De Steenuil

De Sneeuwuil

De Sperweruil

De Bosuil staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje
Groeten
Robby
Moderator: moderatorteam

Zelf gespot en vastgelegd, kwestie van je ogen open houden en de waarnemingen in de gaten houden.mariabel schreef:Tjeetje heb je die zelf allemaal gespot en in het wild ?? wat een bofkont ben je dan !!

Tuurlijk mag je dat vragen, ik gebruik (uiteraard) een Nikon en dan de D300Mutt schreef:Wow, ontzettend gaaf!
Welke camera gebruik je als ik vragen mag?
Hi Tara, dan ben ik heel erg benieuwd welk bos dat dat is, zou ze graag vast willen leggenTara schreef:Mooi hoor! Hier in het bos is een boom waar altijd ransuiltjes in zitten.
Je zou denken dat het heel grote vogels zijn, maar dat zijn ze helemaal niet. Ik vind het altijd zo grappig hoe ze met die oorpluimpjes terug zitten te kijken.
Dit is die sneeuwuil die al maanden op Vlieland zit/zat.laeken schreef:Waar heb je die sneeuwuil gezien? Lijkt wel in de duinen. Die dieren leven hier toch helemaal niet normaal gesproken?
De sneeuwuil zit nog steeds bij ons op VlieDean schreef:Dit is die sneeuwuil die al maanden op Vlieland zit/zat.laeken schreef:Waar heb je die sneeuwuil gezien? Lijkt wel in de duinen. Die dieren leven hier toch helemaal niet normaal gesproken?
Hoorde laatste dat hj/zij naar Terschelling was gehopped.
Heb een tijdje geleden de reis naar Vlie gemaakt speciaal om ze te fotograferen![]()
Groeten

Ik heb ook vernomen dat een sneeuwuil was overleden.Strandjutter schreef:De sneeuwuil zit nog steeds bij ons op VlieDean schreef:Dit is die sneeuwuil die al maanden op Vlieland zit/zat.laeken schreef:Waar heb je die sneeuwuil gezien? Lijkt wel in de duinen. Die dieren leven hier toch helemaal niet normaal gesproken?
Heb een tijdje geleden de reis naar Vlie gemaakt speciaal om ze te fotograferen![]()
Groeten
De uil die op Terschelling was gespot , was ook naar Vlie gekomen ,
Helaas is een van beide dood gevonden , en na sectie op dit dier , is het naar aller waarschijnlijkheid een voer gerelateerde dood , niet onbegrijpelijk maar wel jammer .
De andere is er nog steeds , maar de vraag is natuurlijk hoelang nog , ook zij ( waarschijnlijk zijn het vrouwtjes) zal ook problemen krijgen met voedselaanbod ,gewoon omdat hun natuurlijke voedsel hier gewoon niet is .
Maar het blijven natuurlijk prachtige dieren.

Strandjutter schreef:De sneeuwuil zit nog steeds bij ons op VlieDean schreef:Dit is die sneeuwuil die al maanden op Vlieland zit/zat.laeken schreef:Waar heb je die sneeuwuil gezien? Lijkt wel in de duinen. Die dieren leven hier toch helemaal niet normaal gesproken?
Groeten
De uil die op Terschelling was gespot , was ook naar Vlie gekomen ,
Helaas is een van beide dood gevonden , en na sectie op dit dier , is het naar aller waarschijnlijkheid een voer gerelateerde dood , niet onbegrijpelijk maar wel jammer .
De andere is er nog steeds , maar de vraag is natuurlijk hoelang nog , ook zij ( waarschijnlijk zijn het vrouwtjes) zal ook problemen krijgen met voedselaanbod ,gewoon omdat hun natuurlijke voedsel hier gewoon niet is .
Maar het blijven natuurlijk prachtige dieren.

De sneeuwuilen komen hier per schip. Wanneer ze vanuit het Noorden van Canada etc naar beneden trekken in de winter komt te wel eens voor dat ze bijvoorbeeld door storm verdwalen en boven zee terecht komen. Het kan gebeuren dat ze dan op bijv. een containerschip landen en daar blijven ze dan ook totdat dat schip weer in een haven komt.laeken schreef:Waar heb je die sneeuwuil gezien? Lijkt wel in de duinen. Die dieren leven hier toch helemaal niet normaal gesproken?