werk en verantwoordelijkheid met zich meebrengt om daadwerkelijk een pony of paard te hebben en te (onder)houden.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:wat een elegante vent is romanov geworden, hij was al mooi maar vind hem nu alleen maar mooier :ok: .
Dank je wel Inge voor dit compliment! Hij is inderdaad erg elegant, een echt damespaard ook vind ik.
Browny
Zeer actief

LongFields schreef:Ik zou eerst maar eens les gaan nemen inderdaad, verantwoord en veilig buitenrijden doe je niet na een paar lessen, en voordat je een paard aanschaft is het ook wel handig om erachter te komen wat er allemaal bij komt kijken aan verzorging, gezondheid, voeding, huisvesting en dergelijke. Ik ken heel wat mensen die als onervaren manegeruiter een paard of pony gekocht hebben en er naderhand achtergekomen zijn dat het toch wel erg veel werk en verantwoordelijkheid met zich meebrengt om daadwerkelijk een pony of paard te hebben en te (onder)houden.
absoluut :ok: ik ga echt niet snel naar buiten met een paard hoor haha daarom zijn dat ook toekomst plannen :mrgreen: ik heb er geen verstand van, maar Frank komt uit de paardenwereld en heeft bijna zijn hele leven paarden gehouden :wink: die heeft er dus veel verstand van en kan ook rijden.. maar ik ben een leek :mrgreen:
als wij een paard kopen, dan wil ik hem ook stallen, waar het paard van mijn vriendin staat. echt ideaal daar qua verzorging enz
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Browny schreef:
LongFields schreef:Ik zou eerst maar eens les gaan nemen inderdaad, verantwoord en veilig buitenrijden doe je niet na een paar lessen, en voordat je een paard aanschaft is het ook wel handig om erachter te komen wat er allemaal bij komt kijken aan verzorging, gezondheid, voeding, huisvesting en dergelijke. Ik ken heel wat mensen die als onervaren manegeruiter een paard of pony gekocht hebben en er naderhand achtergekomen zijn dat het toch wel erg veel werk en verantwoordelijkheid met zich meebrengt om daadwerkelijk een pony of paard te hebben en te (onder)houden.
absoluut :ok: ik ga echt niet snel naar buiten met een paard hoor haha daarom zijn dat ook toekomst plannen :mrgreen: ik heb er geen verstand van, maar Frank komt uit de paardenwereld en heeft bijna zijn hele leven paarden gehouden :wink: die heeft er dus veel verstand van en kan ook rijden.. maar ik ben een leek :mrgreen:
als wij een paard kopen, dan wil ik hem ook stallen, waar het paard van mijn vriendin staat. echt ideaal daar qua verzorging enz
Pas maar op want het kan een echte verslaving worden. :wink:
Wel fijn dat Frank al zo veel ervaring met paarden heeft, komt vast goed dan!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”