Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen wilen hun hond met mijn hond laten spelen, ik niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Mensen wilen hun hond met mijn hond laten spelen, ik niet

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ok, beetje rare titel, maar ik wist niet hoe ik het in het kort kon zeggen.

Ik heb een ongecastreerde reu van ruim 2.
Over het algemeen gaat hij prima met andere honden, maar hij heeft soms een grote mond naar andere reutjes als hij aan de riem loopt, of zij naar hem, waar hij dan weer op reageert.
Hij trekt hierbij ook aan de lijn. (en dan is 35 kilo hond best zwaar)

Ik heb onlangs besloten om het contact met honden zo veel mogelijk te vermijden als hij aan de riem loopt.
Gewoon naast meelopen, en een koekje er in als hij netjes mee loopt. Dit gaat erg goed.
Alleen nu komt de maar... Hij ziet er uit als een grote fluffige teddybeer, en met pups gaat het prima, maar als de reutjes puppy af zijn wil hij nog wel eens een grote mond hebben.
Ik loop ook voor mijn lol, dus ik heb vaak geen zin om uit te proberen of het die dag goed gaat of niet.

Nu kwam er dus vanmiddag iemand naar mij toe, die zich afvroeg waarom ik mijn hond niet meer met haar hond liet spelen (waarbij ze beiden aangelijnd zijn). Ik heb geprobeerde het uit te leggen, (haar reu is nu ruim een jaar) maar volgens de vrouw is haar hond groot fan van mijn hond, en mijn hond is zo lief, :blah:

En dit is dus niet de eerste keer dat mensen gepikeerd zijn dat ik mijn hond netjes naast laat lopen ipv op hun hond af laat stormen.

Hoe zouden jullie hier op reageren?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Mensen wilen hun hond met mijn hond laten spelen, ik nie

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou me niets van het commentaar aantrekken ,als jij denkt dat het niet gaat dan doe je lekker wat jou het beste lijkt.
Want als het mis gaat dan ben je weer de rotbaas met kloteherder :mrgreen:
Wel zou ik ,maar dat is mijn persoonlijke mening ,mijn hond wel wat contacten laten hebben met een leuke teef als je die in de buurt hebt waarmee het klikt , want op zich denk ik dat een hond hond/hond contact wel prettig vind.
Is dat niet zo dan zou ik het uiteraard niet doen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

die van mij zijn of loops, of ze hebben kennelhoest of ze bijten. Werkt prima om mensen op afstand te houden. Heb geen zin om mezelf tegenover mensen te verantwoorden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gewoon, uitleggen dat een hond zich aan de lijn anders gedraagt dan los en dat je weet dat jouw hond aan de lijn niet altijd leuk is.
En dat je niet wilt dat hij aan de lijn speelt omdat je dan met hem traint.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lin851
Zeer actief

Tineke schreef:Ik zou me niets van het commentaar aantrekken ,als jij denkt dat het niet gaat dan doe je lekker wat jou het beste lijkt.
Want als het mis gaat dan ben je weer de rotbaas met kloteherder :mrgreen:
Wel zou ik ,maar dat is mijn persoonlijke mening ,mijn hond wel wat contacten laten hebben met een leuke teef als je die in de buurt hebt waarmee het klikt , want op zich denk ik dat een hond hond/hond contact wel prettig vind.
Is dat niet zo dan zou ik het uiteraard niet doen :wink:

Ja, hij heeft een paar hele leuke vriendinnetjes waar hij regelmatig mee speelt, en hij loopt bijna dagelijks in een losloopgebied met andere honden.
Dan gaat het eigenlijk altijd goed (soms een snauw, maar dat lijkt mij niet abnormaal)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Gewoon uitleggen wat er aan de hand is en als mensen dat niet willen snappen is dat hun probleem. Tenslotte ken jij je hond het beste.
Lin851
Zeer actief

Marjoleine schreef:Gewoon, uitleggen dat een hond zich aan de lijn anders gedraagt dan los en dat je weet dat jouw hond aan de lijn niet altijd leuk is.
Dat probeerde ik uit te leggen, maar die vrouw vind mijn hond er zo lief uit zien, "hij doet toch niets?, mijn fikkie vind hem zooo lief, en ze speelden altijd zo leuk samen"

Gewoon volhouden dus, en nogmaals uitleggen.
Lin851
Zeer actief

Ik weet bijna zeker dat mijn hond niets doet, maar als hij wel een keer hapt naar een hondje heb ik inderdaad een valse herder. En herder vs maltezer is natuurlijk ook geen eerlijke strijd.
En ik vind een spelende hond aan de lijn niet fijn, de meeste baasjes hier hebben een flex, ik heb een politielijn, dus dan heeft hij sowieso veel minder bewegingsruimte dan de andere hond
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lin851 schreef:
Marjoleine schreef:Gewoon, uitleggen dat een hond zich aan de lijn anders gedraagt dan los en dat je weet dat jouw hond aan de lijn niet altijd leuk is.
Dat probeerde ik uit te leggen, maar die vrouw vind mijn hond er zo lief uit zien, "hij doet toch niets?, mijn fikkie vind hem zooo lief, en ze speelden altijd zo leuk samen"

Gewoon volhouden dus, en nogmaals uitleggen.
Erbij zeggen dat het niet aan hun ligt maar dat jij het gewoon niet wilt. Mensen nemen het nl vaak veel te persoonlijk en zijn daarom zo gepikeerd. Terwijl jij dat niet zo bedoeld.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lin851 schreef:Ok, beetje rare titel, maar ik wist niet hoe ik het in het kort kon zeggen.

Ik heb een ongecastreerde reu van ruim 2.
Over het algemeen gaat hij prima met andere honden, maar hij heeft soms een grote mond naar andere reutjes als hij aan de riem loopt, of zij naar hem, waar hij dan weer op reageert.
Hij trekt hierbij ook aan de lijn. (en dan is 35 kilo hond best zwaar)

Ik heb onlangs besloten om het contact met honden zo veel mogelijk te vermijden als hij aan de riem loopt.
Gewoon naast meelopen, en een koekje er in als hij netjes mee loopt. Dit gaat erg goed.
Alleen nu komt de maar... Hij ziet er uit als een grote fluffige teddybeer, en met pups gaat het prima, maar als de reutjes puppy af zijn wil hij nog wel eens een grote mond hebben.
Ik loop ook voor mijn lol, dus ik heb vaak geen zin om uit te proberen of het die dag goed gaat of niet.

Nu kwam er dus vanmiddag iemand naar mij toe, die zich afvroeg waarom ik mijn hond niet meer met haar hond liet spelen (waarbij ze beiden aangelijnd zijn). Ik heb geprobeerde het uit te leggen, (haar reu is nu ruim een jaar) maar volgens de vrouw is haar hond groot fan van mijn hond, en mijn hond is zo lief, :blah:

En dit is dus niet de eerste keer dat mensen gepikeerd zijn dat ik mijn hond netjes naast laat lopen ipv op hun hond af laat stormen.

Hoe zouden jullie hier op reageren?
Niets van aantrekken en je eigen gevoel volgen. :ok:

Ik laat mijn honden ook niet met andere honden spelen als ze aangelijnd zijn.
Dus ik kan je alleen maar gelijk geven :wink:

Lijkt me trouwens ook dat je het doet zoals het hoort.
Een aangelijnde hond om andere aangelijnde honden af laten stormen is al helemaal niet goed.

Als je nog wat wilt uitleggen..
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lin851 schreef:Ik weet bijna zeker dat mijn hond niets doet, maar als hij wel een keer hapt naar een hondje heb ik inderdaad een valse herder. En herder vs maltezer is natuurlijk ook geen eerlijke strijd.
En ik vind een spelende hond aan de lijn niet fijn, de meeste baasjes hier hebben een flex, ik heb een politielijn, dus dan heeft hij sowieso veel minder bewegingsruimte dan de andere hond
"sorry, last van m'n schouder!" :zwaai
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Figo was veel te enthousiast wanneer we andere honden tegen kwamen. Nu praat een vrouw uit de buurt niet meer met me, terwijl ik het destijds gewoon heb uitgelegd. Zoals Marjoleine ongeveer aangeeft. Nou ja, dan niet hoor.

Ik kan nu wel gewoon normaal door de wijk lopen. :wink:
Lin851
Zeer actief

Ik kreeg inderdaad ook de vraag of haar man me wat had misdaan, omdat ik mijn hond naast liet lopen tijdens het passeren en doorliep. En toen ging ik ook nog de keer daarna linksaf toen ik hem van rechts aan zag komen lopen.
(dat ik daar heen moest omdat de brievenbus daar staat vergeten we voor het gemak maar even)
Wonderlijk idee dat ze het dus over ons gehad hebben. Zat hem vast erg dwars.

Maar toen ik ze net weer aan zag komen en ik echt de andere kant op moest, voelde ik me gewoon schuldig :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lin851 schreef:Ik kreeg inderdaad ook de vraag of haar man me wat had misdaan, omdat ik mijn hond naast liet lopen tijdens het passeren en doorliep. En toen ging ik ook nog de keer daarna linksaf toen ik hem van rechts aan zag komen lopen.
(dat ik daar heen moest omdat de brievenbus daar staat vergeten we voor het gemak maar even)
Wonderlijk idee dat ze het dus over ons gehad hebben. Zat hem vast erg dwars.

Maar toen ik ze net weer aan zag komen en ik echt de andere kant op moest, voelde ik me gewoon schuldig :ugh:
Niet doen.
Zij trekt de verkeerde conclusies.

Als je nog eens de kans krijgt kan je het uitleggen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan zwaai je toch even vriendelijk en vervolgt je weg de andere kant heen.
ik zal wel een missing link hebben hoor, maar ik snap er niks van dat mensen zich zoveel gelegen laten liggen aan wat andere mensen wel eens zouden kunnen denken :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

renee-uk schreef:dan zwaai je toch even vriendelijk en vervolgt je weg de andere kant heen.
ik zal wel een missing link hebben hoor, maar ik snap er niks van dat mensen zich zoveel gelegen laten liggen aan wat andere mensen wel eens zouden kunnen denken :U:
Daarom zeggen ze altijd: Hij doet niks hoor als je je hond aanlijnt of kort neemt ;)

Ik maak het ook wel mee met Otto. Met reutjes ben ik gewoon terughoudend. Als ik geen zin heb om het uit te leggen loop ik gewoon door.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
renee-uk
Zeer actief

[Sandra] schreef:
renee-uk schreef:dan zwaai je toch even vriendelijk en vervolgt je weg de andere kant heen.
Daarom zeggen ze altijd: Hij doet niks hoor als je je hond aanlijnt of kort neemt ;)

Ik maak het ook wel mee met Otto. Met reutjes ben ik gewoon terughoudend. Als ik geen zin heb om het uit te leggen loop ik gewoon door.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
hier zeggen ze dat ook wel als hun hond vrolijk in het rond rent en dan zeg ik 'maar de mijne wel, die is niet vriendelijk' en dan houdt iedereen braaf zijn hond weg bij ons.
behalve die eikel met zijn jh dan, die had wat meer overreding nodig :F:
maar het zal mij dan toch een bockworst zijn wat die mensen dan denken en als ze kwaad zijn vind ik dat net zo min interessant.
ik heb gewoon geen zin om me in allerlei bochten te wringen voor een ander.

maar voor het geval iemand denkt dat ik maar gewoon doordender en met niemand rekening hou, nee dat is niet zo.
ik ga regelmatig naar de overkant als ik iemand aan zie komen die wat moeite met zijn of haar hond heeft, of ik wacht bij de ingang van het park tot mensen hun hond bij zich hebben.
daar heb ik ook totaal geen moeite mee.
beetje geven en nemen van beide kanten werkt prima over het algemeen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind sowieso echt spelen aan de riem met twee honden niks, want ze raken altijd verward in de riemen en een ongelukje zit dan toch echt in een klein hoekje. Ik wil ook geen gespeel aan de riem. Even kennis maken en snuffelen, prima, maar dan is het goed. Maar dan ook alleen als ik het gevoel heb dat de andere hond ok is voor Lotje. Bij enige twijfel loop ik stug door, goedemorgen/goedemiddag en heb verder geen tijd.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

renee-uk schreef:
[Sandra] schreef:

Ik heb het onhandig geformuleerd, omdat je op TS reageerde. Mensen vullen het zo vaak zo snel in voor een ander en trekken conclusies die dan ook niet altijd terecht zijn. In het licht van het topic, dat een ander dus al voor je invult waarom je je hond aanlijnt en denken dan direct dat het om hun eigen hond gaat.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
renee-uk
Zeer actief

[Sandra] schreef:
renee-uk schreef:
[Sandra] schreef:

Ik heb het onhandig geformuleerd, omdat je op TS reageerde. Mensen vullen het zo vaak zo snel in voor een ander en trekken conclusies die dan ook niet altijd terecht zijn. In het licht van het topic, dat een ander dus al voor je invult waarom je je hond aanlijnt en denken dan direct dat het om hun eigen hond gaat.
ah ok, duidelijk :ok:
Afbeelding

*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

Mijn hollander Sjoerd is helemaal idolaat van hollander Wellus, en hij kan maar niet snappen dan Wellus het nu wel gehad heeft met hem. Wij laten dus beide jongens niet te dichtbij elkaar komen, omdat wij allebei niet willen dat ze de ervaring gaan krijgen om te knokken. Beide honden hebben dit tot nu toe nog nooit gedaan.
Ze mogen rustig bij elkaar in de buurt komen, maar er blijft minimaal een meter tussen hun.
Bij andere honden heb ik nog niet gemerkt dat Sjoerd al erg gaat patsen en zover laat ik hem dus ook niet komen, dus met een wandeling word hem geleerd om andere honden te negeren. En zie ik andere honden dan lijn ik Sjoerd aan, en heeft hij inderdaad spontaan kennelhoest :lol1:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Goh ik zou mij echt helemaal niet druk maken over wat mensen van mij denken, omdat ik mijn honden niet met vreemde honden laat spelen :wink:

Hier in de wijk is een komondor van 8 maanden waar ze, wanneer ik dat wil, mee mogen ravotten en verder niemand. Andere honden zijn om te negeren. Alleen als we gaan wandelen met vrienden met honden, dan spelen ze wel. Spelen met andere/vreemde honden is voor mijn stafford Hippo en ongecastreerde mechel van 6maanden eerder een machtsvertoon dan leuk.
Bij de helft van de eigenaren hoef ik gelukkig niet te waarschuwen omdat ze een 'pitbull' en een mechel enge honden vinden(prima :E: ) en helaas is de andere helft van de categorie grote hond met 'hij doet niks' terwijl hun hond met mach 3 op de mijne af komt stormen. Die waarschuw ik, doen ze niks of luistert de hond niet. Dan los ik het zelf op en in sommige gevallen mijn eigen honden. Dat ze mij dan vervloeken vind ik prima, want een volgende keer kunnen ze ineens hun hond wel aanlijnen :lol1:

Voordeel is dat mijn honden míj geweldig vinden(want ik geef snoep, aandacht, bal) ipv andere honden en ik daardoor probleemloos over een druk strand kan lopen met 2 losse honden.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Niet meer uitleggen, gewoon zeggen dat je hond schurft, vlooien of een of andere besmettelijk virus heeft waardoor die continu aan de race is, werkt bij mij veel beter dan als ik moet uitleggen dat Bink niet zo lief is als dat hij eruit ziet :wink:
renee-uk
Zeer actief

ik begin niet eens aan uitleggen, ik deel het mee :U:
Afbeelding

Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Hippo schreef: Bij de helft van de eigenaren hoef ik gelukkig niet te waarschuwen omdat ze een 'pitbull' en een mechel enge honden vinden(prima :E: ) en helaas is de andere helft van de categorie grote hond met 'hij doet niks' terwijl hun hond met mach 3 op de mijne af komt stormen. Die waarschuw ik, doen ze niks of luistert de hond niet. Dan los ik het zelf op en in sommige gevallen mijn eigen honden. Dat ze mij dan vervloeken vind ik prima, want een volgende keer kunnen ze ineens hun hond wel aanlijnen :lol1:
Dit! 100 x dit!

We vergeten even dat Max op dit moment een zakje botten met te veel vel en niet genoeg vet is maar normaal gesproken is de grote duitse herder "zooooo eng" dat mensen hun honden meteen aan de lijn doen. Mochten ze dat nou niet doen en hebben ze hun honden niet onder controle dan moet Max zitten en los ik het op met de andere hond. Of als ik echt geen zin meer heb omdat ik nu 10 keer achter elkaar gevraagdt heb of ze hun hond onder controlle kunnen krijgen en de andere hond blijft te opdringerig/blafferig, dan legt Max uit hoe hij zich hier over voelt. *woef grom snauw woef*

Maar ja...dan heb je wel weer in 1 keer zo'n "valse klote herder" zoals eerder al gezegd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou idd zeg, lekker boeiend dat die mensen zich gepasseerd willen voelen, hun keuze, hun gebrek, hun gevoel en hun probleem.
Lekker zwaaien met je handje en laten gaan. :19:
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”