Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tapas regelt het wel even...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Tapas regelt het wel even...

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat Tapas een echte regelteef was wisten we al een poosje, maar wat ze de laatste tijd doet is eigenlijk gewoon heel erg grappig dus vandaar dat ik het hier even met jullie wil delen.
Als ik aan het koken ben en het eten is klaar, roep ik altijd Eric even om zijn bord te komen halen. Dat gaat al sinds jaar en dag zo. Even de bakpan van het vlees afspoelen onder de warme kraan nadat ik het eten op de borden heb gedaan, en dan riep ik altijd Eric even.
Op de een of andere manier heeft Tapas de link gelegd tussen óf het afspoelen van de bakpan óf als ik een kookwekker gebruik het afgaan daar van en het roepen van Eric, want sinds kort gaat ze steevast uit zichzelf vanuit de keuken door de woonkamer de huiskamer in om bij Eric te gaan staan kijken naar hem. Als hij geen oogcontact terug maakt loopt ze meestal even terug naar de keuken om te kijken wat ik doe, en daarna gaat ze nog een keer de woonkamer in, om dan even bij Eric een blafje te geven om hem naar de keuken te krijgen!

Hoe ze dit zichzelf heeft aangeleerd weet ik niet precies, maar we laten het maar zo geloof ik.

Als we rijst of pasta eten weet ze ook altijd precies dat het restje nadat wij uitgegeten zijn voor haar is. Waar Nozem dan altijd om mij heen blijft hangen en met me meeloopt naar de keuken, is Tapas altijd al in de keuken gaan zitten met haar koppie richting het fornuis waar de pan nog staat. Als ze mij ziet kijkt ze mij aan, kijkt dan heel aandachtig naar de plek waar de pan staat, en kijkt mij weer aan. Wie zegt dat je woorden nodig hebt om duidelijk te maken wat je wil?

Hebben jullie honden ook van dit soort zelf aangeleerde dingen?
runninggirl
Zeer actief

Re: Tapas regelt het wel even...

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja hier ook eentje die niet schooit, maar op niet mis te verstane wijze duidelijk maakt waar het eten staat dat (volgens haar) voor haar is bedoeld. Ze doet precies wat je beschrijft, er bij zitten, er naar kijken en dan naar mij kijken. Soms nog een soort hoofdknik er bij ter bevestiging.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

zo herkenbaar, Laicka is daar vooral een ster in. Ze weet donders goed duidelijk te maken wat ze wilt, uit, eten, in de bench, op schoot, knuffelen en de honden mee naar het bos nemen (ze drijft ze dan echt bij elkaar)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik moet er wel om lachen, zie het al helemaal voor mij hoe Tapas bij Eric staat. :mrgreen:

Hier Rowan die als hij iets naar de keuken brengt of een onderzetter of iets anders naar de tafel brengt meteen weer terug gaat naar de keuken en dan naar het kastje kijkt waar de koekjes staan. Ook geen woorden nodig om duidelijk te maken wat hij wil.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Onze eerste hond was van de regelmaat. Wij dienden op tijd naar bed te gaan, want dan kon hij op de bank. Als het volgens hem bedtijd was, kwam hij voor de bank zitten, strak naar je kijken en als je dan oogcontact maakte, keek hij even naar de bank en weer terug naar ons. Idd, nog net niet met een hoofdknik, maar dat hij wilde zeggen dat we op moesten donderen zodat hij op de bank kon, was niet te missen.
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Diesel niet, dat is niet zo'n snuggere :-B. Maar loek daar en tegen wel, die legt razend snel linken en kan je ook precies duidelijk maken wat hij wil. Wanneer ik alleen met loek ga wandelen of trainen krijgt diesel altijd een koekje een loek blijft dan gewoon in de gang zitten, want mee gaan met de baas is belangrijker dan zo'n koekje (en dat is heel wat voor een keeshond die behoorlijk gefixeerd zijn op eten) ookal heb ik niets hard op gezegt hij weet dat hij alleen mee mag;-)

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heel herkenbaar, ze zien hier aan de pan dat we pasta eten en dat ze iets krijgen.
Mijn dochter woont hier vlak bij en haalt uit haar werk nog wel eens hier eten op. Ze appt dan als ze buiten voor de deur staat omdat als ze binnenkomt de honden zo blij zijn dat ze niet direct weer weg wil gaan.
Maar als ik nu 's avonds een appje krijg en op wil staan vliegt Senghe al naar de gangdeur en gaat daar staan joelen.
Als ik rustig blijf zitten reageert hij niet op de app.
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Mijn eerste hond vroeger bij mijn ouders thuis. Hij werd altijd 's avonds laat uitgelaten door mijn vader, maar wel pas na Studio Sport. Het duurde niet lang, voor hij bij het slotdeuntje al bij de deur ging staan. En vanaf daar oogcontact maakte met mijn vader. Als hij niet reageerde kwam hij hem wel even ophalen....
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hier geen menseneten (borden aflikken) voor de honden en dan voornamelijk Maatje ivm zijn darmen, dus Ella ook niet.
We hebben een kleine dichte keukenkamer dus dat is het probleem niet.
Weel weten ze precies aan te geven wanneer het hun etenstijden en uitlaattijden zijn. En niet zo zuinig ook :80:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Imke heeft een paar van dat soort dingen, maar ze zijn niet allemaal even logisch. Imke is nog al gesteld op duidelijkheid en heeft graag dat alles gaat zoals het hoort. Volgorde is volgorde! Ze gelooft soms wel wat ze daar invloed op heeft en dat ze er mij ermee kan bespelen.
Zo gaat ze voor de achterdeur piepen 's avonds. En als ik dan de deur open doe, schiet ze naar de andere kant van de kamer, naar de deur richting slaapkamer. Want eigenlijk geeft ze aan dat ze naar bed wil en dat ik wel eens op kan schieten en daarvoor moet Tess in de tuin plassen. Dus die deur naar de tuin moet eerst open. Als ik de juiste deur gelijk open zet kijkt ze een beetje :scratch: , dat hoort echt niet zo!
Als ik in haar ogen te laat ben met haar eten te geven of ze aan het gedrag van een andere hond op maakt dat het wel eens etenstijd kan zijn, dan gaat ze onmiddellijk in de mand liggen. Eigenlijk merkwaardig, want dat kan ze niet eens op commando en ik heb het haar ook nooit zo geleerd bovendien ligt ze er verder zelden in, maar zo hoort het. En omdat ze uiteindelijk dan wel eten krijgt weet ze nu zeker dat dat de manier is om aan eten te komen. De mand verzetten zorgt dagen lang voor verwarring :schrik:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola gaat blaffen en piepen en heen en weer lopen tussen mij, raam en voordeur als ik het koffiezetapparaat ergens halverwege de ochtend aanzet. Er is een tijd geweest dat elke dinsdag om 10 uur haar favoriete bezoek kwam :mrgreen:

Edit: oh en als mijn man s avonds opstaat, gaat hij hoogstwaarschijnlijk een wijntje pakken. Dat staat in dezelfde kast als de koekjes en dan staat lola gelijk naast m. Kast-baas-kast. Werkt altijd.

En wat heeeel raar is... Lola staat elke ochtend op uit haar mand zodra je een broek aantrekt. Ze komt dan snuffelen, rechtop tegen je been-in-broekspijp uitrekken, snuffelen en sloft dan weer naar dr mand :U:
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 15 mar 2014 22:07, 3 keer totaal gewijzigd.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jade maakt Mark altijd duidelijk dat ze een koekje wil als hij weg gaat.
Dat is ze gewend. Als hij naar het halletje loopt om zijn jas te pakken dan gaat zij bij de boekenkast (waar de koektrommel op staat) zitten.
Als Mark niet op schiet gaat ze oogcontact zoeken, om vervolgens naar de koektrommel te kijken, weer oogcontact, weer koektrommel. Net zo lang tot ze wat krijgt.
En als het te lang duurt gaat ze pootjes geven. Want als je een pootje geeft krijg je wat lekkers. :P

Bleza weet dat ze 's morgens na de eerste wandeling eten krijgen.
Zij gaat dan ook zodra we thuiskomen linea recta de kennel in en gaat braaf zitten wachten. Ze moeten altijd zitten en wachten voordat ze mogen aanvallen op hun voer, vandaar het zitten denk ik.
Ze blijft net zo lang zitten totdat ik beneden kom met hun voerbakken. Soms ga ik bewust eerst even iets anders doen, maar toch blijft ze zitten.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Mijn ouders gaan wekelijks voor ons naar de slager en brachten dan het vlees bij ons, daar zat een stukje worst voor de honden bij. Ik moest een keer werken terwijl zij naar de slager geweest waren en ze hadden ons vlees in onze koelkast gedaan. Eenmaal thuis gekomen dacht ik dat de honden nodig naar buiten moesten maar Puck vloog direct naar de keuken om naar de koelkast te gaan staren, daar zat wat in wat zij nog moest krijgen! Dat vlees, met de stukjes worst, waren zeker drie uur eerder in die koelkast gedaan maar ze wist het me prima te vertellen :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

kipo schreef:Onze eerste hond was van de regelmaat. Wij dienden op tijd naar bed te gaan, want dan kon hij op de bank. Als het volgens hem bedtijd was, kwam hij voor de bank zitten, strak naar je kijken en als je dan oogcontact maakte, keek hij even naar de bank en weer terug naar ons. Idd, nog net niet met een hoofdknik, maar dat hij wilde zeggen dat we op moesten donderen zodat hij op de bank kon, was niet te missen.
Pippa kijkt naar de klok als het etenstijd is :80: Heeft ze vast eens per ongeluk gedaan waardoor wij er leuk op reageerden of zo, maar nu als ze weet dat het bijna etenstijd is voor haar, ligt ze bij je op de bank en kijkt ze af en toe schuin naar de klok. Net alsof ze wil zien of het tóch nog geen etenstijd is :mrgreen:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier krijgen ze na het eten een koekje en als je dat vergeet omdat je iets aan het lezen bent of zo.
Dan zit Bros in de opening van de deur strak naar je te kijken en als je dan over Bros heen kijkt zit Bigboy bij de kast waar de koekpot op staat strak naar je te kijken.

Bros ligt in mijn armen te slapen als ik op de bank lig, maar als het koud is en ik onder de dekens lig gaat hij voor mij zitten en legt zijn poot op mijn arm.
Dan moet mijn arm onder de deken uit zodat hij zich er in kan nestelen.....En dan ook die zucht daarna.

Voordat ik zondagavond thuis kom van het werk zet mijn man de koffiezetter aan en als hij dat doet gaan ze beide voor de voordeur zitten kijken of ik al kom.

Griffin ging altijd bij de voordeur zitten als ik aan het poetsen was, want dan kwam er visite :mann:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Leuk om te lezen allemaal!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Tussen de middag als ik na het uitlaten weer naar mijn werk moet, huppelt Figo z'n bench al in als ik de la open doe waar ik wat lekkers voor hem uithaal.
Ik hoef nooit wat te zeggen.

Als hij s'avonds laat wenst te eten, gaat hij bij zijn bak zitten en mij aankijken. Als hij gewoon eten heeft gehad en ik dus niets geef, slaat hij met zijn poot op de bak.
Nu geef ik hem maar gewoon een paar brokjes wanneer hij daar gaat zitten, is meneer tevreden mee. Dan gaat hij lekker slapen.

Als hij vind dat het tijd is om naar buiten te gaan s'avonds, gaat hij pontificaal voor mijn vriend zitten.
Mij kwam hij laatst een keer mijn das brengen toen ik te lang aan het treuzelen was.

Nu schreef ik dit net in de twit, maar als de kat bij de deur zit ( naar binnen wil dus ) dan gaat Figo ook bij de deur zitten en zachtjes piepen.
Wanneer ik in de keuken ben en het duurt te lang, komt hij me halen. Net was ik even bezig en in de woonkamer. Op zijn gepiep zei ik 'ik kom zo'.
Waarop hij de deur zelf maar open heeft gedaan voor de kat.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Drazic schreef:Griffin ging altijd bij de voordeur zitten als ik aan het poetsen was, want dan kwam er visite :mann:
:LOL:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als ik de voetballen pak vliegt Csiva d'r bench in. Ze weet dat ze haar eten daar krijgt en andere niet. Luca heeft een briljante inwendige klok die etenstijd aangeeft ;) en dat heeft hij mij aan door me aan te kijken en naar de keuken te kijken. Luca verwijst ook speeltjes die hij hebben wil. Heel braaf, terwijl Csiva haar eigen boontjes wel dopt en gewoon pakt wat ze hebben wel, kan ze er niet bij dan zorgt ze ervoor. Ohw en laptop dichtklappen is wandelen :F:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha de regelteven kunnen best handig zijn hoor :mrgreen:

Hier mogen ze niet schooien en doen dat dan ook (meestal) niet, maar er zijn 2 maaltijden waarbij ze na afloop mogen
meegenieten: soep en pannenkoeken.
En ze weten het exact, nou vooral Puchu weet het exact :mrgreen: Vanavond aten we pannenkoeken en jawel meneer ging
'keurig' de hele maaltijd naast mij zitten met lekkend bekkie, want pannenkoeken is feest :cheer:
Bij soep rent hij meteen mee naar de keuken als ik mijn eten op heb, want dan krijgen hun de balletjes die overgebleven zijn in de pan :F:
Je zou denken 'dat is simpel en de geur', maar nee... dan eten we groentesoep, maar bij tomatensoep die ik voor het eerst in jaren at, wist
hij het net zo goed.

Ach, bij twee soorten maaltijden bietsen... vooruit dan maar :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hij heeft heel vaak dingen dat ik denk "hoe weet híj dat nou"? Met uitlaten loopt hij ook vaak heel enthousiast rechts een straat in waar we alleen moeten zijn als we naar de rugby gaan kijken. Verder gaan we altijd linksaf. En ja hoor als mijn ronde rond de lunch wordt gelopen huppelt hij die straat in, zoekt oogcontact en draait zich die straat om terwijl hij mij nog aan kijkt.
Hij heeft veel meer dingen, vooral in huis, ritueeltjes die hij herkent, en sowieso pakt hij ook nieuwe dingen heel snel op. Sinds een week verhuist naar een regio met zebrapaden en als hij nu strepen op de weg ziet gaat hij zitten :19: "Dat moet toch?"
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Heel herkenbaar. Als ik naar de keuken ga, gaat Lut altijd mee. Dan gaat ze kijken wat ik allemaal uit de koelkast haal. Als ik begin te koken gaat ze midden in de keuken liggen zodat ik af en toe mijn nek breek of flink moet reiken om aan het fornuis te komen. Schooien doet ze niet, af en toe even aan mijn bord ruiken en dan is het goed. Dan gaat ze naast me liggen en blijft me met een schuin oog aankijken als ik eet.

Ik laat wel altijd een klein beetje over voor haar. Als ik op sta weet ze het al, dan loopt ze voor me uit naar de keuken en zet mijn bord op de grond. Dat mag ze dan schoon likken. Dat geldt ook voor de pannen. Dan hoef ik dat allemaal niet voor te spoelen. Dat scheelt ook weer natuurlijk. Ondertussen zet ik haar brokken klaar.

Ach, is allemaal lekker gezellig. Af en toe koop ik wel eens gerookte forel. Dan weet ze heel goed dat ze er ook een krijgt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Met de laatste ronde gaat Kira al rond half 11 voor mij zitten en maar aanstaren, alsof ze klok kan kijken.
En als ik 's avonds de laptop uitzet en dan nog even naar beneden loop, dan staan ze allebei bij het trapgat te wachten. Zodra ik boven ben lopen ze naar de plek waar de dentasticks liggen en gaan zitten wachten.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Slimme donders zijn het! Leuk verhaal over Tapas.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden kunnen volgens mij klok kijken, tegen etenstijd wordt ik gemaand dat het tijd is, eerst komt Nikkie op mijn schoot staan en begint met haar poot op me te slaan, als ik dan nog niet kom dan zet Tama grover geschut in die begint dan met beide poten op mijn armen te krabbelen.

En zodra ik opsta en mijn sokken aan doe staat Nikkie al klaar om mee naar buiten te gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De dingen die honden doen voor eigen gewin, uitgaan of eten, of iets lekkers, die vind ik ook wel logisch en ben ik van al onze honden wel gewend. Dat is ook gewoon opportunisme natuurlijk.
Maar dat Tapas Eric gaat halen voor het eten vind ik wel uitzonderlijker, daar heeft ze zelf eigenlijk geen voordeel van. Dat vind ik het grappige van die actie van haar.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli weet meestal wel duidelijk te maken wat ze wil. Wel begrijp ik haar het beste als ze begint te zeuren omdat haar bal weer eens onder de kast terecht is gekomen of er iets anders is wat ze graag wil. Mijn kinderen reageerden vaak van, wat wil ze, jij spreekt honds, maar dit komt omdat ik haar de hele dag om mij heen heb en hierdoor haar gedrag erg goed ken.

Balou heeft een tijdje geblaft wanneer hij s' morgens om zeven uur de torenklok hoorde, hij wilde dan uit. Nee hij kan niet tot zeven tellen, maar om die tijd gaat de klok een minuut onafgebroken luiden. Ik ben waarschijnlijk een tijdje op dat moment opgestaan, waardoor hij het link met de klok had gelegd. Inmiddels ben ik meestal voor zevenen mijn bed uit, dus is het blaffen ook weer afgelopen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Leuke trekjes zijn dat he?

Als Luna wat lekkers van tafel krijgt en ik zeg "op", kijkt ze altijd naar de tafel om mij vervolgens aan te kijken alsof ik gek ben en weer heel nadrukkelijk naar de tafel te kijken. 'Het is niet op hoor'. :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Leuke dingen allemaal wat de dames en heren hond zichzelf aanleren he haha.

Bowie wijst zelf aan wat ze wil, heb ik haar helemaal niet geleerd maar als ze komt zeuren vraag ik altijd " wat wil je dan" en dan loopt ze of naar de keukenla waar haar kluiven in liggen en tikt daar tegen aan of ze loopt naar de tussendeur want daarachter staat de krat met gedroogde long etc...
Op zondagochtend gaat ze altijd rond 10.45 in het raamkozijn hangen want dan komt vaak Linda met Angel voor een wandeling.
Bowie is me vaak een stapje voor, s'morgens zeg ik altijd dat ik even ga douchen en dat we daarna gaan wandelen, ik hoef mijn voet maar op de tree tezetten en ze staat al bij de deur naar de hal want er dient gewandeld te worden..zelfs al ga ik in bad en duurt het 1,5 uur ze onthoudt dat op de 1 of andere manier.. dus tot zover de redenatie dat honden niks onthouden haha... ik vind het heerlijk dat ze zo haar dingetjes heeft.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

LongFields schreef:De dingen die honden doen voor eigen gewin, uitgaan of eten, of iets lekkers, die vind ik ook wel logisch en ben ik van al onze honden wel gewend. Dat is ook gewoon opportunisme natuurlijk.
Maar dat Tapas Eric gaat halen voor het eten vind ik wel uitzonderlijker, daar heeft ze zelf eigenlijk geen voordeel van. Dat vind ik het grappige van die actie van haar.
Het blijft wel een herder natuurlijk en ordnung muss sein :D

Leuk om te lezen hoeveel honden hun eigen fratsen hierin hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”