Sowieso heeft ze echt een extreme schijnzwangerschap.. de eerste 3 dagen kwam ze haar mand niet uit, en maakte ze echt een nest, deken helemaal gesloopt en liep alleen maar te sjouwen met stukjes vulling, lappen van de deken en noem het maar op. Kaz mocht niet in de kamer komen laat staan bij de mand, en als ik in de kamer kwam ging ze vluchtig haar mand in en keek ze heel ernstig zo van "haal me aub niet uit de mand". En voor de rest was ze gewoon 24/7 in haar mand, met uitlaten snel uitpiesen en poepen en snél terug naar haar mand.
We hebben Kaz lekker in de gang laten bivakkeren, en verder haar gedrag genegeerd.
Is het normaal ná een castratie dat ze zo heftig schijnzwanger wordt nog?
En nu sinds twee dagen wordt haar gedrag wel minder, ze komt weer haar mand uit, en ik heb vandaag de deken weg gedaan (had ik maar laten liggen tot haar gedrag minder werd voordat ze alles ging slopen) en alles verschoond en ze laat het nu heel. Maar ze eet echt heel slecht, kong met lekkers niet, smuldier niet of de helft. De andere helft wordt vakkundig verstopt onder lapjes stof en vulling van de deken (gisteren en eergisteren), en gisteravond zat ze te loeien
Nu ligt ze naast me, en hoor ik wel haar buik echt rammelen, dus wellicht is ze niet helemaal lekker. Maar ze is ook onrustig, piepen, heen en weer lopen.. alsof ze echt niet meer weet wat ze met zichzelf aan moet. De wond ziet er overigens echt heel erg netjes uit, en haar kuur AB is ook bijna klaar.
Wie herkent dit gedrag?