Gelukkig is dat qua voorgeschiedenis ook niet het geval geweest, maar hij bleek super eigenwijs, druk, ongeconcentreerd en overenthousiast te zijn.
Voor mensen die nooit een hond hebben gehad best een beetje veel (hoewel ik in mijn jeugd wel altijd honden had heb ik ze nooit zelf hoeven opvoeden).
Gelukkig bleek hij ook speels, blij, grappig en leergierig te zijn. Zijn karakter maakt alles goed.
Nu kwam ik bij toeval 2 maanden geleden bij een foto van een Puli zonder dreads en dat was precies Siem!!
Inclusief alles! Rode snor, witte sik en bef.
Toen ben ik me gaan verdiepen in het ras en ik werd steeds zekerder dat een groot deel van hem Puli moest zijn, misschien wel helemaal!
Ik heb al vaak gedacht dat ik een ras in hem had ontdekt, maar zo zeker als nu ben ik niet eerder geweest.
Sinds de ontdekking ben ik gestopt met kammen en er ontstaan inderdaad kleine dreads in de zachte ondervacht.
Alleen heb ik nooit een Puli ontmoet, ik heb dus geen idee hoe ze zijn anders dan van foto's en korte filmpjes van internet.
Maar het Hongaarse spreekwoord: "Een Puli en geen hond, een Puli is een Puli" gaat ook behoorlijk voor Šimen op.
Op de eerste foto ben ik al gestopt met borstelen, de tweede foto is al 1,5 jaar oud.