Dus eh, kunnen jullie me dit uit 't hoofd praten? Dat het hartstikke onhandig zou zijn, Dexter er niks aan heeft, een tweede hond heel veel extra werk en tijd kost, en dat mijn vriend groot gelijk heeft?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben verliefd..
Moderator: moderatorteam
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Ik ben verliefd..
"Goh, staan er nog leuke honden op Sphoek," vroeg mijn vriend. Gewoon, uit nieuwsgierigheid, omdat we het over asielhonden hadden. Ik kijk wel vaker, voor de leuk, er staat toch nooit een hond tussen die me echt aanspreekt. Maar ja. Nu dus wel. Deze. Leuk bekkie, sociaal, speels, en hartstikke braaf. In mijn hoofd is het perfect, want dan heeft Dexter een stabiele hond naast zich wat hem volgens mij veel goed zal doen. Bovendien lijkt het me prettig dat, als vriendje en ik straks allebei werken, Dexter niet alleen thuis zit maar samen met een andere hond. En dan is het natuurlijk handig als die hond al gewend is vóór ik begin met werken, want als ik net begonnen ben kan ik natuurlijk niet gelijk een rits vrije dagen opnemen. Alleen vriendje wil niet. Hij lacht me nog net niet uit, zeg maar. 
Dus eh, kunnen jullie me dit uit 't hoofd praten? Dat het hartstikke onhandig zou zijn, Dexter er niks aan heeft, een tweede hond heel veel extra werk en tijd kost, en dat mijn vriend groot gelijk heeft?

-
Sterre
Re: Ik ben verliefd..
Nou lijkt me een ideale hond met een grappig uiterlijk. Dus aan mijn antwoord heb je eigenlijk niks.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Is vriend gemakkelijk over te halen?
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh wat een leukerd.. daar zou ik ook voor gaan geloof ik. Klinkt ideaal dus aan mij heb je ook niets.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
ik kan je niet helpen, want ik kan mij jouw gevoel voorstellen. Hij is serieus leuk

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik zeg; gewoon doen, je krijgt alleen spijt van dingen die je niet gedaan hebt 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nee ik kan het niet uit je hoofd praten, het is namelijk helemaal niet onhandig en Dexter heeft wel wat aan een leuk stabiel vriendje. Extra tijd kost het ook al amper, zeker als hij gewend is en je vriend moet gewoon even naar dat lieve koppie kijken, dan is hij vast zo om!DaniBanani schreef:
Tot zover mijn bijdrage
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Het lijkt me nou typisch zo'n hond waarbij kattenstront in zn sik blijft hangen als hij in de bosjes heeft lopen struinenDaniBanani schreef:
Dus eh, kunnen jullie me dit uit 't hoofd praten?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
2 honden zijn amper meer werk dan één hond, maar wel veel gezelliger. Deze jongeman hoeft vast niet lang op een nieuw thuis te wachten, want wat is het een leukerd
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Verliefd is verliefd, gelijk contact opnemen met Sphoek dus ^^
Straks is iemand je voor !!
Straks is iemand je voor !!

- KKiara
- Zeer actief
- KKiara
- Zeer actief
Zoals het hoortJion schreef:Ze zeiden bij Sphoek dat ie al gereserveerd was door ene DaniBanani.KKiara schreef:Verliefd is verliefd, gelijk contact opnemen met Sphoek dus ^^
Straks is iemand je voor !!![]()
info, maar toch ^^
Maar dat bleek een stuk makkelijker dan verwacht.
Ik: Schaaaaaaaaaaaaaaaaaat...... kijk is naar deze hond, vind je haar niet heel leuk?
Vriend: Jaaaaa.....
Ik: Ik ben verliefd.
Vriend: Ik wil geen hond die Spaans praat.
Ik: Ze zit een asiel, de hond spreekt geen een taal.
Vriend: Nou als jij het heel graag wil, vind ik het best
Ik:

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo, dat ging wel héél makkelijkKKiara schreef:Zoals het hoortvoor Hayzel had ik stiekem ook al gebeld terwijl ik nog een plan aan het bedenken was over hoe ik vriendlief kon overhalen. Gewoon voor
info, maar toch ^^
Maar dat bleek een stuk makkelijker dan verwacht.
Ik: Schaaaaaaaaaaaaaaaaaat...... kijk is naar deze hond, vind je haar niet heel leuk?
Vriend: Jaaaaa.....
Ik: Ik ben verliefd.
Vriend: Ik wil geen hond die Spaans praat.
Ik: Ze zit een asiel, de hond spreekt geen een taal.
Vriend: Nou als jij het heel graag wil, vind ik het best
Ik:![]()
-
Dinos
Is het niet verstandig eerst honden te laten kennis maken? Super lief beest zo in eerste opslag, en nee twee honden is niet meer werk als één.
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, maar hij wilde er dan vast zelf ook een tweede hond bij neem ik aan. Dat is hier iig niet het geval, dus als ik het hem zelf laat uitzoeken komt er geen tweedeJion schreef:Je moet dat soort dingen handig aanpakken. Hier denkt hij dat hij beide honden zelf heeft uitgezocht.
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat een vreselijk enge herder. Die haren, dat hoofd en de rest.
Er staat een leuke omschrijving bij maar je ziet aan de hond dat dat verhaal niet klopt.
Je ruikt van een afstand dat hij zo kan aanvallen
Aan mij heb je niets want ik vind hem erg leuk
Er staat een leuke omschrijving bij maar je ziet aan de hond dat dat verhaal niet klopt.
Je ruikt van een afstand dat hij zo kan aanvallen
Aan mij heb je niets want ik vind hem erg leuk

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
In godsnaam, haal dat beest!!!!!!
Dan kan ik hem tenminste vergeten.....kolere wat is die leuk

Dan kan ik hem tenminste vergeten.....kolere wat is die leuk

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Oh die had ik laatst hier ook al geplaatst
Ik vind het een enorme leukerd
Hij is gereserveerd zie ik
Ik vind het een enorme leukerd
Fenneke en Baloe

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Oh ja, jij was dat schuld. Ik had hem inderdaad al dankzij jou gezienfenneke schreef:Oh die had ik laatst hier ook al geplaatst
Ik vind het een enorme leukerd![]()
Als ik Tibbe niet had dan wist ik het wel.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik: 'Moet je eens kijken wat een leuke honden',
Man: 'Wat moeten wij met twee honden',
Ik: 'nou dan hebben ze elkaar als wij er niet zijn'. 'Ik heb alvast een mail gestuurd, anders waren ze misschien al weg'.
Nou ja, ze wonen nu bij ons..
Gewoon handig aanpakken en contact opnemen dus. Dan doe je nog even net of hij ook nog zijn instemming mag geven, klaar.
Man: 'Wat moeten wij met twee honden',
Ik: 'nou dan hebben ze elkaar als wij er niet zijn'. 'Ik heb alvast een mail gestuurd, anders waren ze misschien al weg'.
Nou ja, ze wonen nu bij ons..
Gewoon handig aanpakken en contact opnemen dus. Dan doe je nog even net of hij ook nog zijn instemming mag geven, klaar.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Zamunda
- Zeer actief
OhJion schreef:Hij wilde eigenlijk helemaal geen hond; hij was doodsbang dat ze de boel hier zouden terroriseren, net als de teckels die hij vroeger thuis had. Maar hij weet gewoon dat alles wat ik wil een goed idee is, en alles wat ik doe een succes.Zamunda schreef:Ja, maar hij wilde er dan vast zelf ook een tweede hond bij neem ik aan. Dat is hier iig niet het geval, dus als ik het hem zelf laat uitzoeken komt er geen tweedeJion schreef:Je moet dat soort dingen handig aanpakken. Hier denkt hij dat hij beide honden zelf heeft uitgezocht..
![]()
- KKiara
- Zeer actief
Hier net zo, wij waren niet eens op zoek naar een hond. Maar hij vertrouwde me blindelings (en gelukkig is het ook goed gekomen en bleek het een schat van een beest haha)Jion schreef:Hij wilde eigenlijk helemaal geen hond; hij was doodsbang dat ze de boel hier zouden terroriseren, net als de teckels die hij vroeger thuis had. Maar hij weet gewoon dat alles wat ik wil een goed idee is, en alles wat ik doe een succes.Zamunda schreef:Ja, maar hij wilde er dan vast zelf ook een tweede hond bij neem ik aan. Dat is hier iig niet het geval, dus als ik het hem zelf laat uitzoeken komt er geen tweedeJion schreef:Je moet dat soort dingen handig aanpakken. Hier denkt hij dat hij beide honden zelf heeft uitgezocht..
![]()

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Het ligt erg aan je levensstijl en gewoontes.Dinos schreef:Is het niet verstandig eerst honden te laten kennis maken? Super lief beest zo in eerste opslag, en nee twee honden is niet meer werk als één.
Ik neem scott overal mee naar toe maar probeer Jessie ook zoveel mogelijk bij mijn dagelijkse beslommeringen te betrekken maar dat valt me niet mee.
Even een bouwmarkt in, met openbaar vervoer, terrasje pakken, door een drukke stad met smalle stoepen lopen - het gaat me allemaal Veel gemakkelijker af met 1 hond.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Haha, hij is echt leuk hè? Zo helpen jullie niet hoor!
Qua karakter is hij ook nog eens vrij perfect, want een lastige hond naast Dexter zie ik echt niet zitten, daar is Dexter toch iets te instabiel voor. Vriendje begon eerst dat hij eigenlijk helemaal geen tweede hond wilde.
Maar later was hij het wel met me eens dat Dexter er niet de hond naar is om lang alleen te zitten, hij is té gehecht aan iemand bij zich. Dus hem structureel (als ik straks ga werken) langer alleen laten is eigenlijk geen optie, dat gaf hij ook wel toe. En ik denk echt dat Dex tijdens de wandelingen wat rustiger zou worden van een relaxte hond bij hem. En tsja, als ik net werk heb kan ik de eerste tijd niet zomaar vrij nemen natuurlijk, en dan moeten we ook maar afwachten of er een leuke herplaatser te vinden is, en ondertussen zit Dexter wel minimaal 3 dagen langer alleen thuis. Ik heb ook al voorzichtig genoemd dat we gewoon een proefperiode kunnen afspreken, en als het dan toch tegenvalt we hem gewoon terug kunnen brengen. Dan is het dus win-win, want óf het wordt een succes, óf we kunnen terug naar de oude situatie.
Maar iets serieuzer: het is dus wel redelijk van mij om te verwachten dat Dexter er zelf ook wat stabieler van kan worden? En een tweede hond is niet vreselijk veel extra werk/tijd? Is het met wandelen onhandig? En is zo'n lange vacht een enorm nadeel met viezigheid en regen, of valt dat mee? We hebben geen tuin namelijk, dus even onder de tuinslang zetten gaat niet.
Maar iets serieuzer: het is dus wel redelijk van mij om te verwachten dat Dexter er zelf ook wat stabieler van kan worden? En een tweede hond is niet vreselijk veel extra werk/tijd? Is het met wandelen onhandig? En is zo'n lange vacht een enorm nadeel met viezigheid en regen, of valt dat mee? We hebben geen tuin namelijk, dus even onder de tuinslang zetten gaat niet.

-
Dinos
Ja helemaal gelijk in b.v restaurant in met één wordt vaak geaccepteerd met 2 of drie is die kans nihil .Sanchis schreef:Het ligt erg aan je levensstijl en gewoontes.Dinos schreef:Is het niet verstandig eerst honden te laten kennis maken? Super lief beest zo in eerste opslag, en nee twee honden is niet meer werk als één.
Ik neem scott overal mee naar toe maar probeer Jessie ook zoveel mogelijk bij mijn dagelijkse beslommeringen te betrekken maar dat valt me niet mee.
Even een bouwmarkt in, met openbaar vervoer, terrasje pakken, door een drukke stad met smalle stoepen lopen - het gaat me allemaal Veel gemakkelijker af met 1 hond.
Maar dan mits goed uitgeraasd zijn ze relaxt in eigen omgeving en hebben dan toch gezelschap van de roedel
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Of ze zich aan elkaar optrekken is lastig te zeggen. Honden hebben wel veel aan elkaar. Mijn 2 zijn zo verschillend dat ze nauwelijks gedragingen van elkaar overnemen.
Met uitlaten vind ik het niet lastiger. Je hebt toch 2 honden
en je moet sowieso naar buiten.
Met uitlaten vind ik het niet lastiger. Je hebt toch 2 honden
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Uitlaten is geen probleem , wandelen moet je toch.
Maar op visite gaan , uit eten , oppas, vakantie is wel iets wat met 2 moeilijker kan zijn.
Een langharige vacht is ook veel meer werk , zeg een "" deskundige""
Alleen al het verschil tussen amos en buster nemend
Maar je hebt ook dubbel plezier en lol van 2 honden dus dat weegt meer
Maar op visite gaan , uit eten , oppas, vakantie is wel iets wat met 2 moeilijker kan zijn.
Een langharige vacht is ook veel meer werk , zeg een "" deskundige""
Alleen al het verschil tussen amos en buster nemend
Maar je hebt ook dubbel plezier en lol van 2 honden dus dat weegt meer
Fenneke en Baloe

-
Sterre
Wij hebben wel eens de hond van vrienden te logeren. Maar ik vind het wel veel meer werk. Het is een langharige hond en wij hebben zelf een kortharige hond. Het schoonmaken, maar ook het uitlaten enz. Ook neem je 1 hond veel makkelijker mee overal naar toe. Maar het kan ook zijn dat het gewoon moet wennen hoor, maar ik vind 1 hond echt veel makkelijker.
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
het verschil met één of twee honden vond ik heel klein. Uitlaten moet je toch, net als stofzuigen voor zand en haren. Wel is het veel gezelliger met 2 honden. Als het klikt met elkaar hebben ze ook heel erg veel aan elkaar en dan is het ook echt dubbel genieten. Je hebt met 2 honden natuurlijk wel dubbele kosten voor voer, DA en hondenbelasting. Hier in Ermelo geldt voor de 2e hond zelfs dubbel tarief, dus 2 honden hebben, is 3 honden betalen. Ons heeft dat niet belemmerd, inmiddels lopen er 3 Tollers in huis rond en zeer geregeld ook nog een stel extra in de oppas. Komende zomer gaan we ervaren hoe ons met 3 honden bevalt op vakantie.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Ik wil het je niet uit het hoofd praten, huisdieren zijn zeer goed voor mensen, ze verlagen je bloeddruk en zorgen ervoor dat je gelukkig bent (dat moet vriend toch weten?).
Ik vind één hond ook maar zielig en meer werk is het niet want ze gaan samen met je wandelen. Een hond is ook een "gezelschapsdier" dus heeft hij gezelschap nodig!
Doen zou ik zeggen.
Ik haalde mijn man altijd over om eens een keertje te gaan kijken en dan met treurige ogen te zeggen dat ik dat beestje daar écht niet kon laten zitten...
Ik vind één hond ook maar zielig en meer werk is het niet want ze gaan samen met je wandelen. Een hond is ook een "gezelschapsdier" dus heeft hij gezelschap nodig!
Doen zou ik zeggen.
Ik haalde mijn man altijd over om eens een keertje te gaan kijken en dan met treurige ogen te zeggen dat ik dat beestje daar écht niet kon laten zitten...