Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kong gekocht
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Kong gekocht
Ik heb een kong gekocht voor mijn hond.
Het interesseert haar niet, wart ik er ook in stop.
Hoe verder?
Het interesseert haar niet, wart ik er ook in stop.
Hoe verder?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Kong gekocht
Wat heb je er in gestopt? Maak het in het begin wel makkelijk, zorg dat het lekkers er makkelijk uit komt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik had er gedroogd lamsvlees in gedaan.
Die vond ze lekker en had ze nog niet eerder gehad. Ze rook er wel aan, duwde er een aantal keren tegen en dat was het. Zelf vind ik het gaatje waar het voer uit moet komen wel erg klein.
Ik heb de indruk dat het ook wel voor een deel aan mij zelf ligt. Misschien dat ik haar een beetje verwend heb. 's-Morgens eet ze al geen brokken meer. Ze krijgt wat veel lekkere tussendoortjes denk ik. Redelijk wat gedroogd vlees en als ik eet laat ik altijd wat voor haar over. Niet veel maar mogelijk dat het daar aan ligt. Ik was net terug van de afhaalwok, dan weet ze dat ze rijst met een sateetje en pindasaus krijgt. Dat vindt ze erg lekker.
Overdag komt ze altijd haar kop op mijn knieën leggen en kijkt ze met haar grote bruine ogen aan een stuk door aan. Dat doet ze zolang tot ik opsta en haar wat geef.
Maar echt veel, weet ik niet. 2 tot 3 eendennekken, stukje long, pensstaafje, blokje kaas. Middageten dat over is valt te verwaarlozen, ca. 2 eetlepels. Gaat meer om het idee dat ze ook wat krijgt.
Vinden jullie die extraatjes te veel op een dag voor een hond van 30 kilo?
Die vond ze lekker en had ze nog niet eerder gehad. Ze rook er wel aan, duwde er een aantal keren tegen en dat was het. Zelf vind ik het gaatje waar het voer uit moet komen wel erg klein.
Ik heb de indruk dat het ook wel voor een deel aan mij zelf ligt. Misschien dat ik haar een beetje verwend heb. 's-Morgens eet ze al geen brokken meer. Ze krijgt wat veel lekkere tussendoortjes denk ik. Redelijk wat gedroogd vlees en als ik eet laat ik altijd wat voor haar over. Niet veel maar mogelijk dat het daar aan ligt. Ik was net terug van de afhaalwok, dan weet ze dat ze rijst met een sateetje en pindasaus krijgt. Dat vindt ze erg lekker.
Overdag komt ze altijd haar kop op mijn knieën leggen en kijkt ze met haar grote bruine ogen aan een stuk door aan. Dat doet ze zolang tot ik opsta en haar wat geef.
Maar echt veel, weet ik niet. 2 tot 3 eendennekken, stukje long, pensstaafje, blokje kaas. Middageten dat over is valt te verwaarlozen, ca. 2 eetlepels. Gaat meer om het idee dat ze ook wat krijgt.
Vinden jullie die extraatjes te veel op een dag voor een hond van 30 kilo?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als jij zegt dat je dat gaatje erg klein vindt, vraag ik me af welke maat je gekocht hebt?
En die rijst met saté... doe die maar in de kong
.
En die rijst met saté... doe die maar in de kong

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik weet niet of die extraatjes te veel zijn voor een hond van 30 kg, maar ze heeft op deze manier nooit honger.
Ik geef alleen na de lange wandeling 's ochtends een droog pensstaafje, en verder niks tot haar avondeten. En daarna mag ze mijn bord aflikken of de pan, maar daar zit dan nauwelijks meer wat in. 'T Is meer voor het idee.
Een kong met brood en smeerworst of pindakaas is hier altijd een enorm succes!
Ik geef alleen na de lange wandeling 's ochtends een droog pensstaafje, en verder niks tot haar avondeten. En daarna mag ze mijn bord aflikken of de pan, maar daar zit dan nauwelijks meer wat in. 'T Is meer voor het idee.
Een kong met brood en smeerworst of pindakaas is hier altijd een enorm succes!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Het zou wel kunnen dat ie het allemaal wat te makkelijk krijgt.
Castor moet overal wat voor doen.
Zelfs zijn gewone eten krijgt ie pas na een wandeling.
Castor krijgt ook niet zoveel als die van jou.
Zijn gewone eten ( 2x daags), 1 kipkarkas en af en toe een nekspier of runderhuid. ( ongeveer 2 keer in de week)
Castor moet overal wat voor doen.
Zelfs zijn gewone eten krijgt ie pas na een wandeling.
Castor krijgt ook niet zoveel als die van jou.
Zijn gewone eten ( 2x daags), 1 kipkarkas en af en toe een nekspier of runderhuid. ( ongeveer 2 keer in de week)

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola snapt de kong ook niet helemaal hoor. Als in: ze bijt er niet in. Dus zij heeft de kleinste, zodat ze er een eind in kan met haar tong en ik zorg dat de boel niet kei- en kei hard is aangestampt. Misschien voor jou ook een tip? Makkelijker beginnen? En al die tussendoortjes die ze nu 'zo' krijgt, kun je ook in de kong doen 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik denk ook dat ze te makkelijk eten krijgt. Maak er een yoghurtijsje of zo van; tijdens het ontdooien loopt de yoghurt eruit zodat ze leert dat er lekkers uit komt en wat ze met dat ding moet. Werkt nog beter dan leverworst in het begin.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ik heb extra large aangeschaft.Zamunda schreef:Als jij zegt dat je dat gaatje erg klein vindt, vraag ik me af welke maat je gekocht hebt?
En die rijst met saté... doe die maar in de kong.
Het gaatje kan ik net met mijn pink door.
Ik ga inderdaad al die snacks klein maken en in de Kong stoppen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wel, het is wit en heet Bo...Tara schreef:Gebruik je fantasie zou ik zeggen, ik heb nog nooit een hond gezien die niet aanviel op een kong die met smeerworst gevuld was.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het is zwart, heeft dreads en heet Dumas.Jeannettebo schreef:Ik wel, het is wit en heet Bo...Tara schreef:Gebruik je fantasie zou ik zeggen, ik heb nog nooit een hond gezien die niet aanviel op een kong die met smeerworst gevuld was.
Dumas is echt te dom voor een kong

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Net met je pink????Wolfsblut schreef: Het gaatje kan ik net met mijn pink door.
zit je dan niet in het kleinste gaatje? het ding heeft als het goed is twee gaten.
En het gat waardoor je vult, is normaal gesproken echt wel groter dan een pink, of je hebt heel grote handen;)
Ik zou iets makkelijks erin doen, zoals smeerworst, niet te hard aanduwen.
En een grote kong, is soms moeilijker dan een kleine. Weet niet hoe groot je hond is
- Jeannettebo
- Zeer actief
Bo vindt veel te veel moeite voor iets eetbaarsMachie schreef:Het is zwart, heeft dreads en heet Dumas.Jeannettebo schreef:Ik wel, het is wit en heet Bo...Tara schreef:Gebruik je fantasie zou ik zeggen, ik heb nog nooit een hond gezien die niet aanviel op een kong die met smeerworst gevuld was.
Dumas is echt te dom voor een kong

-
- Zeer actief
Deze is het en heeft maar een klein gaatje. Daar kan ik snacks in doen niet veel groter dan een erwt. Als ik er mee rammel kost het mij de grootste moeite om er iets uit te laten rollen.jome schreef:Net met je pink????Wolfsblut schreef: Het gaatje kan ik net met mijn pink door.
zit je dan niet in het kleinste gaatje? het ding heeft als het goed is twee gaten.
En het gat waardoor je vult, is normaal gesproken echt wel groter dan een pink, of je hebt heel grote handen;)
Ik zou iets makkelijks erin doen, zoals smeerworst, niet te hard aanduwen.
En een grote kong, is soms moeilijker dan een kleine. Weet niet hoe groot je hond is
Is het dan zo'n Wobbler?
-
- Zeer actief
Nou wel?Manu schreef:Is het dan zo'n Wobbler?
http://media.mediazs.com/bilder/kong/wo ... 2012_9.jpg
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 16 mar 2014 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hanneke2
- Zeer actief
Je link doet het niet, maar ik denk dat het inderdaad zo'n wobbler is? Daar kan je misschien kattenbrokjes ofzo in doen, maar meer ook niet. Je moet gewoon zo'n rooie of zwarte kopen:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139435
Ik heb de rooie voor mijn honden, Lilo is geen ster met de Kong, dus krijgt 'm altijd simpel, veel kleine (katten-)brokjes, kleine stukjes kaas en worst, en smeerspul alleen bovenop. Jack krijgt moeilijke kongs, heel stevig aangestampt met veel kaas en smeerworst. Ze zijn er helemaal wild van, staan echt te stuiteren als ik die dingen sta te vullen.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139435
Ik heb de rooie voor mijn honden, Lilo is geen ster met de Kong, dus krijgt 'm altijd simpel, veel kleine (katten-)brokjes, kleine stukjes kaas en worst, en smeerspul alleen bovenop. Jack krijgt moeilijke kongs, heel stevig aangestampt met veel kaas en smeerworst. Ze zijn er helemaal wild van, staan echt te stuiteren als ik die dingen sta te vullen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Nu werkt de link.
Dat ding is van hard plastic en van de onderkant erg zwaar.
Het tuimelt alle kanten op.
Dat ding is van hard plastic en van de onderkant erg zwaar.
Het tuimelt alle kanten op.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb deze voor Kiki.

Daar maak ik meestal een yoghurtijsje mee dus.

Daar maak ik meestal een yoghurtijsje mee dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Mooi, weer een duidelijke miskoop.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Hoeft niet... Daar moet je minisnoepjes in doen, deze vond Bo namelijk wel prachtig... Die werd de hele woonkamer doorgemept door meneer.Wolfsblut schreef:Mooi, weer een duidelijke miskoop.

-
- Zeer actief
Nou begrijp ik waarom er niets uit kwam.
Bedankt, ga er morgen een halen.
Van rubber en geen harde plastic?
Bedankt, ga er morgen een halen.
Van rubber en geen harde plastic?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Hang dat ding ergens in je tuin en het is een hartstikke hip huis voor welgeteld 1 solitaire bij.Wolfsblut schreef:Mooi, weer een duidelijke miskoop.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
De kong wobbler is geen miskoopWolfsblut schreef:Mooi, weer een duidelijke miskoop.

Doe het dan effe samen totdat ze het snapt

-
- Zeer actief
Ik zal het nog eens proberen.
Lukt het niet dan vul ik hem met graan.
Hopelijk hebben mijn kippen er dan meer lol aan.
Lukt het niet dan vul ik hem met graan.
Hopelijk hebben mijn kippen er dan meer lol aan.
-
- Zeer actief
Even lokaal in de dierenwinkel geweest.
Daar kostte dat ding 24,95
Diezelfde toch maar via internet besteld.
Dan heb je er drie voor die prijs.
De zwarte heb ik er ook bijgenomen, schijnt wat steviger te zijn.
Daar kostte dat ding 24,95
Diezelfde toch maar via internet besteld.
Dan heb je er drie voor die prijs.
De zwarte heb ik er ook bijgenomen, schijnt wat steviger te zijn.