Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwangerschap? Operatie? Medicatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Schijnzwangerschap? Operatie? Medicatie?

Ongelezen bericht door Ήυs »

Fay eet echt heel slecht..

Sowieso heeft ze echt een extreme schijnzwangerschap.. de eerste 3 dagen kwam ze haar mand niet uit, en maakte ze echt een nest, deken helemaal gesloopt en liep alleen maar te sjouwen met stukjes vulling, lappen van de deken en noem het maar op. Kaz mocht niet in de kamer komen laat staan bij de mand, en als ik in de kamer kwam ging ze vluchtig haar mand in en keek ze heel ernstig zo van "haal me aub niet uit de mand". En voor de rest was ze gewoon 24/7 in haar mand, met uitlaten snel uitpiesen en poepen en snél terug naar haar mand.

We hebben Kaz lekker in de gang laten bivakkeren, en verder haar gedrag genegeerd.

Is het normaal ná een castratie dat ze zo heftig schijnzwanger wordt nog?

En nu sinds twee dagen wordt haar gedrag wel minder, ze komt weer haar mand uit, en ik heb vandaag de deken weg gedaan (had ik maar laten liggen tot haar gedrag minder werd voordat ze alles ging slopen) en alles verschoond en ze laat het nu heel. Maar ze eet echt heel slecht, kong met lekkers niet, smuldier niet of de helft. De andere helft wordt vakkundig verstopt onder lapjes stof en vulling van de deken (gisteren en eergisteren), en gisteravond zat ze te loeien :hmmm: Dat heb ik haar werkelijk nog nóóit horen doen.

Nu ligt ze naast me, en hoor ik wel haar buik echt rammelen, dus wellicht is ze niet helemaal lekker. Maar ze is ook onrustig, piepen, heen en weer lopen.. alsof ze echt niet meer weet wat ze met zichzelf aan moet. De wond ziet er overigens echt heel erg netjes uit, en haar kuur AB is ook bijna klaar.

Wie herkent dit gedrag?
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Re: Schijnzwangerschap? Operatie? Medicatie?

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nawosh had dat ook na haar castratie, heel heftig schijnzwanger maar ook heel kort.
Na een week ongeveer was het over.
Eten deed ze ook minder, de kong was te veel moeite, haar vlees moest in een bakje en het liefst
gemengd met wat lekkers. Nou ja, voor dames op leeftijd doe je dat dan :wink:

Als je het niet vertrouwt zou ik morgen even de dierenarts bellen en het voorleggen.
Groetjes, Marjan
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Bij mijn flatcoat werd na de castratie de schijnzwangerschap pas echt heftig. Hele opera-koren werden er bij elkaar gejoeld ..... Zij heeft toen tabletjes van de d.a. gekregen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Oh :80: Dus zo raar is dat niet dat ze dat opeens zo heftig krijgen! Nooit geweten. Waar zou dat door komen dan?

Gisteravond nog lang met haar buiten geweest, ze had twee keer gepoept, wel mooie drollen en heeeel veel gras gegeten. Ze heeft niet meer gespuugd maar ze heeft wel nog gegeten gister. Dus ze was ook gewoon niet helemaal lekker denk ik.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fafo schreef:Oh :80: Dus zo raar is dat niet dat ze dat opeens zo heftig krijgen! Nooit geweten. Waar zou dat door komen dan?

Gisteravond nog lang met haar buiten geweest, ze had twee keer gepoept, wel mooie drollen en heeeel veel gras gegeten. Ze heeft niet meer gespuugd maar ze heeft wel nog gegeten gister. Dus ze was ook gewoon niet helemaal lekker denk ik.
Ben er zelf bij de 2 gecastreerde teven vooraf voor gewaarschuwd. Ook dat het inderdaad vrij heftig kon zijn/gaan worden.
Ήυs
Zeer actief

Daar had de DA niets over gezegd.

Naja het is weer aan het minderen. Ze laat haar mand nu wel heel, en Kaz durft zich weer te bewegen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”