Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walking with Saarlozen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Walking with Saarlozen

Ongelezen bericht door Selene »

Gisteren heb ik mee mogen wandelen met 2 van deze toch wel heel indrukwekkende honden, het karakter was redelijk wat ik verwachtte na de verhalen van onder meer Flamme maar dan toch. Dan zie je ze in het echt en het eerste wat mij trof was de terughoudendheid die in niets lijkt op wat je normaal ziet in een "schuwe" hond, de blik had meer weg van wat je ziet in de dierentuin van wolven, ze zijn daarin echt anders en veel meer oerhond dan ik verwachtte ondanks dat ik ze wel ontmoet heb in het bos hier.

Het zijn geen honden voor iedereen maar echt wat ben ik onder de indruk van hoe ze aanvoelen, hoe ze echt stil aanwezig zijn, je hoort ze ook bijna niet lopen. Deels was het herkenbaar omdat ik wat herder zag maar dat zijn ze zeker niet. Prachtig op hun eigen manier en wat mij betreft een onderbelicht ras. Je moet ermee kunnen en willen leven maar ze hebben wel een unieke manier om dat het waard te maken, het gangwerk, het hoog op de poten staan, het ranke, de manier waarop ze je blijven inschatten als vriend of niet te pruimen, het voorzichtige contact zoeken als ze denken dat ze het wel willen.
Pffffffff, geweldig om mee te maken!
En het moment dat ze echt contact wilden maken was :I: wat een honden! Ik heb er een liefde bij!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
lets have fun

Re: Walking with Saarlozen

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kan me goed voorstellen dat je er een liefde bij hebt! Ik vind ze ook prachtig maar dat gaat hier natuurlijk nooit passen. Zulke honden kan ik nooit geven wat ze nodig zijn en ik gok dat het dan hele vervelende klerelijers worden, haha. Dus ik hou het wel bij foto's kijken
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Er is hier vlak bij een kennel. Ik reed er wel eens ter paard langs. Ik had de gewoonte om altijd een beetje over het erf te speuren om te kijken of ik een glimp van ze kon opvangen.
Intrigerende honden! En een bijzondere verschijning.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Selene
Zeer actief

Nanna schreef:Mooi vind ik ze zeker ook.
Maar verder niks voor mij, ik kan niks met dat terughoudende op het angstige af....
Angstig vond ik ze niet maar wel op een hele andere manier terughoudend dan wat je normaal ziet en ik denk zeker ook dat het je moet passen, ze zijn best intensief om mee te werken denk ik. Maar ze laten wel een enorme indruk op je achter. Ik hou er wel van

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind ze ook prachtig maar voor mij zou het ook niets zijn denk ik.
Selene
Zeer actief

lets have fun schreef:Kan me goed voorstellen dat je er een liefde bij hebt! Ik vind ze ook prachtig maar dat gaat hier natuurlijk nooit passen. Zulke honden kan ik nooit geven wat ze nodig zijn en ik gok dat het dan hele vervelende klerelijers worden, haha. Dus ik hou het wel bij foto's kijken
Wat denk je dat ze nodig hebben dan? Ik denk dat een geduldige baas met de nodige hoeveelheid humor prima kan zijn voor hen van wat ik gehoord heb. Het jatten en slopen moet je voor lief nemen begreep ik :wink:

Afbeelding

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Selene schreef:
lets have fun schreef:Kan me goed voorstellen dat je er een liefde bij hebt! Ik vind ze ook prachtig maar dat gaat hier natuurlijk nooit passen. Zulke honden kan ik nooit geven wat ze nodig zijn en ik gok dat het dan hele vervelende klerelijers worden, haha. Dus ik hou het wel bij foto's kijken
Wat denk je dat ze nodig hebben dan? Ik denk dat een geduldige baas met de nodige hoeveelheid humor prima kan zijn voor hen van wat ik gehoord heb. Het jatten en slopen moet je voor lief nemen begreep ik :wink:
:F: jatten en slopen tot op zekere hoogte ja :LOL:
Je leert goed opruimen in ieder geval. Zowel eten als "voor saarloosogen" leuke dingen.

Taran kan best even alleen binnen blijven terwijl ik boodschappen doe, maar een dagdeel of hele dag :schrik:

Tja, verder vond ik het geweldig leuk om iemand op bezoek te hebben die zo geïnteresseerd was en ook met zulke andere ogen naar de honden keek. Met een herderblik maar met openheid en aandacht voor het verschil in ras.

De discussie is hier vaker gegaan over terughoudendheid versus angst.
Ik vind een goede saarloos niet angstig maar wel duidelijk in z'n grenzen.
Taran vindt het bv. prima dat er mensen op bezoek komen. Er wordt even geblaft, een paar minuten later gesnuffeld en daarna wordt er verder gegaan met waar hij mee bezig was. Tot het bezoek besluit naar het toilet te gaan. Dat is raar. Bezoek wordt geacht te blijven zitten of te vertrekken maar niet weg te gaan om enkele minuten later weer terug te keren. Dus dan wordt er ook weer enkele keren geblaft om vervolgens de conclusie te trekken dat dat blijkbaar geen nut heeft. Dan krijgen we de vermoeide " :roll: laatmaarweerdan :roll: " blik.

Tja, het is een bijzonder ras en je moet een beetje gek zijn om met ze samen in 1 huis te wonen :F:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Afbeelding

Afbeelding

Nee, ze maken niet direct contact. Maar zittend in het bos kwam Taran toch snel een knuffel halen bij Selene. Zelfs zusje Rayen die nog wat afstandelijker is kwam even een snel kusje uitdelen :wink:
Selene
Zeer actief

flamme schreef:
Selene schreef:
:F: jatten en slopen tot op zekere hoogte ja :LOL:
Je leert goed opruimen in ieder geval. Zowel eten als "voor saarloosogen" leuke dingen.

Taran kan best even alleen binnen blijven terwijl ik boodschappen doe, maar een dagdeel of hele dag :schrik:

Tja, verder vond ik het geweldig leuk om iemand op bezoek te hebben die zo geïnteresseerd was en ook met zulke andere ogen naar de honden keek. Met een herderblik maar met openheid en aandacht voor het verschil in ras.

De discussie is hier vaker gegaan over terughoudendheid versus angst.
Ik vind een goede saarloos niet angstig maar wel duidelijk in z'n grenzen.
Taran vindt het bv. prima dat er mensen op bezoek komen. Er wordt even geblaft, een paar minuten later gesnuffeld en daarna wordt er verder gegaan met waar hij mee bezig was. Tot het bezoek besluit naar het toilet te gaan. Dat is raar. Bezoek wordt geacht te blijven zitten of te vertrekken maar niet weg te gaan om enkele minuten later weer terug te keren. Dus dan wordt er ook weer enkele keren geblaft om vervolgens de conclusie te trekken dat dat blijkbaar geen nut heeft. Dan krijgen we de vermoeide " :roll: laatmaarweerdan :roll: " blik.

Tja, het is een bijzonder ras en je moet een beetje gek zijn om met ze samen in 1 huis te wonen :F:
:ok: maar ze zijn ook weergaloos aantrekkijk!

Wat vond jij het meest opvallend aan mijn opmerkingen flamme?

Afbeelding

flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Vooral dat je trekjes van de Duitse herder erin terug zag maar dat je ze zo anders vond. Vooral qua blik.
Dat laatste ben ik wel heel blij mee omdat de blik heel veel doet aan het "aanzien" van een saarloos.

Ik had de indruk dat je in het begin ergens "zocht" naar overeenkomsten maar juist doordat je scherp kunt kijken naar honden je de verschillen zo charmant vond.

En je opmerkingen over de terughoudendheid en je verbazing dat een saarloos zo snel accepteert dat je "dan maar bij het roedel moet horen" vond ik grappig om te horen.

Voor mij is het heel normaal dat Taran jou accepteert als zijnde tijdelijk bezoek en dus vindt dat je wel bij het roedel moet blijven maar dat hij tegelijkertijd ook wel even wil laten merken dat hij raar is dat je naar het toilet gaat.
Ik ben gewend aan zijn rariteiten maar het was super om ze te zien door de ogen van iemand die wel verstand heeft van honden maar nog niet echt kennis gemaakt had met de saarloos.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Selene schreef:
Ik heb me laten vertellen dat ze erg veel beweging nodig zijn. Meer dan de honden die ik nu heb. Ik ken mezelf, dat ga ik toch niet doen en dan moet je er ook niet aan beginnen.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

lets have fun schreef:
Selene schreef:
Ik heb me laten vertellen dat ze erg veel beweging nodig zijn. Meer dan de honden die ik nu heb. Ik ken mezelf, dat ga ik toch niet doen en dan moet je er ook niet aan beginnen.
Allereerst, ik vind je instelling top! Als je denkt dat je en ras niet kunt bieden wat ze nodig hebben moet je er niet aan beginnen :ok: ik zal ook nooit een Saarloos aanraden zomaar :F:
Maar ik wil toch even aangeven dat het "erg veel beweging" niet klopt.
Natuurlijk gaan ze graag mee en mede door hun bouw kunnen ze uren mee de bossen in. Maar ze zijn ook tevreden als ze een paar dagen minder krijgen hoor.
Taran krijgt bijna iedere dag buiten de normale rondjes een uur bos. Is dat een keer niet zo dan is hij net zo goed tevreden. Wordt er, net zoals zaterdag 3 uur met hem gelopen dan is dat ook goed.
Een Saarloos moet vooral geestelijk bezig gehouden worden af en toe. En het allerbelangrijkst is dat ze bij de baas zijn. Alleen, buiten het roedel vinden de meesten echt niet prettig.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het prachtige honden maar ik vind dat je te weinig grip op je hond krijgt als je dit ras neemt. Dat komt omdat ik op gegroeid ben met herders en kruisingen van andere rassen. In mijn beleving moet een hond voor alles bij mij komen en ik moet dan zorgen dat het goed gaat. Dat is het enige aspect van de Saarloos dat mij niet echt bevalt. Verder vind ik het prachtige honden.

Om aan te geven wat ik bedoel. Ik liep een keer met mijn herder/bouvier kuising in de avond in een natuurgebied. Mijn hond was dominant maar prima met reuen. Er kwam een Saarloos reu aan lopen. Alleen. Dat vond ik al heel apart. Ik zei tegen mijn hond, ga maar kijken wie daar is. Wetende dat vrijheid en loslopen maakte dat mijn hond prima met die hond door de bocht zou kunnen. Mijn teef liep met haar standaard hoge houding op de Saarloos af. Deze werd onzeker en begon te puffen. Dat vond mijn teef weer niks en die zette een tandje bij met haar dominante gedrag. Daarop smeerde de Saarloos hem. :ugh: Zoef, de velden in en op 100 - 200 meter afstand bleef hij kijken. Baasje kwam er aan rennen. Heb jij mijn hond gezien? Ja, daar staat hij......in de verte te kijken naar mijn hond. Dit tafereel heeft dus uiteindelijk 2 uur geduurd. Ik heb mijn hond naar de auto moeten brengen, ik moest uit het zicht blijven maar op afstand helpen zorgen dat we die hond niet uit het oog verloren. Baas kreeg de hond gewoon niet meer te pakken. Hond raakte wat in paniek en daarmee kwam er een extreem sterk vluchtinstinct opzetten.

Dat soort gedrag maakt dat dergelijke honden voor mij niet geschikt zijn. Ik besterf het als mijn hond zich niet meer laat vangen. Als hij steeds dreigt de dijk over te schieten en de bossen in te vluchten. Er reden ook auto's maar de baas kreeg door 1 schrikreactie op mijn hond zijn hond dus 2 uur lang niet meer te pakken.

Nu denk ik wel dat deze Saarloos extreem was. Denk ik want weten doe ik dat niet. Zelfbehoud van de wolf is absoluut mooi. Wat deze hond aan zelfbehoud liet zien was in mijn ogen echter veel teveel van het goede.

Nu weet ik dat deze hond in het centrum van een stad woonde. Ook daar best wel angstig was met wandelen en dus misschien ook wel gewoon niet op zijn plek zat.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dat is inderdaad erg extreem ja :80:

Nu heb ik inmiddels mijn 4e saarloos in huis maar dit gedrag hebben ze in deze mate gelukkig nog niet laten zien.
Jachtinstinct? Ja zeker. Niet altijd makkelijk met andere honden, oh ja, ook herkenbaar.
Maar zo extreem niet meer laten vangen, nee dat ken ik niet. Ik denk ook dat als je zo'n paniekvogel hebt het niet handig is als je je hond los laat eigenlijk :ugh:
Overigens is het niet hierkomen omdat een hond niet de auto in wil bv. dan we, weer herkenbaar :roll: op een meter of 2 afstand blijven staan en dan even weglopen als ik bij hem ben.
Daar trapte ik dus 1 x in en toen niet meer. Ik ben in de auto gestapt en aangereden. Dat vond Taran wel een heeeeel vreemde gewaarwording en kwam hij heel snel bij me. Maar goed, ik wist 100% zeker dat hij niet in paniek zou raken en weg zou rennen. (Ik ben na 100 meter na een bocht gestopt uiteraard)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

laeken schreef:Ik vind het prachtige honden maar ik vind dat je te weinig grip op je hond krijgt als je dit ras neemt. Dat komt omdat ik op gegroeid ben met herders en kruisingen van andere rassen. In mijn beleving moet een hond voor alles bij mij komen en ik moet dan zorgen dat het goed gaat. Dat is het enige aspect van de Saarloos dat mij niet echt bevalt. Verder vind ik het prachtige honden.
Overigens ben ik het hier helemaal mee eens :ok:
Een Saarloos is naar mijn mening bij uitstek een hond waar bij je er vanuit moet gaan dat een aantal dingen niet te leren zijn. Als in niet, nooit voor 100%.
Alleen als je daar vanuit gaat pas je je als baas op die manier aan dat het voor de omgeving en voor de hond leuk blijft.

Ik weet dat Taran niet voor 100% betrouwbaar is met hierkomen. Daar heb ik dus rekening mee te houden. Ik kan en mag van Taran niet verwachten dat hij dat voor 100% gaat doen want dan had ik niet voor een saarloos moeten kiezen. Dat heb ik wel gedaan en dus moet ik bepaalde zaken aanpassen.
Selene
Zeer actief

flamme schreef:
laeken schreef:Ik vind het prachtige honden maar ik vind dat je te weinig grip op je hond krijgt als je dit ras neemt. Dat komt omdat ik op gegroeid ben met herders en kruisingen van andere rassen. In mijn beleving moet een hond voor alles bij mij komen en ik moet dan zorgen dat het goed gaat. Dat is het enige aspect van de Saarloos dat mij niet echt bevalt. Verder vind ik het prachtige honden.
Een Saarloos is naar mijn mening bij uitstek een hond waar bij je er vanuit moet gaan dat een aantal dingen niet te leren zijn. Als in niet, nooit voor 100%.
Alleen als je daar vanuit gaat pas je je als baas op die manier aan dat het voor de omgeving en voor de hond leuk blijft.

Ik weet dat Taran niet voor 100% betrouwbaar is met hierkomen. Daar heb ik dus rekening mee te houden. Ik kan en mag van Taran niet verwachten dat hij dat voor 100% gaat doen want dan had ik niet voor een saarloos moeten kiezen. Dat heb ik wel gedaan en dus moet ik bepaalde zaken aanpassen.
En dat is het enige punt waarvan ik me afvraag hoe makkelijk ik dat los zou kunnen laten, bij rayos zit er wel een kop op en doet veel op eigen tempo maar doet het wel.

Afbeelding

flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nanna schreef:Hier loopt ook een Saarloosreu in de buurt. Een vervelend beest vind ik het. Hij komt altijd overhangen en patsen. Gelukkig is ie doodsbang voor mensen dus als ik eraan kom lopen vliegt ie weg.
Hij is ook als de dood voor fietsers dus als er een mountainbiker in het bos niet tijdig is opgemerkt door de baas gaat de reu er als een speer vandoor en rent gewoon naar huis. :19:
Er is nu een pup bij. Die heb ik nog niet gezien maar dat schijnt via horen zeggen als al zo'n angsthaas te zijn.
Op de dag van het Nederlands ras waren ze ook: doodsbang. Als ik op hondenshows kijk: de meerderheid is schijtende bang.

Het zal gerust een fijn ras zijn als je ergens in de wildernis woont maar voor in een drukke maatschappij vind ik het helemaal niks.
Zielig ook voor die beesten zelf, het lijkt me een erg stressvol bestaan.

Hahaha ja dat heb je vaker geschreven.
Ik woon niet in de wildernis, nooit gewoond ook. Ik ken vrije (type chocolabje) terughoudende en "schijtbange" saarlooswolfhonden.
Zelf heb ik alleen exemplaren gehad die, naar mijn mening, terughoudend waren.

Nu begrijp ik niks van hondenshows, maar ik begrijp nog minder dat je een ras in huis haalt waarvan je weet dat die niet kapot is van drommen vreemde mensen om hem heen en geblèr door microfoons ook maar mwah vindt en dan toch zo nodig naar een hondenshows moet. Maar goed, dat is ws. mijn gebrek hoor.

Ik denk dat Linda beter kan beoordelen hoe bang/terughoudend/schijterig Rayen en Taran waren.
Ik wil geen bange hond. Dat is naar mijn mening niet hondwaardig. Maar als je een beetje de lijnen in de gaten houdt en er mee aan de slag gaat hoef je ook zeker geen bange hond in huis te hebben.

Overigens wil ik zeker niet beweren dat een saarloos makkelijk is hoor. Niet naar mensen toe en niet naar andere honden toe. Maar voor mij persoonlijk zijn ze niet moeilijk.
Ik zeg dan ook altijd dat je echt een steekje los moet hebben om saarloosjes in huis te hebben :wink:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Selene schreef:
flamme schreef:

En dat is het enige punt waarvan ik me afvraag hoe makkelijk ik dat los zou kunnen laten, bij rayos zit er wel een kop op en doet veel op eigen tempo maar doet het wel.

Taran 90 van de 100 keer ook. Maar soms, net als afgelopen zaterdag, heeft ie bananen in zijn oren :wink: en die dagen maakt dus dat hij niet 100% betrouwbaar is in onder andere hierkomen.
Selene
Zeer actief

flamme schreef:
Nanna schreef:Hier loopt ook een Saarloosreu in de buurt. Een vervelend beest vind ik het. Hij komt altijd overhangen en patsen. Gelukkig is ie doodsbang voor mensen dus als ik eraan kom lopen vliegt ie weg.
Hij is ook als de dood voor fietsers dus als er een mountainbiker in het bos niet tijdig is opgemerkt door de baas gaat de reu er als een speer vandoor en rent gewoon naar huis. :19:
Er is nu een pup bij. Die heb ik nog niet gezien maar dat schijnt via horen zeggen als al zo'n angsthaas te zijn.
Op de dag van het Nederlands ras waren ze ook: doodsbang. Als ik op hondenshows kijk: de meerderheid is schijtende bang.

Het zal gerust een fijn ras zijn als je ergens in de wildernis woont maar voor in een drukke maatschappij vind ik het helemaal niks.
Zielig ook voor die beesten zelf, het lijkt me een erg stressvol bestaan.

Hahaha ja dat heb je vaker geschreven.
Ik woon niet in de wildernis, nooit gewoond ook. Ik ken vrije (type chocolabje) terughoudende en "schijtbange" saarlooswolfhonden.
Zelf heb ik alleen exemplaren gehad die, naar mijn mening, terughoudend waren.

Nu begrijp ik niks van hondenshows, maar ik begrijp nog minder dat je een ras in huis haalt waarvan je weet dat die niet kapot is van drommen vreemde mensen om hem heen en geblèr door microfoons ook maar mwah vindt en dan toch zo nodig naar een hondenshows moet. Maar goed, dat is ws. mijn gebrek hoor.

Ik denk dat Linda beter kan beoordelen hoe bang/terughoudend/schijterig Rayen en Taran waren.
Ik wil geen bange hond. Dat is naar mijn mening niet hondwaardig. Maar als je een beetje de lijnen in de gaten houdt en er mee aan de slag gaat hoef je ook zeker geen bange hond in huis te hebben.

Overigens wil ik zeker niet beweren dat een saarloos makkelijk is hoor. Niet naar mensen toe en niet naar andere honden toe. Maar voor mij persoonlijk zijn ze niet moeilijk.
Ik zeg dan ook altijd dat je echt een steekje los moet hebben om saarloosjes in huis te hebben :wink:
Taran en Rayen waren terughoudend naar vreemden als in: je kunt ze niet aanraken oid in eerste instantie maar het is zeker niet zo dat ze aan de andere kant van het huis zaten. Ze lagen gewoon onder de tuintafel waar ik ook aanzat en dat duurde echt niet zo heel lang. Ze gingen gewoon ontspannen liggen en dat doet een bange hond niet.
Ik heb ze ook op straat gezien maar daar zijn ze ook gewoon ontspannen, niets bange honden. Het zal zeker wel aan bepaalde lijnen liggen maar dat zit niet in deze honden

Afbeelding

Selene
Zeer actief

flamme schreef:
Selene schreef:
flamme schreef:

Taran 90 van de 100 keer ook. Maar soms, net als afgelopen zaterdag, heeft ie bananen in zijn oren :wink: en die dagen maakt dus dat hij niet 100% betrouwbaar is in onder andere hierkomen.
Vond het ergens wel herkenbaar :F:

Afbeelding

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Leuk om te lezen en helemaal omdat ik vorige week een saarloospup in Rotterdam heb mogen ontmoeten. Ik had het idee dat de pup het niet zo heel geweldig vond om in een hondenspeeltuin te vertoeven, ik vond hem nogal schichtig op andere honden reageren en had het idee dat hij liever wat alleen wilde scharrelen. Ik weet ook niet of ze dit alleen voor de socialisatie deden hoor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Hmmm schichtig naar andere honden herken ik niet. Van geen een van mijn saarloosjes trouwens. Maar alleen rondscharrelen wel. Dat vinden ze leuk. Mijn ervaring is dat saarlooswolfhonden zich prima kunnen vermaken. Zowel met als zonder soortgenoten al is het in het laatste geval de vraag of het baasje daar altijd blij mee is :engel:
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Ik heb ook al enkele malen saarlooswolfhonden mogen ontmoeten en blijf het ontzettend mooie honden vinden.
Het is wel een soort hond waar je van moet houden en mee om moet kunnen gaan.
Maar aan de andere kant, is dat niet met ieder ras zo? Lopen er niet te veel mensen rond met honden die geen flauw benul hebben van wat ze doen of dat het ras totaal niet geschikt voor ze is?
Mijn opvanger wat totaal geen saarloos is, doet me wel qua karakter en doen en laten daar heel sterk aan denken en ik moet zeggen het intrigeert me.
Het leert je honden waarderen om wat ze zijn en wat ze wel doen en niet om wat wij mensen willen.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

mireille schreef:Ik heb ook al enkele malen saarlooswolfhonden mogen ontmoeten en blijf het ontzettend mooie honden vinden.
Het is wel een soort hond waar je van moet houden en mee om moet kunnen gaan.
Maar aan de andere kant, is dat niet met ieder ras zo? Lopen er niet te veel mensen rond met honden die geen flauw benul hebben van wat ze doen of dat het ras totaal niet geschikt voor ze is?
Mijn opvanger wat totaal geen saarloos is, doet me wel qua karakter en doen en laten daar heel sterk aan denken en ik moet zeggen het intrigeert me.
Het leert je honden waarderen om wat ze zijn en wat ze wel doen en niet om wat wij mensen willen.
Jawel , eens :ok:
Hoewel ik wel denk dat een Saarloos echt een heel ander soort hond is dan een "gewone" hond. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
Ik krijg als het goed is dit jaar er een heel ander soort hond bij. Dat is toch wel een enorm verschil al zal de nieuwe pup ook gewoon opgevoed moeten worden. Maar het continu in discussie gaan (soms letterlijk want ze zijn nogal vocaal) het continu inventief zijn dat vind ik persoonlijk bij een saarloos wek veeeeeele malen meer naar voren komen. Even een kleine aanvulling hoor, want zoals ik schreef, ik ben het wel met je eens.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Vind het prachtige honden vooral de bouw en botten structuur is heel verschillend dan bv de Duitse Herder
ook de obeservatie en beleving lijkt heel anders dan andere honden laat ik het zo omschrijven het is
of deze honden instinctief dichter bij de natuur staan, heel anders dan een Duitse of Mechelse herder.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Van Taran kun je veel dingen zeggen :mrgreen: maar angstig is hij alles behalve :ok:
Terughoudend vond ik 'm eigenlijk ook niet bijzonder. Gewoon, wat je zou verwachten. Hij is een fantastische vertegenwoordiger van het ras !
Nu heb ik een type retriever die zelf meer terughoudend dan de gemiddelde spring in 't veld, dus ik zie 't misschien wat anders.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nee Taran is niet bang inderdaad. Wel wat meer terughoudend dan bij de opnames toen maar zeker niet angstig :wink:
Ik kan overigens bv. Nanna wel begrijpen hoor, want er zijn helaas wel echte schijtluizen bij in saarloosland. Niet wenselijk naar mijn mening. Niet voor de baas maar zeker ook niet voor de hond.
Ik vind het karakter van Cody dan weer heel fijn :ok: maar ja, ik val wel op honden die me niet meteen om de nek vliegen :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb ook alleen maar schijtbakken gezien die bij minste geringste in de ankers gingen of de benen namen.
waarvan veel eigenaren ook weer dat riedeltje af begonnen te spelen jaaaaa gevoelig en gereserveerd hé.!!!
Zou mij kapot lopen ergeren aan zo'n hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

bouvierpoedel schreef:Heb ook alleen maar schijtbakken gezien die bij minste geringste in de ankers gingen of de benen namen.
waarvan veel eigenaren ook weer dat riedeltje af begonnen te spelen jaaaaa gevoelig en gereserveerd hé.!!!
Zou mij kapot lopen ergeren aan zo'n hond.
Daarom loopt er ook geen rond bij jou :wink: lijkt me dan een verstandig besluit :ok:

Ik ken saarlooswolfhonden in alle soorten en maten. Van super vrij. De moeder van Taran is qua benadering net een labrador. Tot gereserveerd waar ik Taran onder vind vallen. Oftewel, iedereen kan binnen komen maar verwacht niet dat Taran aan je voeten komt liggen. Maar ook bange honden. Die dus zich onder de tafel in een hoekje van de kamer verstoppen. Alle variaties ertussen in komen ook voor en dan zit er ook nog verschil in welke situatie de hond zich bevind.

Dat "riedeltje" wat eigenaren af beginnen te spelen is niet onterecht. Alleen, ik persoonlijk begin daar niet meer aan. Ik hoef geen verantwoording af te leggen voor het gedrag van mijn hond en in een situatie waarin hij bang moet zijn breng ik hem zo min mogelijk.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Prachthonden om te zien. Zo natuurlijk, zulk mooi gangwerk..... :I:

Maar ben het met enkele van de vorige schrijvers eens dat je die honden geen plezier doet met hondenshows en drukke stadscentra, enz. Ik heb er een in de groep gehad, was niet leuk om te zien. Het arme dier moest gesocialiseerd worden, maar heeft de hele cursus met de staart onder de buik, schichtig om zich heen lopen kijken. Hij vond het vreselijk. Vorig jaar waren er ook een paar bij de huisdierdagen in Assen. Dan krijg ik zo'n medelijden met die beesten, bang om zich heen kijken, steeds maar rondjes draaien of er niet iets/iemand van achteren aankwam, staart tot diep onder de buik. Ik zou mijn hond dat niet aandoen als ik een Saarloos had. Ik heb geen agressie gezien, niet bij de hond op de cursus en ook niet bij de honden in Assen. Alleen dat schuwe .....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”