Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Importeren pup met vliegtuig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Importeren pup met vliegtuig

Ongelezen bericht door Irisz »

Xavi heeft deze zomer een nestje in Schotland. In Nederland zijn geïnteresseerden in een pup en ik ben nu aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om de pup hierheen te halen.
Focus heb ik toentertijd met de boot meegenomen vanuit Harwich naar Hoek van Holland. Was opzich goed te doen, maar wel een lange reis.
Nu zie ik het vliegtuig ook wel als een optie. Pup is denk ik te zwaar voor in de cabine, dus zal in het ruim moeten.
Mag dat vanaf 8 weken al, zonder Rabiës enting?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Importeren pup met vliegtuig

Lees net vanaf 10 weken. Gaan we even over nadenken.
Verder ervaringen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

1 van mijn pups is op 8 weken vertrokken, dat mocht zonder rabies. (is naar Noorwegen gegaan)
Hij zat ook in de laadruimte, is heel erg goed en vlot gegaan eigenlijk. Wel pas op het allerlaatste erin en mocht tot dan voortdurend bij de persoon waarmee hij vloog zitten.
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Onze Ylva heb ik 19 december uit Zweden gehaald. Ze was toen precies 8 weken en heeft als "Pet in Cabin" gereisd. In eerste instantie had ik met de KLM willen vliegen, maar die zeggen geen pups te vervoeren, jonger dan 10 weken. Bij Lufthansa was 8 weken geen probleem, alleen moest ik nu overstappen in Frankfurt. De pup mocht tijdens de vlucht, inclusief reistas, niet zwaarder zijn dan 8 kg. De reistas mag niet groter zijn dan 55 cm x 40 cm x 23 cm, want moet onder de stoel voor je passen. Rabiesenting hoeft niet voor een pup van die leeftijd, maar wel een verklaring van de dierenarts van de fokker, dat de pup niet in contact is geweest met honden die risico hebben op Rabies, in principe alleen wel dus met moeder en nestgenoten en andere huishonden van de fokker. Van tevoren werd me gezegd, dat ik op het vliegveld in Göteborg nog €50 voor de pup moest betalen. Daar heeft echter nooit iemand naar gevraagd dus heb ik ook maar gedaan of ik nergens van wist. Alleen in Göteborg heeft iemand van Lufthansa me even gevraagd, of ik degene was, met de "Pet in cabin", en dat was dat. Het vliegen was absoluut geen probleem, net zo min als de overstap in Frankfurt, want goede aansluiting.
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 23 mar 2014 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Kijk even goed na of het mogelijk is vanuit Groot-Brittanië en Schotland want voor zover ik weet kan je naar GB toe enkel via een officiele organisatie en kun je niks zelf regelen.
Sandra
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Pup is tegen die tijd sowieso te zwaar voor in de cabine (meeste luchtvaartmaatschappijen doen aan een max. van 7-8 kilo inclusief reisbench), dus hij moet in het ruim.
Er zijn dus wel maatschappijen die pups onder de 10 weken accepteren? Dat is gunstig.
Anders zou ik misschien met de boot kunnen gaan vanuit Dover naar Duinkerken. Dan vermijdt ik Frankrijk (daar mogen pups zonder Rabiës niet doorheen) en heb je toch maar een korte overtocht.

Zal de voorwaarden vanuit GB ook nog eens nalezen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Pup moet min 15 weken zijn wil je het GB in krijgen. Rabies krijgen ze vanaf 3 maand en dan daarna moet je drie weken wachten.
GB is erg streng hierin
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wilma23 schreef:Pup moet min 15 weken zijn wil je het GB in krijgen. Rabies krijgen ze vanaf 3 maand en dan daarna moet je drie weken wachten.
GB is erg streng hierin
Gaat om UK uit hier ;-) maar ook UK in kan met 11 weken mits rabiës gezet met 8 weken en 3 weken wachten.

UK uit gewoon met 7-8 weken maar met het vliegtuig moet je verplicht een tussenpersoon gebruiken.

Hull-HvH (duurt wel 12 uur maar mag de hond bij je houden) geen optie???
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Irisz schreef:Pup is tegen die tijd sowieso te zwaar voor in de cabine (meeste luchtvaartmaatschappijen doen aan een max. van 7-8 kilo inclusief reisbench), dus hij moet in het ruim.
Er zijn dus wel maatschappijen die pups onder de 10 weken accepteren? Dat is gunstig.
Anders zou ik misschien met de boot kunnen gaan vanuit Dover naar Duinkerken. Dan vermijdt ik Frankrijk (daar mogen pups zonder Rabiës niet doorheen) en heb je toch maar een korte overtocht.

Duinkerke ligt toch in Frankrijk? Dus als je aankomt heb je eerst van doen met Franse ambtenaren.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Wilma schreef:
Irisz schreef:Pup is tegen die tijd sowieso te zwaar voor in de cabine (meeste luchtvaartmaatschappijen doen aan een max. van 7-8 kilo inclusief reisbench), dus hij moet in het ruim.

Duinkerke ligt toch in Frankrijk? Dus als je aankomt heb je eerst van doen met Franse ambtenaren.

België. Met Ace gaan we ook via Duinkerken - Dover heen en weer.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nope, Duinkerke ligt net in Frankrijk :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Nope, Duinkerke ligt net in Frankrijk :wink:
Grrrrr dan wordt t de langer boottocht HvH - Dover als die bestaat. Zo ff zoeken
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb vorig jaar een pup uit engeland gehaald en ik ben met de boot gegaan. klm vervoerde geen puppen onder de 13 weken. de enige optie was met de boot van hoek van holland naar harwich en dezelfde boot weer terug. de fokker kwam naar harwich toe gereden, daar de pup overgenomen en in de kennel gezet (ik had de nachtboot terug) ik heerlijk geslapen en om 8 uur waren we weer in nederland.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”