Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuin
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tuin
Aankomend weekend wordt het lekker weer en vriend vroeg of ik het leuk vond bij hem in de tuin te komen relaxen met de meiden. Leuk plan maar....
Zijn tuin grenst aan een voetpad met een grasveldje en een sloot waar veel honden uitgelaten worden. Dit is iets wat de meiden niet gewend zijn. Het fenomeen tuin kennen ze wel bij mijn ouders vandaan maar daar is het openbaar groen zo dicht dat ze geen andere honden zien, plus dat er geen achterom is wat bij hem wel het geval is (hekje van een halve meter hoog, dus een makkie om overheen te komen).
Mijn planning is ze gewoon aan de lijn te houden met een flinke kluif of kong erbij en op het moment als ze willen reageren op de honden die langs lopen, ze weer naar binnen te doen. Uiteindelijk wil ik een punt in zijn tuin pakken waar ze niet bij voorbij mogen komen maar dat is iets voor in de toekomst, eerst rustig opbouwen.
Iemand anders nog suggesties?
Zijn tuin grenst aan een voetpad met een grasveldje en een sloot waar veel honden uitgelaten worden. Dit is iets wat de meiden niet gewend zijn. Het fenomeen tuin kennen ze wel bij mijn ouders vandaan maar daar is het openbaar groen zo dicht dat ze geen andere honden zien, plus dat er geen achterom is wat bij hem wel het geval is (hekje van een halve meter hoog, dus een makkie om overheen te komen).
Mijn planning is ze gewoon aan de lijn te houden met een flinke kluif of kong erbij en op het moment als ze willen reageren op de honden die langs lopen, ze weer naar binnen te doen. Uiteindelijk wil ik een punt in zijn tuin pakken waar ze niet bij voorbij mogen komen maar dat is iets voor in de toekomst, eerst rustig opbouwen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Tuin
jaLaura84 schreef:Aankomend weekend wordt het lekker weer en vriend vroeg of ik het leuk vond bij hem in de tuin te komen relaxen met de meiden. Leuk plan maar....
je kunt ook bij je honden (zonder kong en kluif) gaan zitten in de tuin en ze leren dat ze niet mogen reageren op wat voorbij het hekje gebeurt.
reacties verbieden met een 'nee' en ze de hemel in prijzen als ze stil zijn en alleen maar kijken.
op die manier leer ik mijn honden dat hun terrein ophoudt bij het hek en tot nu toe is dat altijd nog gelukt.
is wel even werk, maar daar pluk je een hele zomer lang de vruchten van

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Het is weer verbazingwekkend, maar zo doe ik het ookrenee-uk schreef:je kunt ook bij je honden (zonder kong en kluif) gaan zitten in de tuin en ze leren dat ze niet mogen reageren op wat voorbij het hekje gebeurt.
reacties verbieden met een 'nee' en ze de hemel in prijzen als ze stil zijn en alleen maar kijken.
op die manier leer ik mijn honden dat hun terrein ophoudt bij het hek en tot nu toe is dat altijd nog gelukt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En er zijn er meer die het zo doenMiranda schreef:Het is weer verbazingwekkend, maar zo doe ik het ookrenee-uk schreef:je kunt ook bij je honden (zonder kong en kluif) gaan zitten in de tuin en ze leren dat ze niet mogen reageren op wat voorbij het hekje gebeurt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ranetje schreef:En er zijn er meer die het zo doenMiranda schreef:Het is weer verbazingwekkend, maar zo doe ik het ookrenee-uk schreef:je kunt ook bij je honden (zonder kong en kluif) gaan zitten in de tuin en ze leren dat ze niet mogen reageren op wat voorbij het hekje gebeurt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli doet het zelfde ondanks dat ze weet dat ze naar binnen moet als ze blaft.Kit schreef:Hier ook, alleen Falera blijft haar tetter lostrekken als er iemand achterlangs loopt ( en je ziet alleen de bovenkant van hoofden)
Bloed irritant is dat
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier mag kijken maar blaffen en andere herrie niet.. moet zeggen dat geen van mijn honden ooit mega heeft geblaft in een tuin, al is het bij iemand anders dan waren ze ook stil...maar ik ben daar echt heel streng in, zit zelf heel graag buiten als het weer het toelaat en vind het voor de hond ook lekker als ze daar dan bij kunnen zijn en dat wil ik geen overlast geven.. zelfs als de andere honden in de buurt aanslaan waren die van mij stil..
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat een uitdaging worden maar volgens mij is het best goed te doen. Wordt vervolgd

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo ontzettend trots op de meiden, het is helemaal goed gegaan zonder dat ze op elk ding reageerde. Is nog wel wat bijschaaf werk te doen maar ik had het erger ingeschat als dat het bleek te wezen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Laura84 schreef:Zo ontzettend trots op de meiden, het is helemaal goed gegaan zonder dat ze op elk ding reageerde. Is nog wel wat bijschaaf werk te doen maar ik had het erger ingeschat als dat het bleek te wezen.