Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Om de zoveel uur even naar buiten.
Moderator: moderatorteam
-
Manu
Om de zoveel uur even naar buiten.
Zojuist een discussie gehad met mijn vriend.
Hoe veel uur laten jullie tussen de plasrondes komen?
Ik hoor namelijk wel eens dat mensen 3 a 4 keer per dag met de hond lopen maar dat lijkt me zo weinig?
Een standaarddag voor ons:
09:00 ongeveer uurtje op pad
12:30/13:00 half uur
16:00 half uur weg ivm warmte
19:30/20:00 uur op pad
23:00 klein half uurtje met het hele gezin
01:00/01:30 10 minuutjes
Wij laten er vrij weinig uren tussen. Soms, op een luie dag, lopen we 1 rondje minder. Op een andere dag doen we iets meer zoals speuren of fietsen.
Ik kan me ook voorstellen dat een hond blaasproblemen krijgt als hij te lang moet wachten tot hij eindelijk mag plassen. Maar wanneer is het te lang?
Hoe veel uur laten jullie tussen de plasrondes komen?
Ik hoor namelijk wel eens dat mensen 3 a 4 keer per dag met de hond lopen maar dat lijkt me zo weinig?
Een standaarddag voor ons:
09:00 ongeveer uurtje op pad
12:30/13:00 half uur
16:00 half uur weg ivm warmte
19:30/20:00 uur op pad
23:00 klein half uurtje met het hele gezin
01:00/01:30 10 minuutjes
Wij laten er vrij weinig uren tussen. Soms, op een luie dag, lopen we 1 rondje minder. Op een andere dag doen we iets meer zoals speuren of fietsen.
Ik kan me ook voorstellen dat een hond blaasproblemen krijgt als hij te lang moet wachten tot hij eindelijk mag plassen. Maar wanneer is het te lang?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Om de zoveel uur even naar buiten.
Dat ligt maar net aan hoe die dag eruit ziet.
Als ik moet werken lopen we een flinke ronde van half 7 tot kwart voor 8
Dan is ze meestal om 1u half 2 weer aan de beurt.
Dan een rondje om 5u.
En als laatste rond 10u half 11.
Als ik vrij ben word het allemaal wat opgeschoven.
En hoelang we wandelen hangt maar af van mijn zin. De drukte van Nala
En wat we daarna nog moeten doen.
Als ik moet werken lopen we een flinke ronde van half 7 tot kwart voor 8
Dan is ze meestal om 1u half 2 weer aan de beurt.
Dan een rondje om 5u.
En als laatste rond 10u half 11.
Als ik vrij ben word het allemaal wat opgeschoven.
En hoelang we wandelen hangt maar af van mijn zin. De drukte van Nala
En wat we daarna nog moeten doen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Manu
Dan kan ze 's nachts dus best lang niet plassen. Ik heb altijd het idee dat mijn hond niet alleen slaapt, ik hoor hem wel eens met zijn piepspeeltje namelijk 
Daarom lopen we hem zo laat nog.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier hebben we het vanaf ongeveer 1.5 jaar ook afgebouwd van 4 naar 3. Van die 3 rondes is ééntje ongeveer 3 uur wandelen en de andere twee zijn korte rondjes van een half uur ofzo.
Dat kwam voornamelijk omdat ze dat zelf aangaf, ze hoefde niet zo nodig nog een extra plasronde, ze ligt dan liever nog even door te slapen of te scharrelen in de tuin (waar ze trouwens niet in plast of poept uit zichzelf). Als ze wel een keer extra uit moet dan geeft ze dat ook prima aan, dus dan doen we wel een extra rondje. Maar meestal wil ze dus niet.
Tussen de laatste wandeling en de eerste zit bij ons 12 uur en dat is bij haar op haar gemak. Soms (in het weekend) wil ze echt nog even twee uur langer uitslapen zelfs.
Het is denk ik maar net hoe je hond het gewend is en wat de blaas aankan? Ze heeft hier onbeperkt ook water staan om te drinken wanneer ze wil (ik lees wel eens dat mensen het weghalen 's avonds) want als ze echt nodig moet dan geeft ze dat aan en maakt ze ons wel wakker ook. Maar dat heeft ze tot nu toe alleen één keer gedaan toen ze diarree had.
Dat kwam voornamelijk omdat ze dat zelf aangaf, ze hoefde niet zo nodig nog een extra plasronde, ze ligt dan liever nog even door te slapen of te scharrelen in de tuin (waar ze trouwens niet in plast of poept uit zichzelf). Als ze wel een keer extra uit moet dan geeft ze dat ook prima aan, dus dan doen we wel een extra rondje. Maar meestal wil ze dus niet.
Tussen de laatste wandeling en de eerste zit bij ons 12 uur en dat is bij haar op haar gemak. Soms (in het weekend) wil ze echt nog even twee uur langer uitslapen zelfs.
Het is denk ik maar net hoe je hond het gewend is en wat de blaas aankan? Ze heeft hier onbeperkt ook water staan om te drinken wanneer ze wil (ik lees wel eens dat mensen het weghalen 's avonds) want als ze echt nodig moet dan geeft ze dat aan en maakt ze ons wel wakker ook. Maar dat heeft ze tot nu toe alleen één keer gedaan toen ze diarree had.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
S'ochtends 8 uur - 3 kwartier tot een uur.
S'middags 2 uur - dik een uur
s'avonds 8 uur - drie kwartier tot een uur
s'nacht tussen 12 en 1 nog even.
En binnenkort komt er een stepronde tussen.
Als het warm weer is, gaan Castor en ik samen zwemmen s'middags, dan zijn we langer weg.
S'middags 2 uur - dik een uur
s'avonds 8 uur - drie kwartier tot een uur
s'nacht tussen 12 en 1 nog even.
En binnenkort komt er een stepronde tussen.
Als het warm weer is, gaan Castor en ik samen zwemmen s'middags, dan zijn we langer weg.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Manu schreef:Dan kan ze 's nachts dus best lang niet plassen. Ik heb altijd het idee dat mijn hond niet alleen slaapt, ik hoor hem wel eens met zijn piepspeeltje namelijk
Dat klopt.
Geen idee wat ze doet nachts. Ik weet wel dat ze avonds bij de laatste ronde ook vaak niet plast....?
En dan de volgende ochtend is ze als eerste aan de beurt. En dan duurt het nog ff voor ze plast.
Geloof dus niet dat ze heel nodig moet.
Met mijn vorige hond. Zazoe.
Die kreeg plastabletten in de laatste week dat hij leefde. Toen heb ik nachts mijn wekker gezet om hem te laten plassen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Rebble
- Zeer actief
Wij gaan rond 8.30, rond 13.15 en om 18.30. De eerste 2 ligt het eraan hoe lang we weg zijn. Als ik alleen dochter naar school breng dan fietsen we een kwartier maar regelmatig fiets ik door naar het losloopgebied en dan zijn we langer weg. Die van 18.30u loop ik altijd met een vriendin en dan lopen we een uur.
'S avonds rond 22.30/23.00 even naar de hoek om te plassen en weer naar binnen en naar bed. Als ik wel eens verder wil lopen om die tijd omdat het die dag raar gelopen is met uitlaten dan kijkt ze me echt aan of ik niet wijs ben en gaat ze in de ankers
'S avonds rond 22.30/23.00 even naar de hoek om te plassen en weer naar binnen en naar bed. Als ik wel eens verder wil lopen om die tijd omdat het die dag raar gelopen is met uitlaten dan kijkt ze me echt aan of ik niet wijs ben en gaat ze in de ankers

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
3 keer per dag naar buiten om behoeftes te doen is hier hartstikke voldoende voor Apple.
Wel zijn dat gewoon altijd wandelingen, vind het op balkon of in tuin niet zo fris.
Het hangt maar net van de dag af hoeveel en hoe vaak ik loop verder.
Het is maar net waar je hond aan gewend. Zo loopt Ben twee keer per dag totaal een uur of 3.
Tussendoor hoeft hij niet.
Ik heb geen tijd om om de 2 uur naar buiten te gaan, en heb daar Apple dus ook nooit aan laten wennen.
(muv puppytijd natuurlijk)
Wel zijn dat gewoon altijd wandelingen, vind het op balkon of in tuin niet zo fris.
Het hangt maar net van de dag af hoeveel en hoe vaak ik loop verder.
Het is maar net waar je hond aan gewend. Zo loopt Ben twee keer per dag totaal een uur of 3.
Tussendoor hoeft hij niet.
Ik heb geen tijd om om de 2 uur naar buiten te gaan, en heb daar Apple dus ook nooit aan laten wennen.
(muv puppytijd natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 14 mar 2014 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
's Ochtends om 6 uur 10 minuutjes.
Tussen 8 en 10 20 minuutjes
Tussen de middag 10 minuutjes
's Avonds om 8 uur 20 minuutjes
Rond 11 uur weer 10 minuutjes.
Maar dat is puur uitlaten. Tussendoor train ik nog of gooi Tay in de auto om naar een losloopgebied te gaan. Hij kan dus naast de bovenstaande rondes nog 1 of 2 keer extra plassen. En dat doet hij ook altijd, al zijn het maar 3 druppels. Tessa gaat 's avonds nog aan de fiets, of naar het industriegebied, net waar ze zin in heeft. Tessa slaat trouwens nogal wat uitlaatbeurten over. Die wil alleen 's ochtends de 1e en die 2 's avonds. Die plast ook maar 1 of 2 keer per dag en poepen ook maar 1 keer.
EDIT: Dit is trouwens op dagen dat ik of kort college heb of vrij ben. Anders is het om 6 uur, als ik thuis kom en 1 keer 's avonds. Qua uitlaten dan, ik reken de losloopwandelingen en trainingen niet mee, met loslopen zijn we snel anderhalf uur weg, met trainen wisselt het. Trainen kan ook op een drukke dag dwars door het dorp lopen zijn en dan ben ik wel lang onderweg.
Tussen 8 en 10 20 minuutjes
Tussen de middag 10 minuutjes
's Avonds om 8 uur 20 minuutjes
Rond 11 uur weer 10 minuutjes.
Maar dat is puur uitlaten. Tussendoor train ik nog of gooi Tay in de auto om naar een losloopgebied te gaan. Hij kan dus naast de bovenstaande rondes nog 1 of 2 keer extra plassen. En dat doet hij ook altijd, al zijn het maar 3 druppels. Tessa gaat 's avonds nog aan de fiets, of naar het industriegebied, net waar ze zin in heeft. Tessa slaat trouwens nogal wat uitlaatbeurten over. Die wil alleen 's ochtends de 1e en die 2 's avonds. Die plast ook maar 1 of 2 keer per dag en poepen ook maar 1 keer.
EDIT: Dit is trouwens op dagen dat ik of kort college heb of vrij ben. Anders is het om 6 uur, als ik thuis kom en 1 keer 's avonds. Qua uitlaten dan, ik reken de losloopwandelingen en trainingen niet mee, met loslopen zijn we snel anderhalf uur weg, met trainen wisselt het. Trainen kan ook op een drukke dag dwars door het dorp lopen zijn en dan ben ik wel lang onderweg.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 14 mar 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
We hebben hier geen regelmaat. Er is een indicatie van 4 keer per dag, maar ook van vaker en soms komt 3 keer per dag ook wel eens voor. Al is dat met Norah minder voorgekomen. Die moet vaker naar buiten om te plassen, poepen en bewegen. Kay hebben we ook zelf wel aan laten geven wanneer hij wil. En meneer is dus eigenlijk een beetje lui. Als hij 's ochtends een dik uur om 9 uur was geweest, melde hij zich niet voor 19 uur 's avonds. En dan wilde hij ook nog wel het laatste rondje om 23 uur. Toen ik een keer op trainingskamp was verbaasde mensen zich over Kay. Vroegen ze bij ontbijt waar Kay was: nou die slaapt nog
. Was ik de avond ervoor om 21.00 uur geweest en dan was het een uur of9 weer 's ochtends. Maar standaard nemen wij ze dus wel 4 keer per dag mee.
's ochtends om 9 uur een uur
's middags (ergens tussen 13 en 17 uur) een uur
's avonds rond 20.00 uur (ligt aan jaargetijde, maar ergens tussen half uur en uur)
's avonds om 23 uur ongeveer en dan 10 minuten
Maar ze gaan ook vaak tussendoor ergens mee heen. En dan tillen ze ook nog wel eens een pootje. En soms ben ik net op wandeling geweest en belt een kennis of we kunnen wandelen en dan loop ik naar huis om meteen weer een ronde te doen. En we kunnen ze heel makkelijk even achter tussendoor een plas laten doen op het veld.
's ochtends om 9 uur een uur
's middags (ergens tussen 13 en 17 uur) een uur
's avonds rond 20.00 uur (ligt aan jaargetijde, maar ergens tussen half uur en uur)
's avonds om 23 uur ongeveer en dan 10 minuten
Maar ze gaan ook vaak tussendoor ergens mee heen. En dan tillen ze ook nog wel eens een pootje. En soms ben ik net op wandeling geweest en belt een kennis of we kunnen wandelen en dan loop ik naar huis om meteen weer een ronde te doen. En we kunnen ze heel makkelijk even achter tussendoor een plas laten doen op het veld.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Op dit moment (geen werk helaas)
Rond half 6 als m'n vriend vertrekt naar t werk.
Rond half 10
Smiddags wisselend. Trainen jonge honden. Rest er ook even uit.
Als m'n vriend uit z'n werk komt (uur of 5)
Laatste ronde rond half 10
Minimaal maandag en woensdagavond en zaterdag ochtend op de club trainen. Daarnaast ook nog di/do avond en evt zondag ochtend.
Rond half 6 als m'n vriend vertrekt naar t werk.
Rond half 10
Smiddags wisselend. Trainen jonge honden. Rest er ook even uit.
Als m'n vriend uit z'n werk komt (uur of 5)
Laatste ronde rond half 10
Minimaal maandag en woensdagavond en zaterdag ochtend op de club trainen. Daarnaast ook nog di/do avond en evt zondag ochtend.
-
S@ndr@
- Zeer actief
smorgens vroeg zeg half 7 de grote ronde
half negen even plassen'
half 11 kleine rondje
half 3 plas rondje
half 6 even plassen
en dan rond half 9 en half 12 nog een keer
half negen even plassen'
half 11 kleine rondje
half 3 plas rondje
half 6 even plassen
en dan rond half 9 en half 12 nog een keer
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik ga s'ochtends anderhalf tot twee uur en s'middags een tot anderhalf uur met ze weg.
En om half negen s'avonds is het alleen even plassen, maar dit is soms ook pas half tien of tien uur.
En als ze loops zijn dan kan er nog weleens een extra plas rondje bij komen.
En om half negen s'avonds is het alleen even plassen, maar dit is soms ook pas half tien of tien uur.
En als ze loops zijn dan kan er nog weleens een extra plas rondje bij komen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
's morgens om 6.15, 45 minuten
's middags om 14:30
's avonds 20:00, 20 a 30 minuutjes
's avonds 22.30 een plas
Verder kunnen ze als ik terug kom in de middag tot de avond altijd naar buiten
's middags om 14:30
's avonds 20:00, 20 a 30 minuutjes
's avonds 22.30 een plas
Verder kunnen ze als ik terug kom in de middag tot de avond altijd naar buiten

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier is het ook echt niet nodig om meer dan 3 of 4 keer te gaan, maar ze hebben wel de mogelijkheid om in de tuin te gaan
wanneer ze willen.
's Ochtends bij het opstaan meestal even een snelle plas voor wie wil en moet
Daarna ochtendwandeling van 30 á 45 minuten
's Middags weg naar de polder om los te kunnen lopen.
Afhankelijk ervan of Kaya meegaat of niet (ze is 12 jaar en kan niet zo lang meer lopen) 40 minuten en als ze niet
meegaat 1 uur tot 1.5 uur alleen met Puchu
's Avonds in de winter 20 minuten, zomers 30 / 45 minuten, afhankelijk van weer en tijd en eigen energie
's Avonds laat even snel in de tuin
wanneer ze willen.
's Ochtends bij het opstaan meestal even een snelle plas voor wie wil en moet
Daarna ochtendwandeling van 30 á 45 minuten
's Middags weg naar de polder om los te kunnen lopen.
Afhankelijk ervan of Kaya meegaat of niet (ze is 12 jaar en kan niet zo lang meer lopen) 40 minuten en als ze niet
meegaat 1 uur tot 1.5 uur alleen met Puchu
's Avonds in de winter 20 minuten, zomers 30 / 45 minuten, afhankelijk van weer en tijd en eigen energie
's Avonds laat even snel in de tuin
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Tussen 7 en 10 grote ronde
Tussen 12 en 13.00 even plassen Sjon
Tussen 15 en 16.00 even plassen en evt. poepen allebei (20 minuten oid)
Tussen 18.30 en 19.30 aanlijnwandeling van ongeveer een uur
Tussen 22 en 01.30 even plassen allebei
Tussen 12 en 13.00 even plassen Sjon
Tussen 15 en 16.00 even plassen en evt. poepen allebei (20 minuten oid)
Tussen 18.30 en 19.30 aanlijnwandeling van ongeveer een uur
Tussen 22 en 01.30 even plassen allebei
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Ik ga minimaal 4 keer per dag met Zara naar buiten. Echt vaste tijden hebben we niet.
's ochtends als we opstaan (ze slaapt op bed) eet ik eerst wat en dan gaan we 1.5 uur lopen. Meestal is dit rond 9/9.30. Ze heeft dan ook geen hoge nood ofzo.
Rond 13u gaan we een klein poep/plas rondje en dan rond een uur of 16.30 weer een grote ronde van 1.5/2 uur. Om 20u gaan we de laatste keer naar buiten en dan geef ik haar voor we gaan slapen nog een keer de mogelijkheid om te plassen. Maar vaak hoeft ze 's avonds niets meer.
Als ik even naar de berging moet beneden of de brievenbus gaat ze ook nog even mee:)
's ochtends als we opstaan (ze slaapt op bed) eet ik eerst wat en dan gaan we 1.5 uur lopen. Meestal is dit rond 9/9.30. Ze heeft dan ook geen hoge nood ofzo.
Rond 13u gaan we een klein poep/plas rondje en dan rond een uur of 16.30 weer een grote ronde van 1.5/2 uur. Om 20u gaan we de laatste keer naar buiten en dan geef ik haar voor we gaan slapen nog een keer de mogelijkheid om te plassen. Maar vaak hoeft ze 's avonds niets meer.
Als ik even naar de berging moet beneden of de brievenbus gaat ze ook nog even mee:)
-
Sanner
- Zeer actief
Ik loop drie keer per dag. Als ik opsta, dat is tussen half 7 en half 10, ligt er aan of ik moet werken.
's middags lopen we altijd de grote ronde, meestal rond 14u. En dan gaan ze nog naar buiten voor ik ga slapen.
Ze kunnen de hele dag de tuin in als ze willen, maar dat doen ze eigenlijk alleen als de zon schijnt.
's middags lopen we altijd de grote ronde, meestal rond 14u. En dan gaan ze nog naar buiten voor ik ga slapen.
Ze kunnen de hele dag de tuin in als ze willen, maar dat doen ze eigenlijk alleen als de zon schijnt.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
3x per dag word er sowieso wel gewandeld of gefietst
Smorgens altijd 15 min. De andere rondes zijn tussen de 30 min en een uur
Verder tussendoor een paar keer ff snel een plas voor en verder gaan ze ook bijna dagelijks mee om te speuren of een beetje apel
En dan 3 x per week naar de club om te trainen
Behalve Kenji , die gaat niet meer mee trainen en wat die per ronde loopt hangt ervan af hoe het doe dag met de pootjes is
Iig ergens tussen voor een plas en een half uur
Vaste tijden heb ik niet en verder zijn er per ronde 1 of 2 die iets langer gaan dan de anderen
Of ik pak er 2 of 3 tegelijk mee
Anders ben ik de hele dag bezig met honden uitlaten en d'r is ook nog iets als een huishouden en binnenkort hopelijk ook weer werk
Smorgens altijd 15 min. De andere rondes zijn tussen de 30 min en een uur
Verder tussendoor een paar keer ff snel een plas voor en verder gaan ze ook bijna dagelijks mee om te speuren of een beetje apel
En dan 3 x per week naar de club om te trainen
Behalve Kenji , die gaat niet meer mee trainen en wat die per ronde loopt hangt ervan af hoe het doe dag met de pootjes is
Iig ergens tussen voor een plas en een half uur
Vaste tijden heb ik niet en verder zijn er per ronde 1 of 2 die iets langer gaan dan de anderen
Of ik pak er 2 of 3 tegelijk mee
Anders ben ik de hele dag bezig met honden uitlaten en d'r is ook nog iets als een huishouden en binnenkort hopelijk ook weer werk
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
's morgens rond 8 uur 45 min.
dan tussen de middag als ik moet werken of naar school moet. 30 min
om 18.00 uur 15 min. (doen de kinderen altijd na het eten en voor dat de honden eten krijgen)
en om 23.00 uur. en kort rondje van 15 min.
Hier kunnen ze als we thuis zijn de hele dag de tuin in maar daar doen ze eigenlijk niets. (nou ja alleen een plasje maar poepen doen ze daar niet)
is het mooi weer en ben ik vrij dan gaan we 's morgens langer lopen. Maar dat is niet vaak.
in het weekend lopen we wel veel met ze, toen ik nog niet studeerde wel tot ongeveer 20 km. Nu heb ik de activiteiten flink terug gedraaid omdat ze veel alleen thuis moeten zijn hier door kunnen ze in het weekend niet meer zo ver. Als ik weer meer thuis ben dan kunnen de activiteiten weer omhoog.
dan tussen de middag als ik moet werken of naar school moet. 30 min
om 18.00 uur 15 min. (doen de kinderen altijd na het eten en voor dat de honden eten krijgen)
en om 23.00 uur. en kort rondje van 15 min.
Hier kunnen ze als we thuis zijn de hele dag de tuin in maar daar doen ze eigenlijk niets. (nou ja alleen een plasje maar poepen doen ze daar niet)
is het mooi weer en ben ik vrij dan gaan we 's morgens langer lopen. Maar dat is niet vaak.
in het weekend lopen we wel veel met ze, toen ik nog niet studeerde wel tot ongeveer 20 km. Nu heb ik de activiteiten flink terug gedraaid omdat ze veel alleen thuis moeten zijn hier door kunnen ze in het weekend niet meer zo ver. Als ik weer meer thuis ben dan kunnen de activiteiten weer omhoog.
- Hailfall
- Zeer actief
Wij zijn best wel erg merk ik nu.. maar Loki schijnt er zelf niet zo veel problemen mee te hebben:
Eerste ronde is pas om 12:15 omdat meneer graag uitslaapt. Dan spelen we een half uur bal of frisbee.
Rond 14:00 gaat Alex dan een grote ronde met hem van zo'n 45 minuten tot 1 uur.
Daarna gaan wij gezamelijk om 6 uur na mijn werk nogmaals een ronde van 30 minuten.
De laatste ronde is dan meestal rond 9 uur wat ongeveer 15 - 30 minuten is.
Soms als Alex pas rond 1 of 2 uur in bed gaat dan vraagt hij nog of Loki nogmaals uit wilt maar meestal ligt hij diep in coma na 9 uur bij mij in bed.
In het weekend is het anders en dan gaan we meestal in de middag gelijk al 1,5 uur ofzo met hem lopen en daarna tussendoor wat kleinere rondes.
Eerste ronde is pas om 12:15 omdat meneer graag uitslaapt. Dan spelen we een half uur bal of frisbee.
Rond 14:00 gaat Alex dan een grote ronde met hem van zo'n 45 minuten tot 1 uur.
Daarna gaan wij gezamelijk om 6 uur na mijn werk nogmaals een ronde van 30 minuten.
De laatste ronde is dan meestal rond 9 uur wat ongeveer 15 - 30 minuten is.
Soms als Alex pas rond 1 of 2 uur in bed gaat dan vraagt hij nog of Loki nogmaals uit wilt maar meestal ligt hij diep in coma na 9 uur bij mij in bed.
In het weekend is het anders en dan gaan we meestal in de middag gelijk al 1,5 uur ofzo met hem lopen en daarna tussendoor wat kleinere rondes.
-
lets have fun
Hier gaan ze doorgaans 4 keer per dag naar buiten maar als het zo uitkomt kunnen ze ook wel met 3 keer toe.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Er is vaak iemand thuis dus het varieert enorm. Denk dat we 4/5 keer er uit gaan, waarvan 1 grote wandeling.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hier verschilt het enorm. Meestal zo:
8.00 uur, 13.00uur, 18.00 uur en 22.00 uur.
Maar soms ook:
10.30 uur
18.00 uur
22.00 uur
Bij kutweer alleen even gauw p&p:
10.00 uur
22.00 uur
Er zit altijd minimaal 1 rondje van minimaal vijf kwartier met veel loslopen in die rijtjes. Elke dag, behalve dus als het zeikt van de regen
En s zomers doen we vaak s avonds een grote ronde. Dan zijn we tegen half negen terug en gaat Lola niet meer naar buiten. Die truus heeft zo'n belachelijk sterke blaas! Op zaterdagavond om 22 00 even p&p en dan op zondag om 13.00uur voor het eerst weer eruit vindt ze prima. Dan staat ze niet op ontploffen, snuffelt rustig wat rond en gaat dan op dr gemakje een plekje zoeken. Gebeurt bijna elk weekend, nog nooit problemen mee gehad.
8.00 uur, 13.00uur, 18.00 uur en 22.00 uur.
Maar soms ook:
10.30 uur
18.00 uur
22.00 uur
Bij kutweer alleen even gauw p&p:
10.00 uur
22.00 uur
Er zit altijd minimaal 1 rondje van minimaal vijf kwartier met veel loslopen in die rijtjes. Elke dag, behalve dus als het zeikt van de regen
En s zomers doen we vaak s avonds een grote ronde. Dan zijn we tegen half negen terug en gaat Lola niet meer naar buiten. Die truus heeft zo'n belachelijk sterke blaas! Op zaterdagavond om 22 00 even p&p en dan op zondag om 13.00uur voor het eerst weer eruit vindt ze prima. Dan staat ze niet op ontploffen, snuffelt rustig wat rond en gaat dan op dr gemakje een plekje zoeken. Gebeurt bijna elk weekend, nog nooit problemen mee gehad.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
rond 8 uur, rond 13 uur, rond 17 uur, rond 20 uur en nog even snel plassen rond 23 uur.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hoelang wij lopen is erg afhankelijk van een aantal factoren, maar 4 x per dag is het maximum van wat ze gaan wandelen hier. In de tuin mag wel p&p gedaan worden, daar heb ik geen moeite mee. Ze plassen bij anderen ook voor de deur (poep ruim ik afhankelijk van waar het ligt op), dus dan mag dat hier thuis ook 
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Bull gaat 4/5x per dag naar buiten:
om 6.45 30 min
soms rond 10.00 15 min
13.00/13.30 20-30 min
17.00 20-30 min
22.00 plasrondje
Dat vind mn ouwe ventje genoeg.
Als ik vrij ben ga ik 4x per dag loop ik 2-3x ong 30-45 min en dan in de avond een plas rondje.
om 6.45 30 min
soms rond 10.00 15 min
13.00/13.30 20-30 min
17.00 20-30 min
22.00 plasrondje
Dat vind mn ouwe ventje genoeg.
Als ik vrij ben ga ik 4x per dag loop ik 2-3x ong 30-45 min en dan in de avond een plas rondje.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Gaat dat niet onwijs stinken, hondenpies in de tuin?
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik heb ook geen regelmaat en de honden zijn veel buiten. Maar op een dag dat het erg slecht weer is, ligt mijn collie het liefst de hele dag binnen te maffen en dan is 3x naar buiten ruim voldoende.
Als mijn honden actiever zijn, zullen ze wel vaker moeten denk ik. Maar ik heb er weinig zicht op omdat ze op het erf een veldje hebben waar ze heen gaan.
Mijn honden zijn gewend dat ze op verzoek naat buiten worden gelaten. Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is voor de blaas als ze lang niet buiten komen, want als ze iets moeten, gaan ze voor de deur zitten.
Echt lopen doe ik maar 1x per dag.
Als mijn honden actiever zijn, zullen ze wel vaker moeten denk ik. Maar ik heb er weinig zicht op omdat ze op het erf een veldje hebben waar ze heen gaan.
Mijn honden zijn gewend dat ze op verzoek naat buiten worden gelaten. Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is voor de blaas als ze lang niet buiten komen, want als ze iets moeten, gaan ze voor de deur zitten.
Echt lopen doe ik maar 1x per dag.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Rond 8.30 uur- 45 à 1 uur
Rond 12.30 - 45 à 1 uur
Rond 19.00 - 30 min tot 45 min.
En tussen 23.00 en 24.00 even een plasrondje
Rond 12.30 - 45 à 1 uur
Rond 19.00 - 30 min tot 45 min.