Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zit het nu echt in Duitsland met een Stafford?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Hoe zit het nu echt in Duitsland met een Stafford?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb al op dogsincluded gekeken naar de invoerregels, daar staat het volgende:

Honden zwaarder dan 20 kilogram en/of met een schofthoogte groter dan 40 centimeter moeten altijd zijn aangelijnd en baasjes moeten een muilkorf bij zich hebben.

Verbod bepaalde hondenrassen
Sommige (Europese) landen kennen een verbod op speciale honden­rassen. Duitsland niet, hier zijn alle honden­rassen welkom.

Geen probleem zou je dus zeggen. Nu heb ik alleen een Duitse site gevonden waarop ze wel een lijst van gevaarlijke hondenrassen hebben die niet ingevoerd mogen worden. Het is mij alleen niet duidelijk of dit ook voor vakantie geld.

De meeste sites geven hetzelfde aan als dogsincluded. Maar ik wil het wel even zeker weten, ik zit niet op problemen te wachten mochten we naar Duitsland gaan.

Men zegt ook vaak dat het per deelstaat verschilt, maar daarover kan ik in ieder geval niets terugvinden op de gebruikelijke sites.

Wie weet hoe het tegenwoordig precies ziet?
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Re: Hoe zit het nu echt in Duitsland met een Stafford?

Ongelezen bericht door Melissa »

Was pas ook een topic over op het staffordforum. Volgens mij mag je 4 weken op doorreis zijn, wel een muilkorf mee.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier staat het precies :

Hunde der Rassen Pitbull- Terrier, American Staffordshire-Terrier, Staffordshire-Bullterrier, Bullterrier sowie deren Kreuzungen untereinander oder mit anderen Hunden dürfen nicht eingeführt oder verbracht werden. Hunde weiterer Rassen sowie deren Kreuzungen untereinander oder mit anderen Hunden, für die nach den Vorschriften des Landes, in dem der Hund ständig gehalten werden soll, eine Gefährlichkeit vermutet wird, dürfen nicht in dieses Land eingeführt oder verbracht werden. (Dies gilt nicht für Hunde im internationalen Reiseverkehr bei einer Aufenthaltsdauer unter vier Wochen. Die Eintragung der Chip-Nummer und die Tollwutimpfung im EU-Heimtierausweis muss amtlich beglaubt sein)

voor 4 weken doorreis is geen probleem,ik zou wel een muilkorf meenemen,het ligt een beetje aan de deelstaat hoe streng ze daarop zijn :)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik kijk altijd op de LICG.
Is de meeste up to date site.
Daar staat dit:

http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Dank jullie! :E:

Altijd handig verschillende informatie :hmmm: .

Maar mocht het al Duitsland worden dan sowieso voor een korte vakantie.
Muilkorf mee is geen probleem, moeten we voor beiden toch! Mooi, weet ik in ieder geval dat het zonder problemen kan :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Goed opletten vooral met loslaten. Ik ben met Jigzy in een dorp geweest en daar zag je helemaal geen politie. Ik denk dat ze in steden strenger zijn.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Op de oudere sites staat idd nog dat staffords niet altijd welkom zijn, op de nieuwere staat alleen dat stuk over grootte en gewicht. Het zal veranderd zijn en daar ben ik wel blij mee! Wij gaan van de zomer nl ook naar Duitsland en de honden gaan mee. Moet alleen nog even kijken hoe hoog Max eigenlijk is....
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

De Deutsche Zoll zegt volgend voor vakantie met de hond:
Ausnahmen vom Einfuhrverbot

Zur Vermeidung übermäßiger Beschwernisse wurden mittels der Hundeverbringungs- und -einfuhrverordnung (HundVerbrEinfVO) Regelungen geschaffen, die es in folgenden Fällen ermöglichen, als gefährlich eingestufte Hunde trotzdem mitzubringen:

Hunde, die von Personen mitgeführt werden, die sich nicht länger als vier Wochen in der Bundesrepublik Deutschland aufhalten (insbesondere Touristenverkehr), sowie
Diensthunde, Behindertenbegleithunde, Blindenhunde und Hunde des Katastrophen- und Rettungsschutzes.
Hierbei ist es zwingend erforderlich, dass der Hundehalter über die zur Überprüfung des Hundes erforderlichen Papiere verfügt (z.B. Abstammungsnachweis, Impfpass, Wesenstestbescheinigung, sonstige Bescheinigungen des zuständigen Ordnungsamtes) sowie die Zweckbestimmung des Hundes bzw. die Ungefährlichkeit des nachweisen kann.

Dokumente sind im Original vorzulegen und müssen - sofern sie in einer fremden Sprache verfasst sind - über eine beglaubigte deutsche Übersetzung verfügen.

Für Fragen im Zusammenhang mit der Einfuhr von gefährlichen Hunden stehen Ihnen die für den Wohnsitz zuständigen Ordnungsämter, die Zentrale Auskunft des Zolls bei allgemeinen Fragen und die für Sie örtlich zuständige Zolldienststelle bei Fragen zu konkret beabsichtigten oder laufenden Abfertigungsverfahren zur Verfügung.
http://www.zoll.de/DE/Privatpersonen/Re ... _node.html

Daarbij zou ik voor het boeken van de vakantiebestemming bij de betreffende gemeente navragen of er nog bijzondere zaken zijn die je in de gaten moet houden of mee moet nemen. Het is namelijk niet eens zo dat het per Bundesland verschilt maar er zijn zelfs verschillen per gemeente voor honden die daar wonen en om niet voor onaangename verassingen te staan is dat, met name en eigenlijk zo goed als alleen in Bayern, gewoon handig. In Duitsland zelf is het zelfs voor veel mensen niet geheel duidelijk en reizen en in openbare gelegenheden zijn met je honden blijft voor veel mensen ook telkens weer afstemmen. (laatst mooie docu op WDR geloof ik over gezien)
...; We will never surrender Winston Churchill
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”