Het is duidelijk zijn knie. Links. Hij vindt het vervelend om de knie te buigen, en loopt er dus heel stijf mee. Hij belast hem wel, ook met piesen. Opstaan en op bank/bed komen is nu even lastig.
In mijn onervaren handen (ik weet wel hoe een instabiel gewricht voelt, maar niet bij honden) voelt de knie niet instabiel.
Om 14.10 moeten we bij de DA zijn, eens even kijken wat die er van vindt. Misschien een foto laten maken (ik weet dat je banden daar niet op ziet) voor de zekerheid. Zelf denk ik aan pijnstillers en lijnrust.
Duimen worden gewaardeerd. Ik weet niet of ik het een strak plan vind om een hond met artrose wekenlang stil te leggen
Overdag is hij soepel als een hinde, behendig als een berggeit, snel als een windhond en actief als een herder. Maar 's morgens is het een héél ander verhaal. Dan is het echt een oude hond die hulp nodig heeft bij opstaan en in bed komen. Eenmaal in beweging gaat het dan wel weer, maar hij is dus zo stram en stijf als wat na een nacht. Wekenlang stilleggen gaat dat niet verbeteren, is mijn ervaring. Ik hoop dus maar dat de banden niet volledig door zijn en dat er geen operatie hoeft te volgen.
De banden, zie je die eigenlijk op een echo, of moet er dan echt een MRI gemaakt worden?